toka Opublikowano 26 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 26 Września 2011 Witam wszystkich, przedstawiam wam relację z korekty lakieru nad czarnym exeo .Większość prac została wykonana przez minetoo Trochę teorii, Seat Exeo kupiony w 2010 r. jako auto testowe salonu z przebiegiem 2 tys. km. -Zrobiony program na 185 KM i 380 NM, Poza tym wymienione parę gratów : -standardowe żarówki wewnątrz auta na diodowe, żarówki do jazdy dziennej na diodowe, oświetlenie tablicy rejestracyjnej na diodowe, -zamontowanie żarówek diodowych oświetlających przestrzeń na nogi oraz schowki, które świecą podczas jazdy - wzorowana na audi A8, -nakładki na pedały z RS4, -dodatkowo przyciemnione szyby, - zamontowanie cb radia na stałe. Do rzeczy, auto myte niestety przez obsługę salonu na myjni automatycznej, dużo dużo swirli... Gdy trafił do mnie zacząłem dbać o niego najlepiej jak potrafię ale niestety, swirli tym nie usunąłem. Lakier black magic LC9Z - czarny metalic, tak to ten lakier co rysuje się od patrzenia, nawet najdelikatniejsza mikrofibra zostawia małe ryski.. Wcześniej siedział na aucie wosk Lusso oro, wytrzymał jakieś 1.5 miesiąca. Od razu mówię że korekta nie została wykonana na 100 %, jak dla mnie wystarczyło 70 % i myślę że tyle gdzieś jest, nie chciałem większej korekty, m.in. dlatego że mam zwierzyniec koło domu który bardzo dba o to, żeby auto było porysowane wystarczy że lakier jest trochę przykurzony i otrze się o niego psiak... a jak każdy wie, kurz na tym lakierze połączony z lekkim nawet dotknięciem powoduje mega rysy.. Czas pracy - łącznie ok. 24 h Lista produktów z jakich korzystałem : -Karcher K 5.70 -Mycie na dwa wiadra z grit guardem, mikrofibra fra-ber, CG -szampon autoland, -szampon poorboys super slick and wax, -czyszczenie asfaltu za pomocą VALETPRO CITRUS TAR & GLUE REMOVER, -koła VALETpro BILBERRY, -APC na całe auto oraz nadkola, felgi, detale w stężeniu ok. 1:5 Poorboys, -pędzelki RG oraz showcarshine, - Glinka meguiars, jako poślizg last touch megsa -pełno mikrofibr i aplika torów, -Polerka silverline silverstorm oraz jakaś inna niebieska, -pasty menzerna fg 500 , 3 kroki 3M ( zielony, żółty, niebieski), -pady , biały flexipad, zielony, żółty, niebieski, 3M małe i duże, -wosk collinite no.476, colli 915 -Carlack 68 na szyby, -Meguiars endurance na opony, -Poorboys Natural look, -Meguiars glass cleaner, -Poorboys trim restorer, - California scents cherry, - FK extra slick, Megs last touch. A więc zaczynamy : Płukanie : Felgi I opony, musicie mi wybaczyć ale nie ściągałem felg, nie było na to czasu - Valetpro Bilberry ( to mój nr 1 do felg, pięknie pachnie I aż miło z nim pracować ) rozprowadzone pędzelkami Nadkola - APC Poorboysa w stężeniu ok. 1:5, rozprowadzone pędzelkami Po spłukaniu : Uszczelki, detale, całe - APC poorboysa Tablica nie była ściągana bo jest przynitowana Wnęki drzwi - APC Poorboysa Po spłukaniu : Mycie z użyciem szapmonu PB Super slick and wax - stężenie 1:10 , szampon pięknie pachnie brzoskwiniami i ładnie się pieni, poślizg również niezły Wycieranie – rewelacyjny fluffy dryer Zaciekami się nie przejmujemy bo będzie glinkowanie Glinkowanie - meguiars Po przejechaniu połowy maski Nie ma dużo brudu bo był glinkowany jakieś 3 miesiące temu Zobaczmy pod różne światło z czym będzie dane nam się zmierzyć Klapa bagażnika, pełno rys, załamka Idziemy dalej, trzeba sięgnąć po halogen Prawa strona i błotniki : Progi już dawno straciły swój blask, tak to jest jak się nie zakłada chlapaczy Reszta auta: Ślad po otarciu się pieska : Zaczynamy powoli korekte Po przejechaniu pare razy menzerną fg 500 na białym padzie flexipad : Tylne drzwi zrobione, przednie jeszcze nie Jak widać nie ma rewelacji, zostały hologramy, wolałem nie ryzykować I wezwać na pomoc naszego bardziej obeznanego kolegę z forum minetoo Lepszy halogen i od razu łatwiej się pracuje, po 3 etapach pastami 