arti33 Posted January 3, 2012 Report Share Posted January 3, 2012 Jako zupełnie zielony czytacz tego forum (wertuję posty od miesiąca) w postanowieniu noworocznym obiecałem przywrócić mojej Merivce nowy blask. Niestety pacjent jest dość mocno eksploatowany i codziennie przelatuje co najmniej 120 km po naszych nieszczęsnych brudnych, zapiaszczonych, zabłoconych i zasolonych drogach (o dziurach nie wspomnę). Na błysk to jej raczej nie zrobię bo nie będę jej w stanie utrzymać w idealnej czystości przynajmniej przez najbliższe 2 miechy. Myślałem o zastosowaniu Megsa UC, i ew SwirlaX ale nie wiem czy to wystarczy do usunięcia warstwy utlenionej, zresztą spójrzcie sami: Na ostatnich fotkach widać bardzo dużą różnicę pomiędzy błotnikiem a zderzakiem. Co ciekawe wszystkie elementy plastikowe - lusterka, osłony pod tylnymi lampami, zderzaki i nawet korek wlewu paliwa - mają zupełnie inny odcień. Wygląda to tak jakby w tych miejscach lakier się nie utleniał - czy to możliwe? Merivka na pewno nie była zrobiona z przystanku autobusowego bo mam ją od nowości (choć nią nie jeździłem - to auto żony) nie była też nigdy lakierowana. Niestety posiada całe mnóstwo zadrapań i obtarć. Moja pytanie jest następujące: 1. Skąd taka różnica w odcieniu na elementach? 2. Jakie specyfiki dobrać? Dodam tylko, że na początku czytania postawiłem na Menzernę ale z czasem i ilością przeczytanych postów cofnąłem się w czasie do etapu przedszkola i zgłupiałem do reszty. Gotów jestem kupić maszynę (budżetówka Silverline) i kosmetyki - tu jednak muszę je tak dobrać żebym mógł zastosować je również na drugim aucie jakim jest 12 letnie Mondeo MK2 srebrny metalik. Merivka ma jakiś gówniany wodorozcieńczalny lakier bez klaru. Tylko proszę szanowne grono - szukajka ma mnie już dość a większość postów kończy się OT. Bardzo zależało by mi na merytorycznej i treściwej dyskusji P.S. Dodam jeszcze, że nigdy nie była myta automatem - zawsze bezdotykowa lub ciśnieniówka pod domem i rękawica z mikrofibry. Niestety nigdy też nie widziała porządnego szamponu, glinki o wosku nie wspominając - cały swój czas poświęcałem zawsze mojemu motocyklowi ale tej zimy postanowiłem zadbać o autka. Lubię to i będę to robił sam bo daje mi to mocną odskocznię i odpoczynek po pracy umysłowej. Ręce mam wyjątkowo sprawne więc takiej pracy się nie boję - brakuje mi jednak Waszego doświadczenia i to na nie i rozsądne rady liczę. Oczywiście postaram się na bieżąco informować o pracach lecz dopiero za jakieś max 2 miechy. Terza czas na przygotowania i zakup odpowiednich kosmetyków. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piciosz Posted January 3, 2012 Report Share Posted January 3, 2012 Różnica w kolorze bierze sie z tego, że klapka wlewu i zderzaki sa z tworzyw sztucznych a nie z blachy. Mysle, że poradzisz sobie tri colorem i UC, ale będzie to żmudna praca, w końcu dokładnie musisz przelecieć ręcznie całe auto. Jeśli chcesz kupić maszynę to polecam HGCC od 4Nano, będzie lekiem na całe zło na Merivie i na Mondeo. Pad polishing i finishing, jak nie masz ograniczonego budżeto to i cutting sie przyda. No i standardowy zestaw, czyli wiadra, szampon, rekawica, recznik, fibry, wosk, glinka... Wszystko jest na forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mazder Posted January 3, 2012 Report Share Posted January 3, 2012 Spokojnie usuniesz utlenioną warstwę Ultimate Compoundem ręcznie (twardą stroną wielobarwnego aplikatora). Wiadomo, ryski zostaną, ale blask wróci. Jeśli oczekujesz konkretnej korekty lakieru, to lepiej zaopatrz się w maszynę polerskę i albo zestaw mleczek, albo jakąś pastę jednoetapową (zależnie od tego, co chcesz osiągnąć). Wybór LSP przy założeniu, że chcesz auto utrzymać we względen czystości, przechyla się - moim zdaniem - w stronę porządnego sealantu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tasaq Posted January 3, 2012 Report Share Posted January 3, 2012 Stwórz listę co chcesz zastosować ( czy to ręcznie czy to maszynowo) i dopiero wtedy ludzie będą Tobie doradzać. Inaczej temat szybko wyląduje w koszu. Ręcznie coś tam zdziałasz. Auto nie będzie różowe Tu masz przykład przemiany: http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... pink+astra Link to comment Share on other sites More sharing options...
