Skocz do zawartości

Range Rover P38 1998r.


maly_marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Słowami wstępu chciałbym wszystkich przywitać, dawno nic nie umieszczałem, ale w końcu trafił się pewien pacjent :P

Rok temu musieliśmy pożegnać się z poprzednikiem obecnego wozu z kumpla rodziny a mianowicie Montereyem :( Kumpla tata stwierdził, że ilość rdzy na centymetr kwadratowy jest zdecydowanie za duża no i trzeba było się go pozbyć, mimo, że mechanicznie auto igiełka – a ile wspomnień z tym autkiem się wiązało. No ale nic, trzeba było żyć dalej więc do ‘rodziny’ wstąpił Range Rover P38 1998r. ;)

Autko jak każdy widzi – duże, granatowe, na fajnej feldze ale czegoś mu brakowało. Czego?

 

Odpowiedź jest oczywista – brakowało blasku i coś trzeba było z tym zrobić, a jak człowiek wiecznie czasu nie ma to tak jest, że dopiero po roku się do niego dorwałem :mrgreen:

Ogólnie auto w paru miejscach lakierowane, calusieńkie było polerowane jakąś mistrzowską ręką – gdzie nie gdzie nawet lakier poprzecierany(kanty), a tak to rysy – chleb powszedni można powiedzieć :D

Czas przejść do konkretów.

 

Lakier:

-Presta Sudzz

-dwa wiadra + customowy GG

-wełniana rękawica Sonusa i z MF jakieś markietowe

-pędzelki

-APC Nielsen i APC Autosmart

-T&G Remover Nielsen

-Bilt Hamber Soft

 

Koła:

-Nielsen AC

-T&G Remover Nielsen

-Wolf’s Decon Gel

-szczotki, pędzle

-APC Nielsen

 

Korekta:

-Scholl S03, S17, Menzerna FG500, SF4000, SwirlX

-IPA

-Lare EPL 11

 

Zabezpieczenie:

-4nano Lack Protect - buda

-Colli 476s. –koła

- 4nano Clear Vision – szyby

-Megs Endurance – opony

-Megs Trim Detailer - tworzywa

 

Chyba wszystko

 

Czas na foty

Ekwipunek

49686087.jpg

 

Stan Pacjenta

32291858p.jpg

55011126.jpg

51539452.jpg

80310757.jpg

78252315.jpg

 

‘Pianka’, pędzelki itp.

65645494.jpg

51574293.jpg

82101889.jpg

70861087.jpg

63724971.jpg

 

Odpowiednie stężenie badane językiem :mrgreen:

38326429.jpg

 

O progach nie zapominamy

20854678.jpg

29366450.jpg

56202830.jpg

 

Czas na płukanie

58957104.jpg

26933202.jpg

27110520.jpg

63946704.jpg

 

Autko w górę i myjemy nadkola

93177122.jpg

85916221.jpg

 

Fura do garażu, czas obejrzeć to z czym walczyć będziemy

59523467.jpg

21715958.jpg

24731755.jpg

 

W międzyczasie kumpel wziął się za felgi

10349393.jpg

 

A ja rozpocząłem głaskanie

71063062.jpg

95629274.jpg

 

Modne ostatnio krwawiące felgi (nadające się niestety do ponownego lakierowania)

80988679.jpg

20535018.jpg

10170659.jpg

 

Ocena efektów I dalej jazda

96570779.jpg

84319746.jpg

88215690.jpg

82122393.jpg

 

No i jak to wygląda…

43590974.jpg

32930020.jpg

 

Lecimy tylne lampy

82312000.jpg

23816697.jpg

60726088.jpg

 

IPA i docieramy

99833571g.jpg

79628259.jpg

 

Znowu pełno pyłu

54531280.jpg

 

Zabezpieczamy kółka

60004356.jpg

64158262.jpg

 

I kończymy dzień pierwszy o tak #:-s :mrgreen:

57535379.jpg

69212139.jpg

 

Drugiego dnia skończony drugi boczek i dach, odkurzone wnętrze, przetarte plastiki. Autko musiało zostać wystawione na zewnątrz, bo potrzebny był drugi kanał. Zdjęcie w słońcu z rysami – spowodowane wycieraniem pyłu po S03 - sprawa oczywista.

64850547.jpg

A tu zdjęcie pyknięte DIY SunGunem – ziarnoooo.