3M. (minetoo przesiadł się na zielony korek zamiast menzerny ) Po zielonym korku : Maska 50/50 po 3 etapach : Ostateczne fotki po kompletnej korekcie, umyciu auta , wysuszeniu fluffy dryerem, nałożeniu wosku collinite no.476 ( wybór padł na niego ponieważ zależy mi na jak najdłuższym zabezpieczeniu), zrobieniu szyb car Lackiem 68. Uwaga, lusterka nie były jeszcze czyszczone, wnętrze wraz z szybami od wewnątrz też nie! Niestety zastała nas noc, ale jakoś trzeba sobie radzić Zdjęcia w słońcu : Zabrałem się za wnętrze : -Odkurzanie, -plastiki , oczyszczone APC poorboysa w stężeniu 1:15 , - Nakładki na pedały - APC oraz rozprowadzanie pędzelkiem -szyby meguiars Glass cleaner, -dressing na plastiki - PB Natural look -zapach California scents cherry Stan przed czyszczeniem : Po odkurzeniu ale przed czyszczeniem APC 1:15 Poorboysa już wypędzlowane 50/50 prawa strona po nałożeniu dressingu PB NL(produkt który się kocha lub nienawidzi, większość go kocha, ja również ) Wnętrze po wszystkim Przede wszystkim przepraszam za mało wyraźne fotki i dziękuje za uwagę Na pocieszenie wstawiam jeszcze fotki z czyszczenia felg i nadkoli które robiłem na początku sezonu Użyte środki : Mycie DJ BTB, Czyszczenie kropek z asfaltu przy użyciu autoglym tar & remover Czyszczenie i ściąganie kleju przy użyciu środka Concept Tar & glue (produkt rewelka) Glinkowanie, jako poślizg Meguiars last touch z wodą Cleaner DJ LP, wosk - Poorboy Wheel Sealant - podwójna warstwa, na opony poszedł Megs endurance niestety ale mam fotki tylko po wykonaniu zabiegu na felgach, czyszcząc je, byłem tak zmordowany że nie chciało mi się już fotek robić, zresztą jak zwykle gonił czas Z felg zostaly usunięte wszystke zanieczyszczenia, kropki z asfaltu, klej, pył z klocków i td., to co widać na zdjęciach to odpryski Nadkola umyte APC HD surfex w stężeniu 1:5, środek rozprowadzony pędzelkiem Race glaze, oraz szczotką do mycia nadkoli. Fotki: Kropelkowanie : Tak wyglądały nadkola przed wyczyszczeniem: W trakcie czyszczenia : No i po wyczyszczeniu : Przed : Po: Tu parę fotek gratów które zostały zrobione : Zdjęcia wnętrza po wymianie standardowych żarówek na ledy .Z przodu wyszło mega jasno, z tyłu ciemniej ale to może się tylko tak wydaje w porównaniu do przodu, no i z tyłu są tylko dwie żarówki BA9S a z przodu dwie rurkowe 4Xled każda i jeszcze dwie BA9S Przed wymianą w drzwiach i oświetleniu nóg : Z przodu w drzwiach wymienione już na ledy, tył seria : Przed : Po: Lewa strona po wymianie : Rejestracja 50/50 Wnętrze po wymianie
danielek. Opublikowano 26 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 26 Września 2011 Bede pierwszy Fantastyczny kolor szkoda ze taki delikatny,auto bardzo oryginalne i malo spotykane. Widac efekty z poswieconego czasu.
bubolak Opublikowano 26 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 26 Września 2011 Fajne autko i fajna relacja. Wydaje mi się, czy na ostatnim zdjęciu maski są hologramy? Co do zdjęć, to ciężko zrobić dobre foty 50/50 bez dobrego sprzętu/człowieka, wiem coś o tym... Brakuje mi zdjęć całego auta w świetle dziennym. Dlaczego była zmiana menzerny na zielony korek? Zapach
Administrator Evo Opublikowano 26 Września 2011 Administrator Zgłoś Opublikowano 26 Września 2011 Dziwne te wnioski dt LC9Z...IMO to w miarę dobry kompromis pomiędzy łatwością korekty a utrzymaniem w stanie bez rys.
Pzwmichu Opublikowano 26 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 26 Września 2011 Świetne autko, mam ten sam lakier w mojej B7 i rzeczywiście rysuje się nawet od otarcia polarem
Marco Opublikowano 26 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 26 Września 2011 łatwością korektyW przypadku Seata. Na Audi ten sam lakier jest zdecydowanie twardszy. Tzn .bezbarwny.A apropos pracy-swojego seata z tym samym lakierem robiłem S17 na PP ABW. W zupełności wystarczyło. Co do Exeo-efekcik jest oczywiście piękny.
