marcin986 Opublikowano 11 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 11 Września 2011 Witam Wszystkich serdecznie Tytułem wstępu chciałbym nadmienić, iż jest to moja pierwsza korekta lakieru jak również pierwsza relacja zamieszczona na forum, stąd też zwracam się do użytkowników o łagodne potraktowanie świeżaka A więc do dzieła Samochód kupiłem w październiku 2010, kupiony w salonie u lokalnego dealera, poprzedni właściciel dbał o samochód stąd też jego stan zarówno wizualny jak i mechaniczny można było określić jako dobry. Bo zagłębieniu się w lekturę forum postanowiłem, iż muszę popracować nad lakierem mojej lalki, i tak na wiosnę tego roku przeprowadziłem ręczną korektę lakieru która niestety okazała się totalną klapą, po kilkunastu godzinach ręcznej pracy lakier wyglądał prawie tak samo jak przed korektą. Z powodu nagminnego braku czasu korekta została przeprowadzona w dwóch etapach, pierwszy objął maskę dach, oraz elementy karoserii po stronie pasażera, natomiast drugi etap pozostałe elementy. Jak to mówią "pierwsze koty za płoty", niezrażony pierwszą porażką postanowiłem wyposażyć się w polerkę mechaniczną oraz komplet padów i past polerskich i na serio podejść do korekty lakieru na moim samochodzie Podczas pracy użyłem następujących kosmetyków: Mycie: - Szampon Mequiar's Gold Glass - APC Senso - Rękawice Nigrin - Aktywna Piana VP PH Neutral - Autobrite Tar&Glue remover - Glinka Bilt Hambler Soft - Koła Autoland Attack - Szyby Clin - Pędzle - Myjka ciśnieniowa Karcher M503 Korekta - Silverline Silverstorm - Pady Flexipads w rozmiarach 80 i 120 mm - Mequiar's Ultimate Compound - System Menzerna FG500 PF2500 S4000 - Menzerna Top Inspection Zabezpieczenie - Wosk Finish Care Pink Wax - Poorboy's World Natural Look - Opony jakiś siuwaks marketowy Pozostałe - Microfibry Janek Niezbędny - Aplikatory piankowe Meguiar's Relacja Przed myciem samochód wyglądał następująco: By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 Następnie wszystkie koła zostały ściągnięte i wymyte, jako iż felgi kupiłem na wiosnę nie miałem przy nich za wiele roboty : By marcin986 at 2011-09-11 Następnie auto zostało poddane myciu wstępnemu: By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 W między czasie wyczyściłem zakamarki przy użyciu pędzli i APC By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 Kolejnym etapem było mycie zasadnicze: By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 Lalka została wysuszona przy użyciu ręczników Janka Niezbędnego, po osuszeniu prezentowała się następująco: By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 Po oklejeniu taśmą papierową wprowadziłem auto do garażu, odpaliłem halogen i moim oczom ukazał się następujący widok: By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 Czas brać się do roboty: By marcin986 at 2011-09-11 Poniższe zdjęcia przedstawiają elementy karoserii przed jak i po pierwszym etapie korekty jest również kilka zdjęć 50/50: By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 Powyższe zdjęcia kończą pierwszy etap korekty Lagunki, czyli polerkę maski, dachu oraz elementów karoserii po stronie pasażera, Niestety podczas pracy nad pozostałymi częściami karoserii nie miałem przy sobie aparatu stąd poniżej przedstawiam efekty korekty: By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 A tak wyglądają elementy nad którymi pracowałem 3 miesiące temu, jak widać aktywna piana i mycie na dwa wiadra dają efekty By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 Na koniec wyciągnąłem samochód z garażu umyłem z resztek pasty, i wysuszyłem, niestety pogoda nie była łaskawa : By marcin986 at 2011-09-11 Jakieś kfiatki By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 Następnego dnia tj w niedziele aura była sprzyjająca, słoneczko świeciło, postanowiłem więc cyknąć kilka fotek: By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 By marcin986 at 2011-09-11 Podsumowywując: Uważam, że korektę przeprowadziłem w 80%, nie pozbyłem się stosunkowo nielicznych, lecz głębokich rys na masce (pewnie jakiś sierściuch po niej łaził ), trzeba by to było potraktować papierem, ale brak mi