sebastian405 Posted November 1, 2011 Report Posted November 1, 2011 Witam Panowie dopiero zaczynam moją przygode z detailingiem, przeczytałem duża część tego forum i mam pare pytań i prosiłbym o poprawe jeśli coś będzie źle.Moim celem jest utrzymanie auta w dobrym stanie przy nie wysokim budżecie(student)więc wybrałem niezbedne minimum(tak mi sie wydaje) i u mnie będzie to wyglądać tak: mycie>usuwanie smoły nafta/decabit>glinkowanie >Ipa>sealant Pominąłem korekte lakieru ponieważ zwyczajnie nie mam kasy na to a chciałbym zabezpieczyć auto przed solą. Moje pytanie to 1.Czy na tak przygotowaną powierzchnie moge położyć sealant.lakier bedzie przecież oczyszczony glinką i nie zakonserwuje woskiem brudu? 2 Jest to prawdą że pod sealant nie kładzie sie cleanerów tylko wystarczy odtłuścić IPA i można kłaść sealant, a pod wosk naturalny musi być cleaner? 3 Na wiosne jak bede miał troche wiecej funduszy zamierzam zrobić polerke w celu usunięcia wszystkich niedoskonałości z lakieru i czy wtedy wystarczy taki schemat: mycie>usuwanie smoły nafta/decabit>glinkowanie >korekcja lakieru>Ipa>sealant Produkt typu AIO np Autoglym SRP chyba nie bedzie potrzebny ponieważ nie będzie rys na lakierze? Prosze o odpowiedź bo pomimo niskiego budżetu chciałbym żeby to jakoś wygladało
antonio3 Posted November 1, 2011 Report Posted November 1, 2011 jak nie masz budzetu to polecam testery ja tez od tego zaczalem bo zalezalo mi na kasie
kamilgt Posted November 1, 2011 Report Posted November 1, 2011 1.Czy na tak przygotowaną powierzchnie moge położyć Sealant.lakier bedzie przecież oczyszczony glinką i nie zakonserwuje woskiem brudu? przed sealantem zaleca się użycie cleanera 2 Jest to prawdą że pod Sealant nie kładzie sie cleanerów tylko wystarczy odtłuścić IPA i można kłaść Sealant, a pod wosk naturalny musi być cleaner? nie jest to prawda
Checio Posted November 1, 2011 Report Posted November 1, 2011 Na wiosne jak bede miał troche wiecej funduszy zamierzam zrobić polerke w celu usunięcia wszystkich niedoskonałości z lakieru i czy wtedy wystarczy taki schemat:mycie>usuwanie smoły nafta/decabit>glinkowanie >korekcja lakieru>IPA>Sealant Produkt typu AIO np Autoglym SRP chyba nie bedzie potrzebny ponieważ nie będzie rys na lakierze? AIO to produkt mający zastąpić 3 ostatnie kroki z twojego planu pracy czyli zniwelować/zamaskować drobne rysy i zabezpieczyć lakier. Pełna korekta da dużo lepsze/trwalsze efekty ale wymaga też więcej pracy.
KaczorRK Posted November 3, 2011 Report Posted November 3, 2011 Wyczyść auto, nałóż AG SRP lub inne AIO, na to wosk/sealant i gotowe
sebastian405 Posted November 12, 2011 Author Report Posted November 12, 2011 Dzięki za odpowiedzi pare dni temu zrobiłem tak: duragloss 901>zmycie smoły nafta i benzyna ekstrakcyjna w celu odtłuszczenia powierzchni po nafcie> glinka ValetPRO CLAY BAR>ponowne mycie duragloss 901 >duragloss 111 efekt osiągnałem ponieważ chciałem głównie zabezpieczyć auto na zime.Woda ładnie ucieka z lakieru ale pod słońce widać niestety ryski,na wiosne planuje korekte lub maskowanie rys kładąc przed Duragloss 111 duragloss 671 lub AG SRP który będzie lepszy do roboty ręcznej ?albo co proponujecie innego Posiadam w domu szlifierke kątową z regulacją obrotów od 800 w gore i tak sobie myśle czy mógłbym nia zrobić korekte pady wszystkie powinny pasować
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now