JM63 Opublikowano 26 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 26 Września 2011 Dokładnie tak jak mówi Evo, oprócz głębszych rys i odprysków na zderzaku (lakieru to tam chyba za wiele nie ma ) to po 18 tyś żadnych swirli się nie dopatrzyłem, a defekty, które zrobiłem przy nakładaniu cleaner'a (chyba coś było na aplikatorze ) usunąłem ręcznie przy pomocy... ABW Hard Cutting + Żółty korek i jest ok. Na pewno lakier nie jest TAK delikatny jak piszesz To ostatnie zdjęcie maski to hologramy?
Gość Opublikowano 26 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 26 Września 2011 bubolak, JM63, co najwyżej nie dotarty wosk [ Dodano: 26 Wrzesień 2011, 19:42 ] Evo, mam 2 lc9z w kolekcji, Oba dbane w zboczony sposób a jednak Exeo nałapało swirli a ibiza jest wzorowa...skąd to wynika?Tego się pewnie nie dowiemy....
JM63 Opublikowano 26 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 26 Września 2011 O, nie zauważyłem, że bubolak, tez o tym wspomniał W każdym razie pochwała należy się jak najbardziej, za poświęcony czas i chęci Ja już się nie mogę się doczekać wiosny, kiedy trafi tu mój krokodyl
toka Opublikowano 27 Września 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 27 Września 2011 Tak jak napisał minetoo, nie wiem od czego to zależy ale lakier na tym seacie jest taki jak piszę, i nie przesadzam w żadnej kwesti
toka Opublikowano 28 Września 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 28 Września 2011 kropelkowanie po pierwszym deszczu, na zakurzonym aucie
Sprinter Opublikowano 28 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Września 2011 Świetnie lakier wyprowadzony, tymbardziej jak ma służyć do jeżdżenia a nie patrzenia Ja u siebie zrobilem nawet na 60%, bo mam podobny zwierzyniec a lakieru szkoda na kazde zarysowania i wole co pół roku finishem przelecieć niż o każdą ryskę się ryć
Grzechu Opublikowano 29 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Września 2011 Toka gdzie robiłeś program???
toka Opublikowano 29 Września 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 29 Września 2011 Toka gdzie robiłeś program??? TTC
saddam Opublikowano 3 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 3 Października 2011 Toka, miałem okazję obejrzeć na żywo Twoje wozidło wczoraj ok. 9-ej Świat jest mały
toka Opublikowano 3 Października 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 3 Października 2011 Toka, miałem okazję obejrzeć na żywo Twoje wozidło wczoraj ok. 9-ej Świat jest mały gdzie?
saddam Opublikowano 3 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 3 Października 2011 Pod Wydziałem Architektury PK.
toka Opublikowano 3 Października 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 3 Października 2011 Pod Wydziałem Architektury PK. Zgadza się, jakim autem byłeś?
toka Opublikowano 18 Października 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 18 Października 2011 Hej, przedstawiam parę fotek z prac nad czyszczeniem felg aluminiowych z okresu letniego Niestety felgi posiadają spore odpryski, ale myślę że nie ma jakiejś tragedii Użyte produkty : Pędzelki Raze Glaze - warte każdej ceny APC Poorboy`s - stężenie 1:2 Bilberry wheel cleaner - stężenie 1:2 ValetPro Citrus Tar & Glue Remover - ten produkt miażdży Szampon Autoland IPA Wisienka na torcie , czyli Poorboy`s wheel sealant Tak się prezentowały felgi przed czyszczeniem Bilberry Wheel Claener : Po rozprowadzeniu pędzelkiem : Po spłukaniu : Kolej na walkę z asfaltem i klejem, bez obaw, mamy grubego zawodnika Po spsikaniu ValetPro, po kilku sekundach następuje rozpuszczanie wszystjkich brudów Po przetarciu mikrofibrą, asfalt, klej i tp. zeszły bez najmnijeszego wysiłku : Kolejne koło, czynności te same, brud większy Po użyciu APC i Bilberry : Po ValetPro : W trakcie nakładania wosku : Ostateczny efekt po spolerowaniu : Dzięki za uwagę i pozdrawiam
Gość Opublikowano 18 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 18 Października 2011 Wróć do garażu i nałóż dressing na opony z obu stron
toka Opublikowano 18 Października 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 18 Października 2011 Wróć do garażu i nałóż dressing na opony z obu stron minetoo, to relacja z odnowy felg, nic nie nakładałem ani nawet nie czyściłem opon bo one nadają się już tylko do wyrzucenia, zresztą jedna opona jest zniszczona na skutek przebicia wielkości 2 mm, co skutkowało mechanicznym uszkodzeniem i zniszczeniem opony
Gość Opublikowano 18 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 18 Października 2011 toka, A to ok wybacz musialem się przyczepic
Kubz Opublikowano 18 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 18 Października 2011 Fajne zdjęcia, pozycje lub "stopy" z tyłu prawda?
Rekomendowane odpowiedzi