Jump to content

Jak umyć auto po "pożarze"


tesciu
 Share

Recommended Posts

Panowie, potrzebuje porady co zrobić ?

 

Dziś w nocy doszło do podpalenia samochodu w garażu podziemnym w którym stało 50 samochodów. Na szczęście (w nieszczęściu) spaliły się tylko dwa auta.

Po całej akcji pożarowej strażacy pozwolili wyjechać samochodami, jedyne co można było zrobić o 4 rano to umyć szybko na automacie.

 

Problemem jest zapach który pozostał w środku, auto stało i wietrzyło się 2 godz.. Kupiłem już filtr przeciwpyłkowy oraz powietrza.

Najwięcej zapachu pochodzi właśnie z silnika i nawiewów.

 

Plan mam następujący:

- Mycie silnika,

- Wymiana filtrów,

- Ozonowanie wnętrza samochodu,

 

Myślałem jeszcze żeby kupić CHEMICAL GUYS NEW CAR SCENT AIR FRESHENER ???

 

Doradźcie co można jeszcze zrobić żeby odświeżyć samochód.

Link to comment
Share on other sites

Plan mam następujący:

- Mycie silnika,

- Wymiana filtrów,

- Ozonowanie wnętrza samochodu,

 

Myślałem jeszcze żeby kupić CHEMICAL GUYS NEW CAR SCENT AIR FRESHENER ???

Z zakupe zapachu CHG dałbym sobie spokój, chodzi o usunięcie przyczyny a nie "chwilowe" zamaskowanie. Oprócz tego co napisaleś wyprałbym tapicerkę, podsufitkę, wykładzinę w bagażniku i dokładnie wyczyścił plastiki wewnątrz auta.

Link to comment
Share on other sites

Z praniem tapicerki się na razie wstrzymam bo auto będzie stało pod chmurką, a temperatury w nocy jeszcze są niskie. Ale na 100% to zrobię jak temperatura będzie wyższa.

Link to comment
Share on other sites

pamietaj aby wyprac porzadnie wygluszenie maski i wszelkie inne wygluszenia "materialowe" w komorze silnika - sporo zapachow idzie z tamtad na filtr przeciwpylkowy

 

Wszelakie zapachy samochodowe bym odposcil - bo moze wyjsc mieszanka zapachowa jeszcze gorsza niz obecnie

Link to comment
Share on other sites

Czy do mycia silnika i wygłuszenia wystarczy Nielsen APC ?

Niestety dopiero zaczynam swoje zabawy z zakupami i mam ubogi "arsenał".

Link to comment
Share on other sites

tesciu, wystraczy. Na poczatku zrob tak 1:4 a jak nie będzie domywało to spróbuj mocniejszym stężeniem.

Osobiście to silnika stosuje G101 i jestem zadowolony z domywania. Jednak nie wszytsko sie ma od razu dlatego twoim APC też powinno ruszyć. Wygłuszenie spsikaj, odczekaj kilka chwil i później wyszczotkuj i płukanko. Proces ten możesz powtórzyć ( i na samo wygłuszenie możesz dac mniejsze stężenie). Pamiętaj o zakryciu takich rzeczy jak komp, alternator itp

Link to comment
Share on other sites

ja bym wygluszenie zlal piana pozniej apc i szczotkowanie a dalej plukanie i taka procedure powtorzyl 2-3x - chociaz i tak najlepsza bylaby ekstrakcja...

 

Co do stezenia to nie jest ono az tak mega bardzo istotne, bo nawet apc 1:1 moze nie podolac (bo nie chodzi o stezenie czyszczace) - dzazymy do usuniecie, a w tym wypadku wyplukania zapachu a nie uzuniecie brudu. Nielsen bedzie ok - bo sam w sobie jest cytrusowy wiec jest szansa ze tez zamaskuje pozostalosci zapachu (chociaz to bedzie i tak czasowe).

 

Do umycia samego w sobie silnika z syfu to tak jak kolega pisal 1:4 powinno styknac

 

Wygluszenie maski najleoiej byloby zdjac i wyprac porzadnie - to sie latwo sciaga wiec po co sie meczyc na aucie...

 

P.S.

Tak na marginesie to mi wygluszenie silnika smierdzialo "zdechlym szczurem", piana + bilberry (APC mi wyszlo wowczas) podolalo zadaniu :) zpach ustapil ale procedure powtarzalem 4x - chociaz po 3cim juz bylo w sumie ok :)

Link to comment
Share on other sites

Jeśli będziesz ozonował środek to możesz rózniweż ten proces zastosować na wygłuszeniu. Zapomniałem napisać o ekstrakcji ( tak jak sq8shq, wspomniał). Da to pewnie lepszy efekt bo cały brud razem z zapachem zostanie wyssany.

Link to comment
Share on other sites

Nie zapomnij jeszcze o kanałach nawiewowych. Wymienisz filtr kabinowy to dobrze byłoby wyczyścić jeszcze te wszystkie kanały od filtra do różnych miejsc kabiny. Są takie różne pianki z wężykami do odgrzybiania i czyszczenie klimatyzacji i tych kanałów. No i po praniu wnetrza ozonowanie obowiązkowe.

Link to comment
Share on other sites

To jest Volvo V40 , lekko się paliło w bagażniku . Problem smrodu połączył się z masą proszku z gaśnicy rozrzuconego po całym aucie , był w każdej szczelinie stąd taka demolka .Handlarz zataił ten fakt przed kupującymi i zamaskował problem piorąc/mocząc całą tapicerkę .Po czasie wyschła i z każdej szczeliny wysypywał się syf , nie mówiąc już o utrzymującym się wciąż zapachu . Przepraszam za off , do rzeczy. Na zapach przede wszystkim generalne pranie , czyszczenie , pranie itd. , wszystkiego co się da. Jeżeli nie zrobisz tego sam to znajdź firmę która bez względu na porę roku , temperaturę itd wykona usługę i odda Ci auto suche. Pranie tapicerki to opcja wykonywana cało rocznie i firma pro nie będzie miała z tym problemu. Potwierdzam konieczność ozonowania .W żadnym wypadku nie używałbym teraz zapachów , bo to tylko pogorszy obecny stan/zapach auta. Czyszczenie kanałów wentylacji , to też dobry pomysł .

 

dziękuję ...

DSCF4904.JPG.c5cbcf6ed74ec1e34f6a5b4d0cc52bd3.JPG

DSCF4889.JPG.fa8ce8fcc8d4ceb4850d4ef596d1d9bf.JPG

DSCF4887.JPG.3b9fe2ecfc1d3bdf6dccc62512e6f6f2.JPG

DSCF4880.JPG.35e21372a23a766bbc9b7fd4a2796b6d.JPG

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.