Jump to content

Walka z rdzą na drzwiach w domowym zaciszu.


Recommended Posts

Witam,

 

Zamierzam powalczyć z pojawiająca się rdzą w moim autku.

 

Na allegro jest sporo zestawów zawierajacych Bronox + cała resztę (lakier, podkład) itd.

 

Mam Pytanie jaka jest dokładnie procedura z tym Bronuxem i czy rzeczywiście jest dobry ?

Pytam ponieważ zdania są podzielone i są niby 2 sposoby:

 

1. zeszlifować wszystko do gołej blach i dopiero nałożyć na to bronox

2. zeszlifować troszeczkę (większe zadziory)a lwią część rdzy zostawić na to po odtłuszczeniu Bronox a po 24h schnięcia od razu podkład kilka warstw i farbę ?

 

I teraz pytanie jak to zrobić aby był spokój ?

Link to comment
Share on other sites

kiedyś czytałem na necie żeby lekko zeszlifować zardzewiały kawałek, nałożyć brunoxa odczekać ileś tam aż zwiąże, zmyć go i dopiero zeszlifować do gołej

po czym znowu położyć brunoxa, schnięcie, podkład, baza, klar

 

POzdr.

Link to comment
Share on other sites

Zrób tak. Oczyść lekko nalot rdzy oraz okolice występowania rdzy (dla pewności). Pomaluj brunoxem 2 lub 3 warstwami (co ok. godzinę) odczekaj dzień potem daj podkład epoxydowy odczekaj aż wyparuje (nie matuj) następnie akrylowy, baza, klar. Jeżeli będziesz musiał szpachlować to nie szpachluj bezpośrednio na brunoxa bo może się pogryźć ze szpachlą (raz mi się to zdarzyło).

Link to comment
Share on other sites

Ok. teraz pytanie z milion

 

Do pozbycia się rdzy użyję szczotki drucianej i papieru i teraz z grubej rury ?

 

Czy po przeszlifowaniu grubszych zwałów rdzy "zostawiamy resztę" przecieramy to wodą czy rozpuszczalnikiem czy niczym ? oraz czy po nałożeniu cortaxu przecieramy czymkolwiek ?

 

Pytam bo niektórzy radzą zmyć Cortax a inni odradzają w ogóle czymkolwiek przecierać bo chłonie wilgoć ?

Link to comment
Share on other sites

jak będziesz dawał brunox, to podkład od razu na niego, bez żadnych dodatkowych zabiegów. Sugeruję również nie drzeć za mocno tej rdzy bo przedrzesz się na wylot i będzie potrzebna szpachla itd

Link to comment
Share on other sites

a jak bym Ci radził, żebyś nie brał się za środki typu brunox itp. Rdze trzeba oczyścić w jak największym stopniu a nie jak radzą koledzy tylko powierzchownie. Najlepiej było by tą korozję wypiaskować możesz też usunąc różnego rodzaju szczotkami i tarczami. Na taką oczyszczoną blachę masz 2 rodzaje zabezpieczenia:

 

1. Podkład reaktywny+ podklad akrylowy+ ewentualna szpachla+podklad akrylowy+baza+klar

2. Podkład epoksydowy+ ewentualna szpachla, szpachle mozesz jeszcze raz odizolowac epoksydowym pozniej podklad akrylowy baza i klar.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

No ja właśnie jestem za stosowaniem preparatów na rdzę bo już w szkole uczyli mnie że ruda jest wredna i do końca nigdy nie da się jej usunąć - chyba że zrobimy coś super szczelnego co uniemożliwi dostęp do tlenu - ale to nie możliwe.

 

Wolę zastosować jakiś preparat będzie bezpieczniej.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.