Jump to content

Ford Ranger - srebrny


Recommended Posts

Witam

 

Po kilku miesiącach lektury forum przyszedł moment na pierwszą korektę .

Jako że nie miałem w ręku nigdy polerki

( styczności z innymi elektronarzędziami bliższej też nie mam ) będzie to typowy "pierwszy raz"

 

Auto do nauki w stanie japońskim = jako tako ;)

 

Myjka Karcher

Aktywna piana WURTH vs Valet PRO Snow Foam Combo

Gold Class Car Wash Shampoo Conditioner

Car Pro Iron X

Valet PRO Citrus Tar and Glue Remover 500ml

Car Pro 2 clay bar set 2x100g

Dodo Juice Lime Prime 250 ml

Poorboy's World Natty's Paste Wax Red

Meguiars Endurance High Gloss

Ręcznik Fluffy Dryer

Meguiars Soft Foam Applicator Pad

Meguiars Hot Rims Mag and Aluminum Polish

Butelka z opryskiwaczem 1 l

Ściereczki z mikrofibry

Special Supersoft Detailing Microfibre Cloth

TENZI TOPGLASS 1l

Valet PRO Interior All Purpose Cleaner

Meguiars Wheel Brightener

Makita 9227

Zestaw padów Sonus 150 mm i 85 mm Scholl

Menzerna 500 , 1000 , 2500 , 3000 , 4000

inne

 

 

Zaczynamy dzień pierwszy

 

Pacjent

 

Na ogół wyglądam tak

 

img2011120900334.jpg

img2011120900335.jpg

img2012030900427.jpg

 

dsc0934b.jpg

dsc0932e.jpg

dsc0941g.jpg

dsc0949d.jpg

 

Jako że w garażu leżały nowe naklejki a co mi tam

 

dsc0945w.jpg

 

Budujemy drogi to i asfalcik mamy

dsc0943q.jpg

 

Tar w akcji

 

dsc0956x.jpg

 

Glinka mycie i na tym koniec pierwszego wieczora .

Dla sąsiadów powinien być już koniec ( o tym w kolejnych dniach )

dsc0962wc.jpg

 

Dzień 2 09:00 - 22:30

 

Mycie silnika wnęk i ogólnie auta

 

dsc0011ji.jpg

dsc0016yr.jpg

dsc0022vv.jpg

dsc0018nl.jpg

 

dsc0004kxf.jpg

dsc0009zsg.jpg

dsc0029bl.jpg

dsc0028nq.jpg

 

Oklejamy się beznadziejną taśmą !

 

dsc0047ur.jpg

dsc0051qs.jpg

dsc0065xe.jpg

dsc0066ed.jpg

dsc0067rn.jpg

dsc0071xt.jpg

dsc0072vv.jpg

dsc0078xgu.jpg

dsc0079cb.jpg

dsc0081bq.jpg

dsc0083nd.jpg

dsc0085qg.jpg

dsc0089auv.jpg

Dzięki swojemu pracownikowi jeden element miałem do testów ;)

dsc0114po.jpg

Po FG500

dsc0115ea.jpg

START

dsc0107tl.jpg

Test po co tyle tych past

dsc0119lj.jpg

dsc0123pj.jpg

 

Rysy powoli zaczynają znikać a ja zaprzyjazniam sie z Makitą

dsc0138al.jpg

dsc0140pr.jpg

 

Reflektory

dsc0157uk.jpg

dsc0162me.jpg

dsc0164hf.jpg%20

Po pierwszym przejezdzie

dsc0165l.jpg

dsc0166yy.jpg

dsc0172kk.jpg

dsc0213ah.jpg

 

 

dsc0180f.jpg

dsc0181d.jpg

dsc0185ac.jpg

dsc0198qb.jpg

dsc0200qm.jpg

Jeszcze tylko kąpiel pierwsze krople i dzień II uważam za zamknięty .

 

dsc0203xv.jpg

dsc0202zo.jpg

dsc0205rj.jpg

dsc0211sg.jpg

 

Dzień III wita nas sarna I ulewny deszcz

( byłem wściekły mniej wiecej jak przy wklejaniu relacji gdzie w połowe wysypała się przeglądarka )

 

Z deszczem sobie poradziłem ( jeśli to czytasz to z relacją również )

dsc0216zp.jpg

 

Pierwsze “dwa wiadra”

dsc0218wc.jpg

dsc0222e.jpg

dsc0221db.jpg

Suszenie woskowanie itp

 

dsc0225ze.jpg

dsc0226jl.jpg

dsc0228di.jpg

dsc0230xj.jpg

dsc0232r.jpg

dsc0241ga.jpg

dsc0239kp.jpg

dsc0257gr.jpg

dsc0250cc.jpg

dsc0266ma.jpg

dsc0267cq.jpg

dsc0264dz.jpg

dsc0278ez.jpg

dsc0273dj.jpg

dsc0284mb.jpg

dsc0286kb.jpg

dsc0288qu.jpg

dsc0289fn.jpg

Podsumowując

-koniecznie kupic dobrą taśme 3M to co miałem odklejało się samo z siebie (dramacik)

-Halogen może nie niezbędny do pracy ale niezbędny do relacji

 

Dzięki informacją z forum , instrukcji z detailera nauczyłem się , zrozumiałem o co w tym wszystkim chodzi . Od pierwszej godziny było coraz lepiej . Nie występowało u mnie ani nadmierne podskakiwanie maszyny ani rolowanie past . Nie jestem Popeye a mimo tego Makita nie jest za ciężka.

