Jump to content

Range Rover P38 1998r.


maly_marcin
 Share

Recommended Posts

Słowami wstępu chciałbym wszystkich przywitać, dawno nic nie umieszczałem, ale w końcu trafił się pewien pacjent :P

Rok temu musieliśmy pożegnać się z poprzednikiem obecnego wozu z kumpla rodziny a mianowicie Montereyem :( Kumpla tata stwierdził, że ilość rdzy na centymetr kwadratowy jest zdecydowanie za duża no i trzeba było się go pozbyć, mimo, że mechanicznie auto igiełka – a ile wspomnień z tym autkiem się wiązało. No ale nic, trzeba było żyć dalej więc do ‘rodziny’ wstąpił Range Rover P38 1998r. ;)

Autko jak każdy widzi – duże, granatowe, na fajnej feldze ale czegoś mu brakowało. Czego?

 

Odpowiedź jest oczywista – brakowało blasku i coś trzeba było z tym zrobić, a jak człowiek wiecznie czasu nie ma to tak jest, że dopiero po roku się do niego dorwałem :mrgreen:

Ogólnie auto w paru miejscach lakierowane, calusieńkie było polerowane jakąś mistrzowską ręką – gdzie nie gdzie nawet lakier poprzecierany(kanty), a tak to rysy – chleb powszedni można powiedzieć :D

Czas przejść do konkretów.

 

Lakier:

-Presta Sudzz

-dwa wiadra + customowy GG

-wełniana rękawica Sonusa i z MF jakieś markietowe

-pędzelki

-APC Nielsen i APC Autosmart

-T&G Remover Nielsen

-Bilt Hamber Soft

 

Koła:

-Nielsen AC

-T&G Remover Nielsen

-Wolf’s Decon Gel

-szczotki, pędzle

-APC Nielsen

 

Korekta:

-Scholl S03, S17, Menzerna FG500, SF4000, SwirlX

-IPA

-Lare EPL 11

 

Zabezpieczenie:

-4nano Lack Protect - buda

-Colli 476s. –koła

- 4nano Clear Vision – szyby

-Megs Endurance – opony

-Megs Trim Detailer - tworzywa

 

Chyba wszystko

 

Czas na foty

Ekwipunek

49686087.jpg

 

Stan Pacjenta

32291858p.jpg

55011126.jpg

51539452.jpg

80310757.jpg

78252315.jpg

 

‘Pianka’, pędzelki itp.

65645494.jpg

51574293.jpg

82101889.jpg

70861087.jpg

63724971.jpg

 

Odpowiednie stężenie badane językiem :mrgreen:

38326429.jpg

 

O progach nie zapominamy

20854678.jpg

29366450.jpg

56202830.jpg

 

Czas na płukanie

58957104.jpg

26933202.jpg

27110520.jpg

63946704.jpg

 

Autko w górę i myjemy nadkola

93177122.jpg

85916221.jpg

 

Fura do garażu, czas obejrzeć to z czym walczyć będziemy

59523467.jpg

21715958.jpg

24731755.jpg

 

W międzyczasie kumpel wziął się za felgi

10349393.jpg

 

A ja rozpocząłem głaskanie

71063062.jpg

95629274.jpg

 

Modne ostatnio krwawiące felgi (nadające się niestety do ponownego lakierowania)

80988679.jpg

20535018.jpg

10170659.jpg

 

Ocena efektów I dalej jazda

96570779.jpg

84319746.jpg

88215690.jpg

82122393.jpg

 

No i jak to wygląda…

43590974.jpg

32930020.jpg

 

Lecimy tylne lampy

82312000.jpg

23816697.jpg

60726088.jpg

 

IPA i docieramy

99833571g.jpg

79628259.jpg

 

Znowu pełno pyłu

54531280.jpg

 

Zabezpieczamy kółka

60004356.jpg

64158262.jpg

 

I kończymy dzień pierwszy o tak #:-s :mrgreen:

57535379.jpg

69212139.jpg

 

Drugiego dnia skończony drugi boczek i dach, odkurzone wnętrze, przetarte plastiki. Autko musiało zostać wystawione na zewnątrz, bo potrzebny był drugi kanał. Zdjęcie w słońcu z rysami – spowodowane wycieraniem pyłu po S03 - sprawa oczywista.

64850547.jpg

A tu zdjęcie pyknięte DIY SunGunem – ziarnoooo.

