Jump to content

mycie gorącą wodą


npiotr

Recommended Posts

Witam

Zastanawiam się nad myjką i nie wiem czy kupić na zimną wodę czy może na gorącą? Jak wpływa to na mycie, czy gorąca woda lepiej domywa brud, np. przy myciu wstępnym. I jak wpływa na wosk, do jakiej temp. myć samochód nawoskowany, żeby wosk nie spłynął (czy to bez różnicy).

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Jak masz możliwosć kupna myjki na ciepłą wode to w ogóle nie ma się co zastanawiać, różnica jest ogromna. Nie przekraczałbym 35-40 stopni,no chyba że nie mamy wosku albo wosk jest już na wykończeniu. Im cieplejsza woda tym wosk szybciej puści, ale to akurat chyba jasne.

Link to comment
Share on other sites

a ja mam pytanie czy w myjce na gorąco wodę można stosować zimną wodę ?

nie ma tak że zimna jest na zimną - nawet zwykłe myjki z serii K mogą dostać wodę do 40st.C a jeżeli chodzi o gorącą wodę to nie znaczy że musisz mieć przyłącze wody gorącej - są myjki które same podgrzewają przepływowo

 

jeżeli chodzi o pytanie to: tak do tej gorącej możesz stosować wodę zimną

 

zauważ że w każdym opisie jest napisane do jakiej temperatury można podawać wodę do myjki

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
a ja mam pytanie czy w myjce na gorąco wodę można stosować zimną wodę ?

nie ma tak że zimna jest na zimną - nawet zwykłe myjki z serii K mogą dostać wodę do 40st.C a jeżeli chodzi o gorącą wodę to nie znaczy że musisz mieć przyłącze wody gorącej - są myjki które same podgrzewają przepływowo

 

jeżeli chodzi o pytanie to: tak do tej gorącej możesz stosować wodę zimną

 

zauważ że w każdym opisie jest napisane do jakiej temperatury można podawać wodę do myjki

 

nic więcej bym tu nie dodał.

 

i tak, jak pisze Evo- jeśli jest możliwość kupna porządnej myjki na gorącą wodę vs. zimną- to nie zastanawiaj się ani chwili!

Link to comment
Share on other sites

A już miałem nadzieje, że będzie to temat jak wpływa na lakier mycie w mrozy ciepłą wodą, czy faktycznie jest to groźne? Prócz tego jak mamy cały samochód w soli i myjemy ciepłą to wtedy sól wchodzi szybciej w reakcje z blachą. A co w przypadku gdy samochód nie jest w soli?

Link to comment
Share on other sites

Nooo tak nie wiem jaka musiała by być różnica temperatur żeby szyby popękały i to od wody. Rozumiem zmrożone i przejedziemy palnikiem acetylenowym to popękają, ale wodą hmm tu bym polemizował.

 

Polemizował, nie polemizował, ja byłem świadkiem czegoś takiego. Najpierw VW T5 stał w serwisie i akurat nadmuch ciepłego powietrza (ciepłego, nie gorącego) dmuchał na szybę tak z 2 godziny. Temp szyby nagrzała się do 40-50stC (tak na dotyk). Obok serwisu była myjnia ręczna, więc koleś myjką z zimna wodą zaczął opłukiwać nam busika, jak doszedł do szyby to pękła. Niezłe zdziwienie :cry: A naprawdę szyba nie była jakoś kosmicznie ciepła, latem do większych temp się nagrzewa.

Link to comment
Share on other sites

w irlandii zima 2 lata temu był dość mocna jak na ten kraj. Dochodziło do -15 - 20 stopni

irlandczycy z reguły to niezbyt mądry naród. Wylewali wodę prosto z czajnika na szyby no i se te szyby pękały, obcokrajowcy to ubaw z tubylców mieli po pachy. W sumie zeszła zima też. Więc nie wolno wylewać wrzątku. Taką mocno ciepłą może i tak a wrzątku broń boże.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Jak masz możliwosć kupna myjki na ciepłą wode to w ogóle nie ma się co zastanawiać, różnica jest ogromna. Nie przekraczałbym 35-40 stopni,no chyba że nie mamy wosku albo wosk jest już na wykończeniu. Im cieplejsza woda tym wosk szybciej puści, ale to akurat chyba jasne.

 

 

właśnie stoję przed wyborem myjki i czy taka myjka, która podgrzewa wodę do max 80*C w pełni wystarczy ?

pytam bo jak ma się to do karchera który daje radę do 140-150 ? używa się tak wysokich temp ?

Link to comment
Share on other sites

Yogi, w pełni wystarczy, musisz pamiętać o zmniejszeniu ciśnienia przy takiej temperaturze. Temperatura 80 stopni przy wysokim ciśnieniu jest mocno niebezpieczna dla lakieru. Natomiast przy obniżonym ciśnieniu doskonale wstępnie zmiękcza smołę, usuwa klej po odważnikach, doskonale domywa po korekcie nagromadzony pył oraz w połączeniu z mocnym detergentem idealnie usuwa nagromadzone olejki bez konieczności mycia rękawicą.

140 stopni to już para a to się przydaję do mycia komory silnika.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.