Poirot Opublikowano 16 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 16 Września 2011 Ibiza pierwszej generacji (oznaczona symbolem 021A) debiutowała w 1985 roku. W ofercie Seata zastąpiła model Fura. Ibiza I została stworzona na bazie Fiata 127, a jej nadwozie zaprojektował Giorgetto Giugiaro. W 1991 roku model został poddany face-liftingowi. Mimo dużej awaryjności i kiepskiej jakości wykonania, samochód cieszył się niezłym powodzeniem na rynku (również w Polsce), głównie dzięki niskiej cenie. Produkcja Ibizy I zakończyła się w 1993 roku. Sześć lat później licencję na ten model wykupił chiński Nanjing. Producent: SEAT Model: IBIZA Rocznik: 1990 Silnik: 900 cm Moc: 44 KM Przyspieszenie 0-100 km/h: 22 sek. (w latach świetności) Paliwo: benzyna + podtlenek LPG Stan zewnętrzny samochodu pozostawia wiele do życzenia. Przednie błotniki i tylna klapa malowane w warunkach garażowych, zacieki, tęcza kolorów. Drzwi kierowcy wymieniane, z innym kolorem lakieru. Ogromna ilość naklejek. Całość miała jedynie na celu odświeżenie wyglądu. W końcu trzeba także mieć umiar, bo do idealnego stanu bez malowania i wymiany kilku rzeczy po prostu się nie da doprowadzić tego pojazdu. Na pierwszy ogień poszły wnętrzności, czyli siedzenia przednie + tylne + wykładzina pod nogami. Dla łatwiejszego dostępu fotele zostały wyjęte z auta. Na wypranie siedzeń i wnętrza potrzebne były 4 godziny. Superkoncentrat do tapicerek (różowy) aplikowany z opryskiwacza ręcznego. Całość wyszczotkowana, płukana czystą wodą i odessana. Pozostawione do przeschnięcia, następnie umyte ponownie z użyciem proszku Karcher RM760 i płukane czystą wodą. Lewy fotel po spryskaniu rozrobionym płynem, wyszczotkowany i wypłukany. Prawy czeka w kolejce. Efekt prania po 2 tygodniach użytkowania. To coś na fotelu kierowcy to najprawdopodobniej zaschnięty klej. Ogólny stan lakieru. Na masce dużo zarysowań do podkładu oraz odprysków do białego. Na dachu podobna sytuacja. Dach i maskę eksplorował kot. Malowane błotniki i kawałki tylnej klapy. Naklejki oprócz funkcji ozdobnej maskują grubsze sprawy ukryte pod nimi. Nie ryzykowałem i nie zrywałem żadnej. System Porsche niewątpliwie dodaje +5 do mocy. Plastiki i wszelkie inne elementy z tworzyw sztucznych zmęczyły się przez lata. Bogactwo i przepych dlatego środki także zacne. Szpanerskie wiaderko i tani płyn do naczyń. Pojazd umyty. Menzerna FG500 + biała gąbką polskiego producenta. Co zeszło to zeszło, więcej czasu nie poświęcałem na dopieszczanie. Efekty podczas prac, światło sztuczne bo wjechałem do garażu. Stan lakieru na dachu. Pomijając malowane elementy udało się uzyskać taki efekt. Z pomocą emulsji do plastików zewnętrznych udało się odzyskać nieco koloru z plastików. Efekt końcowy. Nabłyszczacz na oponach a na lakierze Pasta Woskowa od Sonaxa. Na zabiegi zewnętrzne poświęciłem 6 godzin. Łączny czas pracy wyniósł 10 godzin. Przydałoby się zerwać niepotrzebne naklejki i porządnie wyczyścić lakier. Oczywiście wyglinkować i spróbować usunąć różne dziwne rzeczy, które pozostały. Podejrzewam, że jeśli wszystko miałoby być zrobione zgodnie ze sztuką to zużyte kosmetyki stanowiłyby znaczną część wartości auta. Najważniejsze, że wygląda lepiej i właścicielka także zadowolona.
yunivers Opublikowano 16 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 16 Września 2011 no jak na użyte (nie zbyt drogie) środki to i tak naprawdęło dobrze
DaV Opublikowano 16 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 16 Września 2011 Właśnie takie projekty lubie najbardzie . Świetna robota, co prawda pare elemetów psuje efekt ale naprawde jest super .
