Jump to content

Nielsen Brillance vs Meguiars Endurance


czaptan
 Share

Recommended Posts

Witam!

 

Dzisiejszy test pojawia się dzięki uprzejmości sklepu ShowCarShine.

 

scs_l.jpg

 

Próbkę Megsa dostałem co prawda już w styczniu, ale dopiero teraz miałem możliwość się przyłożyć do testu.

 

Produkt: Nielsen Brillance

 

Opis ze strony sklepu, zbieżny z tym co jest napisane na etykiecie:

Nielsen Brillance to specjalny preparat przeznaczony do ochrony i zabezpieczania elementów gumowych. Środek pozostawia po sobie długotrwały wygląd naturalnej opony.

 

Konsystencja: ciecz

Kolor: bezbarwny

Zapach: lekko chemiczny, niedrażniący

Cena: 31 zł za 1000 ml

 

Produkt konkurencyjny: Meguiars Endurance High Gloss

 

Opis:

Opona nigdy nie wyglądała tak dobrze na tak długo. Unikalna formuła produktu Endurance powstrzymuje opony od brązowienia i utrzymuje ich czarny kolor przez tygodnie nie zależnie od śniegu ,deszczu czy słońca. (Wysoki połysk)

 

Konsystencja: dość gęsty żel

Kolor: wrzosowy

Zapach: owoce leśne, bardzo przyjemny

Cena: 50 zł za 473 ml

 

Procedura testowa:

 

Test przebiega na nowej oponie Uniroyal Rainexpert. Oponę umyłem dokładnie APC Meguiars 1:5, wyszorowałem szczotką i spłukałem na bezdotyku. Oponę osuszyłem i dałem jej swobodnie podeschnąć po dokładnym wytarciu:

 

2.jpg

 

Oponę podzieliłem na pół, po lewej Nielsen, po prawej Meguiars. Oba preparaty nakładałem zwykłą gąbeczką kuchenną, żeby nie było przypadkowego "wpływu aplikatora", normalnie mam co innego do opon. Opona dzielona to prawy przód. Lewa przednia w całości Nielsen, tylne w całości Megs. Fotki robione zaraz po aplikacji.

 

Wrażenia z aplikacji:

 

Meguiars:

- zaskoczyła mnie wydajność, zużyłem może 15 ml na 2,5 opony

- baaardzo przyjemny zapach

- efekt mocno błyszczący

- łatwo środek rozprowadzić dokładnie i równomiernie

 

Nielsen:

- wydajność na poziomie 10 ml na oponę (przy nakładaniu pędzlem, tutaj niestety nie miałem jak zmierzyć)

- mniej błyszczy niż Megs

- minimalnie trudniej rozprowadzić równomiernie

 

Fotki:

 

3.jpg

 

4.jpg

 

I bez lampy:

 

1.jpg

 

Niestety zrobiło się ciemno i dlatego fotki z lampą. Jutro wrzucę efekt w słońcu, dzień po aplikacji (przewidywany przebieg do tego czasu to 150 km).

 

Wnioski:

Na razie mogę oceniać tylko wydajność, zapach i aplikację. Tutaj wygrywa mniej lub bardziej Meguiars, ale nie można powiedzieć że Nielsen jest zły. Po prostu Megs jest znakomity pod tym względem. Wygląd opony to kwestia gustu, więc tutaj oczywiście bez werdyktu.

 

Czas pokaże, jak to będzie z wytrzymałością i kropelkowaniem. Jutro/pojutrze planuję myć parcha, więc zobaczymy co z nich zostanie. Jednak już teraz wysnuje pewną teorię - abstrahując od zapachu i wyglądu opony, jeżeli Nielsen będzie podobnie wytrzymały to uzyskamy więcej za mniejszą cenę. Bo mimo słabszej wydajności za mniejszą kasę jest ponad 2 razy więcej produktu. Czas pokaże :)

 

UWAGI:

1. Proszę nie komentować stanu nadkoli i lakieru, na dniach planuję proces Foczce strzelić. Przepraszam za to od razu ;).

2. Na felgach jest wysychający wosk, który nakładałem po partyzancku i na szybko, więc również proszę nie komentować za bardzo ;)

3. Zdjęcia w słońcu dodam jutro

4. Szmaty pod autem nie zauważyłem jak robiłem koła, przepraszam więc za ten syf na zdjęciach.

5. Dziękuję za uwagi i uwagę ;)

Link to comment
Share on other sites

:good: 15 ml megsa u mnie starczylo na 4 opony ze 3 krople na opone wystarczą, 3-4 przejazdy po całej oponie wtedy warstwa nie jest zbyt "gruba" i na drugi dzien ładny efekt satyny widoczny,bynajmniej u mnie:)
Link to comment
Share on other sites

Obiecane foty, niestety dopiero dziś. Auto przejechało od aplikacji ok 450 km w dobrych warunkach pogodowych. Przy przebiegu 250 km auto myłem, więc piana i trochę szamponu po oponach poszły, ale specjalnie uważałem, żeby opon nie dotykać rękawicą przy myciu. Kropelkowanie znakomite w obu przypadkach. Foty z dziś. Ogólny widok, auto w większości w słońcu, przednie koło Brillance, tylne Endurance:

 

6.jpg

 

Foty w lekkim cieniu, koło testowe 50/50, po lewej Brillance, po prawej Endurance (jak przy aplikacji). Strona Megsa jest ciemniejsza.

