Rom Posted January 8, 2012 Report Share Posted January 8, 2012 Czy mycie wewnątrz przedniej szybki można zrealizować APC ? Czy Cyclone przy stężenie 1:10, a później woda destylowana nie uszkodzi odbłyśników lub nie zostawi smug ? Pytam, bo już przy kupnie okazało sie, że lampy brudne w środku, a dodatkowo na forum Forda wyczytałem, że to nie odosobniony przypadek, a lampy brudno drażnią mnie strasznie Link to comment Share on other sites More sharing options...
fipa Posted January 8, 2012 Report Share Posted January 8, 2012 Pamiętam, jak w E36 myłem lampy. Myłem je wszystkim co było pod ręką, ale one były szklane, a skoro i tak je rozkleiłem to chciałem zrobić to na prawdę dobrze. Na koniec przemywałem je benzyną ekstrakcyjną i spirytusem, co chwile zmieniając wacik, fibrę. Smug jako takich nie było widać, ale gdy tylko przychodziły deszcze i wilgoć, to okazywało się, że lampy parują i widać jak były wycierane. Skleić tak by nie parowały to już inna sprawa.... :-/ Dwa razy je rozklejałem i za drugim razem mimo że mniej - to i tak parowały. Ku przestrodze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
embargo Posted January 9, 2012 Report Share Posted January 9, 2012 Pracuje z lampami na codzień , wszystkie rozklejam i myję od środka klosz za pomocą APC Nielsena + pędzelek później płuczę wodą (kranową) i przed montażem myję płynem do szyb , zero problemów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted January 9, 2012 Report Share Posted January 9, 2012 embargo, A zdradzisz Nam czym rozklejasz i czym sklejasz ponownie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aivars Posted January 9, 2012 Report Share Posted January 9, 2012 Jesli komus nie bedzie sie chcialo rozklejac lamp, to niech uwaza przy plukaniu zbyt goraca woda z jakimis chemikaliami, bo w starszych autach mozna bardzo latwo uszkodzic odblysnik, ktory po prostu mocno zmatowieje i nie bedzie odbijal prawidlowo wiazki swiatla Link to comment Share on other sites More sharing options...
maya Posted January 9, 2012 Report Share Posted January 9, 2012 jak lampa jest fabryczna to wystarczy podgrzać klej, może być piekarnik albo opalarką z regulacją temp i klosz sam schodzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camel- Posted January 9, 2012 Report Share Posted January 9, 2012 Też zalecam uważanie z odbłyśnikami, bo można się ich łatwo pozbyć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maestro00 Posted January 9, 2012 Report Share Posted January 9, 2012 Szczerze to bym wolał oddać na wymianę gwarancyjną niż się bawić. Uważałbym na stosowanie zbyt ciepłej wody, chemia w rozsądnym stężeniu nie powinna zrobić krzydwy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
embargo Posted January 9, 2012 Report Share Posted January 9, 2012 Z lampami jest różnie zależy od producenta i modelu bo czasem jeden producent produkował 2 serie lamp jedne rozklejalne drugie już nie ... Co do powłoki chromowej to przypadłość losowa znam osobiście przypadki w których chrom w 20 letniej lamie można było płynem do okien myć zero nawet swirli, ale też znam przypadki nowych lamp DEPO prosto z kartona dwa lekkie przetarcia fibrą i chromu nie ma. Patenty są różne , ja używam opalarki bo grzanie całej lampy jest według mnie bez sensu - nie można tego w rękę wziąć itp a jak duża lampa to do piekarnika nie wejdzie. Klej zazwyczaj pozostawiam oryginalny , a jeżeli jest lampa w której trzeba wydłubać to na specjalną masę poliuretanową . Co ważne NIGDY nie uszczelniajcie lamp SYLIKONEM sanitarnym itp. on ma w sobie rozpuszczalniki które zazwyczaj rozpuszczają oryginalny klej i rezultat jest odwrotny od zamierzonego. gdyby ktoś miał problem to zapraszam na pw Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rom Posted January 9, 2012 Author Report Share Posted January 9, 2012 Auto nie jest stare 2007 ale nie na tyle nowe żeby miało jeszcze gwarancję... więc pomysł z gwarancją odpada. Lampy to bi-ksenon więc mocno martwię się żeby nic nie uszkodzić. Dlatego wolę unikać otwierania. Pracuje z lampami na codzień , wszystkie rozklejam i myję od środka klosz za pomocą APC Nielsena + pędzelek później płuczę wodą (kranową) i przed montażem myję płynem do szyb , zero problemów. Jakie stężenie jest bezpieczne? Ja mam plan taki aby wymontować, nalać troszkę APC wymiaeszać i zlać pozostałości, powtórzyć całość do skutku i na koniec woda destylwana. Nie wiem jakie stężenie Cyclona użyć do tego, aby było bezpiecznie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Posted January 9, 2012 Report Share Posted January 9, 2012 wymiaeszać i zlać pozostałościpozostaną ślady. Musiałbyś wydmuchać sprężonym powietrzem. A swoja droga ciekawe od czego w 4 letnim aucie sa brudne lampy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rom Posted January 9, 2012 Author Report Share Posted January 9, 2012 Otworu do odparowania lamp są w miejscach ze łatwo cały syf z drogi sobie tam wpada. Podobno niektórzy zakładają coś ala filtry z gąbki na te otwory. Pomyślę o tym jak usunę brud Link to comment Share on other sites More sharing options...
