Jump to content

Kia Rio [korekta lakieru]


cash
 Share

Recommended Posts

Witam 8-)

Bohaterem dzisiejszej relacji jest Kia Rio w kolorze czarny metalic, autko żony kolegi z forum :) Nie ma co tu wiele pisać, jak widać po zdjęciach było co robić :ad:

Lakier w pracy dość przyjemny, na większości elementów wystarczyły dwie kombinacje, jedynie maska, która była lakierowana wymagała więcej zabawy :kox:

 

Czas ok. 26h (rozłożone na 3dni)

 

Mycie

Bezdotykowa: Gloria+ Valet PRO Natural

Potem 2 wiadra, szampon DJ BTBM,

Glinkowanie: Bilt Hamber (soft)

 

Korekta:

Pasty:

Menzerna FG500, FF 3000

3M: żółty korek EF, niebieski korek UF

Meguiars: #205

Pady:

3M: zielony, żółty, niebieski (150mm i 75mm)

Flexipads: biały (cutting) pomarańczowy (polishing)

 

Taśma zabezpieczająca 3M scotch (niebieska), kiedy się skończyła została użyta taśma malarska

IPA (1:1) z wodą destylowaną

 

Narzędzia:

Festool shinex rap 150

Miernik Grubości Lakieru MGL 4B

Metalohalogen 150W + Brinkmann

 

Wykończenie

 

Zymol: HDC + Glasur

 

Grubość lakieru:

 

dsc04703w.jpg

 

Lakieru jak widać nie wiele, szczególnie w dolnych partiach samochodu, gdzie wartości wynosiły ok 60um.

 

Oględziny:

 

dsc1488h.jpg

dsc1490n.jpg

dsc1491i.jpg

dsc1493.jpg

dsc1494p.jpg

dsc1496s.jpg

dsc1499al.jpg

dsc1501x.jpg

dsc1506n.jpg

dsc1572e.jpg

dsc1573.jpg

dsc1574g.jpg

dsc04719u.jpg

dsc1579t.jpg

dsc04711t.jpg

 

50/50 (po fg500) + na gotowo (megs #205)

 

dsc1511t.jpg

dsc1512k.jpg

dsc1515x.jpg

dsc1529x.jpg

dsc1532e.jpg

dsc1539r.jpg

dsc1543z.jpg

dsc1558j.jpg

dsc1559k.jpg

dsc1564h.jpg

dsc1568v.jpg

dsc1580g.jpg

dsc1581v.jpg

dsc1582c.jpg

dsc1583l.jpg

dsc1584y.jpg

dsc1585ni.jpg

dsc1586.jpg

dsc04705n.jpg

dsc04712e.jpg

 

Efekt końcowy z zestawem Zymol: HDC + Glasur

Niestety tego dnia miałem do dyspozycji nie najlepszy aparat :(

 

dsc04722lj.jpg

dsc04723g.jpg

dsc04724o.jpg

dsc04725z.jpg

dsc04726nt.jpg

dsc04727gn.jpg

dsc04728vj.jpg

dsc04730c.jpg

dsc04731jz.jpg

dsc04733u.jpg

dsc04734o.jpg

dsc04735m.jpg

dsc04737d.jpg

dsc04738n.jpg

dsc04739d.jpg

dsc04740xt.jpg

dsc04742z.jpg

dsc04745ux.jpg

dsc04747o.jpg

dsc04749c.jpg

 

Dziękuje za uwagę 8-)

Link to comment
Share on other sites

Myłeś auto po korekcie?

 

Oczywiście :| ewentualna "chmurka" to pocący się wosk, a nie pozostałości po paście :P

Glinka po dachu była zielona, a po tylnym zderzaku czarna. Zdjęć nie posiadam :dontknow: co nie znaczy, że nie glinkowałem :song:

Link to comment
Share on other sites

Dobra praca i solidne, niedoceniane autko :good: nowy model pewnie juz pozamiata w klasie...

 

 

...podobnie jak "Glazurek" na czarnym lakierze :-] daje rade, zgadza sie?

