rogos35 Posted May 4, 2012 Report Share Posted May 4, 2012 Witajcie. Proszę o zrozumienie i nie wyrzucanie tego tematu. Wiem, że na ten temat jest wiele odpowiedzi i to mnie właśnie przeraża. Zanim odważyłem się napisać, trochę czytałem, oglądałem i mam jeszcze większy mętlik w głowie niż na samym początku... . Więc tak, na stanie mam Astre G koloru czerwonego, który to łatwy w utrzymaniu chyba nie jest bo w większości jakie widziałem samochody z tym kolorem robią się wyblakłem i nie wygląda to zbyt estetycznie. Na mojej miejscami robią się takie wyblakłe naloty, przypominające jakby plamy. Miałem trochę pasty G3, rozprowadziłem ją na ten kawałek, odczekałem, wytarłem, ale efekt nie jest zadowalający, ba.. jest on znikomy. Oczywiście robiłem to ręcznie. Teraz mam zamiar się za to zabrać konkretnie, uruchomić maszynę i do dzieła.. Tylko tu nasuwa się moje pytanie. Co dokładnie będę potrzebował ? Od czego mam zacząć ? Jak to dokładnie robić, żeby auto nie wylądowało u lakiernika na malowaniu elementu. Z tego co wyczytałem to.. 1. umyć porządnie auto 2. glinka 3. polerka ? Jak ? jakie krążki użyć ? po jakim czasie zmieniać ? Oglądałem ten filmik i on ma zupełnie inne niż ja widziałem. Proszę o pomoc jakie kosmetyki w rozsądnej cenie kupić i jak się za to zabrać. Z góry dzięki za pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
cptolgierd Posted May 4, 2012 Report Share Posted May 4, 2012 Wszystko znajdziesz na forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HubertRinkon Posted May 5, 2012 Report Share Posted May 5, 2012 1. Bardzo dokładne płukanie szczelin (usuwanie wszystkich warstw długo odkładającego się brudu) 2. Mycie aktywną pianą ja używam Wurth do samochodów ciężarowych ( a i tak żadna piana nie usunie asfaltu czy smoły ) 3.Płukanie karcherem 4.Mycie uszczelek , zakamarków ,wnęk wewnątrz , znaczków i innych przy użyciu APC stężenie 1:5 + pędzelkowanie 4.Mycie ręczne (gąbką , rękawica z mikrofibry ) 5.Karcher 6.Spryskanie auta Tar removerem (usuwa smołe i inne ) odczekać 10 min 7.Felgi spryskane Meguiars Wheel Brightener 1:4 + pędzel 10 min 8.Karcher na felgi 9.Iron X na felgi usunięcie wszystkiego totalnie kosmiczny środek (usuwa metale ) Efekt krwawienia - strużki metalu 10.karcher na cale aut 11.Glinkowanie usunięcie wszystkiego czego nie dał rady usunąć TAR (proces bardzo ułatwia pożniejsza polerkę ) 12.Mycie ręczne po glinkowaniu 13.Dokładne wytarcie auta używam fluffy nie ma lepszego ręcznika (subiektywnie ) 14.Oklejanie auta , mimo że usuwam rysy z lamp oklejam kazdy sąsiedni element nie wcelu zabrudzenia a w celu zabezpieczenia przed uszkodzeniem maszyną ( przypalenie zerwanie lakieru) 15.Przetarcie auta IPA oraz oświetlenie halogenem w celu oceny stanu lakieru 16.Przystępujemy ja używam systemu Menzerna 17.Pady 150 mm -wełniak plus FG500 -twardy pad + FG500 -średni pad + 2500 -miękki wafel + 4000 18.Pady 85 mm -twardy pad + FG500 -średni pad + 2500 -miękki wafel + 4000 W między czasie po każdym przejeżdzie czyszcze IPA i sprawdzam czy usunięte zostały wszystkie rysy 19.Rozklejanie auta 20.Mycie pianą usuwanie resztek pasty 21.Karcher 22.Mycie ręczne na 2 wiadra 23 Karcher 24.Dokładne wycieranie 25.Nakładanie podkładu pod wosk Cleanera (nakładam ręcznie ) 26.Wosk na lato 27.Na plastiki opony daję Endurance od Megsa 28. Poleruje końcówki wydechu i inne chromy . 29. Podziwiam co dało 30 h pracy przy aucie . Mogłem w ferworze walki coś pominąć w tym opisie ale to tak z grubsza . Co do samego używania maszyny powinno to wyglądać mniej wiecej tak (nie zależnie od pasy i padów ) małe obroty - średnie - wysokie - sredenie - małe Poniżej obrazki ilustrujące ilość przejazdów Pozdrawiam mam nadzieję ze to CI rozświetli ( wiecej info znajdziesz na forum nic tylko korzystać z tej skarbnicy wiedzy) Tutaj masz efekt na czerwonym na forum znajdziesz auta z jeszcze lepszym efektem po korekcie . Link to comment Share on other sites More sharing options...
