Maly7887 Opublikowano 19 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2012 Witam. Oddałem auto lakiernikowi do polakierowania kilku elementów. Zauważyłem na nadkolu plastikowym lakier, auto nie było dość dobrze zabezpieczone. Myślałem że to na piasku ale niestety to jest bezpośrednio na nadkolu - niebieski i trochę białego podkładu. Czym to usunąć? Drugi problem lakiernik do bezbarwnego nie dodał chyba utwardzacza, jak dotykam lakier to czuć, że jest taki trochę inny, jakby miększy to dlatego, czy po prostu trzeba poczekać żeby lakier stwardniał - minęło już około 4dni od lakierowania. Mam mu jutro oddać do poprawki bo w kilku miejscach jest zbyt cienka baza. Trzeci, lakier jest jakby chropowaty na calym aucie praktycznie. Czym to usunac, auto bylo malowane w garazu bez zadnych wyciagow - tak mysle. Po prostu go nie widac ale jak dotykam na suchym lakierze to czuc jakby jakiś pył chropowaty. Pozdrawiam
lukas1986 Opublikowano 19 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2012 ta chropowatość to zakurz, po bezbarwnym pewnie... po prostu auto nie zabezpieczone tak jak należy.... przy tych temperaturach to trzeba poczekać aby klar dosechł... najlepiej na słońcu, ewentualnie w ciepłym garażu... a czym usunąć podkład i bazę, może nitro... jeśli to jest na plastikowym nadkolu to bym się nie przejmował i spróbował właśnie nitro...
Maly7887 Opublikowano 19 Marca 2012 Autor Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2012 Dokładnie. Niczym tego doczyścić nie moglem, pod światło spoglądając widać dokąd było auto zabezpieczone, albo na jaka skale nie było zabezpieczone. Mam praktycznie cale auto w tym, niczym nie schodzi, ani benzyna ekstrakcyjna, ani woda ciepła z mydłem, ani tempo, jedynie cale szczęście Farecla G3 daje z tym rade. I tak miałem auto polerować wiec się tego pozbędę tak czy siak farecla. Potem politura i wosk, No a nadkole plastikowe sprobuje nitro.
miHoo79 Opublikowano 22 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 22 Marca 2012 Świeży odkurz nitrem schodzi aż miło
Camel- Opublikowano 22 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 22 Marca 2012 Niektóre lakiery są UV utwardzalne i nawet 30°C im nie pomoże jeśli nie dostaną promieni ultrafioletowych. Mój lakier (Dupont) był twardy na nastepny dzień. Pył/odkurz łatwo też usunąć glinką.
miki Opublikowano 22 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 22 Marca 2012 Niektóre lakiery są UV utwardzalne i nawet 30°C im nie pomoże jeśli nie dostaną promieni ultrafioletowych. Wymień chociaż jedną firmę w PL która lakieruje takimi lakierami.
Maly7887 Opublikowano 25 Marca 2012 Autor Zgłoś Opublikowano 25 Marca 2012 Ten pył czy nie wiem jak inaczej to nazwać - odkurz, nie schodził niczym. Dopiero G3 dało się to po woli zetrzeć. Ręcznie chyba nigdy bym tego nie usunął. Był praktycznie na całym aucie. Na szczęście miałem polerkę, twardy pad i wspomnianą farecle. Jakoś poszło ale też roboty miałem troche.
k24 Opublikowano 25 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 25 Marca 2012 Maly7887, mam nadzieje że poleciałeś po G3 jakąś lekką kombincją w celu usunięcia hologramów?
Maly7887 Opublikowano 27 Marca 2012 Autor Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2012 k24 nie, przeleciałem miękką gąbką z mniejszym dociskiem, Nie jest źle, lekkie ryski są pod slonce/lampe ale głownie zależało mi na usunięciu tego tragicznego pyłu, przyspojonego do lakieru niczym ptasia.... Lakier w końcu stał się spowrotem gładki, nałożyłem politurę i wosk i jest nawet nieźle. Autko z daleka fajnie wygląda i nawet robi wrażenie.
gruby_RS Opublikowano 28 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2012 Wymień chociaż jedną firmę w PL która lakieruje takimi lakierami. Czyżby miki "pozamiatał"? Co na to inni przedstawiciele "branży"? Zaciekawiło mnie to...
miki Opublikowano 28 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2012 Myślę że kolega Camel- się pomylił, i myślał o wygrzewaniu lakieru promiennikiem lub w kabinie(bo niektóre wymagają podwyższonej temperatury do utwardzenia) , a napisał UV. Technologia uv na razie raczkuje, jest zajebista ale w porównaniu do normalnej bardzo droga. Lakier utwardza cię 10-15sek(z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi) , a nie 10min (IR) czy 60min w kabinie.
zip48 Opublikowano 29 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2012 Nie chcę zakładać osobnego tematu, chodzi mi o to że mój znajomy ma 7letnią Astrę i po tej zimie na tylnim i przednim nadkolu z lewej strony pojawił się delikatny nalot rdzy kilka takich kropek wielkości około 5mm, pomogłem mu i zmyłem ten nalot rdzy APC, ale mam pytanie czy takie małe ogniska rdzy nalezy lakierować? czy jak zmyłem dokładnie APC i zabezpieczyłem (cleaner+glaze+wosk) to rdza się szybko nie pojawi? Bo wiadomo że lakierowanie to już jest jakiś koszt.
daniels Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Czy ktos mi jest w stanie powiedziec ile po lakierowaniu elementu nie wolno go dotykac cleanerem na maszynie, konkretnie zderzak blotnik klamki i listwy-o ile mi wiadomo nie byly wygrzewane....
yukon Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Dla pewności poczekaj tydzień. IMO jak lakier wyschnie można go poddać całemu procesowi.
yukon Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Ja tam ładuję cały proces od razu po odbiorze
miki Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Czy ktos mi jest w stanie powiedziec ile po lakierowaniu elementu nie wolno go dotykac cleanerem na maszynie, konkretnie zderzak blotnik klamki i listwy-o ile mi wiadomo nie byly wygrzewane.... Po 24 godzinach, latem przy temperaturach powyżej 25*C nawet po 6
daniels Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Po 24 godzinach, latem przy temperaturach powyżej 25*C nawet po 6
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się