umiejętności do takich zabiegów. Ogólnie lakier mojej francuzki okazał się całkiem przyjemny w pracy, po jednym dokładnym przejeździe UC większość swirli znikała. Jedyne co mnie zaskoczyło to praca z pastami Menzerny, to właśnie od nich zacząłem pracę z lakierem, i z mojego doświadczenia przy UC Megs'a produkty te wypadają blado, głównym mankamentem jest fakt iż strasznie grzeje się pod nimi lakier, co stwarza duży problem podczas pracy na elementach plastikowych. Po za tym praca z tymi pastami szczególnie na padach 120 mm była bardzo ciężka, maszyna wyrywała się z rąk i ciężko było wykonać jeden dokładny przejazd , natomiast z UC to inna bajka blacha się nie grzała a prowadzenie maszyny zdecydowanie pewniejsze. Stąd też prawie całe auto zostało spolerowane przy użyciu UC na białym padzie i SF4000 na żółtym. Muszę pomyśleć nad kupnem lekko ściernej pasty Meguiar's. Dziękuję wszystkim za cierpliwość podczas przeglądania wątku, proszę o łagodne oceny, ja natomiast z niecierpliwością czekam na korektę wnętrza oraz komory silnika Pozdrawiam Marcin
miHoo79 Opublikowano 11 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 11 Września 2011 Jak na pierwszy raz wyglada fajnie... W zyciu bym nie porownal menzerny do megsa... to ze na megsie pracowalo CI sie latwiej nie oznacza ze menzerna wypada slabo... jak wspomniales to Twoja pierwsza polerka wieec bede brutalny do menzerny jeszcze dojdziesz
kempus Opublikowano 12 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 12 Września 2011 Piękna Laguna, marzy mi się taka za rok-dwa Czekam z niecierpliwością na relację z czyszczenia wnętrza
kross12 Opublikowano 12 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 12 Września 2011 marcin986, trochę nie na temat, ale moim zdaniem to trochę wieś jeżdżąc na przeciwmgielnych
herusek14 Opublikowano 12 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 12 Września 2011 Jak się nie mylę to w miejsce halogenów kolega założył lampiszony do jazdy dziennej ... ost bardzo modny gadzet...
M4ciek Opublikowano 12 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 12 Września 2011 dobra robota ale widzę że masz to samo co ja ze swoim autem na fotkach - zależy jakie światło, tak zderzaki się odróżniają od reszty lub nie
marcin986 Opublikowano 12 Września 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 12 Września 2011 Jak się nie mylę to w miejsce halogenów kolega założył lampiszony do jazdy dziennej ... ost bardzo modny gadzet... Potwierdzam, wyrzuciłem halogeny na rzecz świateł do jazdy dziennej, oszczędzam żarniki, a przy czujniku zmierzchu nie muszę pamiętać o włączaniu czy też wyłączaniu świateł [ Dodano: 12 Wrzesień 2011, 11:56 ] dobra robota ale widzę że masz to samo co ja ze swoim autem na fotkach - zależy jakie światło, tak zderzaki się odróżniają od reszty lub nie To fakt, ale ten kolor po prostu chyba tak ma
pavvell Opublikowano 12 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 12 Września 2011 Kolor tej Laguny to NV603 hologram grey? Pobłyskuje czerwonawo na słońcu? Mam taki sam lakier na swojej Fajny, tak bardzo nie widać swirli bez dokładnego przyjrzenia się.
tilf Opublikowano 13 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 13 Września 2011 No i sie doczekałem Fajna robota Marcin, a i lala całkiem fajnie się prezentuje.
marcin986 Opublikowano 13 Września 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 13 Września 2011 No i sie doczekałem Fajna robota Marcin, a i lala całkiem fajnie się prezentuje. Tak nareszcie znalazłem chwilę czasu, żeby dokończyć korektę. Teraz kolej na Ciebie [ Dodano: 13 Wrzesień 2011, 12:37 ] Kolor tej Laguny to NV603 hologram grey? Pobłyskuje czerwonawo na słońcu? Mam taki sam lakier na swojej Fajny, tak bardzo nie widać swirli bez dokładnego przyjrzenia się. Dokładnie taki sam kolor leży na mojej Lalce, ostatnio robiłem jakieś drobne zaprawki i zamawiałem zestaw u MX Nowicki.
SZyBA Opublikowano 13 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 13 Września 2011 Gratulacje jak na 1wszy raz dla mnie bardzo dobrze i ładnie Powodzenia w dalszych pracach.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się