Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

27lb.jpg

 

Ibiza pierwszej generacji (oznaczona symbolem 021A) debiutowała w 1985 roku. W ofercie Seata zastąpiła model Fura. Ibiza I została stworzona na bazie Fiata 127, a jej nadwozie zaprojektował Giorgetto Giugiaro. W 1991 roku model został poddany face-liftingowi. Mimo dużej awaryjności i kiepskiej jakości wykonania, samochód cieszył się niezłym powodzeniem na rynku (również w Polsce), głównie dzięki niskiej cenie. Produkcja Ibizy I zakończyła się w 1993 roku. Sześć lat później licencję na ten model wykupił chiński Nanjing.

 

Producent: SEAT

Model: IBIZA

Rocznik: 1990

Silnik: 900 cm

Moc: 44 KM

Przyspieszenie 0-100 km/h: 22 sek. (w latach świetności)

Paliwo: benzyna + podtlenek LPG

 

Stan zewnętrzny samochodu pozostawia wiele do życzenia. Przednie błotniki i tylna klapa malowane w warunkach garażowych, zacieki, tęcza kolorów. Drzwi kierowcy wymieniane, z innym kolorem lakieru. Ogromna ilość naklejek.

 

img0578fy.jpg

 

Całość miała jedynie na celu odświeżenie wyglądu. W końcu trzeba także mieć umiar, bo do idealnego stanu bez malowania i wymiany kilku rzeczy po prostu się nie da doprowadzić tego pojazdu.

 

img0597wl.jpg

 

Na pierwszy ogień poszły wnętrzności, czyli siedzenia przednie + tylne + wykładzina pod nogami. Dla łatwiejszego dostępu fotele zostały wyjęte z auta. Na wypranie siedzeń i wnętrza potrzebne były 4 godziny.

 

sam1714.jpg

sam1715i.jpg

sam1716.jpg

sam1718.jpg

sam1720.jpg

 

Superkoncentrat do tapicerek (różowy) aplikowany z opryskiwacza ręcznego. Całość wyszczotkowana, płukana czystą wodą i odessana. Pozostawione do przeschnięcia, następnie umyte ponownie z użyciem proszku Karcher RM760 i płukane czystą wodą.

 

Lewy fotel po spryskaniu rozrobionym płynem, wyszczotkowany i wypłukany. Prawy czeka w kolejce.

 

sam1699s.jpg

sam1703t.jpg

sam1706w.jpg

 

Efekt prania po 2 tygodniach użytkowania. To coś na fotelu kierowcy to najprawdopodobniej zaschnięty klej.

 

img0653ff.jpg

img0656e.jpg

img0765iu.jpg

img0770uc.jpg

 

Ogólny stan lakieru. Na masce dużo zarysowań do podkładu oraz odprysków do białego. Na dachu podobna sytuacja.

 

img0589id.jpg

img0583fu.jpg

img0587k.jpg

img0636o.jpg

img0633kgew.jpg

 

Dach i maskę eksplorował kot.

 

img0599jk.jpg

 

Malowane błotniki i kawałki tylnej klapy.

 

img0651v.jpg

img0590pu.jpg

img0641wc.jpg

 

Naklejki oprócz funkcji ozdobnej maskują grubsze sprawy ukryte pod nimi. Nie ryzykowałem i nie zrywałem żadnej.

 

System Porsche niewątpliwie dodaje +5 do mocy.

 

img0651v.jpg

img0590pu.jpg

img0641wc.jpg

 

Plastiki i wszelkie inne elementy z tworzyw sztucznych zmęczyły się przez lata.

 

img0663f.jpg

img0611yl.jpg

img0624so.jpg

img0641pf.jpg

img0646is.jpg

 

Bogactwo i przepych dlatego środki także zacne. Szpanerskie wiaderko i tani płyn do naczyń.

 

img0665jy.jpg

 

Pojazd umyty.

 

img0676bg.jpg

img0673lb.jpg

 

Menzerna FG500 + biała gąbką polskiego producenta. Co zeszło to zeszło, więcej czasu nie poświęcałem na dopieszczanie.

 

img0696ep.jpg

img0678y.jpg

img0682yx.jpg

img0684hr.jpg

img0686w.jpg

img0692kf.jpg

 

Efekty podczas prac, światło sztuczne bo wjechałem do garażu.

 

img0719naw.jpg

img0706l.jpg

img0717e.jpg

 

Stan lakieru na dachu.

