Skocz do zawartości

Walka z rdzą na drzwiach w domowym zaciszu.


sokoleokoo2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zamierzam powalczyć z pojawiająca się rdzą w moim autku.

 

Na allegro jest sporo zestawów zawierajacych Bronox + cała resztę (lakier, podkład) itd.

 

Mam Pytanie jaka jest dokładnie procedura z tym Bronuxem i czy rzeczywiście jest dobry ?

Pytam ponieważ zdania są podzielone i są niby 2 sposoby:

 

1. zeszlifować wszystko do gołej blach i dopiero nałożyć na to bronox

2. zeszlifować troszeczkę (większe zadziory)a lwią część rdzy zostawić na to po odtłuszczeniu Bronox a po 24h schnięcia od razu podkład kilka warstw i farbę ?

 

I teraz pytanie jak to zrobić aby był spokój ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś czytałem na necie żeby lekko zeszlifować zardzewiały kawałek, nałożyć brunoxa odczekać ileś tam aż zwiąże, zmyć go i dopiero zeszlifować do gołej

po czym znowu położyć brunoxa, schnięcie, podkład, baza, klar

 

POzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak. Oczyść lekko nalot rdzy oraz okolice występowania rdzy (dla pewności). Pomaluj brunoxem 2 lub 3 warstwami (co ok. godzinę) odczekaj dzień potem daj podkład epoxydowy odczekaj aż wyparuje (nie matuj) następnie akrylowy, baza, klar. Jeżeli będziesz musiał szpachlować to nie szpachluj bezpośrednio na brunoxa bo może się pogryźć ze szpachlą (raz mi się to zdarzyło).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. teraz pytanie z milion

 

Do pozbycia się rdzy użyję szczotki drucianej i papieru i teraz z grubej rury ?

 

Czy po przeszlifowaniu grubszych zwałów rdzy "zostawiamy resztę" przecieramy to wodą czy rozpuszczalnikiem czy niczym ? oraz czy po nałożeniu cortaxu przecieramy czymkolwiek ?

 

Pytam bo niektórzy radzą zmyć Cortax a inni odradzają w ogóle czymkolwiek przecierać bo chłonie wilgoć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak będziesz dawał brunox, to podkład od razu na niego, bez żadnych dodatkowych zabiegów. Sugeruję również nie drzeć za mocno tej rdzy bo przedrzesz się na wylot i będzie potrzebna szpachla itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak bym Ci radził, żebyś nie brał się za środki typu brunox itp. Rdze trzeba oczyścić w jak największym stopniu a nie jak radzą koledzy tylko powierzchownie. Najlepiej było by tą korozję wypiaskować możesz też usunąc różnego rodzaju szczotkami i tarczami. Na taką oczyszczoną blachę masz 2 rodzaje zabezpieczenia:

 

1. Podkład reaktywny+ podklad akrylowy+ ewentualna szpachla+podklad akrylowy+baza+klar

2. Podkład epoksydowy+ ewentualna szpachla, szpachle mozesz jeszcze raz odizolowac epoksydowym pozniej podklad akrylowy baza i klar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No ja właśnie jestem za stosowaniem preparatów na rdzę bo już w szkole uczyli mnie że ruda jest wredna i do końca nigdy nie da się jej usunąć - chyba że zrobimy coś super szczelnego co uniemożliwi dostęp do tlenu - ale to nie możliwe.

 

Wolę zastosować jakiś preparat będzie bezpieczniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.