interno Posted August 6, 2011 Report Share Posted August 6, 2011 Witam, od 3 tygodni jestem posiadaczem VW Touarega. Poprzedni właściciel nie był mistrzem dbania o auto a ponadto pracował na kopalni, wiec czujecie ten nalot i osad na aucie Ale piszę w innej sprawie: Założył mu dokładki od wersji Touarega KING-KONG (wiem nazwa rozbawia) które wyglądają nawet całkiem fajnie, ale sposób w jaki to zrobił mnie zabił. Przykleił je na jakiś klei a szczeliny wypełnił jakiegoś rodzaju masą utwardzalną, coś jakby klejem do szyb lub silikonem i tego chce się pozbyć nie uszkadzając lakieru. Po tarciu paznokciem co nieco schodzi, ale paznokcie nie wytrzymują Wygląda to tak: Moje pytanie czy macie jakieś pomysły na pozbycie się tego, bez uszkadzania lakieru? Pomóżcie koledzy bo trochę głupio z tą masą jeździć... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kupusso Posted August 6, 2011 Report Share Posted August 6, 2011 Poprzedni właściciel nie był mistrzem dbania o auto a ponadto pracował na kopalni, wiec czujecie ten nalot i osad na aucie Parkował pod ziemią? Nie rozumiem o jaki osad Ci chodzi? Sam parkuje przy kopalni i nic takiego nie ma. Spróbuj tar&glue do usuniecia tego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
interno Posted August 6, 2011 Author Report Share Posted August 6, 2011 Przy kopalni unosi się taki pył zawsze, chociażby z kominów. Nie pod ziemią nie parkował (chyba), ale powłoka lakiernicza przypomina papier bardziej papier ścierny niż "szkło". Ale i z tym sobie poradzę, tylko najpierw chcę sie pozbyć tej masy, wypróbuję ten środek, chociaż myslałem na początku nad glinką, skoro z asfaltem sobie radzi to może i z tym sobie poradzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poirot Posted August 6, 2011 Report Share Posted August 6, 2011 Zmywacz do usuwania silikonu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 6, 2011 Report Share Posted August 6, 2011 Chcesz to całkowice usunąć? Nie wiem jak wygląda fabryczny montaż tych nakładek w Touaregu, tzn. czy stykają się z błotnikiem, czy jest dodatkowo uszczelka jak w niektórych samochodach. Ja bym zdemontował poszerzenia i usunął masę specjalnym gumowym kółkiem, następnie je prawidłowo spasował, albo dokupił ori uszczelki jeśli takie występują. Link to comment Share on other sites More sharing options...
interno Posted August 6, 2011 Author Report Share Posted August 6, 2011 Demontaż tych poszerzeń bedzie prawdopodobnie nie możliwe gdyż ten klej, masa czy jak to zwać ciężko schodzi na powierzchni dostępnej-czyli to co widać a tym bardziej nie będzie chciało to schodzić z miejsc pod nadkolami, innymi słowy nie bardzo widzę sposób na odklejenie ich całkowicie bez uszkadzania lakieru. Plan jest taki aby usunąć tą warstwę kleju, która nie jako ma chyba stanowić uszczelnienie, czyli to co widać po zdjęciach i potem albo tak zostawić, bo pozostanie drobna szczelina (prawie jak ORI) lub z jakiejś strzykawki wprowadzić i wyrównać jakiś klej w tą szczelinę aby imitowała uszczelkę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paluch Posted August 6, 2011 Report Share Posted August 6, 2011 Te dokładki to metal czy plastik ? Jeśli to klej do szyb to ciężka sprawa. Jeśli coś innego to rozpuszczalnik nitro pomoże, tyle że na plastik nie można go stosować, a na lakierze lekki mat może Ci zrobić, który usuniesz nawet ręcznie Link to comment Share on other sites More sharing options...
interno Posted August 6, 2011 Author Report Share Posted August 6, 2011 W Touaregu nie tylko te sierpy dokładane sa plastykowe ale i nadkola przednie - błotniki są z plastyku. Ot takie drogie plastykowe auto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now