 

img0724i.jpg

 

Pomijając malowane elementy udało się uzyskać taki efekt.

 

img0758ub.jpg

img0749oa.jpg

img0755j.jpg

img0757dq.jpg

 

Z pomocą emulsji do plastików zewnętrznych udało się odzyskać nieco koloru z plastików.

 

img0736kl.jpg

img0740vc.jpg

 

Efekt końcowy. Nabłyszczacz na oponach a na lakierze Pasta Woskowa od Sonaxa.

 

img0811a.jpg

img0773s.jpg

img0776m.jpg

img0778n.jpg

img0780s.jpg

img0786nxt.jpg

img0792uh.jpg

img0794nf.jpg

img0805rw.jpg

img0806k.jpg

 

Na zabiegi zewnętrzne poświęciłem 6 godzin. Łączny czas pracy wyniósł 10 godzin.

 

Przydałoby się zerwać niepotrzebne naklejki i porządnie wyczyścić lakier. Oczywiście wyglinkować i spróbować usunąć różne dziwne rzeczy, które pozostały. Podejrzewam, że jeśli wszystko miałoby być zrobione zgodnie ze sztuką to zużyte kosmetyki stanowiłyby znaczną część wartości auta. Najważniejsze, że wygląda lepiej i właścicielka także zadowolona.

Opublikowano

Właśnie takie projekty lubie najbardzie ;) . Świetna robota, co prawda pare elemetów psuje efekt ale naprawde jest super :good: .

Opublikowano

Faktycznie auto odzyskało blask, zastanawia mnie tylko czy znajdzie się dwa elementy z takim samym odcieniem :D

  • Moderator
Opublikowano

Pamiętam jak na początku lat 90tych rodzice oglądali Ibizę system porsche - nazwa robi wrażenie.

Fajna relacja, autko zyskało trochę blasku :)

Opublikowano

1.5 system porsche latalem kiedys z kolega w okolicach 200 km/h miny wyprzedzanych marek premium bezcenne ;) oczywiscie z 10 lat wstecz,,

Zderzaki i lusterka potraktuj opalarka i wcieraj dresiing bedzie duuuuzo dluzej

Opublikowano

a cóż to za emulsja, która tak wyczerniła zderzaki? Będę wdzięczny za odpowiedź i za informacje o trwałości tego specyfiku

Opublikowano
no jak na użyte (nie zbyt drogie) środki to i tak naprawdęło dobrze :D
To nie musi być drogie a skuteczne. Sonax i Autoland też mają kilka rewelacyjnych pozycji!
Opublikowano
Sonax i Autoland też mają kilka rewelacyjnych pozycji!
Jakie?

Twardy wosk Autoland: http://www.autoland.pl/produkty/kosmetyki_samochodowe/woski_i_politury_do_karoserii/ultrawosk

Trzyma już 3-ci miesiąc na aucie ojca.

Szampon Sonax: http://allegro.pl/sonax-szampon-2-w-1-m ... 11837.html

Bardzo bezpieczny dla wosku, nie zmywa. Pachnie herbatką, jest super śliski podczas mycia. Pomijając cenę i zapach nie zauważyłem żadnej różnicy między tym Sonaxem a Gold Class'em.

Spray do kokpitu matowy: http://allegro.pl/sonax-kokpit-matowy-a ... 71909.html

Po prostu sprawdź.

Ja nie jestem uprzedzony do tego typu kosmetyków. Używam zarówno "markowych" jak i budżetowych. I szczerze powiem pomiędzy niektórymi pozycjami nie widzę żadnej różnicy poza lżejszą kieszenią.

Opublikowano

Jeśli chodzi o spray do kokpitu to między 303 AP, a Sonaxem wizualnie nie dostrzegłem specjalnej różnicy, gorzej jeśli chodzi o chęć do współpracy- jak gdzieś sonax poleci i od razu nie wytrzesz to później się trzeba namęczyć...

Ten szampon fajnie sprawdza się na kafelkach w domu :-]

Opublikowano

jarekcrx, emulsja od carvalet

 

Camel-, ma przednich błotnikach wychodzi ruda z pod farby, całe są chropowate i lakier jakby matowy. Malowane było w garażu bez dobrego przygotowania podkładu. Białe na masce to pozostałości po proszku do prania. Lusterko musiałbym szlifować żeby sprawdzić czy pod spodem jest lepiej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.