 

Korekta miała na celu nauczenie się podstaw polerowania a nie zrobienia auta na 100% , duża część rys została usunięta ale cześć ich została . Srebrny lakier nie robi szału tym bardziej że nie było słońca

 

Auto jedzie na budowę w poniedziałek i mam nadzieje że do tego czasu wyjdzie słońce żebym mógł zrobić zdjęcia oddające odzyskany blask Forda .

Jeszcze ze 2 auta testowe i biorę się za właściwe .

Link to comment
Share on other sites

Napisałem czemu miała służyć korekta .

Jak wiadomo przy nie umiejętnym polerowaniu mozna narobić nie odwracalnych szkód(np ja przypaliłem lekko klamkę )

Wole ćwiczyć nauczyć się na autach na których stan lakieru jest mi obojętny .

Link to comment
Share on other sites

No jak po co woskować auto, które jeździ w takich warunkach... Po pierwsze syf nie będzie tak przywierać, a po drugie syf nie będzie tak przywierać ;)

Jeszcze NW na szybki i samą wodą auto można wymyc ;)

Tylko zamiast Nattys Reda w takim aucie widziałbym DG 105, który naprawdę słabo przyciąga brud do siebie. Fajna relacja :good:

Link to comment
Share on other sites

Bardzo fajnie się oglądało, przyjemne zdjęcia 50/50, szczególnie silnika ;) No i chyba powinieneś otrzymać tytuł za "najbardziej usyfione auto przed korektą" :D

Z chęcią również zobaczyłbym relację z tej a trójeczki :good:

Link to comment
Share on other sites

To teraz można jechać na budowę :D Stan przed z tym błotem to masakra, ale chyba do takich celów zostały takie auta stworzone :kox: "Normalny" użytkownik pewnie nie zawracałby sobie głowy czyszczeniem takiego pojazdu, który jeździ po budowach i dlatego ten projekt mi się podoba, że Tobie się chciało i jest tego efekt :good:

Link to comment
Share on other sites

Na wstępie dziękuje za komentarze i pomoc .

 

Tak auto wygląda lekko przykurzone w słońcu

 

dsc0324nu.jpg

dsc0329a.jpg

 

Z bazy zabrałem 2 rzeczy jedną większą drugą mniejszą.

 

Ta mniejsza to HALOGENY :D

Ta większa ma klika kolorów oraz wiele defektów jeśli z tym mi wyjdzie

przyjdzie czas na auta docelowe . Mam nadzieję wygospodarować jeszcze w tym tygodniu z 20-30 h na boxera :)

 

dsc0300m.jpg

dsc0309cs.jpg

 

Pozdrawiam :ad:

 

Ps.Ciekawe co sobie pomyślą moi pracownicy w poniedziałek :shock:

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
Ciekawe co sobie pomyślą moi pracownicy w poniedziałek

Powiesz, że kupiłeś nowe auta/polakierowałeś stare i mają dbać! :D

 

Fajne efekty :good: Lubie oglądać takie przemiany wołów roboczych :)

Link to comment
Share on other sites

całkiem, całkiem, choć kolor niestety mało efektowny, mi przyszło weekend majowy poświęcić Toyocie Land Cruiser w kolorze ciemna zieleń, służbówka znajomego leśnika, utyrana była okrutnie a miałem na nią 2 dni więc wiem ile musiało Cię to kosztować pracy

 

jeszcze raz gratulacje i powodzenia z Boxerem :good:

Link to comment
Share on other sites

To fakt srebrny efektowny nie jest ale za to najmniej na nim widać brud . U Leśnika to pewnie pełno sierści itp (tak mi się to kojarzy z wożeniem dużego psa )

 

Jako tako władam już makitą oczywiście w porównaniu do pierwszych godzin . Praktyka czyni mistrza

Link to comment
Share on other sites

Pierwszy raz to pierwszy raz ,srebrny to srebrny,wiem bo sam posiadam,widać dużo pracy i cierpliwości cię to kosztowało,autko napewno wygląda o niebo lepiej niż przed zabiegiem.

Dzięki za pomoc w fotach.

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tak wyglądam po 3 tygodniach normalnej eksploatacji .

 

dsc0875i.jpg

dsc0876yc.jpg

dsc0882g.jpg

dsc0891d.jpg

dsc0896t.jpg

dsc0897su.jpg

dsc0907z.jpg

dsc0908e.jpg

 

Po PB Nattys RED nie zostało nic ( jako że nic innego nie mam póki co znowu poszedl RED)

Następnym razem położę 50/50 SV Shield i Coli (na oba czekam)

 

W między czasie przyjechał równie silny zawodnik a co miał na pace hmm gadzety do weekendowej korekty passata CC .

 

dsc0909jh.jpg

dsc0914z.jpg

dsc0915af.jpg

 

W nagrodę dostał szybkie mycie płukanko-piana-płukanko

 

dsc0920b.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.