arti33 Posted January 3, 2012 Author Report Share Posted January 3, 2012 Dzięki za szybką odpowiedź. 4nano nawet nie brałem pod uwagę a może to być zupełnie ciekawy produkt. Budżet jak to budżet raz jest raz go nie ma. W moim przypadku problemem są raczek kilometry pokonywane codziennie a z tego co zdążyłem wyczytać pomimo sporych nakładów woski i tak padają w walce z zimową aurą a nie bardzo mogę sobie pozwolić na cotygodniowe głaskanie auta. Tak jak już zaznaczyłem rozważam zakup maszynerii i raczej w tym kierunku będę dobierał kosmetyki. Na dniach postaram się sporządzić listę produktów do oceny. Astra z linku wygląda super Link to comment Share on other sites More sharing options...
maestro00 Posted January 3, 2012 Report Share Posted January 3, 2012 Recznie UC + wosk raz na jakiś czas i lakier nie powinien już nigdy blaknąć Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mazder Posted January 3, 2012 Report Share Posted January 3, 2012 Czy Waszym zdaniem uda się zniwelować różnicę w odcieniach lakieru pomiędzy blachą i elemantami z plastiku? Tę różnicę wynikającą z wyblakłego lakieru jak najbardziej się da. Przejrzyj sobie dział "Pokaż swój blask" (albo galerię na Detailing World) i poszukaj jakiegoś czerwonego Opla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borek Posted January 3, 2012 Report Share Posted January 3, 2012 link który podesłał Tasaq, pokazuje dokładnie ten sam problem plastik vs blacha czy nie jest to spowodowane działniem słońca jako czynnika erozyjnego i różnym nagrzewaniem się paneli z róznych materiałów ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maestro00 Posted January 3, 2012 Report Share Posted January 3, 2012 Dlaczego czerwona farba na znakach drogowych tak łatwo blaknie? To nie dotyczy tylko czerwonej farby na znakach drogowych: przyjrzyjmy się wszystkiemu, co ma jaskrawe kolory – samochodom, ubraniom, zabawkom – a zobaczymy, że czerwone miejsca zblakły najbardziej. Przyczyna jest taka, że światło dzienne składa się z wielu barw i obiekty czerwone odbijają do naszych oczu czerwoną składową widma – dlatego widzimy je jako czerwone. Pochłaniają natomiast wszelkie inne barwy, o mniejszej długości fali. Te zaś mają stosunkowo wysoką energię – wystarczającą, by rozbijać cząsteczki czerwonego barwnika. W efekcie, czerwień blaknie znacznie szybciej niż inne kolory. żrodło: http://www.ciekawostki.fotouslugi.net.p ... o-blaknie/ Elementy metalowe inaczej pochłaniają i odbijają fale. Proponuje włożyć do mikrofali plastik oraz metal i zobaczyć róznice. Nie odpowiadam za skutki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borek Posted January 3, 2012 Report Share Posted January 3, 2012 no dobra, ale czemu inaczej na plastiku a inaczej na metalu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sinner Posted January 3, 2012 Report Share Posted January 3, 2012 Inna gęstość. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MetalMagnes Posted January 3, 2012 Report Share Posted January 3, 2012 arti33 Kolor czerwony, to ulubiony kolor do reklamy producentów kosmetyków. Czerwone kolory z czasem najbardziej tracą na wyglądzie. A tutaj dwie reklamy;-) i produkty których możesz użyć;-) http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... 98&page=11 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tasaq Posted January 3, 2012 Report Share Posted January 3, 2012 MetalMagnes, ten AG to nie przypadkiem jakiś cleaner ścierny po prostu:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
