Jump to content

Nielsen Super-A-sheen vs Carlack 68 Plastick Care


czaptan
 Share

Recommended Posts

Witam!

 

Jakiś czas temu miałem sporo szczęścia i wygrałem konkurs FB u MrCleanera. Stałem się posiadaczem m.in CarLacka68 Plastic Care. Postanowiłem odwdzięczyć się testem.

 

Tak więc, test dzięki szczodrości sklepu:

63906_472592833690_190942868690_5981005_5550812_n.jpg

 

Produkt: CarLack68 Plastic Care

 

Opis ze strony sklepu, zbieżny z tym co jest napisane na etykiecie:

Car lack 68 - Plastic Care czyści i utrzymuje wszystkie zewnetrzne i wewnętrzne elementy z tworzyw sztucznych.

Przede wszystkim dedykowany jest do elementów wykończenia deski rozdzielczej, do zderzaków i listew.

Specjalna formuła chroni przed starzeniem wszystkie tworzywa sztuczne. Odpowiedni filtr UV zapobiega kruchości, blaknięciu, pękaniu a pielęgnowane elementy zachowują swoj kolor i strukturę.

Car lack 68 - Plastic Care jest bardzo prosty w użyciu, wystarczy go rozprowadzić po czyszczonej powierzchni za pomocą niestrzępiącej się sciereczki lub gąbki.

Po 10-20 minutach należy przetrzeć element czystą ściereczką.

 

Konsystencja: rzadkie mleczko

Kolor: mleczny

Zapach: lekko chemiczny, niedrażniący

Cena: 45 zł za 500 ml

 

Produkt konkurujący: Nielsen Super-A-sheen

 

Opis:

Nie zawierający silikonu, lepki środek pielęgnujący do czyszczenia i zabezpieczania zewnętrznych elementów plastikowych. Uwydatnia kolor nadając delikatny połysk. Idealnie chroni przed skutkami złych warunków atmosferycznych dając długotrwały połysk.

Sposób użycia: nanieść niewielką ilość preparatu na czystą, suchą powierzchnię za pomocą miękkiej gąbki. Nadmiar przetrzeć suchą szmatką.

 

Konsystencja: gęsty żel

Kolor: lekko żółtawy

Zapach: chemiczny, niedrażniący, lecz bardziej wyczuwalny niż w CarLacku68

Cena: 25 zł za 500 ml

 

Procedura testowa:

 

Wg opisu CarLack68 nadaje się do plastików zewnętrznych jak i wewnętrznych. W tym teście skupię się na zewnętrznych, w odpowiednim dziale test w środku z innym konkurentem. Oba produkty nakładane gąbką kuchenną na listwę progową bagażnika w Focusie MK1. Listwa została wcześniej dokładnie umyta APC.

 

Oba produkty łatwo się aplikuje i to pomimo zupełnie różnej konsystencji. Nielsena łatwiej rozprowadzić równomiernie.

 

Muszę się doczepić do jednej rzeczy: opakowanie CarLacka68 jest bardzo niestabilne. Na równych płytkach w garażu jest ok, ale na chropowatym asfalcie bardzo łatwo o wywrócenie się pojemnika. Skutkuje to rozlewaniem się płynu, który jest rzadki. Bardziej stabilny Nielsen i tak się nie rozleje po wywrotce.

 

Fotki:

 

Po lewej Nielsen, po prawej CarLack68 (przetarty mikrofibrą po kilkunastu minutach):

 

13.jpg

 

I zbliżenie:

 

14.jpg

 

UPDATE: fotki na drugi dzień, w słońcu. Najpierw zakurzony tył (auto stało przy gruntowym placu, po którym sporo jeździ). Cień:

 

20.jpg

 

W słońcu, dalej z kurzem:

 

32.jpg

 

33.jpg

 

Po przetarciu z kurzu:

 

34.jpg

 

35.jpg

 

Co ciekawe, na gładkim plastiku z klapy efekt po S-A-Sie jest znacznie ciemniejszy - duży wpływ ma rodzaj plastiku!

