Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam dzisiaj zabrałem się za polerowania czarnej celiki ale jest problem ma jakby wżery pod lakierem nie wiem jakby zapylone było podczas lakierowania. chociaz nie jestem pewnien czy było lakierowane. i kolejna sprawa pad robi mi sie czarny tak jakby nie bylo bezbarwnego lakieru. auto było wcześniej przez kogoś polerowane czy to możliwe ze zostal usunięty cały bezbarwny lakier? te plamki sa na całym aucie. pady zielony po jakichs 20s a niebieski powiedzmy po minucie.

co robić może tylko niebieskim korkiem go obleciec i tyle?

powinienem wogóle cos robić czy strach??

pomóżcie super pilne/

Posted

Albo to lakier jednowartstwowy - tzw alkryl albo się przebiłeś albo to nie lakier tylko brud.

 

Z wżerami nic nie zrobisz.

Posted
Podkład

 

No tego sie nie liczy :mrgreen: i napisałem o tak zwanym "akrylu" - bo potocznie się tak na to "woła"

Posted

SJake, O ile się nie myle niektóre amerykańskie wózki były pokrywane faktycznie jednowarstwowym lakierem, tzn sama baza bez podkładu :)

 

mlody_521, Natomiast co to fotek to być może faktycznie jest to spartolona lakiernicza robota a lakier jest bez klaru. Ale poczekaj na opinię innych bo specem nie jestem.

Posted

no tak toyota celica USA/kanada bodajże . polecialem słupek teraz 3m 3 stopnie widać poprawę mniej rysek i jest bardziej wyrazisty kolor ale niema sensu atakować mocniej do 100% korekty strach o lakier;/ albo wogóle zrezygnuje z ziel i od pomarańczowego start i niebieski finish i tyle:)

bo raczej nic lepszego tu niewymyśle

Posted

Na pierwszy rzut oka widać, że są to tzw. kratery, element był na pewno lakierowany. Wg mnie błąd tkwi w chemii, konkretnie w lakierze bezbarwnym (chemia z bezbarwnego pogryzła się z bazą lub za dużo (może nie właściwy rozpuchol był dany) lub nie odpowiednie warunki schnięcia. Możliwości trochę jest.

Co z tym zrobić, hmmm, jedyne wyjście jak mi się zdaje to klocek (hebel), chodzi o to, aby powierzchnia płaska była jak największa, są takie korkowe x2 jak paczka papierosów. Do tego hebla papier wodny - proponuje 3M - o granulacji 1500, 2000 i szlif - dalej już się wyciągnie polerką. Widząc brudny pad od bazy to sądzę, że lakierowanie będzie (no chyba, że to jakiś wosk koloryzujący, miałem tak z niebieskim strasznie się mazał i pad w chwilę zapychał, na dach i maskę poszły po dwie nowe gąbki i dalej przerwałem, stwierdziwszy, że jak jest dobrze zabezpieczone to niech tak zostanie.

 

Jaka jest tego struktura pod ręką/palcem? I pierwsza rzecz to do lakiernika i obadać cały pojazd miernikiem jak kolego wyżej pisał (piszę warsztat lakierniczy ponieważ oni są zazwyczaj dobrze wyposażeni w mierniki, a swoją drogą można podpytać co i jak.

 

Pozdrawiam

Posted

wiec tak sprawa "załatwiona" .

lakier miał odzyskać błysk (udało się), miało być niej rys (udało się w 60%).

zadanie wykonane:)

 

a wracając do tematu to lakier był mierzony wyszło marnie ca całym aucie od 90 do nawet 800 jednostek. (szpachla i malowanie jak dla mnie) tak jak pisałem lakier podobno był polerowany (ale to akurat niezmienia faktu stanu powłoki).chyba, ja lakier potraktowałem delikatnie żółty korek i niebieski tak nakazał włąściciel (delikatnie) czyli o ataku na "kratery" nie było mowy.

 

co ciekawe na prawej ćwiartce z przodu okazało się że jest zupełnie inny lakier.

na całym aucie jest czarny a na ćwiartce czarny z czerwonymi kropkami (nie wiem jak to fachowo sie nazywa)

 

i teraz czy ta ćwiartka jest jedyna oryginalna :P czy jedyna wymienioną

 

generalnie wyszło "super" lakier błyszczy, niema hologramów, rysy poszły w hu., już nie jest auto "po kółkowane" rysami kolega zadowolony ja w sumie też jak na amatorszczyznę :P

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.