MetalMagnes Posted January 3, 2012 Report Share Posted January 3, 2012 Tasaq, tutaj masz opis na polskiej stronie;-) http://www.autogloss.pl/paint-renovator ... 25-ml.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mazder Posted January 3, 2012 Report Share Posted January 3, 2012 Z tego opisu wynika, że Paint Renovator to większy killer niż Fast Cut+ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tasaq Posted January 3, 2012 Report Share Posted January 3, 2012 Jarti33, jak chcesz to ręcznie robić to bierz UC i działaj. Pamiętaj, że tak jak MetalMagnes zamieścił w swoich linkach, pady będą się brudzić na kolor lakieru. Pomyśl o większej ilości padów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Checio Posted January 3, 2012 Report Share Posted January 3, 2012 http://www.detailersclub.no/forum/topic ... pel-corsa/ tu relacja z pracy przy czerwonej corsie bardzo badziewną maszyną DA, niektórzy na forum twierdzili nawet że to urządzenie nadaje się jedynie do wykonania kuli dyskotekowej ale jak widać da się z całkiem niezłym efektem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
czaptan Posted January 3, 2012 Report Share Posted January 3, 2012 ^^ podobną maszyną robiłem swojego forda z twardym lakierem, więc faktycznie nawet się da. Przynajmniej utlenienia i swirle. Mówię tak, bo zamiast mnie zjechać to mnie chwalili w PSB . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gibon86 Posted January 5, 2012 Report Share Posted January 5, 2012 Pewien jesteś że klapka jest plastikowa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
arti33 Posted January 10, 2012 Author Report Share Posted January 10, 2012 Dzięki za Wasze porady i wypowiedzi oraz zainteresowanie tematem. Nadal rozważam warianty ręczny i maszynowy dlatego środki, które wybrałem mam nadzieję będą dobre w obu przypadkach. Tak więc zacznę od tego co i tak muszę kupić a mianowicie: Glinka tu wybór padł na Bit Hamber Auto Clay Soft - 200g APC rozważam 2 rodzaje VALETPRO CITRUS PRE WASH 5l NIELSEN APC CYCLONE 5l - ten wydaje się być najbardziej wydajny Lakier Za Waszą radą MEGUIARS ULTIMATE COMPOUND i ewentualnie MEGUIARS ULTIMATE POLISH - choć nie wiem czy jest niezbędny Wosk Może to przesada ale raczej Collinite 476 Plastiki chodzi mi po głowie MEGUIARS ULTIMATE PROTECTANT - wygląda na dość uniwersalny środek zew/wew i dodatkowe aplikatory MEGUIARS EVEN COAT 2 Zakupy zrobię w ShowCarShine - bo wszystko mam w jednym miejscu. Liczę, że jako nowicjusz zostanę miło potraktowany i na zachętę do dalszych zakupów zostanę zasypany gratisami ? Mam prośbę o dalszą dyskusję co ewentualnie zmienić, co się nie nadaje, co zmienić na lepszy środek... Pamiętajcie jednak, że na tapetę idą 2 auta. Z góry dzięki za kontynuację rozważań. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piciosz Posted January 10, 2012 Report Share Posted January 10, 2012 Glinka ok APC bierz Nielsen, sprawdzony, bdb. działa Megs UC - bdb, dobierz do tego aplikator tri-color Megs UP - to jest cleaner ścierny, nie jest konieczny Colli - bdb. wybór, lubię ten wosk i długo trzyma Do plastików polecam Car Pro Perl, ladny efekt, dobra wytrzymałość, rozcieńczalny więc starcza na dłużej i jako, że est oparty na wodzie ma więcej zastosowań. Te aplikatory mikrofibrowe możesz dostać w Tesco dużo taniej. Mariusz z SCS zawsze zachęca fajnymi gratisami : > Link to comment Share on other sites More sharing options...
arti33 Posted January 10, 2012 Author Report Share Posted January 10, 2012 Tri-Color który wybrać? Monster Shine czy Flexipads? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grabek246 Posted January 10, 2012 Report Share Posted January 10, 2012 tańszy wez;P ja tak zrobilem i dobrze sie sprawował Link to comment Share on other sites More sharing options...
buff n shine Posted January 11, 2012 Report Share Posted January 11, 2012 robiłem podobna wectre....masakra była zamiast czerwonego-rózowa,ale sam zobacz.... http://cms.detuk.webnode.com/photo-gallery/vectra-/ maszyna polerska i dwa pady ,farecla na pierwszy ogien i pózniej 3m niebieska na wykonczenie,cleaner ,dodo juice wosk...juz nie pamietam jaki... niestety fotki najpier po a pózniej przed....sam robie stronke i tak jakos...ha ha pozdrawiam i jak bedziesz miał pytania to zapraszam Link to comment Share on other sites More sharing options...
arti33 Posted January 12, 2012 Author Report Share Posted January 12, 2012 Możesz podesłać raz jeszcze linka, ten mi się nie otwiera. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now