Jump to content

Po lakierniku


Maly7887

Recommended Posts

Witam.

Oddałem auto lakiernikowi do polakierowania kilku elementów. Zauważyłem na nadkolu plastikowym lakier, auto nie było dość dobrze zabezpieczone. Myślałem że to na piasku ale niestety to jest bezpośrednio na nadkolu - niebieski i trochę białego podkładu. Czym to usunąć?

 

Drugi problem lakiernik do bezbarwnego nie dodał chyba utwardzacza, jak dotykam lakier to czuć, że jest taki trochę inny, jakby miększy to dlatego, czy po prostu trzeba poczekać żeby lakier stwardniał - minęło już około 4dni od lakierowania. Mam mu jutro oddać do poprawki bo w kilku miejscach jest zbyt cienka baza.

 

Trzeci, lakier jest jakby chropowaty na calym aucie praktycznie. Czym to usunac, auto bylo malowane w garazu bez zadnych wyciagow - tak mysle. Po prostu go nie widac ale jak dotykam na suchym lakierze to czuc jakby jakiś pył chropowaty.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

ta chropowatość to zakurz, po bezbarwnym pewnie... po prostu auto nie zabezpieczone tak jak należy....

 

przy tych temperaturach to trzeba poczekać aby klar dosechł... najlepiej na słońcu, ewentualnie w ciepłym garażu...

 

 

a czym usunąć podkład i bazę, może nitro... jeśli to jest na plastikowym nadkolu to bym się nie przejmował i spróbował właśnie nitro...

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie. Niczym tego doczyścić nie moglem, pod światło spoglądając widać dokąd było auto zabezpieczone, albo na jaka skale nie było zabezpieczone. Mam praktycznie cale auto w tym, niczym nie schodzi, ani benzyna ekstrakcyjna, ani woda ciepła z mydłem, ani tempo, jedynie cale szczęście Farecla G3 daje z tym rade. I tak miałem auto polerować wiec się tego pozbędę tak czy siak farecla. Potem politura i wosk, No a nadkole plastikowe sprobuje nitro. :)

Link to comment
Share on other sites

Ten pył czy nie wiem jak inaczej to nazwać - odkurz, nie schodził niczym. Dopiero G3 dało się to po woli zetrzeć. Ręcznie chyba nigdy bym tego nie usunął. Był praktycznie na całym aucie. Na szczęście miałem polerkę, twardy pad i wspomnianą farecle. Jakoś poszło ale też roboty miałem troche. :)

Link to comment
Share on other sites

k24 nie, przeleciałem miękką gąbką z mniejszym dociskiem, Nie jest źle, lekkie ryski są pod slonce/lampe ale głownie zależało mi na usunięciu tego tragicznego pyłu, przyspojonego do lakieru niczym ptasia.... Lakier w końcu stał się spowrotem gładki, nałożyłem politurę i wosk i jest nawet nieźle. Autko z daleka fajnie wygląda i nawet robi wrażenie. :-]

Link to comment
Share on other sites

Myślę że kolega Camel- się pomylił, i myślał o wygrzewaniu lakieru promiennikiem lub w kabinie(bo niektóre wymagają podwyższonej temperatury do utwardzenia) , a napisał UV.

 

Technologia uv na razie raczkuje, jest zajebista ale w porównaniu do normalnej bardzo droga. Lakier utwardza cię 10-15sek(z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi) , a nie 10min (IR) czy 60min w kabinie.

Link to comment
Share on other sites

Nie chcę zakładać osobnego tematu, chodzi mi o to że mój znajomy ma 7letnią Astrę i po tej zimie na tylnim i przednim nadkolu z lewej strony pojawił się delikatny nalot rdzy kilka takich kropek wielkości około 5mm, pomogłem mu i zmyłem ten nalot rdzy APC, ale mam pytanie czy takie małe ogniska rdzy nalezy lakierować? czy jak zmyłem dokładnie APC i zabezpieczyłem (cleaner+glaze+wosk) to rdza się szybko nie pojawi?

Bo wiadomo że lakierowanie to już jest jakiś koszt.

Link to comment
Share on other sites

Czy ktos mi jest w stanie powiedziec ile po lakierowaniu elementu nie wolno go dotykac cleanerem na maszynie, konkretnie zderzak blotnik klamki i listwy-o ile mi wiadomo nie byly wygrzewane....

Link to comment
Share on other sites

Czy ktos mi jest w stanie powiedziec ile po lakierowaniu elementu nie wolno go dotykac cleanerem na maszynie, konkretnie zderzak blotnik klamki i listwy-o ile mi wiadomo nie byly wygrzewane....

 

Po 24 godzinach, latem przy temperaturach powyżej 25*C nawet po 6

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.