daleth Posted May 5, 2012 Report Share Posted May 5, 2012 Raczej wełniak na pierwszy raz nie jest dobrym rozwiązaniem. Dużo spustoszenia może zrobić w rękach osoby nieobytej z polerką. Tez nie jest powiedziane, że lakier tego potrzebuje. Powinno się zaczynać od najdelikatniejszej kombinacji i sprawdzać efekty. W razie potrzeby iść o krok dalej. Na początek lepiej nie brać rotacji, wełna odpada wtedy Link to comment Share on other sites More sharing options...
rickson Posted May 5, 2012 Report Share Posted May 5, 2012 Na początek lepiej nie brać rotacji, wełna odpada wtedy A dlaczego nie? Nie taki diabeł straszny Link to comment Share on other sites More sharing options...
rogos35 Posted May 5, 2012 Author Report Share Posted May 5, 2012 Uhuuuh... Trochę tego jest. Ale ok, zabieram się do kompletowania kosmetyków i zobaczymy co z tego wyjdzie. Teraz pytanie. Gdzie kupujecie pady ? Jakie najlepiej brać ? są jakieś marki tego, czy nie ma znaczenia ? Wiadomo, że nie chciałbym kupić syfu i się wku@$#@, że kasa na marne, a auto rozwalone. Kolejne pytanie. Te FG500 to nakładam na pada ? w jakich ilościach ? jeżeli już nałożę to potrzebuje pryskać wodą ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
daleth Posted May 5, 2012 Report Share Posted May 5, 2012 DO rotacji na początek złapałem flexipads 135. Nie jest to mały pad ale łatwiej się nim bawić niż 150 i jest odrobinę bezpieczniejszy. Bierz Żółty, pomarańczowy i biały. Pasty Menzena 500, 2000, 3000 (chyba, że lakier czarny to 4000). Zacznij od najdelikatniejszej kombinacji. Co do ilości, na początku jak pad suchy będzie trzeba więcej pasty, linia tak 1/2 koła w odległości 2/3 od środka plus prysk QD. Właśnie, moczyć QD a nie wodą. Potem pasty na 3 ziarna fasolki i czasem QD jak pasta nie jest wypracowana a się sucho robi. Na początek lepiej nie brać rotacji, wełna odpada wtedy A dlaczego nie? Nie taki diabeł straszny Ja sam łapałem za rotację. Ale przy pierwszym podejściu jakie zrobiłem gdybym złapał wełniaka bym płakał chyba Link to comment Share on other sites More sharing options...
rogos35 Posted May 5, 2012 Author Report Share Posted May 5, 2012 Dobra, a glinka ? Czytałem, że na początek soft nie za bardzo. Więc ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
max103 Posted May 5, 2012 Report Share Posted May 5, 2012 na początek poradził bym ci podstawowy zestaw, a póżniej jak się obędziesz z polerką to kupisz sobie już zaawansowany zestaw więc: 1- glinka medium bilt hamber nie musi być ta, ale działasz nią tylko z wodą 2- talerz oporowy 125mm 3M 3- pady 3M żółty , zielony, niebieski 150mm lub flexipads biały, pomarańczowy żółty futro sobie odpuść 4- pasta Menzerna FG 500 , możesz dokupić też niebieski korek z 3M do wykończenia całości, ale nie musi być na początek zwłaszcza że nie będziesz używał futra 5- IPA do oczyszczenia lakieru z pasty 6- wosk może być na pocżątek jakiś tester np.FINISH KARE 1000P HI temp na początek pracy weż sobie załóż najpierw niebieski pad wykończeniowy i poleruj zobacz jak się pracuje prowadzi maszynę , potem przeskocz na żółty i tak samo aż dojdziesz do zielonego (to jest oczywiście ćwiczenie!!!) Jak już ci będzie w miarę szło zielonym wtedy oczywiście od razy zielonym na bardziej zajechany lakier Link to comment Share on other sites More sharing options...
