Afi Opublikowano 25 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2011 Auto Volvo S40 '05 Kolor Czarny metaliczny beton... Czas pracy Od cholery... jakieś 5 dni z przerwami na potrzeby wynikłe z przynależności do grupy homo sapiens. Użyte środki I. Karoseria: √ Szampon Carvalet + 2 wiadra √ Gąbka Carvalet √ APC Meg's do zakamarków √ Glinka Bilt Hamber √ Preparat do usuwania smoły Carvalet √ Papier wodny 2500 √ Surface Rapide √ Meg's 205# √ Meg's 105# √ Pady gąbkowe i wełniane różnych firm √ Makita 9227C √ Meg's Trim Detailer √ Pędzelki √ Spryskiwacze √ Mikrofibry √ IPA √ Płyn do mycia naczyć (a co się będę ) √ CQuartz II. Felgi i nadkola √ Preparat do felg Carvalet √ IronX √ Preparat do usuwania smoły Carvalet √ APC Meg's √ Poorboy's Professional Polish √ Jednorazowe gąbki Janka √ Poorboy's Wheel Sealant √ Pędzelek Opis Auto znajomego, który po krótkim wchłonięciu wiedzy z forum zażyczył sobie nałożenia na auto powłoki kwarcowej. Mówię ok - auto w miarę nowe, to nie powinno być problemu. Po oglądnięciu wstępnym zapowiadało się przedszkole. Po wyglinkowaniu - już trochę mniej. Po zapaleniu halogenu w garażu przy całkowitej ciemni - jeszcze mniej. Po pierwszym przejeździe 205# Megsa na żółtym 3M, przetarciu IPA, później po przejeździe 105# Megsa na zielonym 3M, następnie przejeździe Surface Rapidem na pomarańczowym 3M z pełnym dociskiem na maszynę (a raczej położeniem się na niej) i powtórnym przetarciu IPA zacząłem rozglądać się za sznurem. Jako, że nie potrafię zrobić porządnej pętli (a i sznur był wątpliwej jakości), wybrałem się do domu po strzelbę ojca. Okazało się, że brakuje naboi, więc zrezygnowany zacząłem szukać po domu żyletki. I tak oto trafiłem na strych, gdzie znalazłem coś takiego: I to najprawdopodobniej uratowało mi du... Choć sam fakt, że byłem zmuszony użyć wełniaka nie świadczy, że to był koniec z moimi problemami. Auto musiałem poddać czterostopniowej korekcie - miejscami pięciostopniowej a nawet sześcio- bądź siedmiostopniowej. W jaki sposób? - Papier 2500 - Surface Rapide na wełniaku - 105# na pomarańczowym 3M - 205# na żółtym waflowym 3M - 205# na czarnym waflowym ABW Na koniec oczywiście przetarcie IPA i... Narobienie sobie nowych rys. I od nowa: - 205# na żółtym waflowym 3M - 205# na czarnym waflowym ABW I na koniec oczywiście przetarcie IPA... A raczej muśnięcie lakieru najmiększą mikrofibrą jaką miałem w zestawie, czyli żółtym Chemical Guys'em. Jak już się wydawało że wszystko jest ok, auto jest w odpowiednim stanie do nałożenia powłoki kwarcowej, wtedy zwątpiłem, bo przyszedł czas na umycie auta z resztek past polerskich i jak w instrukcji, końcowe odtłuszczenie lakieru za pomocą płynu do mycia naczyń. I znowu rysy... Niestety - jako że czas się skończył, bo była godzina 22:00, a na drugi dzień auto miało być do odbioru, byłem zmuszony nałożyć CQuartz'a na lakier w takim, a nie innym stanie. Ogólnie po pracy z tym autem zwątpiłem nieco w swoje umiejętności detailerskie, ale co mnie nie zabije to mnie wzmocni... Opis i tak jest krótki, bo po drodze miałem jeszcze parę innych problemów do rozwikłania, ale szczerze mówiąc - nie mam już siły tego wszystkiego wymieniać... Sami oceńcie efekt na zdjęciach... Foto Przed zabiegami: Małe sprostowanie - to nie tak, że u nas w lubuskim jest moda na jazdę bez tylnego zderzaka. Po prostu ta część poszła do malowania i wróci w kolejnych odsłonach. A tak to wygląda, jak się nie zmyje na czas ptasiej niespodzianki. To jeden z kilku na aucie obecnych... ... i do tego ten denerwujący "orange skin" A pod halogenem...: Tutaj musiał zostać poczyniony szybki zakup w mieście. Znalazłem tylko jedną sztukę na 5 sklepów. Do tego taką marną i denerwującą, że musiała zostać przeze mnie przerobiona: A później to już istna rzeź: I parę 50/50: I do tego problemy z niemiłosiernie pylącym Surfacem i gubiącym fryzurę wełniakiem... Efekty: No i treatment kół, przy którym pomógł mi właściciel: Po zabiegu: Niedoskonałości - te nie do usunięcia i te, które zapewne sam narobiłem, a już nie miałem czasu ich zlikwidować: I na zakończenie:
Checio Opublikowano 25 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2011 Auto zapewne będzie normalnie użytkowane więc nie ma sensu robić korekty 100% , uzyskany efekt jest bardzo dobry, dla laika auto wygląda super a detailer wie o co chodzi więc wszyscy zadowoleni Właściciel pewnie zachwycony ? Kwarc na szyby też poszedł ?
