Jump to content

Opel Meriva - mocno utleniona czerwień


arti33
 Share

Recommended Posts

Jako zupełnie zielony czytacz tego forum (wertuję posty od miesiąca) w postanowieniu noworocznym obiecałem przywrócić mojej Merivce nowy blask. Niestety pacjent jest dość mocno eksploatowany i codziennie przelatuje co najmniej 120 km po naszych nieszczęsnych brudnych, zapiaszczonych, zabłoconych i zasolonych drogach (o dziurach nie wspomnę). Na błysk to jej raczej nie zrobię bo nie będę jej w stanie utrzymać w idealnej czystości przynajmniej przez najbliższe 2 miechy. Myślałem o zastosowaniu Megsa UC, i ew SwirlaX ale nie wiem czy to wystarczy do usunięcia warstwy utlenionej, zresztą spójrzcie sami:

d286955c3340a8c5med.jpg

8a294bd666f52f1fmed.jpg

2df7eecc88992003med.jpg

e02fae4a1b340d34med.jpg

 

Na ostatnich fotkach widać bardzo dużą różnicę pomiędzy błotnikiem a zderzakiem. Co ciekawe wszystkie elementy plastikowe - lusterka, osłony pod tylnymi lampami, zderzaki i nawet korek wlewu paliwa - mają zupełnie inny odcień. Wygląda to tak jakby w tych miejscach lakier się nie utleniał - czy to możliwe? Merivka na pewno nie była zrobiona z przystanku autobusowego bo mam ją od nowości (choć nią nie jeździłem - to auto żony) nie była też nigdy lakierowana. Niestety posiada całe mnóstwo zadrapań i obtarć.

Moja pytanie jest następujące:

1. Skąd taka różnica w odcieniu na elementach?

2. Jakie specyfiki dobrać?

Dodam tylko, że na początku czytania postawiłem na Menzernę ale z czasem i ilością przeczytanych postów cofnąłem się w czasie do etapu przedszkola i zgłupiałem do reszty. Gotów jestem kupić maszynę (budżetówka Silverline) i kosmetyki - tu jednak muszę je tak dobrać żebym mógł zastosować je również na drugim aucie jakim jest 12 letnie Mondeo MK2 srebrny metalik. Merivka ma jakiś gówniany wodorozcieńczalny lakier bez klaru.

Tylko proszę szanowne grono - szukajka ma mnie już dość a większość postów kończy się OT. Bardzo zależało by mi na merytorycznej i treściwej dyskusji :)

 

P.S. Dodam jeszcze, że nigdy nie była myta automatem - zawsze bezdotykowa lub ciśnieniówka pod domem i rękawica z mikrofibry. Niestety nigdy też nie widziała porządnego szamponu, glinki o wosku nie wspominając - cały swój czas poświęcałem zawsze mojemu motocyklowi ale tej zimy postanowiłem zadbać o autka. Lubię to i będę to robił sam bo daje mi to mocną odskocznię i odpoczynek po pracy umysłowej. Ręce mam wyjątkowo sprawne więc takiej pracy się nie boję - brakuje mi jednak Waszego doświadczenia i to na nie i rozsądne rady liczę. Oczywiście postaram się na bieżąco informować o pracach lecz dopiero za jakieś max 2 miechy. Terza czas na przygotowania i zakup odpowiednich kosmetyków.

Link to comment
Share on other sites

Różnica w kolorze bierze sie z tego, że klapka wlewu i zderzaki sa z tworzyw sztucznych a nie z blachy.

 

Mysle, że poradzisz sobie tri colorem i UC, ale będzie to żmudna praca, w końcu dokładnie musisz przelecieć ręcznie całe auto.

 

Jeśli chcesz kupić maszynę to polecam HGCC od 4Nano, będzie lekiem na całe zło na Merivie i na Mondeo. Pad polishing i finishing, jak nie masz ograniczonego budżeto to i cutting sie przyda.

 

No i standardowy zestaw, czyli wiadra, szampon, rekawica, recznik, fibry, wosk, glinka...

Wszystko jest na forum

Link to comment
Share on other sites

Spokojnie usuniesz utlenioną warstwę Ultimate Compoundem ręcznie (twardą stroną wielobarwnego aplikatora). Wiadomo, ryski zostaną, ale blask wróci. Jeśli oczekujesz konkretnej korekty lakieru, to lepiej zaopatrz się w maszynę polerskę i albo zestaw mleczek, albo jakąś pastę jednoetapową (zależnie od tego, co chcesz osiągnąć).

 

Wybór LSP przy założeniu, że chcesz auto utrzymać we względen czystości, przechyla się - moim zdaniem - w stronę porządnego sealantu.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za szybką odpowiedź. 4nano nawet nie brałem pod uwagę a może to być zupełnie ciekawy produkt. Budżet jak to budżet raz jest raz go nie ma. W moim przypadku problemem są raczek kilometry pokonywane codziennie a z tego co zdążyłem wyczytać pomimo sporych nakładów woski i tak padają w walce z zimową aurą a nie bardzo mogę sobie pozwolić na cotygodniowe głaskanie auta. Tak jak już zaznaczyłem rozważam zakup maszynerii i raczej w tym kierunku będę dobierał kosmetyki. Na dniach postaram się sporządzić listę produktów do oceny.