rogos35 Posted May 6, 2012 Author Report Share Posted May 6, 2012 2- talerz oporowy 125mm 3M Chodzi o ten ? ---> http://showcarshine.pl/pady-i-bp/800-sh ... y-m14.html Bo widziałem też jakiś za ponad stówkę, ale to chyba nie to ? A pastę to tylko tak jak piszesz 500 ? Żadnej innej na początek nie potrzebuje ? Nie ukrywam, że chciałbym żeby to było jak najtaniej, ale nie od razu wydawać po pięć, sześć stów... Link to comment Share on other sites More sharing options...
soll Posted May 6, 2012 Report Share Posted May 6, 2012 rogos35, Jak chcesz się brać za korektę to nie licz że wyjdzie tanio. Sama maszyna + tależe i pady Cię wyniosą xxx, do tego pasty - a to tylko zestaw do korekty, gdzie przygotowanie i zabezpieczenie? Jak zaczynasz w to zabawę i nie chcesz od razu ładować większej kasy to radzę na początek zestaw podstawowy (szampon, glinka, APC, dressingi, QD i wosk) a z tego wyjdzie już niezła kwota. Ale za to poznasz swoje auto, nauczysz się właściwie o nie dbać i zobaczysz jak po takich prostych zabiegach Twoje auto odżyje- korekta przyjdzie z czasem, jak się otrzaskasz i będziesz wiedział więcej. Żebyś nie zaczał polerować i przerywać co chwilę na czytanie forum i zadawanie pytań. Aaaa no jeszcze bym zapomniał, microfibry, aplikatory i insze ręczne "narzędzia" Link to comment Share on other sites More sharing options...
M4ciek Posted May 6, 2012 Report Share Posted May 6, 2012 mnie się wydaje że sama Menzerna 500 Ci nie wystarczy, BP ten który podał max103 to dobry BP, a nie TANI. Te dwie rzeczy rzadko kiedy idą w parze... żeby było trochę taniej a jednak nadal dobrze to zamiast w pady,pasty,BP firmy 3M poszedłbym w Menzernę/Flexipads Link to comment Share on other sites More sharing options...
rogos35 Posted May 6, 2012 Author Report Share Posted May 6, 2012 soll, Z tą kasą to widzę właśnie, że sumka się zbiera. Z maszyną nie problem bo taką mogę mieć. Tak jak mówisz, że lepiej zacząć od jakiś wosków. Mam coś takiego z autolandu, wiem, pewnie jakiś syf no ale leży. Mój problem polega na tym, że nie wiem czy jest sens ręcznie się bawić bo lakier z daleka jest ok, gorzej jak podejdę bliżej i wtedy widać zmatowienia jakby. Postaram się zrobić temu zdjęcie tak żeby każdy wiedział o co chodzi i czy warto jest robić ręcznie.. Dzięki wielkie za dotychczasowe rady wszystkich, bo i tak bardzo dużo dały do myślenia.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daleth Posted May 6, 2012 Report Share Posted May 6, 2012 soll ma rację. Zacznij z zakupem szamponu, degreasera, glinki, QD, cleanera, wosku, fibr, aplikatorów, gąbki, ręcznika, czernidła, czego na plastiki i kwota się uzbiera. Auta i tak nie poznasz jak się wcześniej nikt nie przykładał. Nic nie napisałem o APC, czymś do wyczyszczenia kół lub choćby zestawie do wnętrza. Jeszcze szyby Na polerkę przyjdzie czas, jak i ja to odczułem. Jak zrobisz korektę i tak tego powyżej będziesz potrzebować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now