em3000 Opublikowano 23 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 23 Września 2011 Witam. Chciałbym przedstawić w skrócie relacje z próby reanimacji lakieru na moim samochodzie. Jak w temacie jest to prawie 10 letnie już bmw w kolorze czarnym. Auto z początku 2002 roku. Przywiezione do Polski przez mojego brata już w maju tego samego roku. Lakier oryginalny na 3/4 auta, malowany przód, maska , błotniki(2 chyba przez innych majstrów), zderzak i nie wykluczone że coś jeszcze. Stan lakieru średni, chociaż z daleka prezentował się nieźle. Z przodu, i nie tylko, mnóstwo odcisków, odprysków i innych ustrojstw oraz naturalnie miliardy swirli po myjniach automatycznych Wcześniej podjąłem próbę renowacji lakieru pastą UC oraz woskami megsa ale efekt był marny a lakier dalej w słońcu wyglądał fatalnie więc nie mając nic do stracenia uzbroiłem się w pierwszy zestaw do polerki i akcja. Od razu dodam że nie chciałem osiągnąć nieskazitelnego lakieru rodem z innych hajendowych relacji bo nie posiadam umiejętności, czasu, i sprzętu. Myślę że akcesoria takie jak kilka papierów wodnych, korek i wełniak by nie zaszkodziły ale na to przyjdzie czas wraz z wzrostem umiejętności. Tymczasem priorytetem było pozbycie się rys bez pozostawiania hologramów i innych nieprzyjaznych zjawisk. Użyte środki: +mycie: -karcher k7400 -chemical guys glossworkz shampoo -2 wiadra + rękawica z castoramy -glinka temachem fioletowa -APC megsa w rozcieńczeniu "na oko" +polerowanie: -polerka silverline niebieska z amazon -3 pady felxipads -pasty SSR3 SSR2 SSR1 -IPA +zabezpiecznie: -Chemical guys wet mirror finish ultra -wosk megs nxt 2 +kola i okolice: -spray sonax -czernidło autoland +plastiki i dodatki typu chrom czy stal: -Autobam autoland +szyby: -ajax Do tego oczywiście kilka aplikatorów, mikrofibry, pędzle, szczotki itp itd. czas pracy około 30h rozłożony na 4 dni. Proszę nie zwracać uwagi na nadkola, bo tak jak na silnik i wnętrze przyjdzie osobna pora. Pacjent: Koła: Koła przeszły małe spa przed sezonem więc z braku czasu i wielkiej potrzeby zostały potraktowane tylko chemia i pędzlem. Mycie i glinkowanie: Niestety bez tar removera Ponowne mycie i już "czysty" Niestety o tej porze nie miałem jeszcze ani jednego halogena aby zrobić zdjęcia lakieru pod lampą więc są do słońca: Oklejanie: Naturalnie reszta tj. klamki dach itp zostały oklejone. Następnie miałem już 2 halogeny: 1000W oraz 500W i niecierpliwy efektu jaki da polerka nie zrobiłem zdjęć kondycji lakieru Zabrałem się do pracy: Jedno nieudolne 50/50: Auto po polerce, gdzieniegdzie SSR3 i 1 gdzieniegdzie 3,2,1 Lakier w całosci oczyszczony ipą z pasty, po czym umyty na 2 wiadra, wyszuszony... Niestety zdjęcia z czyszczenia detali i zakamarków przepadły Przed zabezpieczaniem autko wyglądało tak: Pogoda jak widać nie rozpieszczała więc na politure i wosk auto wjechało do garażu. Wet mirror nałożony maszynowo na żółtej gąbce flexi Następnie wosk: wybór między meg`s nxt 2 lub carnuba wax padł na nxt 2 Wosk nałożony w cienkiej warstwie, odczekane oraz starty aplikatorem z mokrofibry. Po czym 24h w zakurzonym garażu bo na zewnątrz padał deszcz Niestety pogoda się zbytnio nie zmieniła i efekt finalny przy bardzo marnym słońcu: Nie ukrywam że wiele głębszych rys zostało, zresztą widać. Zdjęcia robione aparatem prawie w wieku samochodu, na pewno mogły by być lepsze, tak jak i korekta lakieru na pewno nie jest na poziomie tego co nientórzy potrafią zrobić z czarnym ale jak na pierwszy raz jestem zadowolony, jak bardzo okaże się w silnym słońcu .
inarusbox Opublikowano 23 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 23 Września 2011 Jak dla mnie efekt zadowalajacy Pozdrawiam kolege z okolic
Sucre Opublikowano 23 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 23 Września 2011 Pięknie się wszystko w lakierze odbija, samochód wygląda kilka lat młodziej.
miHoo79 Opublikowano 23 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 23 Września 2011 Przecierales IPA? Na ostatnim zdjeciu z halogenem(prawe drzwi tyl) to mozna jeszcze duzo wyciagnac w zasadzie to swirle sa nadal tyle ze wypelnione... Ale jak na 1 raz toooo
em3000 Opublikowano 23 Września 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 23 Września 2011 Dzięki za pozytywne opinie. miHoo79, Tak, przecierałem, sporo tej ipy sie przelało i mf poszło, między czasie nawet prałem i suszyłem mf i pady Wiem że można wyciągnąć ale to może na wiosne przy okazji malowania kilku elementów..