 

21.jpg

 

22.jpg

 

Pełne koło, Endurance:

 

23.jpg

 

Pełne koło, Brillance:

 

24.jpg

 

PS. jak obiecałem, nadkola z przodu umyte. Wstępnie bo wstępnie, ale jest o wiele lepiej.

Link to comment
Share on other sites

Fajny test, Endurance daje radę. Jednak Brillance jeśli odstaje to minimalnie a budżet przy nim ucierpi na pewno mniej.

Na pewno warto spróbować jeden i drugi :good:

Jestem bardzo ciekaw jak się sprawdzą w gorszych "mokrych" warunkach.

Wiec czekamy na konkretny update.

Link to comment
Share on other sites

No deszcz sporo pokaże ;)

 

skiba, rozumie się samo przez się, dopiero co felgi założyłem i nie było kiedy. Jak tylko znajdę czas to pójdą w czarny, bo też mnie drażni to co widać :D

Link to comment
Share on other sites

Jeśli nie widać róznicy to po co przepłacać, nielsen górą.

Ladny matowy efekt.

Ranty błotników z dołu wołają o mostę.

Polakieruj i załóż dyskretne chlapacze albo chociaż folię :kox:

Bębny do rozłożenia, czyszczenia i malowania.

Wszystko w trybie NOW ! :D

Link to comment
Share on other sites

maestro00, no jest bajzel na progach. Chlapacze pogarszają sytuację, bo gnije pod nimi, bez nich się piaskuje.. Ciągle myślę, jak to zrobić, żeby jakkolwiek wyglądało, nie zabiło mi portfela i było trwałe ;). Bo folia to nie wiem czy zda egzamin tutaj.

 

Nielsen nakładany pędzlem dawał bardziej błyszczący efekt (przynajmniej na zimówkach).

Link to comment
Share on other sites

Nawet gdyby Nielsen miał zejść z opony szybciej, a na 100 % tak będzie, to i tak wolę go zaaplikować jeszcze raz, niż bawić się z Endurancem i gąbeczką.

Link to comment
Share on other sites

Update po 9 dniach, 900 km (ok 250 w deszczu), 2 myciach ręcznych od aplikacji. Niestety foto opony testowej mi nie wyszło, potem zrobię w słońcu, są natomiast fotki opon które były robione w całości. Uwaga dla spostrzegawczych: w międzyczasie zamieniałem koła przód z tyłem (coś mi bije lekko i szukam przyczyny), dlatego teraz Endurance jest z przodu a Brillance z tyłu po stronie kierowcy. Opona 50/50 wylądowała na tyle od strony pasażera.

 

Brillance:

 

1.jpg

 

Endurance:

 

2.jpg

 

Jak dla mnie to w słońcu Endurance ciut lepiej trzyma, ale generalnie oba są bliskie zdechnięcia. Nie wiem czy to kwestia mycia i warunków czy coś z aplikacją nie tak.

Link to comment
Share on other sites

czaptan, Wina to na 100 % to 250 km przejechanych w deszczu ...

 

Hmm z 4-5 dni temu nakładałem na opony Perla, który ma opinię bardzo "nieodpornego na deszcz". Przejechałem po deszczu około 200 km i drugie tyle po suchym - na tą chwilę wygląda dobrze (lepiej niż prezentowany tu Megs i Nielsen)...

 

Zobaczymy jak długo wytrzyma - postaram się przy następnej aplikacji też zrobić jakąś małą fotorelację...

Link to comment
Share on other sites

pfikusny, jak chcesz to mogę podjechać z jednym kołem na testy. Zrobilibyśmy Perla vs Brillance vs Endurance, koło u mnie i koło u Ciebie ;). Wiadomo, że będziemy jeździć w różnych warunkach i dniach, ale i tak coś powinno wyjść nt. wpływu opony.

Link to comment
Share on other sites

pfikusny, jak chcesz to mogę podjechać z jednym kołem na testy. Zrobilibyśmy Perla vs Brillance vs Endurance, koło u mnie i koło u Ciebie ;). Wiadomo, że będziemy jeździć w różnych warunkach i dniach, ale i tak coś powinno wyjść nt. wpływu opony.

 

:good:

Ale przyznam szczerze - raczej nie dam rady wcześniej niż tak za 2 tygodnie :(

Szkoda, że nie zgadaliśmy się wcześniej bo przez długi weekend byłoby pewnie łatwiej :mrgreen: Teraz czekają mnie niestety masakrycznie pracowite dwa tygodnie :wallbash:

 

P.S.

Nie wiem czy ma to sens, ale możemy też dodać do porównania CHEMICAL GUYS Natural Look Natural Shine Dressing. Choć wydaje mi się, że nadaje się tylko do wnętrza...

Link to comment
Share on other sites

To odezwij się jak będziesz miał trochę czasu ;). Przez długi weekend i tak kursowałem po świecie, więc też bym nie mógł :). Jak ktoś z naszej okolicy chce coś dorzucić na test to dajcie znać, auta są dwa, kół jest po cztery :-]

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.