embargo Posted January 9, 2012 Report Share Posted January 9, 2012 1:10 1:15 nie wiem na oko robię roztwór, jeżeli jest bo bixenon to nie polecam płukania , soczewka bixenonowa jest oparta o elektromagnes albo o silniczek elektryczny a z tego nie wydmuchasz wody a jak się dostanie do środka to już pozamiatane. Jeżeli chcesz próbować to wykręć wszystko co się da (jest to świeże auto więc pewnie silniczka od regulacji również nie wykręcisz bo jest schowany wewnątrz lamp - ta sama historia co z soczewką bixenonowa), i wlej minimalną ilość , na koniec obowiązkowo woda destylowana i porządne suszenie , aczkolwiek ryzyko jest znaczne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rom Posted January 9, 2012 Author Report Share Posted January 9, 2012 embargo, No to mnie troszkę wyhamowałeś z zapędem. Bi-ksenon jest realizowany na elektromagnesie (słychac charakterystyczne puknięcie jak właczasz długie) ale jesli ryzyko znaczne to nie wiem czy gra warta świeczki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aivars Posted January 10, 2012 Report Share Posted January 10, 2012 Co ważne NIGDY nie uszczelniajcie lamp SYLIKONEM sanitarnym itp. on ma w sobie rozpuszczalniki które zazwyczaj rozpuszczają oryginalny klej i rezultat jest odwrotny od zamierzonego. Sanitarnym moze nie, ale tym odpornym na oleje, benzyne itp sklejalem juz pare kompletow lamp i do tej pory z nimi ok Chociaz zawsze czyscilem sam klosz i obudowe lampy ze starego kleju, nigdy nie kleilem silikonem z resztkami starego kleju. Moze dlatego sie jeszcze trzyma Link to comment Share on other sites More sharing options...
embargo Posted January 10, 2012 Report Share Posted January 10, 2012 Aivars - chodziło o "doszczelnianie" , czyli seryjny klej + sylikon, jeżeli wyczyścisz i wkleisz na nowy to będzie ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PySIEK Posted April 22, 2012 Report Share Posted April 22, 2012 Gdzieś widziałem jak sypią proszek do prania, wszystko to trzęsiesz i wysypujesz. Osobiście nie próbowałem Link to comment Share on other sites More sharing options...
KR54321 Posted April 22, 2012 Report Share Posted April 22, 2012 Naście lat temu myjąc reflektory (nie chciałem ich rozklejać) i lampy tylne w swoim aucie dodawałem do ciepłej wody płynu do zmywarek. Efekt był bardzo dobry, dodatkowo wszystko schło idealnie - bez żadnych zacieków. Z tego co wiem to nadal dość popularny sposób doraźnej reanimacji, zwłaszcza w kręgach handlarzy częściami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jama89 Posted April 22, 2012 Report Share Posted April 22, 2012 Ja u siebie myłem bez rozklejania. Wykręciłem lampę, wyjąłem żaróweczki, troszkę ciepłej wody do środka i kilka kropel płynu do naczyń. Potrzepałem i wypłukałem wężem przez otwór do wkładania żarówki, następnie na 1.5h do piekarnika ustawionego na ok 35st C. Efekt - prawie jak nówka, były może ze 2 water spoty, ale mi to specjalnie nie przeszkadzało, bo i tak było dużo lepiej niż przed myciem Link to comment Share on other sites More sharing options...
miHoo79 Posted April 22, 2012 Report Share Posted April 22, 2012 kulki od styropianu + płyn do zmywarek + ciepła woda + energiczne potrząsanie Link to comment Share on other sites More sharing options...
chotek Posted April 22, 2012 Report Share Posted April 22, 2012 Ok a macie jakis pomysl na szkła lamp? Dosc mocno sie wypalily od xenonow. Mozna je czyms potraktowac od wewnatrz by to zniwelowac? Nie wiem czy zobaczycie o co mi chodzi ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysztof-kris Posted April 23, 2012 Report Share Posted April 23, 2012 Ok a macie jakis pomysl na szkła lamp? Dosc mocno sie wypalily od xenonow. Mozna je czyms potraktowac od wewnatrz by to zniwelowac? Nie wiem czy zobaczycie o co mi chodzi ... Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Jak to jest plastik to da się zrobić. Nie można do Volva kupić samych kloszy ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
chotek Posted April 23, 2012 Report Share Posted April 23, 2012 Mozna, ale nie znalazlem hella, wszedzie tylko depo... ceny zaczynaja sie od 85zl za sz + wysylka. Jesli tlenek ceru nic nie pomorze to trzeba bedzie w koncu je wymienic Link to comment Share on other sites More sharing options...
maya Posted April 23, 2012 Report Share Posted April 23, 2012 nie polecam tych depo, miałem w v40 i były okropne, strach było w nocy jeździć Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubik Posted April 23, 2012 Report Share Posted April 23, 2012 Mozna, ale nie znalazlem hella, wszedzie tylko depo... ceny zaczynaja sie od 85zl za sz + wysylka. Jesli tlenek ceru nic nie pomorze to trzeba bedzie w koncu je wymienic A nie lepiej kupić oryginalne xenonowe lampy przystosowane do żarników? Piętnuje wstawianie wszelkich xenonów w zwykłe lampy bo dają po oczach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now