Jump to content

307 SW czarnuch


Borek
 Share

Recommended Posts

Obiektem zabiegów był 7letni Peżot 307 SW w bardzo fajnym czarnym perłowym kolorze(czy metalliku? zawsze mam z tym problem ;) ). Lakier dosyć mocno zmęczony nieprawidłowym myciem, do tego duża liczba konkretniejszych rys oraz nieudolnych zaprawek zrobionych przez poprzedniego właściciela. Lakier bardzo miekki, wystarczającą kombinacją był dla niego pomarańczowy flexipads + Megs M105, futro było używane tylko w kilku trudniejszych miejscach. Po ostatniej relacji minetoo podobnego auta troche się obawiałem problemów z hologramowaniem, ale czarny wafel ABW + M205 dały idealne wykończenie.

Relacji z przygotowania nie mam bo dzień coraz krótszy, a za auto zabrałem się po 16:00 w piątek więc trzeba było się sprężać. Mycie było przy użyciu Tenzi Car max, potem Decabit oraz BH soft. Cały proces zajął mi ok 22 godzin

obrażenia:

obraz169n.jpg

obraz171l.jpg

obraz189bf.jpg

obraz191b.jpg

obraz192q.jpg

wspomniane wątpliwej jakości zaprawki potraktowałem "wypatenconym" koreczkiem szlifierskim zrobionym z gumowego odboju do drzwi + taśma dwustronna + papier 2500 :-]

obraz201g.jpg

obraz200b.jpg

obraz202o.jpg

obraz203s.jpg

to samo ze zrobionymi kilka dni przed korektą zaprawkami po odpryskach

obraz184n.jpg

obraz211q.jpg

kilka 50/50 w trakcie prac

obraz217i.jpg

obraz221du.jpg

obraz222j.jpg

obraz224c.jpg

obraz225f.jpg

obraz229p.jpg

czyjaś radosna twórczość,

obraz231h.jpg

której w prostacki sposób się pozbyłem...

obraz233t.jpg

Po wszystkim mycie i wysmarowanie Collim - miałem niecałą godzinę na woskowanie więc na zdjęciach widać tu i ówdzie jakieś niedopolerowane mazy (łowców hologramów żegnam :P ). Korekta przeprowadzona na ok 80%, trochę grubszych rys zostało choć i tak bardzo wygładzonych. Nie było moim celem, ani właściciela auta, zamordowanie lakieru jedną rzeźnicką korektą, lepiej zostawić sobie rezerwę na odświeżenie za jakiś czas tym bardziej, że bardzo trudno będzie tego lakieru nie zepsuć - bardzo miękki i nawet osuszanie coś minimalnego zostawia :?

Biegiem na otwartą przestrzeń za resztkami słońca :)

obraz242q.jpg

obraz234zl.jpg

obraz236s.jpg

obraz237n.jpg

obraz239i.jpg

obraz240l.jpg

obraz249j.jpg

obraz247yf.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem znawcą marki ale zdaję mi się że to nie ten sam lakier z którym ja walczyłem.Mój chyba byl ciemniejszy choć trudno to na zdjęciu jednoznacznie stwierdzić.

Nie mniej jednak różnica spora gratuluję :)

Nie ma to jak plakatówkowy lakier :x

 

[ Dodano: 12 Wrzesień 2011, 20:54 ]

A opon już nie robimy? 8-)

Link to comment
Share on other sites

A opon już nie robimy? 8-)

robimy tylko dressing co go prawie nie widać - Autoland Blag plus

Ten starszy bez "plus" był bardzo fajny, taki w sam raz ani błyszczący ani matowy, a ten jest w postaci pianki, która bardziej czyści oponę a nie daje wykończenie

Link to comment
Share on other sites

SJake, w sensie że sam finish zrobił to co miał zrobić czyli usunął ślady mocniejszych past, hologramów brak, a te mazy gdzieniegdzie to jak pisałem - brak czasu na dopieszczenie wosku

Link to comment
Share on other sites

W sobotę robiłem taki sam (od ojca) tylko że Wiśnia metalik :)

 

Robota bardzo fajna :) ładnie się prezentuje :)

 

Tak z ciekawości to jest

2.0HDi 110KM czy 2.0HDI 16v 136KM bo tak się odbija słońce do HDi na drzwiach ze nie mogę dojrzeć czy "i" jest srebrne czy czerwone :)

Link to comment
Share on other sites

oponki niedomyte nawet po zimie :/ PP na przedniej prawej :P

 

ogólnie lakier wyszedł nieźle.

Pytanko ile czekałeś z zaprawką zanim ją wypolerowałeś? Będę polerował swojego ale muszę zrobić kilka odprysków i się zastanawiam ile czasu odczekać.

Link to comment
Share on other sites

@AK4777777 jest to 2.0 hdi z 90 km/i całe szczescie/

 

:D czyli problem Dwumasy i Fap-a masz z głowy. :) Ja mam 2.0HDi 110KM (+ wirus na 140KM) niestety z Fap-em miałem problemy ale już go nie ma i jest gitara :) Została jeszcze dwumasa na sztywne koło zamachowe :)

Link to comment
Share on other sites

sirtrojan te punktowe zaprawki na masce właściciel zrobił 2 dni przed korektą i uważam, że to minimalny czas. Udało się je co prawda spolerować praktycznie bez śladu, ale czuć było jeszcze pod paznokciem, że są miekkie no i na glince zostawały czarne krechy.

kross12 zdjęć w przybliżeniu nie mam, ale te punktowe na masce mozna powiedzeć że zeszły bez śladu bo sami później nie mogliśmy odnaleźć miejsca gdzie były. Ta podłuzna na krawędzi drzwi (a było takich ok 10 na całym aucie) były robione kiedys przez kogoś troche nadgorliwie bo po spolerowaniu samej zaprawki pod spodem ukazywała się zupełnie bzdetna ryska, która nawet jeśli nie zeszła cała to i tak wyglądała 100razy lepiej niż z zaprawką.

Link to comment
Share on other sites

sirtrojan te punktowe zaprawki na masce właściciel zrobił 2 dni przed korektą i uważam, że to minimalny czas. Udało się je co prawda spolerować praktycznie bez śladu, ale czuć było jeszcze pod paznokciem, że są miekkie no i na glince zostawały czarne krechy.

dzięki - to chciałem wiedzieć. :good:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.