mlody_521 Opublikowano 26 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 26 Października 2011 Witam dzisiaj zabrałem się za polerowania czarnej celiki ale jest problem ma jakby wżery pod lakierem nie wiem jakby zapylone było podczas lakierowania. chociaz nie jestem pewnien czy było lakierowane. i kolejna sprawa pad robi mi sie czarny tak jakby nie bylo bezbarwnego lakieru. auto było wcześniej przez kogoś polerowane czy to możliwe ze zostal usunięty cały bezbarwny lakier? te plamki sa na całym aucie. pady zielony po jakichs 20s a niebieski powiedzmy po minucie. co robić może tylko niebieskim korkiem go obleciec i tyle? powinienem wogóle cos robić czy strach?? pomóżcie super pilne/
arekal17 Opublikowano 26 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 26 Października 2011 Powierzchnia jest matowa? Nieprzejrzysta? Jaki lakier? Akryl?
SJake Opublikowano 26 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 26 Października 2011 Albo to lakier jednowartstwowy - tzw alkryl albo się przebiłeś albo to nie lakier tylko brud. Z wżerami nic nie zrobisz.
mlody_521 Opublikowano 26 Października 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 26 Października 2011 zaraz podeśle zdjecia. no raczej brud to to niejest. auto glinkowane http://img18.imageshack.us/img18/8467/dsc02788x.jpg http://img522.imageshack.us/img522/1089/dsc02789a.jpg http://img511.imageshack.us/img511/8209/dsc02790c.jpg http://img69.imageshack.us/img69/6411/dsc02791mm.jpg http://img62.imageshack.us/img62/2934/dsc02792v.jpg
arekal17 Opublikowano 26 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 26 Października 2011 SJake, Chyba dwuwarstwowy? Podkład + baza? Bez klaru. No i nie każdy akryl jest bez klaru.
mlody_521 Opublikowano 26 Października 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 26 Października 2011 jakieś sugestie? lepszych zdjęć raczej nie zrobię aparat kompakt
SJake Opublikowano 26 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 26 Października 2011 Podkład No tego sie nie liczy i napisałem o tak zwanym "akrylu" - bo potocznie się tak na to "woła"
arekal17 Opublikowano 26 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 26 Października 2011 SJake, O ile się nie myle niektóre amerykańskie wózki były pokrywane faktycznie jednowarstwowym lakierem, tzn sama baza bez podkładu mlody_521, Natomiast co to fotek to być może faktycznie jest to spartolona lakiernicza robota a lakier jest bez klaru. Ale poczekaj na opinię innych bo specem nie jestem.
mlody_521 Opublikowano 26 Października 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 26 Października 2011 no tak toyota celica USA/kanada bodajże . polecialem słupek teraz 3m 3 stopnie widać poprawę mniej rysek i jest bardziej wyrazisty kolor ale niema sensu atakować mocniej do 100% korekty strach o lakier;/ albo wogóle zrezygnuje z ziel i od pomarańczowego start i niebieski finish i tyle:) bo raczej nic lepszego tu niewymyśle
zieluch Opublikowano 27 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 27 Października 2011 Problem rozwiązał by jakiś sensowny czujnik lakieru
adr_ad Opublikowano 27 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 27 Października 2011 Na pierwszy rzut oka widać, że są to tzw. kratery, element był na pewno lakierowany. Wg mnie błąd tkwi w chemii, konkretnie w lakierze bezbarwnym (chemia z bezbarwnego pogryzła się z bazą lub za dużo (może nie właściwy rozpuchol był dany) lub nie odpowiednie warunki schnięcia. Możliwości trochę jest. Co z tym zrobić, hmmm, jedyne wyjście jak mi się zdaje to klocek (hebel), chodzi o to, aby powierzchnia płaska była jak największa, są takie korkowe x2 jak paczka papierosów. Do tego hebla papier wodny - proponuje 3M - o granulacji 1500, 2000 i szlif - dalej już się wyciągnie polerką. Widząc brudny pad od bazy to sądzę, że lakierowanie będzie (no chyba, że to jakiś wosk koloryzujący, miałem tak z niebieskim strasznie się mazał i pad w chwilę zapychał, na dach i maskę poszły po dwie nowe gąbki i dalej przerwałem, stwierdziwszy, że jak jest dobrze zabezpieczone to niech tak zostanie. Jaka jest tego struktura pod ręką/palcem? I pierwsza rzecz to do lakiernika i obadać cały pojazd miernikiem jak kolego wyżej pisał (piszę warsztat lakierniczy ponieważ oni są zazwyczaj dobrze wyposażeni w mierniki, a swoją drogą można podpytać co i jak. Pozdrawiam
mlody_521 Opublikowano 28 Października 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 28 Października 2011 wiec tak sprawa "załatwiona" . lakier miał odzyskać błysk (udało się), miało być niej rys (udało się w 60%). zadanie wykonane:) a wracając do tematu to lakier był mierzony wyszło marnie ca całym aucie od 90 do nawet 800 jednostek. (szpachla i malowanie jak dla mnie) tak jak pisałem lakier podobno był polerowany (ale to akurat niezmienia faktu stanu powłoki).chyba, ja lakier potraktowałem delikatnie żółty korek i niebieski tak nakazał włąściciel (delikatnie) czyli o ataku na "kratery" nie było mowy. co ciekawe na prawej ćwiartce z przodu okazało się że jest zupełnie inny lakier. na całym aucie jest czarny a na ćwiartce czarny z czerwonymi kropkami (nie wiem jak to fachowo sie nazywa) i teraz czy ta ćwiartka jest jedyna oryginalna czy jedyna wymienioną generalnie wyszło "super" lakier błyszczy, niema hologramów, rysy poszły w hu., już nie jest auto "po kółkowane" rysami kolega zadowolony ja w sumie też jak na amatorszczyznę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się