Skocz do zawartości

Mycie lamp wewnątrz


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy mycie wewnątrz przedniej szybki można zrealizować APC ? Czy Cyclone przy stężenie 1:10, a później woda destylowana nie uszkodzi odbłyśników lub nie zostawi smug ?

 

Pytam, bo już przy kupnie okazało sie, że lampy brudne w środku, a dodatkowo na forum Forda wyczytałem, że to nie odosobniony przypadek, a lampy brudno drażnią mnie strasznie :thumbdown:

Opublikowano

Pamiętam, jak w E36 myłem lampy. Myłem je wszystkim co było pod ręką, ale one były szklane, a skoro i tak je rozkleiłem to chciałem zrobić to na prawdę dobrze. Na koniec przemywałem je benzyną ekstrakcyjną i spirytusem, co chwile zmieniając wacik, fibrę. Smug jako takich nie było widać, ale gdy tylko przychodziły deszcze i wilgoć, to okazywało się, że lampy parują i widać jak były wycierane. Skleić tak by nie parowały to już inna sprawa.... :-/ Dwa razy je rozklejałem i za drugim razem mimo że mniej - to i tak parowały.

 

Ku przestrodze.

Opublikowano

Pracuje z lampami na codzień , wszystkie rozklejam i myję od środka klosz za pomocą APC Nielsena + pędzelek później płuczę wodą (kranową) i przed montażem myję płynem do szyb , zero problemów.

Opublikowano

Jesli komus nie bedzie sie chcialo rozklejac lamp, to niech uwaza przy plukaniu zbyt goraca woda z jakimis chemikaliami, bo w starszych autach mozna bardzo latwo uszkodzic odblysnik, ktory po prostu mocno zmatowieje i nie bedzie odbijal prawidlowo wiazki swiatla ;)

Opublikowano

jak lampa jest fabryczna to wystarczy podgrzać klej, może być piekarnik albo opalarką z regulacją temp i klosz sam schodzi

Opublikowano

Szczerze to bym wolał oddać na wymianę gwarancyjną niż się bawić.

Uważałbym na stosowanie zbyt ciepłej wody, chemia w rozsądnym stężeniu nie powinna zrobić krzydwy.

Opublikowano

Z lampami jest różnie zależy od producenta i modelu bo czasem jeden producent produkował 2 serie lamp jedne rozklejalne drugie już nie ...

Co do powłoki chromowej to przypadłość losowa znam osobiście przypadki w których chrom w 20 letniej lamie można było płynem do okien myć zero nawet swirli, ale też znam przypadki nowych lamp DEPO prosto z kartona dwa lekkie przetarcia fibrą i chromu nie ma.

 

Patenty są różne , ja używam opalarki bo grzanie całej lampy jest według mnie bez sensu - nie można tego w rękę wziąć itp a jak duża lampa to do piekarnika nie wejdzie.

 

Klej zazwyczaj pozostawiam oryginalny , a jeżeli jest lampa w której trzeba wydłubać to na specjalną masę poliuretanową .

 

Co ważne NIGDY nie uszczelniajcie lamp SYLIKONEM sanitarnym itp. on ma w sobie rozpuszczalniki które zazwyczaj rozpuszczają oryginalny klej i rezultat jest odwrotny od zamierzonego.

 

gdyby ktoś miał problem to zapraszam na pw

Opublikowano

Auto nie jest stare 2007 ale nie na tyle nowe żeby miało jeszcze gwarancję... więc pomysł z gwarancją odpada.

 

Lampy to bi-ksenon więc mocno martwię się żeby nic nie uszkodzić. Dlatego wolę unikać otwierania.

 

Pracuje z lampami na codzień , wszystkie rozklejam i myję od środka klosz za pomocą APC Nielsena + pędzelek później płuczę wodą (kranową) i przed montażem myję płynem do szyb , zero problemów.

Jakie stężenie jest bezpieczne?

 

Ja mam plan taki aby wymontować, nalać troszkę APC wymiaeszać i zlać pozostałości, powtórzyć całość do skutku i na koniec woda destylwana.

