Pavlik Posted March 29, 2012 Report Share Posted March 29, 2012 Odkąd zakupiłem Brinkmann'a, zastanawiam się jak go ładować. W zestawie dostajemy oczywiście ładowarkę samochodową, ale taki sposób do mnie nie przemawia, tym bardziej, że nie zawsze jest możliwość aby baterię naładować do pełna nie mówiąc już o jej formatowaniu. W zestawie, otrzymujemy również ładowarkę sieciową, ale na US standard, czyli 110V. Ale...parametry wyjściowe mówią, że wystarczy mieć zasilacz, który da 12V i 300mA - teoretycznie można kupić taką w markecie i mamy z głowy Idźmy dalej...korzystając z okazji zakupiłem to: http://www.brinkmann.net/accessories/fl ... 868-0006-0 Co się okazało: końcówka nie ta (nie problem), ale prąd jaki płynie na wyjściu to nie 12 a 18V - no cóż...chiński standard i 500mA. No i się zaczęło...ładowarka jest ale czy można nią ładować??? Postanowiłem więc rozkręcić latareczkę i zobaczyć co w środku siedzi, i co się okazało? akumulator to 6V i 2,5Ah Teraz pytanie do znawców: czy na podstawie poniższych zdjęć, możecie mi powiedzieć jakim prądem ładować ten akumulator? bo na mój chłopski rozum, aby nie uszkodzić aku, to max 6V i 250mA więc ładowanie samochodowe też odpada!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cash Posted March 29, 2012 Report Share Posted March 29, 2012 Używam dwóch ładowarek (częściej) od starego rutera na wyjsciu 5V i 2,5A i drugą w sumie nie wiem od czego ale końcówka pasuje 13,5V i 800mA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavlik Posted March 29, 2012 Author Report Share Posted March 29, 2012 2,5A chyba 250mA??? Wśród zasilaczy znalazłem jedną pasującą tak wtyczką jak i (IMO) parametrami prądowymi: Link to comment Share on other sites More sharing options...
cash Posted March 29, 2012 Report Share Posted March 29, 2012 Powinna być okej lepiej mniejszym prądem, a dłużej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavlik Posted March 29, 2012 Author Report Share Posted March 29, 2012 cash, ale dlaczego Brinkmann każe nam ładować 12V a nie 6V Link to comment Share on other sites More sharing options...
VinCe Posted March 29, 2012 Report Share Posted March 29, 2012 dokłądnie tak. też ładuję go ładowarką któa mi została nie wiem po czym ale pasuje końcówka i prąd sie zgadza. ppare łądowałn już było i działa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator rychu Posted March 29, 2012 Moderator Report Share Posted March 29, 2012 ale dlaczego Brinkmann każe nam ładować 12V a nie 6V A może w tej jednej obudowie akumulatora są zabudowane 2 akumulatory 6V połączone szeregowo Wtedy 12V byłoby uzasadnione i zawsze taki układ z ładowaniem na 12V idealnie pasuje do samochodowego aku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavlik Posted March 29, 2012 Author Report Share Posted March 29, 2012 2 akumulatory 6V a dałbyś radę rozebrać ten akumulatorek? i zobaczyć co w środku siedzi ? a tak na serio to wtedy powinni opisać aku jako 12V Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator rychu Posted March 29, 2012 Moderator Report Share Posted March 29, 2012 Rozebrać to bym pewnie dał radę, gorzej ze składaniem Zawsze możesz mi to przysłać to sprawdzę co potrafię, najwyżej dostaniesz zamiast jednej - kilka części A może po prostu kupisz sobie taki szajs:Adapter i będziesz ładować bez analizowania napięć i innych parametrów Chociaż to fajne tematy, niedawno kupowałem aku żelowy i troszkę czytałem o tych wszystkich zawiłościach ładowania itp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marian_K Posted March 29, 2012 Report Share Posted March 29, 2012 Ze zdjęć ciężko określić co ta "elektronika" robi. Prawdopodobnie to prościutki stabilizator napięcia i ogranicznik prądu ładowania. Wszystko po to, aby można było podłączać zasilacz 12V. Jeśli chodzi o prąd ładowania, to wspomniana elektronika powinna go ograniczać tak, aby nie uszkodzić akumulatorka. Prąd podawany jako parametr zasilacza/ładowarki to maxymalny prąd, jaki można pobrać z danego urządzenia. Nie oznacza on prądu jakim będzie ładowany akumulator. Pozdrawiam! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marian_K Posted April 3, 2012 Report Share Posted April 3, 2012 Pavlik, jak sprawa ładowarki? Co wymyśliłeś? korzystając z okazji zakupiłem to:http://www.brinkmann.net/...item=868-0006-0 Kupiłeś dokładnie taką ładowarkę, tzn oryginalną? Jeśli tak, to nie zastanawiaj się tylko używaj Pozdrawiam! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavlik Posted April 3, 2012 Author Report Share Posted April 3, 2012 Marian_K,tak, jedyne co to nie pasuje końcówka, jest po prostu cieńsza - nie wiem dlaczego, ale to żaden problem przelutować tą odpowiednią. A chłopaki zza wielkiej wody dostali ode mnie maila ze stosownym zapytaniem, ale coś się nie odzywają Generalnie parametry ładowarki służą szybkiemu ładowaniu baterii. A wymyśliłem, że będę ładować tą na 6V/300mA. