koczownik Posted March 20, 2012 Report Share Posted March 20, 2012 W aucie volvo 06' miałem bok po obcierce, i cała lewa strona została przelakierowana. Jak wiadomo stary i nowy lakier jest w innym stanie (Stary lekko porysowany, przybrudzony. Nowy skórka pomarańczy, drobne śmieci no i zaciek ). Jak lakier doschnie (ok 3- tyg, mam zamiar przepolerować całe auto. Ponad rok temu polerowałem inny samochód (VW) zestawem: Forecla G3 -> 3M Czarny korek -> 3M Fioletowy (ciemny niebieski) Z efektu jak i zestawu byłem jak najbardziej zadowolony. Zastanawiam się czy zamiast tych samych past (które posiadam) lepszego efektu nie uzyskam zestawem Monzerny FG500, PF2500, SF4000) + Pady M3 żółty i czarny. Wracając do tematu mam trzy różne problemy: 1. Odświeżenie starego lakieru. 2. Usunięcie skórki pomarańczy. 3. Usunięcie zacieku. Ad.1 Odświeżenie starego lakieru. tutaj mam zamiar użyć PF2500 na żółtym padzie i SF4000 na czarnym. I nie powinno być problemu, ew grubsze rysy zaatakuję FG500. Ad.2 i 3 Usunięcie skórki pomarańczy. Tutaj raczej wkroczy papier na wodzie od 1500 do 2500 i później FG500 lub PF2500 na średnim padzie, na wykończenie oczywiście SF4000 na czarnym 3M. Co do papieru wodnego mam obawy, z doświadczenia wiem, że po użyciu papieru lakier już nie jest taki jak po samej paście (staje się bardziej zmatowiały, miększy, zamulony) i trudno pastą usunąć skutki papieru. Da się usunąć rysy ale lakier w miejscach gdzie był stosowany papier jest jakby bardziej delikatny i ma inną strukturę. Jest po prostu inny niż w miejscach gdzie nie używano papieru). Z pastami Monzerny jeszcze nie miałem do czynienia. Stąd moje pytanie. Czy ten zestaw Mozerny da sobie radę z moimi problemami. Ewentualnie może ktoś poleci dobrą pastę, na zrównanie lakieru matowanego papierem wodnym 2500 z lakierem nie matowanym? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SJake Posted March 20, 2012 Report Share Posted March 20, 2012 Zacieku nie usuniesz pastą. "Dziady" też wymagają papieru. Jak ktoś nie potrafi wyprowadzić lakieru po papierze to faktycznie może być "zamulony" Jak chcesz to zrobić sam, to klocek w dłoń i do dzieła... jak się boisz to oddaj to wręcę lokalnych "masterów" i się nie martw Pasty menzerny są łatwiejsze w obróbce niżeli G3 jak i 3M. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bucki Posted March 20, 2012 Report Share Posted March 20, 2012 Wpisz na YT hasło Wet Sanding ,pooglądaj sobie jak to robią inni i do dzieła Link to comment Share on other sites More sharing options...
koczownik Posted March 20, 2012 Author Report Share Posted March 20, 2012 Zacieku nie usuniesz pastą. Jak chcesz to zrobić sam, to klocek w dłoń i do dzieła... jak się boisz to oddaj to wręcę lokalnych "masterów" i się nie martw Pasty menzerny są łatwiejsze w obróbce niżeli G3 jak i 3M. Już robiłem takie, rzeczy. Ale zawsze miejsce po papierze różniło się od miejsca gdzie nie było szlifowane papierem, po za tym wydaje mi się, że takie miejsca, po papierze już są mniej odporne na uszkodzenia (zarysowania). Być może nie odpowiednia pasta? Dlatego proszę o wskazanie jakiejś dobrej pasty i pada, która dobrze scali miejsca szlifowane drobnym papierem wodnym z miejscami nie tykanymi papierem. Może wypróbuje swoją G3 jak da sobie z tym rade, bo 3M czarny korek będzie za słaby na jazdę po papierze. Jeśli wymieniony prze zemnie zestaw Monzerny zrobi porządna robotę to chętnie zakupie te pasty. Natomiast jeśli da rade zrobić to tym co mam (G3, 3M czarny, 3M niebieski), to szkoda dopłacać Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now