 

Nie wiem jakie stężenie Cyclona użyć do tego, aby było bezpiecznie

Opublikowano
wymiaeszać i zlać pozostałości
pozostaną ślady. Musiałbyś wydmuchać sprężonym powietrzem. A swoja droga ciekawe od czego w 4 letnim aucie sa brudne lampy :o
Opublikowano

Otworu do odparowania lamp są w miejscach ze łatwo cały syf z drogi sobie tam wpada. Podobno niektórzy zakładają coś ala filtry z gąbki na te otwory.

 

Pomyślę o tym jak usunę brud :)

Opublikowano

1:10 1:15 nie wiem na oko robię roztwór, jeżeli jest bo bixenon to nie polecam płukania , soczewka bixenonowa jest oparta o elektromagnes albo o silniczek elektryczny a z tego nie wydmuchasz wody a jak się dostanie do środka to już pozamiatane.

 

Jeżeli chcesz próbować to wykręć wszystko co się da (jest to świeże auto więc pewnie silniczka od regulacji również nie wykręcisz bo jest schowany wewnątrz lamp - ta sama historia co z soczewką bixenonowa), i wlej minimalną ilość , na koniec obowiązkowo woda destylowana i porządne suszenie , aczkolwiek ryzyko jest znaczne.

Opublikowano

embargo, No to mnie troszkę wyhamowałeś z zapędem. Bi-ksenon jest realizowany na elektromagnesie (słychac charakterystyczne puknięcie jak właczasz długie) ale jesli ryzyko znaczne to nie wiem czy gra warta świeczki.

Opublikowano
Co ważne NIGDY nie uszczelniajcie lamp SYLIKONEM sanitarnym itp. on ma w sobie rozpuszczalniki które zazwyczaj rozpuszczają oryginalny klej i rezultat jest odwrotny od zamierzonego.

 

Sanitarnym moze nie, ale tym odpornym na oleje, benzyne itp sklejalem juz pare kompletow lamp i do tej pory z nimi ok :) Chociaz zawsze czyscilem sam klosz i obudowe lampy ze starego kleju, nigdy nie kleilem silikonem z resztkami starego kleju. Moze dlatego sie jeszcze trzyma :kox::good:

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Naście lat temu myjąc reflektory (nie chciałem ich rozklejać) i lampy tylne w swoim aucie dodawałem do ciepłej wody płynu do zmywarek. Efekt był bardzo dobry, dodatkowo wszystko schło idealnie - bez żadnych zacieków.

Z tego co wiem to nadal dość popularny sposób doraźnej reanimacji, zwłaszcza w kręgach handlarzy częściami.

Opublikowano

Ja u siebie myłem bez rozklejania. Wykręciłem lampę, wyjąłem żaróweczki, troszkę ciepłej wody do środka i kilka kropel płynu do naczyń. Potrzepałem i wypłukałem wężem przez otwór do wkładania żarówki, następnie na 1.5h do piekarnika ustawionego na ok 35st C. Efekt - prawie jak nówka, były może ze 2 water spoty, ale mi to specjalnie nie przeszkadzało, bo i tak było dużo lepiej niż przed myciem ;)

Opublikowano

Ok a macie jakis pomysl na szkła lamp? Dosc mocno sie wypalily od xenonow.

 

Mozna je czyms potraktowac od wewnatrz by to zniwelowac?

 

Nie wiem czy zobaczycie o co mi chodzi ...

 

tapeta-volvo-02.jpg

0004.jpg

konkurs-luty.jpg

0003.jpg

Opublikowano

Mozna, ale nie znalazlem hella, wszedzie tylko depo... ceny zaczynaja sie od 85zl za sz + wysylka.

 

Jesli tlenek ceru nic nie pomorze to trzeba bedzie w koncu je wymienic :)

Opublikowano
Mozna, ale nie znalazlem hella, wszedzie tylko depo... ceny zaczynaja sie od 85zl za sz + wysylka.

 

Jesli tlenek ceru nic nie pomorze to trzeba bedzie w koncu je wymienic :)

A nie lepiej kupić oryginalne xenonowe lampy przystosowane do żarników?

Piętnuje wstawianie wszelkich xenonów w zwykłe lampy bo dają po oczach. :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.