Jump to content

Kilka pytań "w trakcie pracy"


Quest
 Share

Recommended Posts

Witam was,

 

 

właśnie jestem w trakcie pracy nad lakierem. Mam jednak problem z kilkoma sprawami, najgorszą są smugi po paście polerskiej które powstają po przetarciu mikrofibrą. Są ciężkie do usunięcia, a nie chcę mocno trzeć szmatką żeby nie narobić rys. Wygląda to tak jakby w mikrofibrze zebrał się kawałek pasty i po przetarciu rozprowadził jak tłusta ryska na lakierze.

 

Pomimo tego że staram się wszystkie elementy nadwozia takie jak listwy i emblematy obklejać taśmą to po zerwaniu jej zauważyłem że trochę pasty "weszło" pod listwę, jak podczas mycia ją usunąć, czy myjka z gorącą wodą zmyje taką pastę?

 

Jak sądzicie czy jest sens stosowania Menzerny 3000 na twardym lakierze Audi, po uprzednim stosowaniu FG500 i 2500? (oczywiście jeśli po wyjeździe z garażu na słońce nie zauważę żadnego holosa) A przed użyciem cleanera dodo lime prime ? Czy 3000 doda trochę więcej efektu lustra?

Link to comment
Share on other sites

Używaj więcej IPY, doskonale rozpuszcza pastę, MF złóż na 4 i delikatnie przecieraj aż usuniesz całą pastę. Odczekaj chwilkę po polerowaniu żeby nie trzeć rozgrzanego lakieru.

 

Pastę z trudnych miejsc możesz usunąć pianą, ale też woda i dobra rękawica sobie poradzi po polerce z pastą. Jednak najważniejsze jest właśnie żeby nadmiar jej na bieżąco zmywać ipą i wycierać.

 

Jeżeli chodzi o efekt to już wszystko zależy od Ciebie. Napewno 3000 doda więcej połysku niż 2500 ale jeżeli jestes zadowolony z efektu po 2500 to nie widzę problemu stosowania 3000. Wszystko zalezy od Ciebie i o jaki efekt Ci chodzi.

Link to comment
Share on other sites

smugi po paście polerskiej które powstają po przetarciu mikrofibrą. Są ciężkie do usunięcia, a nie chcę mocno trzeć szmatką żeby nie narobić rys. Wygląda to tak jakby w mikrofibrze zebrał się kawałek pasty i po przetarciu rozprowadził jak tłusta ryska na lakierze.

 

Jako, że dopiero zaczynasz, to na moje dajesz za dużo pasty lub za słabo wypracowujesz.

Po FG500 zostaje mi zawsze lekka mgiełka, prawie, że pyłek, który z łatwością ścieram mikrofibrą.

 

PF2500, FF3000 są bardziej tłuste i z reguły daje się ich mniej na pad. Zostaje trochę nadmiaru pasty, ale też powinno zejść bez problemu.

 

Jak musisz psikać IPĄ na pastę, żeby ją zebrać, to nie jest w porządku.

 

Jeśli Ci zostaje tyle pasty po przejeździe, że ciężko zebrać nadmiar, to rób dłuższe przejazdy lub zmniejsz ilość pasty.

 

Ta Cobra co masz dobrze sobie radzi.

 

Może być też, że już masz zasyfioną fibrę pastą i też już będzie się tylko mazać.

 

 

Pomimo tego że staram się wszystkie elementy nadwozia takie jak listwy i emblematy obklejać taśmą to po zerwaniu jej zauważyłem że trochę pasty "weszło" pod listwę, jak podczas mycia ją usunąć, czy myjka z gorącą wodą zmyje taką pastę?

Myjka powinna wymyć, a jak nie, to IPA + pędzelek/szczoteczka do zębów

 

Ale ja mogę się nie znać :)

Link to comment
Share on other sites

Ale ja mogę się nie znać :)

 

Nie sikaj, nie sikaj i tak mi już tyle żeś pomógł :mrgreen: A to że twój uczeń odporny na wiedze to nie moja wina :mrgreen:

 

Myjki ciśnieniowej nie mam, ale najwyżej przed myciem pojadę na bezdotykową i spróbuję nią to pousuwać z tych wszystkich dziurek. Mamy nowootwartą w Grodzisku, w której jest jeszcze wysokie ciśnienie wody ustawione, bo chcą klientów zdobyć :D

Link to comment
Share on other sites

Karol, jak pasta zaschnie to nawet cisnieniowka ma problem zeby wyplukać. Takie mam dozwiadczenia jak kiedys odebralem auto od lakiernika uchrzanione pasta jak świnka :( Ale moze świeża da rade. Ps. Ta myjnia to ta na Chełmońskiego?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.