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavlik Posted April 9, 2012 Author Report Share Posted April 9, 2012 Klamka zapadla. Latareczke przejrzal szwagier, jeden z tych znajacych sie na elektronice i wyglada na to, ze ze wzgledu na siedzacy w srodku uklad, ladowarka o parametrach wyjsciowych 12v 500mA jest ok. Przyblizony czas ladowania ok. 5h. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maya Posted April 9, 2012 Report Share Posted April 9, 2012 Pavlik ja mam ładowarkę 13,5V i 700mA nada się czy szukać innej ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavlik Posted April 9, 2012 Author Report Share Posted April 9, 2012 maya, poszukalbym takiej 300 max 500mA. BTW: jestem w WPZ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marian_K Posted April 13, 2012 Report Share Posted April 13, 2012 Pavlik ja mam ładowarkę 13,5V i 700mA nada się czy szukać innej ? 13,5V zmierzone miernikiem, czy odczytane z tabliczki znamionowej? Jak zmierzone to podłączaj i ładuj spokojnie Tak jak pisałem wcześniej prąd podawany na ładowarkach oznacza maksymalny prąd jaki taka ładowarka jest w stanie dostarczyć - gdybyśmy chcieli go przekroczyć nastąpi jego ograniczenie przez wewnętrzną elektronikę ładowarki lub przepalenie bezpiecznika. Nie jest to prąd jakim będzie ładowany akumulator. Prąd ładowania zależy od stopnia rozładowania akumulatora. Tak obrazkowo: 1. prostownik samochodowy 12V, 5A - podłączamy rozładowany akumulator, który z powodu swojego dużego rozładowania pobiera prąd z prostownika 10A. Efekt - w zwykłym prostowniku przepali się bezpiecznik i nici z ładowania. W inteligentnym przetworniku elektronika ograniczy prąd ładowania do 5A i akumulator naładuje się. Nastąpi to wolniej niż przy ładowaniu prądem 10A, ale akumulator naładuje się. 2. prostownik samochodowy 12V, 20A - podłączamy rozładowany akumulator, który z powodu swojego dużego rozładowania pobiera prąd z prostownika 10A. Efekt - akumulator naładuje się bez żadnego problemu, bo prąd pobierany z prostownika nie przekracza maksymalnego prądu, który może prostownik dostarczyć (z tabliczki znamionowej 20A). To że na prostowniku jest napis 20A nie oznacza, że takim prądem akumulator będzie ładowany. Mam nadzieję, że jasno to opisałem.... Biorąc więc pod uwagę fakt, że we wspomnianej latareczce jest elektronika ograniczająca napięcie i prąd ładowania - ładowarka 13,5V i 700mA sprawdzi się jak najbardziej. Pozdrawiam! Link to comment Share on other sites More sharing options...
maya Posted April 13, 2012 Report Share Posted April 13, 2012 takie dane są na naklejce w ładowarce Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keil Posted April 13, 2012 Report Share Posted April 13, 2012 to teraz jeszcze napiszcie proszę, gdzie najłatwiej taką znaleźć ? jakiś market budowlany czy coś ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marian_K Posted April 17, 2012 Report Share Posted April 17, 2012 takie dane są na naklejce w ładowarce Pytałem o to, bo często bywa, że na naklejce jest np. 6V a po zmierzeniu okazuje się 18V... Najlepiej więc, gdybyś mógł dla pewności zmierzyć napięcie na wyjściu ładowarki. Pozdrawiam! Link to comment Share on other sites More sharing options...
roomioo Posted June 12, 2012 Report Share Posted June 12, 2012 Nie rozumiem o co ta cała debata. Używam tego Brinkmana codziennie, w zasadzie zawsze na 2 zarówki. Ładuje w samochodzie po max 1h raz na 2 tygodnie, a bateria w nim trzyma i trzyma i nie chce umrzeć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lakikwap Posted June 12, 2012 Report Share Posted June 12, 2012 a co to za problem użyć przejściówki na polskie gniazdko? Wytargałem jakieś stare z szafy i działa bez problemu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muti Posted September 27, 2016 Report Share Posted September 27, 2016 Sorry za odkop, ale czy ktoś ma wymiary tego akumulatora? Mój padł i chciałbym go wymienić. Parametry znam, a nie mam przy sobie latarki, żeby zmierzyć. NzTT Link to comment Share on other sites More sharing options...
szymekBOB Posted October 19, 2017 Report Share Posted October 19, 2017 W dniu 27.09.2016 o 20:15, Muti napisał: Sorry za odkop, ale czy ktoś ma wymiary tego akumulatora? Mój padł i chciałbym go wymienić. Parametry znam, a nie mam przy sobie latarki, żeby zmierzyć. NzTT jeśli wciąa aktualne pytanie, to wymiary akumulatora to: Length: 1.69 in=43 mm Width: 1.45 in= 36 mm Height: 2.99 in= 76 mm Generalnie nie znalazłem na polskim rynku takiego aku o tych partametrach i rozmiarze... Albo zamienniki z za wielkiej wody, albo na aliexpress za około 20USD... Tu link do fajnego przewodnika DIY o wymianie tego aku.http://www.detailedimage.com/Ask-a-Pro/brinkmann-dual-xenon-diy-battery-replacement/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now