Justyna Opublikowano 16 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 16 Września 2011 bardzo ładnie ważne, że właścicielka jest zadowolona
Vein Opublikowano 16 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 16 Września 2011 Faktycznie auto odzyskało blask, zastanawia mnie tylko czy znajdzie się dwa elementy z takim samym odcieniem
jmajka Opublikowano 16 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 16 Września 2011 a czy czasem ibiza system porsche nie była z silnikiem 1.2 i nie przyspieszała szybciej ?
Moderator rychu Opublikowano 16 Września 2011 Moderator Zgłoś Opublikowano 16 Września 2011 Pamiętam jak na początku lat 90tych rodzice oglądali Ibizę system porsche - nazwa robi wrażenie. Fajna relacja, autko zyskało trochę blasku
miHoo79 Opublikowano 16 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 16 Września 2011 1.5 system porsche latalem kiedys z kolega w okolicach 200 km/h miny wyprzedzanych marek premium bezcenne oczywiscie z 10 lat wstecz,, Zderzaki i lusterka potraktuj opalarka i wcieraj dresiing bedzie duuuuzo dluzej
harvard Opublikowano 17 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2011 Jaką maszyną pracowałeś?? Ładnie wysło czy po FG 500 korzystałeś z jakiejś wykańczającej?
jarekcrx Opublikowano 17 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2011 a cóż to za emulsja, która tak wyczerniła zderzaki? Będę wdzięczny za odpowiedź i za informacje o trwałości tego specyfiku
jacek_1 Opublikowano 17 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2011 pewnie sonax czernidlo do zderzakow lub cos podobnego efekt takiego srodka to nawet rok zalezy jakiej chemii uzywasz do mycia
tata_jerzyka Opublikowano 18 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2011 no jak na użyte (nie zbyt drogie) środki to i tak naprawdęło dobrze To nie musi być drogie a skuteczne. Sonax i Autoland też mają kilka rewelacyjnych pozycji!
Marco Opublikowano 18 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2011 Sonax i Autoland też mają kilka rewelacyjnych pozycji!Jakie?
dzinkins Opublikowano 18 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2011 no prawie PORSCHE no pięknie - od czegoś trzeba zaczynać Gratuluję
JM63 Opublikowano 18 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2011 Ładnie, ładnie Ale jak zakrywasz tablice rejest. to pomyśl też o naklejce na szybie
MM.MM Opublikowano 19 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2011 Marco ,Sonax i Autoland koncentrat do szyb
Camel- Opublikowano 19 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2011 Przedni lewy błotnik jak był matowy tak jest matowy? Nic się nie dało zrobic? A lusterko kierowcy? A to białe na masce to co to? Farba? Tynk?
tata_jerzyka Opublikowano 19 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2011 Sonax i Autoland też mają kilka rewelacyjnych pozycji!Jakie? Twardy wosk Autoland: http://www.autoland.pl/produkty/kosmetyki_samochodowe/woski_i_politury_do_karoserii/ultrawosk Trzyma już 3-ci miesiąc na aucie ojca. Szampon Sonax: http://allegro.pl/sonax-szampon-2-w-1-m ... 11837.html Bardzo bezpieczny dla wosku, nie zmywa. Pachnie herbatką, jest super śliski podczas mycia. Pomijając cenę i zapach nie zauważyłem żadnej różnicy między tym Sonaxem a Gold Class'em. Spray do kokpitu matowy: http://allegro.pl/sonax-kokpit-matowy-a ... 71909.html Po prostu sprawdź. Ja nie jestem uprzedzony do tego typu kosmetyków. Używam zarówno "markowych" jak i budżetowych. I szczerze powiem pomiędzy niektórymi pozycjami nie widzę żadnej różnicy poza lżejszą kieszenią.
JM63 Opublikowano 19 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2011 Jeśli chodzi o spray do kokpitu to między 303 AP, a Sonaxem wizualnie nie dostrzegłem specjalnej różnicy, gorzej jeśli chodzi o chęć do współpracy- jak gdzieś sonax poleci i od razu nie wytrzesz to później się trzeba namęczyć... Ten szampon fajnie sprawdza się na kafelkach w domu
MM.MM Opublikowano 19 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2011 tata_jerzyka, z tym woskiem to nie przesadzaj, chyba że auto nie było myte..
Poirot Opublikowano 20 Września 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 20 Września 2011 jarekcrx, emulsja od carvalet Camel-, ma przednich błotnikach wychodzi ruda z pod farby, całe są chropowate i lakier jakby matowy. Malowane było w garażu bez dobrego przygotowania podkładu. Białe na masce to pozostałości po proszku do prania. Lusterko musiałbym szlifować żeby sprawdzić czy pod spodem jest lepiej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się