 

UPDATE #2: deszcz i kropelki

 

Bardzo ciekawa obserwacja po dzisiejszym deszczu. Zacznę może od 2 fotek S-A-Sa. Reling dachowy i klamka, kropelkowanie pyszne:

 

39.jpg

 

40.jpg

 

A teraz to, co mnie zaskoczyło - CarLack68 prawie nie odpycha wody! Plastik nim potraktowany jest nadal ciemniejszy, ale woda zachowuje się tak samo jak na fragmencie niczym nie zabezpieczonym:

 

38.jpg

 

41.jpg

 

Wnioski:

 

Na zewnątrz CarLack68 daje odrobinę ciemniejszy efekt niż Nielsen. Nadaje też większy połysk i śliskość. Nielsen ma lepsze (stabilniejsze) opakowanie i odrobinę łatwiejszą aplikację - do CarLacka68 trzeba się przyłożyć, żeby nie narobić zacieków. Zwłaszcza na gładkim plastiku. CarLack68 wydaje się być odrobinę bardziej wydajny, choć na pewno opakowanie 0,5l w przypadku obu produktów starczy na dość długo.

 

W deszczu zrobiło się ciekawiej - Nielsen bardzo ładnie kropelkuje, CarLack68 prawie wcale.

 

Opinię nt. wytrzymałości dodam w najbliższym czasie, jak zawodnicy trochę pojeżdżą.

 

Zapraszam też do testu CarLacka68 jako środka wewnętrznego.

 

P.S. To moje pierwsze testy, więc uwagi miło widziane.

Link to comment
Share on other sites

Przyznam szczerze, że jeżeli CarLack68 nie wypadnie jakoś zdecydowanie lepiej pod względem trwałości to Nielsen go tu bije. Cena prawie 2 razy niższa, efekt po aplikacji zbliżony (plus dla Nielsena za równomierność efektu, dla CarLacka68 za ciut ciemniejszy wygląd), jakoś wygodniej mi pracować Nielsenem ze względu na konsystencję i opakowanie. Przyjdzie deszcz to się oceni kropelkowanie ;)

Link to comment
Share on other sites

czaptan, jak możesz to wrzuć jeszcze kadry, jak oba produkty kropelkują, zawsze miałem chęć na spróbowanie SAS'a, ale zawsze zapominam go wrzucić do koszyka :( A porównał bym sobie go do VP Dionysus Trim Giltz.

Link to comment
Share on other sites

Jak dla mnie Nielsen nie wypada zbyt dobrze bo też już kilka razy nakładałem u siebie na plastiki. Ja jest sucho to się jakoś trzyma, ale jak się jeździ w deszczowe dni to już nie daje rady według mnie.

Wydaje mi się, że Nielsen jest trochę za tłusty i w letnie suche dni, kurz będzie się przylepiał.

Wczoraj myłem autko, plastiki mam czyste, więc mogę też się przyłączyć do testu i zaaplikować listwy Nielsenem, bo już wczoraj nie zdążyłem nic nałożyć, także jest okazja.

Link to comment
Share on other sites

marasec po nałożeniu Nielsena warto po kilku minutach przetrzeć czysta szmatką , jak się nałoży za dużo i nie przetrze to łapie kurz . Dla mnie kropelkowanie i odpychanie wody Nielsena jest bardzo dobre , tylko trzeba poćwiczyć w nakładaniu odpowiedniej ilości środka .

Link to comment
Share on other sites

marasec, sam uzywam sas-a i jestem mega zadowolony- poprostu trzeba wziasc poprawke przy nakladaniu i po 30 min od nalozenia przeleciec fibra kurz pozniej sie nie lepi a trwalosc sas-a i w deszczowe dni jest bardzo dobra - kropelkowanie prze mega nawet na uszczelkach wyglada rewelacyjnie ;) a kolejny plus sas-a to cena do ilosci jaka mamy:)

Link to comment
Share on other sites

Tak to u mnie wygląda:

325621f640103dd0m.jpg f8933a40e2d5a120m.jpg

Listwy są zajechane i porysowane. Widać na zdjęciach rysy które leżą pod spodem.

Próbowałem to pokryć ale nie dawało rady. Nakładałem 2 warstwy w odstępach czasowych, raz więcej środka raz mniej, żeby sprawdzić czy coś lepiej wyjdzie, ale nic z tego.

Link to comment
Share on other sites

Jak dla mnie Nielsen nie wypada zbyt dobrze bo też już kilka razy nakładałem u siebie na plastiki. Ja jest sucho to się jakoś trzyma, ale jak się jeździ w deszczowe dni to już nie daje rady według mnie.