49537427.jpg

 

Felgi

90500306.jpg

41559270.jpg

 

No I czas na końcowe foty – te na początku robione już po LSP ale jeszcze w progach docierane było itp, bo w środę wieczorem to niewiele już było widać i sił było brak ;)

 

30041075.jpg

27389641.jpg

73778334.jpg

93236413.jpg

50308490.jpg

58154000.jpg

62501576ovif.jpg

44602930.jpg

42871471.jpg

34667664.jpg

(tak, wiem, niedosmalcowane przy halogenie – było poprawione)

68501866.jpg

48888832.jpg

89685200.jpg

13964808.jpg

50045809.jpg

79869233.jpg

47022590.jpg

83781510.jpg

52177907.jpg

19881102.jpg

88967297.jpg

64623089.jpg

Skóra też została lekko odświeżona

46088033.jpg

12040885.jpg

 

No i koniec. Mam nadzieje, że przetrwaliście i się nie zanudziliście.

Czas pracy to 31 godzin, można by było parę rzeczy poprawić ale i tak jestem zadowolony, właściciel - kumpla tata – też…a to cieszy najbardziej ;)

Za wszelkie słowa krytyki i nie tylko oraz czas poświęcony na obejrzenie relacji serdecznie dziękuję.

Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci się pracowało z tym lakierem?

Całkiem sympatycznie, problemów z wykończeniem nie było, na ponownie lakierowanych elementach FG500 potrafiła się zrolować, ale tak to luzik ;)

dressingu na tylny zderzak zabrakło

Dobrze widzisz :D Ogólnie był on naprawiany chałupniczo i lakierowany strukturą - niestety jego faktura przypomina papier 80 i nie było sensu tam czegokolwiek kłaść, bo skończyły by mi się wszystkie aplikatory, a plaka nie miałem pod ręką :mrgreen:

 

Dzięki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacjent naprawdę zajebisty. Sam się przymierzam do P38 już gdzieś od roku i jak Bóg da to może się uda nabyć dobry egzemplarz :)

Jeśli chodzi o relację to u mnie pozostał pewien niedosyt. Mogłeś pokazać więcej/bardziej szczegółowo. Efekt końcowy dobry, ale nie miazga ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiłem raz w życie Range Rovera Sporta (więc wielkość podobna) w dodatku sam Valeting, bez korekty i powiem Ci, że wiem- trzeba mieć krzepę żeby ogarnąć tyle blachy :good: dlatego szacunek z mojej strony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajnie wyszło, szczególnie jeśli weźmie się trochę utrudnione warunki pracy - po szerokości garaż szału nie robi i grubych "nie wpuści" ;) do tego auto kolos, kupa blachy do ogarnięcia, jest b.dobrze

 

a gdyby Range był na sprzedaż to pewnie szybko by poszedł ;)

 

ps: musisz mnie podszkolić z tych lamp :idea: bo miałem stracha ostatnio żeby to ruszyć :oops: no i czekam na relację z fiata :song:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No co do garażu to fakt, swojego się nie dorobiłem a ten mógł by być szerszy :mrgreen: Ale nie ma co narzekać, fajnie, że można było się gdzieś schować z autem przed słońcem i ewentualnym deszczem ;)

miałem stracha ostatnio żeby to ruszyć

Niepotrzebnie :) Lampy robi się bardzo fajnie :D

relację z fiata

:song:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękna fura, bez dwóch zdań. Ładny efekt końcowy :good:

Nie szkoda Ci skóry na nogach traktując ją chemią i brudem z auta?

Czy biały pad 80mm, którym robiłeś lampy to może Boll?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawde fajna terenówka taki prawdziwy kanciak !! Z zewnątrz mozna by bylo tylko bardziej plastiki przycciemnic bo troche ich jest na aucie, nie wiem moze polecanym black wow czy cos takiego.. Więcej zdjęć ze środka! bo w srodku ta renge sa tez swietne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shaddy, szkoda nie szkoda - za mało było czasu, żeby zwracać na to uwagę ;)

A biały pad to 80mm z ABW.

 

Ebenem, zewnętrzne plastiki dostały z Megsowego Trim Detailera, niestety nikt ich wcześniej 'po Bożemu' nie traktował, po dłuższej kuracji wrócą do siebie. Zresztą wszystko, co jest poniżej klamek nie jest wykonane z czarnego tworzywa, tylko raczej szarego, stąd może nie widać super efektu ;)

 

Dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.