Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Odkąd zakupiłem Brinkmann'a, zastanawiam się jak go ładować. W zestawie dostajemy oczywiście ładowarkę samochodową, ale taki sposób do mnie nie przemawia, tym bardziej, że nie zawsze jest możliwość aby baterię naładować do pełna nie mówiąc już o jej formatowaniu. W zestawie, otrzymujemy również ładowarkę sieciową, ale na US standard, czyli 110V. Ale...parametry wyjściowe mówią, że wystarczy mieć zasilacz, który da 12V i 300mA - teoretycznie można kupić taką w markecie i mamy z głowy :idea:

Idźmy dalej...korzystając z okazji zakupiłem to:

http://www.brinkmann.net/accessories/fl ... 868-0006-0

Co się okazało: końcówka nie ta (nie problem), ale prąd jaki płynie na wyjściu to nie 12 a 18V - no cóż...chiński standard i 500mA. No i się zaczęło...ładowarka jest ale czy można nią ładować??? Postanowiłem więc rozkręcić latareczkę i zobaczyć co w środku siedzi, i co się okazało? akumulator to 6V i 2,5Ah :cry:

290320123451.jpg

 

Teraz pytanie do znawców: czy na podstawie poniższych zdjęć, możecie mi powiedzieć jakim prądem ładować ten akumulator? bo na mój chłopski rozum, aby nie uszkodzić aku, to max 6V i 250mA :dontknow: więc ładowanie samochodowe też odpada!?

290320123459.jpg

290320123460.jpg

290320123461.jpg

290320123452.jpg

290320123453.jpg

290320123454.jpg

290320123455.jpg

290320123456.jpg

290320123457.jpg

290320123458.jpg

Opublikowano

Używam dwóch ładowarek (częściej) od starego rutera :D na wyjsciu 5V i 2,5A i drugą w sumie nie wiem od czego ale końcówka pasuje 13,5V i 800mA

Opublikowano
2,5A

chyba 250mA???

Wśród zasilaczy znalazłem jedną pasującą tak wtyczką jak i (IMO) parametrami prądowymi:

290320123462.jpg

Opublikowano

dokłądnie tak. też ładuję go ładowarką któa mi została nie wiem po czym ale pasuje końcówka i prąd sie zgadza. ppare łądowałn już było i działa :)

  • Moderator
Opublikowano
ale dlaczego Brinkmann każe nam ładować 12V a nie 6V

A może w tej jednej obudowie akumulatora są zabudowane 2 akumulatory 6V połączone szeregowo :o Wtedy 12V byłoby uzasadnione i zawsze taki układ z ładowaniem na 12V idealnie pasuje do samochodowego aku.

Opublikowano
2 akumulatory 6V

a dałbyś radę rozebrać ten akumulatorek? i zobaczyć co w środku siedzi ? :evil:

a tak na serio to wtedy powinni opisać aku jako 12V :o

  • Moderator
Opublikowano

Rozebrać to bym pewnie dał radę, gorzej ze składaniem :lol:

Zawsze możesz mi to przysłać to sprawdzę co potrafię, najwyżej dostaniesz zamiast jednej - kilka części :evil:

 

A może po prostu kupisz sobie taki szajs:Adapter

i będziesz ładować bez analizowania napięć i innych parametrów ;)

Chociaż to fajne tematy, niedawno kupowałem aku żelowy i troszkę czytałem o tych wszystkich zawiłościach ładowania itp. :)

Opublikowano

Ze zdjęć ciężko określić co ta "elektronika" robi.

Prawdopodobnie to prościutki stabilizator napięcia i ogranicznik prądu ładowania.

Wszystko po to, aby można było podłączać zasilacz 12V.

Jeśli chodzi o prąd ładowania, to wspomniana elektronika powinna go ograniczać tak, aby nie uszkodzić akumulatorka.

Prąd podawany jako parametr zasilacza/ładowarki to maxymalny prąd, jaki można pobrać z danego urządzenia. Nie oznacza on prądu jakim będzie ładowany akumulator.

 

Pozdrawiam!

Opublikowano

Marian_K,tak, jedyne co to nie pasuje końcówka, jest po prostu cieńsza - nie wiem dlaczego, ale to żaden problem przelutować tą odpowiednią. A chłopaki zza wielkiej wody dostali ode mnie maila ze stosownym zapytaniem, ale coś się nie odzywają :( Generalnie parametry ładowarki służą szybkiemu ładowaniu baterii.