Gość Opublikowano 23 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 23 Września 2011 em3000, Jest dobrze.Sporo przed Tobą ale masz dobre podejście.Pracuj dłużej
coobah Opublikowano 23 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 23 Września 2011 ładny efekt, ale największe wrażenie zrobiły na mnie drzwi do garażu! ogólnie eleganckie podwórko
em3000 Opublikowano 24 Września 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 24 Września 2011 em3000, Jest dobrze.Sporo przed Tobą ale masz dobre podejście.Pracuj dłużej Chętnie ale nie ma kiedy Praktyka szybko zweryfikowała jaki ogrom pracy jest potrzebny żeby uzyskać dobry/jeszczelepszy efekt Oraz jaki ogrom innych środków, chemi i narzędzi by się przydał ładny efekt,ale największe wrażenie zrobiły na mnie drzwi do garażu! ogólnie eleganckie podwórko :good: Na czarnym bardzo łatwo jest uzyskać dobry efekt, nawet jak auto było pokryte swirlami zdarzały się osoby które pytały "czym poleruję" A że drzwi robią wrażenie to dobre (:
CMQ Opublikowano 24 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 24 Września 2011 Pierwsze koty za płoty, jeśli to jest ten sam lakier, który prawie urwał mi prawą dłoń (zapraszam do relacji) to i tak mega. Welcome to the brotherhood
spooch Opublikowano 24 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 24 Września 2011 Jak na pierwszy raz to fajny efekt Też mam już za sobą pierwsze BMW diamantschwarz metallic. Twarde to to 4 dni pracy...nie ma lekko
em3000 Opublikowano 3 Października 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 3 Października 2011 Pierwsze koty za płoty, jeśli to jest ten sam lakier, który prawie urwał mi prawą dłoń (zapraszam do relacji) to i tak mega. Welcome to the brotherhood Przed zabraniem się do pracy naturalnie przeglądnąłem wiele relacji z czarnych bmw m.in. Twoją z comptctem i nabrałem trochę pokory jesli chodzi o maszyne. Lakier raczej nie ten sam ponieważ na kompaktach był bodajże czarny jeszcze z przed liftu czyli diamantschwartz albo cosmoschwartz. Ten jest blacksapphire metallic, twardy chyba jest bo moja biedna silverline dostawała zadyszki już w niektórych momentach przerywając i doprowadzając mnie tym samym do Pasty SSR jak dla mnie, może z powodu braku doświadczenia, takie O. Następna będzie menzerna. Tak pozatym moje cotygodniowe mycie skróciło się o 3/4: teraz tylko piana, mycie, płukanie, suszenie i reszta czasu zostaje na podziwianie bo lakier jest piękny No i nowa choroba: na każdym aucie widze swirle, oczywiście zastanawiam się jakby wyglądal lakier gdyby... itp muszę ograniczyć forum ;-)
Camel- Opublikowano 3 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 3 Października 2011 oczywiście zastanawiam się jakby wyglądal lakier gdyby... itp muszę ograniczyć forum ;-) Mam tak cały czas
grzybero Opublikowano 3 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 3 Października 2011 Moje doświadczenie jest mierniutkie,takie same początki trudne z korektą jak u kolegi...ale za to objawy chorobowe podobne No i nowa choroba: na każdym aucie widze swirle, oczywiście zastanawiam się jakby wyglądal lakier gdyby... itp ;-) Czy każdy z "Nowych" gorączkuje tak samo ?? ps; muszę ograniczyć forum albo podwoić dawkę Good Job a żeby zaproponować coś w temacie- końcówkę wydeszku skrobnij autosolkiem (mi pomogło)
-NikuS- Opublikowano 23 Grudnia 2011 Zgłoś Opublikowano 23 Grudnia 2011 Lakier Cosmoschwartz? Nie jest źle UC na początku nie dało zupełnie nic?
em3000 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Opublikowano 11 Stycznia 2012 Kolor to Blacksapphire. Od tego auta zrobiłem już kilka innych i wiem że na wiosne moje e46 dostanie kolejną korektę tym razem konkret! UC nie dało na dłuższą mete nic, jak zniknął wosk wszystkie swirle powróciły.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się