npiotr Posted January 22, 2012 Report Share Posted January 22, 2012 Witam Zastanawiam się nad myjką i nie wiem czy kupić na zimną wodę czy może na gorącą? Jak wpływa to na mycie, czy gorąca woda lepiej domywa brud, np. przy myciu wstępnym. I jak wpływa na wosk, do jakiej temp. myć samochód nawoskowany, żeby wosk nie spłynął (czy to bez różnicy). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator Evo Posted January 22, 2012 Administrator Report Share Posted January 22, 2012 Jak masz możliwosć kupna myjki na ciepłą wode to w ogóle nie ma się co zastanawiać, różnica jest ogromna. Nie przekraczałbym 35-40 stopni,no chyba że nie mamy wosku albo wosk jest już na wykończeniu. Im cieplejsza woda tym wosk szybciej puści, ale to akurat chyba jasne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maya Posted January 22, 2012 Report Share Posted January 22, 2012 a ja mam pytanie czy w myjce na gorąco wodę można stosować zimną wodę ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kulon Posted January 22, 2012 Report Share Posted January 22, 2012 a ja mam pytanie czy w myjce na gorąco wodę można stosować zimną wodę ? nie ma tak że zimna jest na zimną - nawet zwykłe myjki z serii K mogą dostać wodę do 40st.C a jeżeli chodzi o gorącą wodę to nie znaczy że musisz mieć przyłącze wody gorącej - są myjki które same podgrzewają przepływowo jeżeli chodzi o pytanie to: tak do tej gorącej możesz stosować wodę zimną zauważ że w każdym opisie jest napisane do jakiej temperatury można podawać wodę do myjki Link to comment Share on other sites More sharing options...
adriano Posted February 4, 2012 Report Share Posted February 4, 2012 a ja mam pytanie czy w myjce na gorąco wodę można stosować zimną wodę ? nie ma tak że zimna jest na zimną - nawet zwykłe myjki z serii K mogą dostać wodę do 40st.C a jeżeli chodzi o gorącą wodę to nie znaczy że musisz mieć przyłącze wody gorącej - są myjki które same podgrzewają przepływowo jeżeli chodzi o pytanie to: tak do tej gorącej możesz stosować wodę zimną zauważ że w każdym opisie jest napisane do jakiej temperatury można podawać wodę do myjki nic więcej bym tu nie dodał. i tak, jak pisze Evo- jeśli jest możliwość kupna porządnej myjki na gorącą wodę vs. zimną- to nie zastanawiaj się ani chwili! Link to comment Share on other sites More sharing options...
majkelradom Posted February 4, 2012 Report Share Posted February 4, 2012 A już miałem nadzieje, że będzie to temat jak wpływa na lakier mycie w mrozy ciepłą wodą, czy faktycznie jest to groźne? Prócz tego jak mamy cały samochód w soli i myjemy ciepłą to wtedy sól wchodzi szybciej w reakcje z blachą. A co w przypadku gdy samochód nie jest w soli? Link to comment Share on other sites More sharing options...
voldi22 Posted February 4, 2012 Report Share Posted February 4, 2012 W ekstremalnej sytuacji od różnicy temperatur mogą szyby popękać Link to comment Share on other sites More sharing options...
majkelradom Posted February 5, 2012 Report Share Posted February 5, 2012 Nooo tak nie wiem jaka musiała by być różnica temperatur żeby szyby popękały i to od wody. Rozumiem zmrożone i przejedziemy palnikiem acetylenowym to popękają, ale wodą hmm tu bym polemizował. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 5, 2012 Report Share Posted February 5, 2012 voldi22, Za 12 lat i 12 zim pękła mi jedna a aut przez myjnię troszkę się przewinęło. Ryzyko zatem jest ale marginalne Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrizio1985 Posted February 6, 2012 Report Share Posted February 6, 2012 Nooo tak nie wiem jaka musiała by być różnica temperatur żeby szyby popękały i to od wody. Rozumiem zmrożone i przejedziemy palnikiem acetylenowym to popękają, ale wodą hmm tu bym polemizował. Polemizował, nie polemizował, ja byłem świadkiem czegoś takiego. Najpierw VW T5 stał w serwisie i akurat nadmuch ciepłego powietrza (ciepłego, nie gorącego) dmuchał na szybę tak z 2 godziny. Temp szyby nagrzała się do 40-50stC (tak na dotyk). Obok serwisu była myjnia ręczna, więc koleś myjką z zimna wodą zaczął opłukiwać nam busika, jak doszedł do szyby to pękła. Niezłe zdziwienie A naprawdę szyba nie była jakoś kosmicznie ciepła, latem do większych temp się nagrzewa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
voldi22 Posted February 6, 2012 Report Share Posted February 6, 2012 minetoo, dlatego napisałem że w ekstremalnej sytuacji, przy naprawde dużych mrozach kiedy wiekszosc myjni powinna byc dawno pozamykana Link to comment Share on other sites More sharing options...
falon Posted February 6, 2012 Report Share Posted February 6, 2012 w irlandii zima 2 lata temu był dość mocna jak na ten kraj. Dochodziło do -15 - 20 stopni irlandczycy z reguły to niezbyt mądry naród. Wylewali wodę prosto z czajnika na szyby no i se te szyby pękały, obcokrajowcy to ubaw z tubylców mieli po pachy. W sumie zeszła zima też. Więc nie wolno wylewać wrzątku. Taką mocno ciepłą może i tak a wrzątku broń boże. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yogi Posted January 5, 2014 Report Share Posted January 5, 2014 Jak masz możliwosć kupna myjki na ciepłą wode to w ogóle nie ma się co zastanawiać, różnica jest ogromna. Nie przekraczałbym 35-40 stopni,no chyba że nie mamy wosku albo wosk jest już na wykończeniu. Im cieplejsza woda tym wosk szybciej puści, ale to akurat chyba jasne. właśnie stoję przed wyborem myjki i czy taka myjka, która podgrzewa wodę do max 80*C w pełni wystarczy ? pytam bo jak ma się to do karchera który daje radę do 140-150 ? używa się tak wysokich temp ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
capricorn Posted January 7, 2014 Report Share Posted January 7, 2014 Yogi, w pełni wystarczy, musisz pamiętać o zmniejszeniu ciśnienia przy takiej temperaturze. Temperatura 80 stopni przy wysokim ciśnieniu jest mocno niebezpieczna dla lakieru. Natomiast przy obniżonym ciśnieniu doskonale wstępnie zmiękcza smołę, usuwa klej po odważnikach, doskonale domywa po korekcie nagromadzony pył oraz w połączeniu z mocnym detergentem idealnie usuwa nagromadzone olejki bez konieczności mycia rękawicą. 140 stopni to już para a to się przydaję do mycia komory silnika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now