KinceK Posted October 12, 2011 Report Posted October 12, 2011 Przedmiotem operacji jest mój Golfik, który umiera w czeluściach garażu, przez ostatnie 7 lat zrobił może z 5 tys. km Jest to ciekawa wersja Bel Air z hydraulicznym dachem. Jako, że ograniczam park sprzętu do E46 i E28, Golfik i E31 muszą zniknąć. Także szykuje Golfika dla nowego właściciela. VW Golf Mk1 Cabrio Wersja: Bel Air Rok prod. 1990 Silnik 1.8 98KM Przebieg 106tkm Roboty było co niemiara. Mycie: DJ Born to be mild na 2 wiadra+ separator, rękawica Megs(do kół z temachemu pomarańczowa taka fajna). Przygotowanie powierzchni: Glinka BH soft + woda. Bugs & Tar Megsa. Przy polerowaniu i oklejeniu użyty został zestaw 3M, a także twardy pad ABW - lakier był dość miękki więc szybko poszło, oczywiście trochę hologramów się narobiło po twardym, ale później wszystko zeszło ładnie w kolejnych etapach. IPA cały czas na podorędziu. Zabezpieczenie lakieru: Zymol HDC i Carbon Szyby: Megs niewidzialna wycieraczka Uszczelki/plastiki zewnętrzne/opony: Megs Endurance Felgi: R222 w żelu + drobna renowacja felg(rantów) trochę szlifowania i jest akceptowalnie. Nadkola: Mycie karcherem, później szczotka/ pędzle Race Glaze + APC i dressing w postaci Aerospace 303 Wnętrze dużo APC, pranie karcherem(chemia karcher + prespray prochem w proszku) Jako dressing Aerospace 303. Bagażnik: wyprana wykładzina, umyte wszystkie el bagażnika a sama komora zabezpieczona woskiem Colli 476s Komora silnika: mycie ciśnieniowe, APC, Megs do silników(niewiele wart) + pędzle race glaze, miejscami benzyna ekstrakcyjna. Komora zabezpieczona Colli 476s Dach z zewnątrz najlepiej spisał się CIF + szczotka, podsufitkę umyłem APC Megsa. I to by było na tyle.
yunivers Posted October 12, 2011 Report Posted October 12, 2011 matko jak ja kocham ten samochód szkoda tylko że mnie nie stać na takie cacko bardzo pięknie utrzymany egzemplarz aby nowy właściciel dał o niego tak jak Ty a jakim odkurzaczem prałeś tapicerkę?
piotro Posted October 12, 2011 Report Posted October 12, 2011 Bardzo ładnie utrzymany Golfik. Widać ogrom pracy włożony w projekt Do samych plastików wystarczyło samo APC + microfibra czy jakąś szczoteczkę używałeś? Pozdrawiam
SzaKal Posted October 12, 2011 Report Posted October 12, 2011 Bardzo fajny golfik, trochę pracy wymagał ale efekt świetny
m911 Posted October 12, 2011 Report Posted October 12, 2011 ah szkoda gadac, marzenie jaka cena za tego golfika jezeli mozna wiedziec
Stefan-16 Posted October 12, 2011 Report Posted October 12, 2011 Lala Może uda mi się w przyszłym roku skołować drugiego VAG-a Najbardziej mi się podoba stan środka.
Sprinter Posted October 12, 2011 Report Posted October 12, 2011 Odkurzacz zapewne puzzi 100/200 bo też taką końcówkę mam przy moim 100, przy takich plastikach można też stosować rm760, który świetnie je domywa co zresztą jest na pisane na etykiecie proszku
KinceK Posted October 12, 2011 Author Report Posted October 12, 2011 yunivers - odkurzacz to dokładnie jak Sprinter pisze puzzi 100. piotro - Zawsze myje wszystkie plastiki APC Megsa - pędzlami RaceGlaze, ew. szczotką np Colorlock niby do skóry, ale ogólnie też fajnie działa. Później Mikrofibrą do sucha, jak są jeszcze pozostałości to psikam wodą i znów mikrofibra. m911 - 20k - wiem, że dużo, ale jestem skłonny do negocjacji. Stefan-16 trochę pomógł niski przebieg 106tkm na ten moment, a najfajniejsze jest to, że auto pachnie jeszcze nowością, nawet przed praniem tak było. Zdecydowanie środek to największy atut tego auta. Jest mega przytulne.