 

A wymyśliłem, że będę ładować tą na 6V/300mA.

Opublikowano

Klamka zapadla. Latareczke przejrzal szwagier, jeden z tych znajacych sie na elektronice i wyglada na to, ze ze wzgledu na siedzacy w srodku uklad, ladowarka o parametrach wyjsciowych 12v 500mA jest ok. Przyblizony czas ladowania ok. 5h.

Opublikowano
Pavlik ja mam ładowarkę 13,5V i 700mA nada się czy szukać innej ?
13,5V zmierzone miernikiem, czy odczytane z tabliczki znamionowej? Jak zmierzone to podłączaj i ładuj spokojnie :)

 

Tak jak pisałem wcześniej prąd podawany na ładowarkach oznacza maksymalny prąd jaki taka ładowarka jest w stanie dostarczyć - gdybyśmy chcieli go przekroczyć nastąpi jego ograniczenie przez wewnętrzną elektronikę ładowarki lub przepalenie bezpiecznika. Nie jest to prąd jakim będzie ładowany akumulator. Prąd ładowania zależy od stopnia rozładowania akumulatora.

 

Tak obrazkowo:

1. prostownik samochodowy 12V, 5A - podłączamy rozładowany akumulator, który z powodu swojego dużego rozładowania pobiera prąd z prostownika 10A. Efekt - w zwykłym prostowniku przepali się bezpiecznik i nici z ładowania. W inteligentnym przetworniku elektronika ograniczy prąd ładowania do 5A i akumulator naładuje się. Nastąpi to wolniej niż przy ładowaniu prądem 10A, ale akumulator naładuje się.

 

2. prostownik samochodowy 12V, 20A - podłączamy rozładowany akumulator, który z powodu swojego dużego rozładowania pobiera prąd z prostownika 10A. Efekt - akumulator naładuje się bez żadnego problemu, bo prąd pobierany z prostownika nie przekracza maksymalnego prądu, który może prostownik dostarczyć (z tabliczki znamionowej 20A). To że na prostowniku jest napis 20A nie oznacza, że takim prądem akumulator będzie ładowany.

 

Mam nadzieję, że jasno to opisałem....

 

 

Biorąc więc pod uwagę fakt, że we wspomnianej latareczce jest elektronika ograniczająca napięcie i prąd ładowania - ładowarka 13,5V i 700mA sprawdzi się jak najbardziej.

 

Pozdrawiam!

Opublikowano
takie dane są na naklejce w ładowarce
Pytałem o to, bo często bywa, że na naklejce jest np. 6V a po zmierzeniu okazuje się 18V...

Najlepiej więc, gdybyś mógł dla pewności zmierzyć napięcie na wyjściu ładowarki.

 

Pozdrawiam!

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Nie rozumiem o co ta cała debata. Używam tego Brinkmana codziennie, w zasadzie zawsze na 2 zarówki. Ładuje w samochodzie po max 1h raz na 2 tygodnie, a bateria w nim trzyma i trzyma i nie chce umrzeć.

  • 4 lata później...
Opublikowano

Sorry za odkop, ale czy ktoś ma wymiary tego akumulatora? Mój padł i chciałbym go wymienić. Parametry znam, a nie mam przy sobie latarki, żeby zmierzyć.

 

NzTT

  • 1 rok później...
Opublikowano

 

W dniu 27.09.2016 o 20:15, Muti napisał:

Sorry za odkop, ale czy ktoś ma wymiary tego akumulatora? Mój padł i chciałbym go wymienić. Parametry znam, a nie mam przy sobie latarki, żeby zmierzyć.

 

NzTT

jeśli wciąa aktualne pytanie, to wymiary akumulatora to:

Length: 1.69 in=43 mm

Width: 1.45 in= 36 mm

Height: 2.99 in= 76 mm

 

Generalnie nie znalazłem na polskim rynku takiego aku o tych partametrach i rozmiarze...

Albo zamienniki z za wielkiej wody, albo na aliexpress za około 20USD...
Tu link do fajnego przewodnika DIY o wymianie tego aku.
http://www.detailedimage.com/Ask-a-Pro/brinkmann-dual-xenon-diy-battery-replacement/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.