Jump to content

Renault Laguna II


marcin986
 Share

Recommended Posts

Witam Wszystkich serdecznie

Tytułem wstępu chciałbym nadmienić, iż jest to moja pierwsza korekta lakieru jak również pierwsza relacja zamieszczona na forum, stąd też zwracam się do użytkowników o łagodne potraktowanie świeżaka :P

 

A więc do dzieła :ad:

 

Samochód kupiłem w październiku 2010, kupiony w salonie u lokalnego dealera, poprzedni właściciel dbał o samochód stąd też jego stan zarówno wizualny jak i mechaniczny można było określić jako dobry. Bo zagłębieniu się w lekturę forum postanowiłem, iż muszę popracować nad lakierem mojej lalki, i tak na wiosnę tego roku przeprowadziłem ręczną korektę lakieru która niestety okazała się totalną klapą, po kilkunastu godzinach ręcznej pracy lakier wyglądał prawie tak samo jak przed korektą.

 

Z powodu nagminnego braku czasu korekta została przeprowadzona w dwóch etapach, pierwszy objął maskę dach, oraz elementy karoserii po stronie pasażera, natomiast drugi etap pozostałe elementy.

 

Jak to mówią "pierwsze koty za płoty", niezrażony pierwszą porażką postanowiłem wyposażyć się w polerkę mechaniczną oraz komplet padów i past polerskich i na serio podejść do korekty lakieru na moim samochodzie

 

Podczas pracy użyłem następujących kosmetyków:

 

Mycie:

 

- Szampon Mequiar's Gold Glass

- APC Senso

- Rękawice Nigrin

- Aktywna Piana VP PH Neutral

- Autobrite Tar&Glue remover

- Glinka Bilt Hambler Soft

- Koła Autoland Attack

- Szyby Clin

- Pędzle

- Myjka ciśnieniowa Karcher M503

 

Korekta

 

- Silverline Silverstorm

- Pady Flexipads w rozmiarach 80 i 120 mm

- Mequiar's Ultimate Compound

- System Menzerna FG500 PF2500 S4000

- Menzerna Top Inspection

 

Zabezpieczenie

 

- Wosk Finish Care Pink Wax

- Poorboy's World Natural Look

- Opony jakiś siuwaks marketowy

 

Pozostałe

 

- Microfibry Janek Niezbędny

- Aplikatory piankowe Meguiar's

 

Relacja

 

Przed myciem samochód wyglądał następująco:

 

52582329.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

83093602.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

16512401.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

 

 

49239889.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

97537565.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

Następnie wszystkie koła zostały ściągnięte i wymyte, jako iż felgi kupiłem na wiosnę nie miałem przy nich za wiele roboty :roll: :

 

24410706.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

Następnie auto zostało poddane myciu wstępnemu:

52233771.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

71946264.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

22946612.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

W między czasie wyczyściłem zakamarki przy użyciu pędzli i APC

 

69010204.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

70659099.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

33179100.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

19970805.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

63308176.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

77360029.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

49935237.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

Kolejnym etapem było mycie zasadnicze:

95531862.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

92354309.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

Lalka została wysuszona przy użyciu ręczników Janka Niezbędnego, po osuszeniu prezentowała się następująco:

 

63338626.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

24056964.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

92946758.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

37743660.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

Po oklejeniu taśmą papierową wprowadziłem auto do garażu, odpaliłem halogen i moim oczom ukazał się następujący widok:

 

59323631.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

24453288.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

78809991.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

16100430.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

Czas brać się do roboty:

 

79143665.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

Poniższe zdjęcia przedstawiają elementy karoserii przed jak i po pierwszym etapie korekty jest również kilka zdjęć 50/50:

73622081.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

76481375.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

14906180.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

31538992.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

19374342.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

68002388.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

44119837.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

46515693.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

64088019.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

58940671.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

58940671.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

95138046.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

37795034.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

41289463.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

61980224.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

57577885.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

14245004.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

67912331.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

17531211.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

22143656.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

77424133.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

41279668.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

56492383.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

30245923.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

96943242.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

89961761.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

Powyższe zdjęcia kończą pierwszy etap korekty Lagunki, czyli polerkę maski, dachu oraz elementów karoserii po stronie pasażera,

Niestety podczas pracy nad pozostałymi częściami karoserii nie miałem przy sobie aparatu stąd poniżej przedstawiam efekty korekty:

