M4ciek Opublikowano 6 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 No i stało się, o czym pisałem w 'Luźnych' (co mnie wkurzyło) - pies samobójca wbiegł mi pod auto powodując taką oto między innymi szkodę Jak widać, jest to pęknięta ramka chromowanego grilla (Audi), jednak cała rzecz w tym że auto mam 'delikatnie' zmodyfikowane i jest to de facto grill od S-ki (S3), a co za tym idzie - towar nawet na allegro - mocno drogi Pozostałe uszkodzenia to spory odprysk i pajęczyna na lakierze (cały do odmalowania) oraz popękana kratka halogenu (tania nie jest ale da się przeżyć). Zatem zanim zdecydowałbym się ostatecznie na zakup nowego/kolejnego grilla, chciałbym wyczerpać wszelakie możliwości jego naprawy (o ile to możliwe). Nie ukrywam, że liczę na Wasze sugestie, każdą ofertę bezpośredniej pomocy również rozważę ps: jestem po wstępnym kontakcie z M Smart (msmart.pl) ale właściciel na razie uczciwie przyznał się że czegoś takiego nie robił, w związku z czym nie chce raczej się tego podejmować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 Lakierowanie samego zderzaka nie jest jakimś problemem. Ramka...Jeśli jest plastikowa i powlekana to można pospawać (u mnie ok 70zł) wyszlifować,zapodkładować i prysnąć "fantachromem". Tak to widzę tragedii nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swoop Opublikowano 7 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 A może ramka jest wymienna, więc dorwać jakiegoś grila tanio i podmienić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wodnik_9 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Zapoznaj się z hasłem metalizacja próżniowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukas G Opublikowano 7 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Zapytaj w aso czy ramka to oddzielny element, moze nie ma tragedii cenowej (do A4 B7 s-line ramka nie wystepuje;() Poza tym widze trzy opcje, pierwsza to podklejenie od spodu samej ramki i jezdzenie poprostu z lekko widocznym peknieciem. Druga to podklejenie i oklejenie calosci folia chromowana lub prysniecie fantachromem (mysle ze folia bedzie odporniejsza) A trzecia opcja to ta ktora sam wybralem w podobnej sytuacji z grilem w moim dupowozie. Ramka poklejona i pomalowana na piano black, gril pomalowany na czarny metalik mat, ogolnie wyszedl z tego taki shadow line. Kolor auta mam identyczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spons Opublikowano 7 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Lakierowanie samego zderzaka nie jest jakimś problemem.Ramka...Jeśli jest plastikowa i powlekana to można pospawać (u mnie ok 70zł) wyszlifować,zapodkładować i prysnąć "fantachromem". Tak to widzę tragedii nie ma Podpisuje sie pod tym, tylko nie wiem czy zamiast psikac, nie lepiej dac do galwanizacji czyjak to sie tam zwie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jmajka Opublikowano 7 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 A nie lepszym rozwiązaniem było by zgłosić z ac bo grill jeżeli jest nie rozbieralny to do wymiany kratka do wymiany i naprawa zderzaka więc to trochę wyjdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukas G Opublikowano 7 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Podpisuje sie pod tym, tylko nie wiem czy zamiast psikac, nie lepiej dac do galwanizacji czyjak to sie tam zwie. Nikt Ci tego nie zrobi, plastik na ktorym jest warstwa metalu nie jest odporny na temp. A raz ze trzeba metal naprawic np cyna na goraco, dwa calosc dac do wytrawienia i miedziowania. Nawet jesli znajdzie sie zaklad z odpowiednia technologia to bedzie to drozsze niz gril w aso. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 7 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Dlatego sugeruję fantachrom. Po dobrym przygotowaniu powierzchni efekt wzorowy [ Dodano: 7 Grudzień 2011, 10:03 ] Z resztą lakier o którym mówię kosztuje 600zł za kg więc coś w tym jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4ciek Opublikowano 7 Grudnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 lakierowaniem (na 2 kolory) i regeneracją zderzaka się nie przejmuję, kratkę widziałem za 150zł - to i tak sumarycznie mniej niż za sam nowy grill Swoop, Lukas G, ramki nie wymienię, od S jest inny kształt niż w zwykłej wersji lub S-Line, inaczej bym już kombinował bo jego koszty są mniej więcej takie, że w ASO ~1100 zł, na Allegro w symbolicznie mniejszych pieniądzach (pow.1000); dodatkowo sama ramka wg. ETKI (katalog części VAG) dla wersji "S" jest niedostępna. jmajka, o AC (PZU) też myślałem, ale nie zgłaszałem wcześniej zmiany wyglądu zewnętrznego auta i dlatego mam obawy czy by mi to uznali sama ramka faktycznie wydaje się być plastikową, powlekaną - myślałem więc od razu o spawaniu, ale pomysł z tym całym fantachromem wydaje się sensowny, natomiast wersję z obklejeniem całości skonsultuję w sobotę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spons Opublikowano 7 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 plastik na ktorym jest warstwa metalu nie jest odporny na temp Nie wiem jak jest w grillu z Ski, ale u mnie w A3 to byl zwykly plastik galwanizowany... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukas G Opublikowano 7 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 spons, Nie da sie naniesc powloki galwanicznej na plastik. To proces elektrochemiczny i zwiazku chromu pokryja tylko cos co przewodzi prad. Tez zawsze myslalem ze to jakis fantastyczny wynalazek chromopodobny jest na atrapach i listwach samochodu. Byz moze w niektorych przypadkach tak jest ale moge podeslac foto uszkodzonej rami od grila S-lina z A4 B7, po przeszlifowaniu okazuje sie ze pod chromem jest miedz. Bardzo cieniutka powloka ale jest. Na odblysniki reflektorow samochodowych jest jeszcze cos chromopodobnego nanoszonego metoda napylania prozniowego, ale nie wiem jak jest tutaj z odpornoscia na warunki atmosferyczne. Przypuszczam ze kiespsko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spons Opublikowano 7 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 pod chromem jest miedz No to by wyjasnialo te zielone syfy na elementach 'chromowanych' W takim razie zostaje chyba tylko metoda minetoo albo folia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukas G Opublikowano 7 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 I jeszcze jedna, moze sie pomylilem co do napylania prozniowego. tutaj firma ktora siwadczy takie uslugi. Pierwsza lepsza znaleziona w necie, chwala sie wytrzymaloscia powloki, moze faktycznie juz daje rade A co do chromowania plastiku to pobierzeni przegladajac litereature juz co nieco wiem, nanosi sie wastwe miedzi w porocesie w kotrym trzeba uzyc chlorku palladu. Calosc podobno mega droga i dlatego stosowana tylko w masowych produkcjach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MM.MM Opublikowano 7 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Ja bym zderzak pomalował, a o ramce zapomniał i zostawił to pęknięcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilgt Opublikowano 7 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Ramka poklejona i pomalowana na piano black, ja bym w to poszedł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jmajka Opublikowano 7 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 jmajka, o AC (PZU) też myślałem, ale nie zgłaszałem wcześniej zmiany wyglądu zewnętrznego auta i dlatego mam obawy czy by mi to uznali a to już zmienia postać rzeczy, choć jak nie zgłaszałeś tego na policję lub coś w tym podobnego albo jak na zdjęciach z ac nie mam uszkodzenia to zawsze można powiedzieć że to się w wczoraj stało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swoop Opublikowano 7 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 jmajka, o AC (PZU) też myślałem, ale nie zgłaszałem wcześniej zmiany wyglądu zewnętrznego auta i dlatego mam obawy czy by mi to uznali a to trzeba zgłaszać taką zmianę? ja pierwsze słyszę, co nie znaczy, że nie trzeba - pytam tylko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4ciek Opublikowano 7 Grudnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 odnośnie ubezpieczenia AC - ubezpieczałem po zakupie w 2008 i wtedy były fotki, ale auto było w 100% seryjne, teraz takie nie jest :-P a po zdarzeniu czytałem OWU dla AC w PZU i jest wzmianka, że wszelakie zmiany należy zgłaszać do nich pod rygorem niewypłacenia odszkodowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tworek Opublikowano 7 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 M4ciek, na Twoim miejscu poszedł bym w oklejanie taśmą, jest to raczej mniej kosztowna operacja, a będzie wyglądał jak nowy. PS. co do zmiany zew auta w PZU, czy innym ubezpieczycielu jest to niezbędne do wyegzekwowania późniejszego odszkodowania. Znam przypadek, że znajomy robił przeróbkę zwykłego Leona, na Top Sporta, nie zgłosił zmiany body do, w tym przypadku PZU, i miał kolizję - przedni i tylni zderzak do wymiany. Ostatecznie odszkodowanie została mu wypłacone za zwykłe body od Leona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się