Astra z linku wygląda super :)

Link to comment
Share on other sites

Czy Waszym zdaniem uda się zniwelować różnicę w odcieniach lakieru pomiędzy blachą i elemantami z plastiku?

Tę różnicę wynikającą z wyblakłego lakieru jak najbardziej się da. Przejrzyj sobie dział "Pokaż swój blask" (albo galerię na Detailing World) i poszukaj jakiegoś czerwonego Opla.

Link to comment
Share on other sites

link który podesłał Tasaq, pokazuje dokładnie ten sam problem plastik vs blacha

czy nie jest to spowodowane działniem słońca jako czynnika erozyjnego i różnym nagrzewaniem się paneli z róznych materiałów ? :o

Link to comment
Share on other sites

Dlaczego czerwona farba na znakach drogowych tak łatwo blaknie?

 

To nie dotyczy tylko czerwonej farby na znakach drogowych: przyjrzyjmy się wszystkiemu, co ma jaskrawe kolory – samochodom, ubraniom, zabawkom – a zobaczymy, że czerwone miejsca zblakły najbardziej.

 

Przyczyna jest taka, że światło dzienne składa się z wielu barw i obiekty czerwone odbijają do naszych oczu czerwoną składową widma – dlatego widzimy je jako czerwone. Pochłaniają natomiast wszelkie inne barwy, o mniejszej długości fali. Te zaś mają stosunkowo wysoką energię – wystarczającą, by rozbijać cząsteczki czerwonego barwnika. W efekcie, czerwień blaknie znacznie szybciej niż inne kolory.

żrodło: http://www.ciekawostki.fotouslugi.net.p ... o-blaknie/

 

Elementy metalowe inaczej pochłaniają i odbijają fale.

Proponuje włożyć do mikrofali plastik oraz metal i zobaczyć róznice.

Nie odpowiadam za skutki :D

Link to comment
Share on other sites

Jarti33,

jak chcesz to ręcznie robić to bierz UC i działaj. Pamiętaj, że tak jak MetalMagnes zamieścił w swoich linkach, pady będą się brudzić na kolor lakieru. Pomyśl o większej ilości padów.

Link to comment
Share on other sites

^^ podobną maszyną robiłem swojego forda z twardym lakierem, więc faktycznie nawet się da. Przynajmniej utlenienia i swirle. Mówię tak, bo zamiast mnie zjechać to mnie chwalili w PSB ;).

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za Wasze porady i wypowiedzi oraz zainteresowanie tematem.

Nadal rozważam warianty ręczny i maszynowy dlatego środki, które wybrałem mam nadzieję będą dobre w obu przypadkach. Tak więc zacznę od tego co i tak muszę kupić a mianowicie:

 

Glinka

tu wybór padł na Bit Hamber Auto Clay Soft - 200g

 

APC

rozważam 2 rodzaje

VALETPRO CITRUS PRE WASH 5l

NIELSEN APC CYCLONE 5l - ten wydaje się być najbardziej wydajny

 

Lakier

Za Waszą radą

MEGUIARS ULTIMATE COMPOUND

i ewentualnie MEGUIARS ULTIMATE POLISH - choć nie wiem czy jest niezbędny

 

Wosk

Może to przesada ale raczej

Collinite 476

 

Plastiki

chodzi mi po głowie MEGUIARS ULTIMATE PROTECTANT - wygląda na dość uniwersalny środek zew/wew

 

i dodatkowe aplikatory MEGUIARS EVEN COAT 2

 

Zakupy zrobię w ShowCarShine - bo wszystko mam w jednym miejscu.

Liczę, że jako nowicjusz zostanę miło potraktowany i na zachętę do dalszych zakupów zostanę zasypany gratisami ?

 

Mam prośbę o dalszą dyskusję co ewentualnie zmienić, co się nie nadaje, co zmienić na lepszy środek...

Pamiętajcie jednak, że na tapetę idą 2 auta.

Z góry dzięki za kontynuację rozważań.

Link to comment
Share on other sites

Glinka ok

APC bierz Nielsen, sprawdzony, bdb. działa

Megs UC - bdb, dobierz do tego aplikator tri-color

Megs UP - to jest cleaner ścierny, nie jest konieczny

Colli - bdb. wybór, lubię ten wosk i długo trzyma

Do plastików polecam Car Pro Perl, ladny efekt, dobra wytrzymałość, rozcieńczalny więc starcza na dłużej i jako, że est oparty na wodzie ma więcej zastosowań.

 

Te aplikatory mikrofibrowe możesz dostać w Tesco dużo taniej.

 

Mariusz z SCS zawsze zachęca fajnymi gratisami : >

Link to comment
Share on other sites

robiłem podobna wectre....masakra była zamiast czerwonego-rózowa,ale sam zobacz....

http://cms.detuk.webnode.com/photo-gallery/vectra-/

maszyna polerska i dwa pady ,farecla na pierwszy ogien i pózniej 3m niebieska na wykonczenie,cleaner ,dodo juice wosk...juz nie pamietam jaki...

niestety fotki najpier po a pózniej przed....sam robie stronke i tak jakos...ha ha

pozdrawiam i jak bedziesz miał pytania to zapraszam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.