 

32559146.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

81457279.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

53977302.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

13057292.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

43454722.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

A tak wyglądają elementy nad którymi pracowałem 3 miesiące temu, jak widać aktywna piana i mycie na dwa wiadra dają efekty :-]

 

87727893.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

91617385.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

66753397.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

54404119.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

94090814.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

98786798.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

Na koniec wyciągnąłem samochód z garażu umyłem z resztek pasty, i wysuszyłem, niestety pogoda nie była łaskawa :( :

 

15067897.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

Jakieś kfiatki ;)

 

80701460.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

42644530.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

19580774.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

60196392.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

Następnego dnia tj w niedziele aura była sprzyjająca, słoneczko świeciło, postanowiłem więc cyknąć kilka fotek:

 

53118387.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

17587624.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

49001856.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

47994116.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

67759224.jpg

By marcin986 at 2011-09-11

 

Podsumowywując:

 

Uważam, że korektę przeprowadziłem w 80%, nie pozbyłem się stosunkowo nielicznych, lecz głębokich rys na masce (pewnie jakiś sierściuch po niej łaził :zly:), trzeba by to było potraktować papierem, ale brak mi umiejętności do takich zabiegów. Ogólnie lakier mojej francuzki okazał się całkiem przyjemny w pracy, po jednym dokładnym przejeździe UC większość swirli znikała.

 

Jedyne co mnie zaskoczyło to praca z pastami Menzerny, to właśnie od nich zacząłem pracę z lakierem, i z mojego doświadczenia przy UC Megs'a produkty te wypadają blado, głównym mankamentem jest fakt iż strasznie grzeje się pod nimi lakier, co stwarza duży problem podczas pracy na elementach plastikowych.

Po za tym praca z tymi pastami szczególnie na padach 120 mm była bardzo ciężka, maszyna wyrywała się z rąk i ciężko było wykonać jeden dokładny przejazd :/, natomiast z UC to inna bajka blacha się nie grzała a prowadzenie maszyny zdecydowanie pewniejsze. Stąd też prawie całe auto zostało spolerowane przy użyciu UC na białym padzie i SF4000 na żółtym. Muszę pomyśleć nad kupnem lekko ściernej pasty Meguiar's.

 

Dziękuję wszystkim za cierpliwość podczas przeglądania wątku, proszę o łagodne oceny, ja natomiast z niecierpliwością czekam na korektę wnętrza oraz komory silnika :-]

 

Pozdrawiam Marcin

Link to comment
Share on other sites

Jak na pierwszy raz wyglada fajnie...

 

W zyciu bym nie porownal menzerny do megsa... to ze na megsie pracowalo CI sie latwiej nie oznacza ze menzerna wypada slabo... jak wspomniales to Twoja pierwsza polerka wieec bede brutalny do menzerny jeszcze dojdziesz

Link to comment
Share on other sites

Jak się nie mylę to w miejsce halogenów kolega założył lampiszony do jazdy dziennej ... ost bardzo modny gadzet...

 

Potwierdzam, wyrzuciłem halogeny na rzecz świateł do jazdy dziennej, oszczędzam żarniki, a przy czujniku zmierzchu nie muszę pamiętać o włączaniu czy też wyłączaniu świateł ;)

 

[ Dodano: 12 Wrzesień 2011, 11:56 ]

dobra robota :)

 

ale widzę że masz to samo co ja ze swoim autem na fotkach - zależy jakie światło, tak zderzaki się odróżniają od reszty lub nie

 

To fakt, ale ten kolor po prostu chyba tak ma :)

Link to comment
Share on other sites

No i sie doczekałem :roll:

Fajna robota Marcin, a i lala całkiem fajnie się prezentuje.

 

Tak nareszcie znalazłem chwilę czasu, żeby dokończyć korektę. ;) Teraz kolej na Ciebie ;)

 

[ Dodano: 13 Wrzesień 2011, 12:37 ]

Kolor tej Laguny to NV603 hologram grey? Pobłyskuje czerwonawo na słońcu? Mam taki sam lakier na swojej :D Fajny, tak bardzo nie widać swirli bez dokładnego przyjrzenia się.

 

Dokładnie taki sam kolor leży na mojej Lalce, ostatnio robiłem jakieś drobne zaprawki i zamawiałem zestaw u MX Nowicki.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.