 

 

p.s. fajny pomysl taki "look around" z Brinkmannem :song::song::song:

 

 

:P;)

Link to comment
Share on other sites

A tak się właśnie zastanawiałem, czy wrzucisz relację :)

Auto faktycznie się udało w fajnej wersji kupić (mocny z niego maluch - diesel 110KM) - to wnętrze jasne i dość ładne, ale bardzo się brudzi :(

Link to comment
Share on other sites

...podobnie jak "Glazurek" na czarnym lakierze :-] daje rade, zgadza sie?

 

"Glazurek" na każdym wygląda świetnie :) ale brat HDC też odwala kawał roboty.

 

suuuper fajnie, to na 110 można spokojnie straszyć Paski tedeiki.

 

Od pasków jest lżejsza o jakieś 200-250kg :-] mocy jej nie brak :song:

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Super teraz Kijanka wygląda :good:

 

Ale ta oszczędność lakieru, szczególnie w dolnych częściach nadwozia (tam to powinno być więcej a nie mniej) trochę mnie przeraża. Nawet nie wiedziałem, że może być tak mało bo z informacji na forum można wywnioskować że poniżej 100 to już cienko ale 60!?

A ile zebrałeś w czasie korekty?

Link to comment
Share on other sites

A ile zebrałeś w czasie korekty?

 

Mój miernik nie należy do czołówki w swoim fachu i służy mi bardziej w rozeznaniu niż w dokładnym określaniu moich poczynań nad lakierem. Już nie wiem czy bałem się przykładać :D czy zwyczajnie zapomniałem, wydaje mi się, że granicy błędu nie przekroczyłem. Naprawdę jest ciężko coś nabroić, a wartości rzędu 6-8um są przepisane dla naprawdę "brutalnych" kombinacji. Znałem mniej więcej historie auta i nie miałem potrzeby przykładać miernika co 1-2cm.

Dość owijania, przy najbliższej okazji postaram się to sprawdzić, z mojego doświadczenia obstawiam jakieś 2-4um 8-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Tak więc odświeżamy :)

 

Powodem tego są kolejne 4 zdjęcia... Dzieło pana lakiernika :song:

 

 

dsc3978s.jpg

 

dsc3979.jpg

 

dsc3981d.jpg

 

dsc3986.jpg

 

 

 

Druga strona, oraz tam gdzie polerka pana lakiernika zdążyła się zatrzymać, widać, że pomimo miękkiego lakieru, odpowiednie dbanie się opłaca, widoczne szkody są bardziej wynikiem glinki (ponad rok po korekcie)

 

 

dsc3964k.jpg

 

dsc3972t.jpg

 

dsc4013.jpg

 

 

 

To teraz myk do konkretów, stronę gdzie była potrzebna poprawka po "polerce" zaatakowałem pastą URBAN ONE STEP, później całe auto zostało potraktowane SV CF PRO (kozak finish :good: ).

 

 

dsc4019m.jpg

 

 

 

No naoglądali się to starczy :D a poważnie nie było czasu na cykanie każdego przejścia...

 

 

 

 

Lecimy na finał czyli "wisienka", a raczej jej polska premiera :-]

 

 

dsc4044.jpg

Tak to BOS, fajniejsze zdjęcia niestety wyszły rozmazane :(

 

 

I smarujemy :kox:

 

 

 

dsc4045f.jpg

 

dsc4050.jpg

 

 

 

Polerujemy, co jest chyba prostsze od smarowania :) (z resztą to cecha charakterystyczna wisienek z SV)

 

 

dsc4053.jpg

 

dsc4057.jpg

 

dsc4058u.jpg

 

dsc4059t.jpg

 

dsc4063i.jpg

 

dsc4061v.jpg

 

dsc4065k.jpg

 

dsc4066.jpg

 

dsc4067.jpg

 

dsc4068.jpg

 

I to tyle, krótko i na temat jak zawsze u mnie :| mam nadzieję, że się podobało... krytyka jak zwykle mile widziana :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.