Jump to content

Collnite 476s vs Jetseal 109


Sucre
 Share

Recommended Posts

Od dłuższego czasu zastanawiam się jak to jest z wytrzymałością wosków. Wiele osób pisze ile im wytrzymują, ale przeważnie używają jakiegoś QD i po pewnym czasie to chyba on kropelkuje a nie położony kilka miesięcy wcześniej wosk.

Postanowiłem sprawdził popularny, choć ostatnio zrzucony z pozycji lidera 476 i mało popularny na forum Jestseal 109.

Samochód umyty mocnym ( apc+901) prewashem, następnie wyglinkowany, przepolerowany Mequiarsową 205 na padzie polishing.

Chciałem również sprawdzić nowo nabyty cleaner Auto Finesse Rejuvenate i zobaczyć jak sealanty będą zachowywać się na Dodo Juice Lime Prime.

Przód, lewy bok i tył są zrobione Rejuvenate a prawy bok Lime Prime.

Każdy panel dzieliłem na dwie części i aplikowałem woski, poleżały sobie około 40 min i zostały spolerowane. Wszystko było robione w ciepłym garażu więc mam nadzieję, że temp nie wpłynie na żywotność wosków.

 

Tutaj sprawcy całego zamiesznia.

imgp5901.jpg

imgp5902e.jpg

imgp5903b.jpg

imgp5904.jpg

imgp5905.jpg

imgp5906d.jpg

imgp5907t.jpg

 

Samochód nie ma łatwego życia, latam nim w trasy, tygodniowo przeważnie robie około 1000 km, samochód garażowany przez 3-4 dni w tygodniu. Nie będę używał żadnych quick detailerów. Na bieżąco będę będę wrzucał zdjęcia i filmy jak zachowują się nasi długodystansowcy.

Link to comment
Share on other sites

Sucre, no to szykuje się bardzo fajny test :-]. Na przyszłość chyba też będę tak testował dzieląc każdy panel, bo wtedy mamy pewność, że dany wosk dłużej trzymał od konkurenta... A akurat takich porównań na każdym elemencie samochodu z tymi samymi woskami mało kto robi :).

Link to comment
Share on other sites

Zapowiada się ciekawe porównanie. Zawsze byłem ciekaw JetSeal'a. Jak wygląda po nim śliskość lakieru?

476 nie był kłopotliwy w polerowaniu po tak długim czasie?

 

Na wyspach swego czasu robili taki test - jestem ciekaw jak to wypadnie w naszych warunkach.

http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... hp?t=52687

 

Na przyszłość chyba też będę tak testował dzieląc każdy panel, bo wtedy mamy pewność, że dany wosk dłużej trzymał od konkurenta...

 

Osobiście preferuję metodę testowania na oddzielnych panelach, ale wtedy trzeba brać poprawkę na to ,że od krawężnika zawsze ma cięższe życie.

Link to comment
Share on other sites

Śliskość porównywalna z 476s. Colli nie stawił oporów podczas polerowania. Zastanawiałem się właśnie czy każdy panel oddzielnie czy dzielić i jednak uważam że lepiej jest podzielić. Lepiej wtedy na filmach widać sheeting i beading.

We wtorek robię trasę do poznania na trzy dni więc test zacznie się na dobre. Do poniedziałku auto stoi w ciepłym garażu.

Link to comment
Share on other sites

105 będę miał w tym tygodniu. Może w przyszły weekend uda mi się wrzucić na inny samochód i 105 i 476, myślę że było by to interesujące porównanie.

Co do szumu na temat 105, jeżeli jest tak wytrzymała jak co niektórzy piszą to myślę, że jest uzasadniony.

Link to comment
Share on other sites

Zgadzam się z malkolm , stawiam na Colli . Co do obróbki tej pasty po dłuższym czasie, to kiedyś zrobiłem test. Połowę maski spolerowałem po 30 minutach , a drugą połowę po 11 godzinach . Było ciężej , ale znośnie . Dwa pierwsze mycia i obie połowy trzymały tak samo. Po trzecim plus na stronę 11 godz. Po 5 , 6 różnica w kropelkowaniu była bardzo duża. Mycie szamponem bez wosku i zero QD . Ot takie moje spostrzeżenia

dziękuję

Link to comment
Share on other sites

Pierwszy tysiąc kilometrów za nami, samochód stał pod chmurką, warunki były ciężkie, sół, śnieg i cały syf z dróg. Postanowiłem wjechać na bezdotyk i sprawdzić łatwość domywania. Użyłem programu trzeciego ( woda z kanalizacji ), brud schodził bez najmniejszego problemu, w 3 min udało mi się opędzlować cały samochód.

Wnioski z filmiku co najmniej zastanawiające, sheeting 109 bardzo słaby, nie wiem czy ten typ tak ma czy był może jakiś błąd w aplikacji, ale widząc jak 476 odpycha wodę raczej to wykluczam. Może wpływ ma to że samochód został tylko opukany, chociaż wydaje mi się że cały brud spłynął. Zobaczymy jak będzie to wyglądać po ręcznym myciu.

PS. Płukanie samochodu w temp -14 nie jest najlepszym pomysłem, ledwo otworzyłem drzwi, nie wspominając o gruubej warstwie lodu na szybach..ale czego się nie robi dla zajawki. :D

Tak wyglądał samochód przed płukaniem.

p1110330b.jpg

p1110332.jpg

p1110334.jpg

p1110335.jpg

p1110337b.jpg

p1110338.jpg

p1110339x.jpg

 

 

Link to comment
Share on other sites

Sucre, jak tam sytuacja ma się na dolnych partiach drzwi? Sądząc po masce, która nie była wielce brudna, to za dużo po Jetseal-u nie można się spodziewać... Jest jakaś różnica pomiędzy zastosowanymi cleaner-ami a ich współżyciem z woskami? :)

 

PS. -14 stopni to niezły hardcore . Bezdotyki czasem nie wyłącza się w takich temperaturach? Ja tam poniżej -5 to bym nawet nie próbował...

Link to comment
Share on other sites

Było tak zimno że nie sprawdziłem :P Ale bród schodził bez najmniejszego problemu.

Jestem bardzo zaskoczony 109, oczywiście in minus. Zobaczymy jak to będzie dalej wyglądało.

Może po myciu ręcznym będzie lepiej.

Link to comment
Share on other sites

PS. -14 stopni to niezły hardcore . Bezdotyki czasem nie wyłącza się w takich temperaturach? Ja tam poniżej -5 to bym nawet nie próbował...

 

Np nasze myjnie bezdotykowe pracują cały czas, wszystko zależy od klientów jak chcą myć to myją jak nie to wyłączyć myjnię od tak to nie taka prosta sprawa. Musisz opróżnić z wody węże itd. A większość właścicieli tego nie potrafi :).

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 28 Styczeń 2012, 16:08 ]

Sucre pokazałbyś jak wyglądały boki po myciu. Pianowałeś przez myciem?

Link to comment
Share on other sites

Sucre: z tego co doczytalem to spolerowales Jetseala po 40min tak?? Dawales 2 warstwe?

Ile auto stalo w garazu po aplikacji? i jaka byla temp podczas aplikacji?

Jetseal nie jest mistrzem beadingu ani sheetingu. Tym bardziej przy jednej warstwie.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.