Maly7887 Posted March 19, 2012 Report Share Posted March 19, 2012 Witam. Oddałem auto lakiernikowi do polakierowania kilku elementów. Zauważyłem na nadkolu plastikowym lakier, auto nie było dość dobrze zabezpieczone. Myślałem że to na piasku ale niestety to jest bezpośrednio na nadkolu - niebieski i trochę białego podkładu. Czym to usunąć? Drugi problem lakiernik do bezbarwnego nie dodał chyba utwardzacza, jak dotykam lakier to czuć, że jest taki trochę inny, jakby miększy to dlatego, czy po prostu trzeba poczekać żeby lakier stwardniał - minęło już około 4dni od lakierowania. Mam mu jutro oddać do poprawki bo w kilku miejscach jest zbyt cienka baza. Trzeci, lakier jest jakby chropowaty na calym aucie praktycznie. Czym to usunac, auto bylo malowane w garazu bez zadnych wyciagow - tak mysle. Po prostu go nie widac ale jak dotykam na suchym lakierze to czuc jakby jakiś pył chropowaty. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukas1986 Posted March 19, 2012 Report Share Posted March 19, 2012 ta chropowatość to zakurz, po bezbarwnym pewnie... po prostu auto nie zabezpieczone tak jak należy.... przy tych temperaturach to trzeba poczekać aby klar dosechł... najlepiej na słońcu, ewentualnie w ciepłym garażu... a czym usunąć podkład i bazę, może nitro... jeśli to jest na plastikowym nadkolu to bym się nie przejmował i spróbował właśnie nitro... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maly7887 Posted March 19, 2012 Author Report Share Posted March 19, 2012 Dokładnie. Niczym tego doczyścić nie moglem, pod światło spoglądając widać dokąd było auto zabezpieczone, albo na jaka skale nie było zabezpieczone. Mam praktycznie cale auto w tym, niczym nie schodzi, ani benzyna ekstrakcyjna, ani woda ciepła z mydłem, ani tempo, jedynie cale szczęście Farecla G3 daje z tym rade. I tak miałem auto polerować wiec się tego pozbędę tak czy siak farecla. Potem politura i wosk, No a nadkole plastikowe sprobuje nitro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
miHoo79 Posted March 22, 2012 Report Share Posted March 22, 2012 Świeży odkurz nitrem schodzi aż miło Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camel- Posted March 22, 2012 Report Share Posted March 22, 2012 Niektóre lakiery są UV utwardzalne i nawet 30°C im nie pomoże jeśli nie dostaną promieni ultrafioletowych. Mój lakier (Dupont) był twardy na nastepny dzień. Pył/odkurz łatwo też usunąć glinką. Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki Posted March 22, 2012 Report Share Posted March 22, 2012 Niektóre lakiery są UV utwardzalne i nawet 30°C im nie pomoże jeśli nie dostaną promieni ultrafioletowych. Wymień chociaż jedną firmę w PL która lakieruje takimi lakierami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maly7887 Posted March 25, 2012 Author Report Share Posted March 25, 2012 Ten pył czy nie wiem jak inaczej to nazwać - odkurz, nie schodził niczym. Dopiero G3 dało się to po woli zetrzeć. Ręcznie chyba nigdy bym tego nie usunął. Był praktycznie na całym aucie. Na szczęście miałem polerkę, twardy pad i wspomnianą farecle. Jakoś poszło ale też roboty miałem troche. Link to comment Share on other sites More sharing options...
k24 Posted March 25, 2012 Report Share Posted March 25, 2012 Maly7887, mam nadzieje że poleciałeś po G3 jakąś lekką kombincją w celu usunięcia hologramów? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maly7887 Posted March 27, 2012 Author Report Share Posted March 27, 2012 k24 nie, przeleciałem miękką gąbką z mniejszym dociskiem, Nie jest źle, lekkie ryski są pod slonce/lampe ale głownie zależało mi na usunięciu tego tragicznego pyłu, przyspojonego do lakieru niczym ptasia.... Lakier w końcu stał się spowrotem gładki, nałożyłem politurę i wosk i jest nawet nieźle. Autko z daleka fajnie wygląda i nawet robi wrażenie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruby_RS Posted March 28, 2012 Report Share Posted March 28, 2012 Wymień chociaż jedną firmę w PL która lakieruje takimi lakierami. Czyżby miki "pozamiatał"? Co na to inni przedstawiciele "branży"? Zaciekawiło mnie to... Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki Posted March 28, 2012 Report Share Posted March 28, 2012 Myślę że kolega Camel- się pomylił, i myślał o wygrzewaniu lakieru promiennikiem lub w kabinie(bo niektóre wymagają podwyższonej temperatury do utwardzenia) , a napisał UV. Technologia uv na razie raczkuje, jest zajebista ale w porównaniu do normalnej bardzo droga. Lakier utwardza cię 10-15sek(z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi) , a nie 10min (IR) czy 60min w kabinie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zip48 Posted March 29, 2012 Report Share Posted March 29, 2012 Nie chcę zakładać osobnego tematu, chodzi mi o to że mój znajomy ma 7letnią Astrę i po tej zimie na tylnim i przednim nadkolu z lewej strony pojawił się delikatny nalot rdzy kilka takich kropek wielkości około 5mm, pomogłem mu i zmyłem ten nalot rdzy APC, ale mam pytanie czy takie małe ogniska rdzy nalezy lakierować? czy jak zmyłem dokładnie APC i zabezpieczyłem (cleaner+glaze+wosk) to rdza się szybko nie pojawi? Bo wiadomo że lakierowanie to już jest jakiś koszt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniels Posted April 1, 2012 Report Share Posted April 1, 2012 Czy ktos mi jest w stanie powiedziec ile po lakierowaniu elementu nie wolno go dotykac cleanerem na maszynie, konkretnie zderzak blotnik klamki i listwy-o ile mi wiadomo nie byly wygrzewane.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
yukon Posted April 1, 2012 Report Share Posted April 1, 2012 Dla pewności poczekaj tydzień. IMO jak lakier wyschnie można go poddać całemu procesowi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniels Posted April 2, 2012 Report Share Posted April 2, 2012 nie wytrzymam Link to comment Share on other sites More sharing options...
yukon Posted April 2, 2012 Report Share Posted April 2, 2012 Ja tam ładuję cały proces od razu po odbiorze Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki Posted April 2, 2012 Report Share Posted April 2, 2012 Czy ktos mi jest w stanie powiedziec ile po lakierowaniu elementu nie wolno go dotykac cleanerem na maszynie, konkretnie zderzak blotnik klamki i listwy-o ile mi wiadomo nie byly wygrzewane.... Po 24 godzinach, latem przy temperaturach powyżej 25*C nawet po 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniels Posted April 3, 2012 Report Share Posted April 3, 2012 Po 24 godzinach, latem przy temperaturach powyżej 25*C nawet po 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now