Wydaje mi się, że Nielsen jest trochę za tłusty i w letnie suche dni, kurz będzie się przylepiał.

Wczoraj myłem autko, plastiki mam czyste, więc mogę też się przyłączyć do testu i zaaplikować listwy Nielsenem, bo już wczoraj nie zdążyłem nic nałożyć, także jest okazja.

 

W wg mnie trzyma się bardzo dobrze, i swietnie kropelkuje w reakcji z wodą, nie łapie kurzu mocniej niż inne środki

Nie jest tłusty -warunkiem przetarcie mikrofibra 30 minut po aplikacji.

Obalam Twoją teorię o deszczowych dniach, bo cięzko go zmyć nawet myjką.

Obstawiam na błąd w nakładaniu.

Link to comment
Share on other sites

Jak dla mnie Nielsen nie wypada zbyt dobrze bo też już kilka razy nakładałem u siebie na plastiki. Ja jest sucho to się jakoś trzyma, ale jak się jeździ w deszczowe dni to już nie daje rady według mnie.

Wydaje mi się, że Nielsen jest trochę za tłusty i w letnie suche dni, kurz będzie się przylepiał.

Wczoraj myłem autko, plastiki mam czyste, więc mogę też się przyłączyć do testu i zaaplikować listwy Nielsenem, bo już wczoraj nie zdążyłem nic nałożyć, także jest okazja.

 

W wg mnie trzyma się bardzo dobrze, i swietnie kropelkuje w reakcji z wodą, nie łapie kurzu mocniej niż inne środki

Nie jest tłusty -warunkiem przetarcie mikrofibra 30 minut po aplikacji.

Obalam Twoją teorię o deszczowych dniach, bo cięzko go zmyć nawet myjką.

Obstawiam na błąd w nakładaniu.

 

Też tak uważam. Widocznie słabo przygotowana powierzchnia. U mnie SAS 3ma jak dziki. Na plastikach silnika od sierpnia do teraz jest czarny. Na podszybiu też mi długo wytrzymuje.

Link to comment
Share on other sites

Proszę państwa, update po pierwszym deszczu. Nielsen kropelkuje bardzo ładnie, CarLack68 praktycznie wcale. Padało może 2 godziny i nawet nie jechałem wtedy, więc żaden produkt nie spłynął. Zobaczymy co będzie dalej :)

Link to comment
Share on other sites

Przygotowanie mocnym APC, Nakładanie aplikatorem piankowym, Wytrzymał max 3-4 tygodnie. DG go miażdży 8-) Dodam że moje auto jest myte 2-3 razy tygodniu zależy od pogody :lol: Myślę że to ile się utrzyma zależy tez od struktury plastiku na którym leży.

Link to comment
Share on other sites

Ja SASa używam od września zeszłego roku i jestem zadowolony.

Daje ładne wykończenie. Aplikuję go płatkiem kosmetycznym, po 20 - 30 min przecieram mf. Nie zauważyłem też by jakoś specjalnie przyciągał kurz.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Trzyma dzielnie, natomast CarLack68... Cóż, jest po teście.

 

Po 19 dniach od aplikacji, jednym opłukaniu, jednej pianie aktywnej, dwóch myciach ręcznych, odrobinie deszczu i śniegu oraz przebiegu ~600km listwa z tyłu wygląda tak:

 

1.jpg

 

CarLacka68 brak. Nielsen jeszcze trzyma, na innych plastikach wygląda bardzo ładnie:

 

2.jpg

 

3.jpg

 

CarLack68 padł nawet ciut szybciej pewnie, ale nie przyglądałem mu się przed wczorajszym myciem.

Link to comment
Share on other sites

Więc tak obronię tu troszkę S-A-S ponieważ z uwagi na to że mam w rodzinie kilka aut na które kiedyś szły droższe środki kiedy jednak stwierdziłem że moje gadanie na temat jak dbać o auto są słowami rzuconymi na wiatr ;) na te auta na tworzywa leci właśnie SAS

I tutaj tak jak tu ktoś napisał trwałość zależy od tworzywa i przygotowania powierzchni.

Ale z moich doświadczeń wynika że trzyma się ok 1 miesiąca uśredniając więc uważam to za dobry wynik są lepsze ale cena też lepsza.

Podsumowując

Uważąm że nie ma lepszego produktu w tej cenie.

:good:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.