49537427.jpg

 

Felgi

90500306.jpg

41559270.jpg

 

No I czas na końcowe foty – te na początku robione już po LSP ale jeszcze w progach docierane było itp, bo w środę wieczorem to niewiele już było widać i sił było brak ;)

 

30041075.jpg

27389641.jpg

73778334.jpg

93236413.jpg

50308490.jpg

58154000.jpg

62501576ovif.jpg

44602930.jpg

42871471.jpg

34667664.jpg

(tak, wiem, niedosmalcowane przy halogenie – było poprawione)

68501866.jpg

48888832.jpg

89685200.jpg

13964808.jpg

50045809.jpg

79869233.jpg

47022590.jpg

83781510.jpg

52177907.jpg

19881102.jpg

88967297.jpg

64623089.jpg

Skóra też została lekko odświeżona

46088033.jpg

12040885.jpg

 

No i koniec. Mam nadzieje, że przetrwaliście i się nie zanudziliście.

Czas pracy to 31 godzin, można by było parę rzeczy poprawić ale i tak jestem zadowolony, właściciel - kumpla tata – też…a to cieszy najbardziej ;)

Za wszelkie słowa krytyki i nie tylko oraz czas poświęcony na obejrzenie relacji serdecznie dziękuję.

Pozdrawiam ;)

Link to comment
Share on other sites

Jak Ci się pracowało z tym lakierem?

Całkiem sympatycznie, problemów z wykończeniem nie było, na ponownie lakierowanych elementach FG500 potrafiła się zrolować, ale tak to luzik ;)

dressingu na tylny zderzak zabrakło

Dobrze widzisz :D Ogólnie był on naprawiany chałupniczo i lakierowany strukturą - niestety jego faktura przypomina papier 80 i nie było sensu tam czegokolwiek kłaść, bo skończyły by mi się wszystkie aplikatory, a plaka nie miałem pod ręką :mrgreen:

 

Dzięki ;)

Link to comment
Share on other sites

Pacjent naprawdę zajebisty. Sam się przymierzam do P38 już gdzieś od roku i jak Bóg da to może się uda nabyć dobry egzemplarz :)

Jeśli chodzi o relację to u mnie pozostał pewien niedosyt. Mogłeś pokazać więcej/bardziej szczegółowo. Efekt końcowy dobry, ale nie miazga ;)

Link to comment
Share on other sites

robiłem raz w życie Range Rovera Sporta (więc wielkość podobna) w dodatku sam Valeting, bez korekty i powiem Ci, że wiem- trzeba mieć krzepę żeby ogarnąć tyle blachy :good: dlatego szacunek z mojej strony :)

Link to comment
Share on other sites

fajnie wyszło, szczególnie jeśli weźmie się trochę utrudnione warunki pracy - po szerokości garaż szału nie robi i grubych "nie wpuści" ;) do tego auto kolos, kupa blachy do ogarnięcia, jest b.dobrze

 

a gdyby Range był na sprzedaż to pewnie szybko by poszedł ;)

 

ps: musisz mnie podszkolić z tych lamp :idea: bo miałem stracha ostatnio żeby to ruszyć :oops: no i czekam na relację z fiata :song:

Link to comment
Share on other sites

No co do garażu to fakt, swojego się nie dorobiłem a ten mógł by być szerszy :mrgreen: Ale nie ma co narzekać, fajnie, że można było się gdzieś schować z autem przed słońcem i ewentualnym deszczem ;)

miałem stracha ostatnio żeby to ruszyć

Niepotrzebnie :) Lampy robi się bardzo fajnie :D

relację z fiata

:song:

Link to comment
Share on other sites

Piękna fura, bez dwóch zdań. Ładny efekt końcowy :good:

Nie szkoda Ci skóry na nogach traktując ją chemią i brudem z auta?

Czy biały pad 80mm, którym robiłeś lampy to może Boll?

Link to comment
Share on other sites

Naprawde fajna terenówka taki prawdziwy kanciak !! Z zewnątrz mozna by bylo tylko bardziej plastiki przycciemnic bo troche ich jest na aucie, nie wiem moze polecanym black wow czy cos takiego.. Więcej zdjęć ze środka! bo w srodku ta renge sa tez swietne :)

Link to comment
Share on other sites

Shaddy, szkoda nie szkoda - za mało było czasu, żeby zwracać na to uwagę ;)

A biały pad to 80mm z ABW.

 

Ebenem, zewnętrzne plastiki dostały z Megsowego Trim Detailera, niestety nikt ich wcześniej 'po Bożemu' nie traktował, po dłuższej kuracji wrócą do siebie. Zresztą wszystko, co jest poniżej klamek nie jest wykonane z czarnego tworzywa, tylko raczej szarego, stąd może nie widać super efektu ;)

 

Dzięki :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

maly_marcin, czy wiesz może jak się zachowywał na aucie z czasem 4nano Lack Protect?

Czy dałbyś teraz coś innego na plastiki zewn. zamiast Megs Trim Detailer?

Bardzo fajny efekt i sporo włożonej pracy - która jednak zaprocentowała.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.