Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie dopiero zaczynam moją przygode z detailingiem, przeczytałem duża część tego forum i mam pare pytań i prosiłbym o poprawe jeśli coś będzie źle.Moim celem jest utrzymanie auta w dobrym stanie przy nie wysokim budżecie(student)więc wybrałem niezbedne minimum(tak mi sie wydaje) i u mnie będzie to wyglądać tak:

mycie>usuwanie smoły nafta/decabit>glinkowanie >Ipa>sealant

 

Pominąłem korekte lakieru ponieważ zwyczajnie nie mam kasy na to a chciałbym zabezpieczyć auto przed solą. Moje pytanie to

1.Czy na tak przygotowaną powierzchnie moge położyć sealant.lakier bedzie przecież oczyszczony glinką i nie zakonserwuje woskiem brudu?

2 Jest to prawdą że pod sealant nie kładzie sie cleanerów tylko wystarczy odtłuścić IPA i można kłaść sealant, a pod wosk naturalny musi być cleaner?

3 Na wiosne jak bede miał troche wiecej funduszy zamierzam zrobić polerke w celu usunięcia wszystkich niedoskonałości z lakieru i czy wtedy wystarczy taki schemat:

mycie>usuwanie smoły nafta/decabit>glinkowanie >korekcja lakieru>Ipa>sealant

Produkt typu AIO np Autoglym SRP chyba nie bedzie potrzebny ponieważ nie będzie rys na lakierze?

 

Prosze o odpowiedź bo pomimo niskiego budżetu chciałbym żeby to jakoś wygladało

Opublikowano
1.Czy na tak przygotowaną powierzchnie moge położyć Sealant.lakier bedzie przecież oczyszczony glinką i nie zakonserwuje woskiem brudu?

 

przed sealantem zaleca się użycie cleanera :)

 

2 Jest to prawdą że pod Sealant nie kładzie sie cleanerów tylko wystarczy odtłuścić IPA i można kłaść Sealant, a pod wosk naturalny musi być cleaner?

 

nie jest to prawda

Opublikowano
Na wiosne jak bede miał troche wiecej funduszy zamierzam zrobić polerke w celu usunięcia wszystkich niedoskonałości z lakieru i czy wtedy wystarczy taki schemat:

mycie>usuwanie smoły nafta/decabit>glinkowanie >korekcja lakieru>IPA>Sealant

Produkt typu AIO np Autoglym SRP chyba nie bedzie potrzebny ponieważ nie będzie rys na lakierze?

AIO to produkt mający zastąpić 3 ostatnie kroki z twojego planu pracy czyli zniwelować/zamaskować drobne rysy i zabezpieczyć lakier.

Pełna korekta da dużo lepsze/trwalsze efekty ale wymaga też więcej pracy.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi pare dni temu zrobiłem tak:

duragloss 901>zmycie smoły nafta i benzyna ekstrakcyjna w celu odtłuszczenia powierzchni po nafcie> glinka ValetPRO CLAY BAR>ponowne mycie duragloss 901 >duragloss 111

 

efekt osiągnałem ponieważ chciałem głównie zabezpieczyć auto na zime.Woda ładnie ucieka z lakieru ale pod słońce widać niestety ryski,na wiosne planuje korekte lub maskowanie rys kładąc przed Duragloss 111 duragloss 671 lub AG SRP który będzie lepszy do roboty ręcznej ?albo co proponujecie innego

 

Posiadam w domu szlifierke kątową z regulacją obrotów od 800 w gore i tak sobie myśle czy mógłbym nia zrobić korekte pady wszystkie powinny pasować :o

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.