m1chal Posted October 12, 2011 Report Posted October 12, 2011 Odkurzacz zapewne puzzi 100/200 8/1 puzzi tez ma taka koncowke Golfik miodzio! aczkolwiek nie podobaja mi sie kolorystyki tych bel air'ów
coobah Posted October 12, 2011 Report Posted October 12, 2011 elegancka metamorfoza! Golfik mega dopieszczony! Oby nowy właściciel docenił to co posiada!
grzybero Posted October 12, 2011 Report Posted October 12, 2011 Witam ,mój komentarz nie będzie taki jak inne ohy ahy... robota fakt ładniusia,efekt piorunujący ,auto lalunia.... tylko....?? piszesz ,ze auto masz tyyyyle lat ,zrobiło tylko tyle km ...to dlaczego nie doprowadziłeś go dla siebie do takiego pięknego stanu wizualnego(czystość) ....nie rozumiem dlaczego ludzie robią dopiero auta na "sprzedaż"... (usprawiedliwi Cię tylko powiedzenie -szewc w dziurawych butach chodzi) .... znajomym jak pokazywałem na forum jak można autko dopieścić to padały teksty...no ja bym swojego przed sprzedaniem tak chciał zrobić .... koniec biadolenia trochę słodyczy: Profi robota tak 3maj ps:oby Ci się nie udało sprzedać tak ładnego klasyka i pozostał we właściwych rękach
Simon Posted October 12, 2011 Report Posted October 12, 2011 Ciekawa sprawa z tym CIF-em, nie za agresywne to? Zdaje sie ze ma w sobie sporo wybielacza, czyściłem nim kiedyś RIB-a (ponton) i owszem czyścił dobrze ale żółte elementy mocno wypłowiały. Pewnie szybko płukałeś albo wycierałeś do sucha. Golfik piękny i odmłodniał o kilka lat zwłaszcza tapicerka
KinceK Posted October 12, 2011 Author Report Posted October 12, 2011 Grzybero po pierwsze nie musisz się oburzać , że chcę komuś sprzedać czyste auto, a jeżeli przy tym ułatwi to sprzedaż to chyba tylko lepiej. Poza tym kiedyś nie byłbym w stanie przygotować auta na tym poziomie. Jeszcze jeden powód to zbyt duża ilość aut do obsługi, obecnie mam 3 samochody do zabawy i to jest aż nad to, bo nie można wszystkiego dopilnować jak by się chciało. Jeszcze jedna kwestia, odkąd zacząłem się interesować BMW Golf popadł w niełaskę. Teraz mam projekt BMW E28 z przebiegiem 89tkm z 83r i na nim chce się skupić. Z BMW 850i też się zrealizowałem i idzie na sprzedaż, mimo iż kocham to auto i zarzekałem się, że nigdy nie sprzedam. Ale to prawda, że szewc bez butów chodzi - autem, którym jeżdżę na co dzień to lepiej się na zlotach detailerów nie pokazywać, niewypolerowane, w środku plamy, z tyłu puszki, są inne auta do dbania Simon - dokładnie szybko płukałem i od razu szmatka, trochę mikrofibr poszło, po wszystkim dla pewności karcher. Próbowałem prawie wszystkiego w garażu, a trochę tego jest i dopiero za radą mamy użyłem Cifa i szczotki. Wg mnie nie wpłynął w żaden sposób negatywnie na dach.