Afi Opublikowano 25 Lipca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2011 Checio, ja bym w ogóle polemizował nad możliwością zrobienia 100% korekty w jakimkolwiek aucie, tym bardziej czarnym, w którym rysy robią się od przetarcia mikrofibrą. Żeby uzyskać 100% korektę, to trzeba by to robić nie wiem jak delikatnie, nie wiem ile czasu i zapewne w komorze bezpyłowej, bo wystarczy, że pod pad dostanie się kurz, żeby było można zauważyć ślad. Czy właściciel zachwycony... Cóż... Sam by musiał się tu wypowiedzieć Na szyby nie poszło nic - właściciel nie chciał.
michałoś Opublikowano 25 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2011 Efekt świetny, patrząc na efekty coraz bardziej skłaniam się ku polerce maszynowej... mimo tego ze UC i TriColor czeka w pudełku na urlop.
Swiety Opublikowano 25 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2011 Efekt super Az sie boje zabierać za moja laga 3 tam tez czarny.
gruby_RS Opublikowano 25 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2011 polemizował nad możliwością zrobienia 100% korekty w jakimkolwiek aucie, tym bardziej czarnym, w którym rysy robią się od przetarcia mikrofibrą. tyle, przyjemnie się czyta i ogląda. Efekt bardzo dobry, pokazałeś "real foto" co udało się wyciągnąc. Brawo UC i TriColor czeka w pudełku na urlop. bierzesz "dziekański"?
miskieusz Opublikowano 25 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2011 UC i TriColor czeka w pudełku na urlop. bierzesz "dziekański"? Padłem Efekt dla mnie super ale widać, że lakier dość oberwał. Gratki! Czas pracy 5 dni to masakra... a godzinowo?
cash Opublikowano 25 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2011 Wyszło pięknie Liczy się rogal właściciela bo tutaj nie wielu potrafi się zadowolić Z tymi dniami to rzeczywiście trochę sporo, ale cóż taki sport
Daniel Opublikowano 25 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2011 Bardzo ładnie wyszło. Widać, że się sporo namęczyłeś, ale efekt widać od razu. Pozdrawiam
Liptonosz Opublikowano 25 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2011 Afi: jak oceniasz względy wizualne po Cquartz, lakier na prawde sie tak błyszczy jak na fotkach ?
cash Opublikowano 25 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2011 Afi: jak oceniasz względy wizualne po Cquartz, lakier na prawde sie tak błyszczy jak na fotkach ? Dzisiaj widziałem inne czarne autko z cquartz efekt chyba jak na przedstawionych zdjęciach bardzo "lustrzane", ogólnie na
Liptonosz Opublikowano 25 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2011 Bardzo mi się podoba efekt na maxa lustrzany, coraz bardziej myślę o położeniu cquartz na swoje auto.
michałoś Opublikowano 25 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2011 bierzesz "dziekański"? Hehe... 2 tyg urlopu z pracy myślę, ze wystarczy
Pavlik Opublikowano 25 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2011 Afi, aj... aj... aj..., następczyni eS'ki mojej żonki, piękne autko
Afi Opublikowano 26 Lipca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2011 miskieusz, godzinowo - różnie... Średnio po jakieś 12 godzin dziennie czystego zapier... (odliczając amciu, siusiu, lulu i medytacje) Liptonosz, efekty są naprawdę ciekawe, choć bardziej jestem zwolennikiem jakiegoś woskowego "wet look'u". Dodatkowo wrażenie trochę przytępiał efekt skórki pomarańczy, którego naprawdę nie lubię. Ale żeby ten efekt usunąć, to już wyższa szkoła jazdy. I jak się zdecydujesz, to czekamy na relację Dzięki wszystkim za słodkości i cukierki
Camel- Opublikowano 26 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2011 Afi, bardzo dobrze i rzetelnie wykonana robota
cinkciarz Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Zgłoś Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Afi, dotykałes czymś przednich reflektorów w tym aucie ?
Mazder Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Zgłoś Opublikowano 12 Sierpnia 2011 O panie, widzę, żeś umęczon bardziej niż ja po działaniach zaczepnych na masce zielonego pługa. Mam nadzieję, że właściciel auta zadowolony.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się