micha-ł Posted October 12, 2011 Report Posted October 12, 2011 Ładny okaz . Bez tuningu. Poszycie dachu oryginalne ? Niestety Polska to jeszcze nie rynek na youngtimery i 20 tys wydaje się być ceną zaporową. Ale jak kupisz śmiecia za 5 i włożysz w niego 15.... to i tak nie będzie tak wyglądać. Wystaw na ebay'u, Niemce nas wykupią
spooch Posted October 12, 2011 Report Posted October 12, 2011 Robota jak zawsze profi, klasyk pięknie utrzymany, wystaw na sprzedaż a za wschodnią granicę się sprzeda bez większych oporów za takie pieniążki ale...bardziej interesuję mnie e28 Pokaż co masz i zapraszam na forum bmw5er.pl pozdro
grzybero Posted October 13, 2011 Report Posted October 13, 2011 Przepraszam ,jeżeli zabrzmiało to tak poważnie-piszę to bez napinki dlatego napisałem to o szewcu... powtarzam : Dobra robota-lakierek ładnie odżył
KinceK Posted October 13, 2011 Author Report Posted October 13, 2011 spooch jak coś to jestem już na e12-e28.pl a tu rekin - dam pełną relację jak skończę projekt, nie lubię tak po kawałku. http://e12-e28.pl/viewtopic.php?t=4937& ... sc&start=0 grzybero - spoko luz - zabrzmiało to po prostu tak jakbym niewiadomo jakie przestępstwo chciał uczynić czyszcząc samochód.
Camel- Posted October 13, 2011 Report Posted October 13, 2011 Ale to prawda, że szewc bez butów chodzi - autem, którym jeżdżę na co dzień to lepiej się na zlotach detailerów nie pokazywać, niewypolerowane, w środku plamy, z tyłu puszki, są inne auta do dbania No i tego bardzo nie rozumiem. Sam mam aktualnie 3 auta do dbania z czego dwoma jeździ się na codzień i jakoś plam i puszek w autach nie ma... A Golfa to wystarczło przed zmagazynowaniem odkurzyć o praniu nawet nie wspominam.
300 Posted October 13, 2011 Report Posted October 13, 2011 bardzo ciekawe, rzadkie auto, ogrom pracy. zapewne satysfakcja większa niż przy pucowaniu nowego auta. to już nie detaling, ale konserwacja zabytków! myślę, że dobrym pomysłem będzie wystawienie golfa na sprzedaż na jakimś niemieckim portalu. można przy okazji zrobić szum informacyjny na jakimś lokalnym forum oldtimerów. postaraj się, aby nabywca nie był młodszy od auta... dach po tylu latach świszczy przy jeździe, jak ze szczelnością?
qbejs Posted October 13, 2011 Report Posted October 13, 2011 Tylko ebay wchodzi w grę jak się nie chce bujać ze sprzedażą, ostatnio znajomi tak posprzedawali swoje corrado. U nas nie ma opcji by ktoś za zadbane auto czy to serie czy lekko zmodzone dał normalne pieniądze.
spooch Posted October 16, 2011 Report Posted October 16, 2011 KinceK, odwiedziłem forum i...boje się rejestrować Jestem bardzo podatny na choroby związane ze starymi samochodami a zwłaszcza BMW Tym bardziej, że w mojej okolicy jest e28 535 diamantschwarz w pełnym pakiecie i jedynką do tyłu (wszystko po vinie)...kiedyś ulegnę
KinceK Posted October 17, 2011 Author Report Posted October 17, 2011 No i tego bardzo nie rozumiem. Sam mam aktualnie 3 auta do dbania z czego dwoma jeździ się na codzień i jakoś plam i puszek w autach nie ma... A Golfa to wystarczło przed zmagazynowaniem odkurzyć o praniu nawet nie wspominam. Jeżeli liczymy samochody w rodzinie to do zajmowania się to jest ich 8 nie wliczając ciężarówek. Ale ok trafna uwaga, jeszcze w tym tygodniu wypiorę E46. Co do Golfa to się sam zamagazynował na końcu garażu i tyle. 300 - Powłoka oryginalna, ma 2 dziurki, ale nic strasznego. Wiać to wieje od 140 jak w każdym, ale staram się do 120 nim raczej jechać, a szczelność w miarę ok, ale od kierowcy muszę podregulować. Co do sprzedaży to może faktycznie na e-bay wystawić, ale też nie sezon na cabrio.
dzinkins Posted October 17, 2011 Report Posted October 17, 2011 Piękny ten golfik Stan naprawdę kolekcjonerski Życzę powodzenia w doprowadzeniu Bawarki do "idealnego" stanu Pokaż gdzieś ta 850
KinceK Posted October 18, 2011 Author Report Posted October 18, 2011 Na kosmetyce http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... sc&start=0 Na ósemkowym forum http://www.e31-klub.pl/topics16/kinckow ... .htm#13083
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now