automobile Opublikowano 21 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Lipca 2011 Hej Pod koniec czerwca (czyli miesiąc temu) w końcu udało się znaleźć czas, miejsce i środki do tego aby polepszyć stan lakieru mojego auta, którym jest wspomniany w temacie Ford Mondeo kombi w kolorze czarny metallic ("Panther Black"). Auto zostało przeze mnie sprowadzone na początku roku z Niemiec, w kwietniu przeszło przez salon S-Plus'a (malowanie obu błotników z tyłu i częściowo zderzaka przedniego, wyciąganie 2 wgniotek na drzwiach kierowcy). Lakier na całym aucie był dowodem na powszechne stosowanie myjni automatycznych przez naszych zachodnich sąsiadów, co można będzie zobaczyć na zdjęciach poniżej. Przejdźmy do opisu środków i relacji z pracy. Mycie: - Gloria FM10 i piana VP Orange Pre-wash - Concept Tar and Glue - szampon Meguiar's Gold Class - glinka BH Auto Clay Soft - IPA - fibry: rękawica Smartwax Wash Mitt, ręczniki Fluffy Dryer do osuszania, Monster Shine Big Blue do polerowania Zdjęć z tego etapu nie ma, kolejność pracy: opłukanie, piana aktywna z Glorii, opłukanie, mycie z szamponem na 2 wiadra, tar&glue, opłukanie, glinkowanie, mycie z szamponem na 2 wiadra, opłukanie, wysuszenie, IPA, wysuszenie Korekta: - Kestrel DAS-6 - Meguiar's Ultimate Compound (UC), Meguiar's 205 - pady ABW (twardy płaski niebieski, średni profilowany pomarańczowy) - Meguiar's Quick Detailer - żółta taśma do oklejania 3M Po wjeździe do "garażu" auto wyglądało tak (przed oklejeniem): Wrzuciłem tylko 5 zdjęć z "inspekcji", mimo iż mam ich więcej ale są... nędzne. Widać jednak że kolistych zarysowań całe mnóstwo, a i podłużne się znalazły. Do ręki polerka, na polerce czasem pad średni, a czasem twardy, a na padzie wspomniany UC (czasem psikane też QD na pada). Chciałbym zaznaczyć że pracowałem z polerką pierwszy raz w życiu, więc trochę zajęła mi adaptacja do pracy z nią (nawet mimo obeznania z teorią i filmikami). Rezultaty: Wydaje się że jest "bajka", ale przy bliższym spojrzeniu widać że ideału jednak nie ma: Mnie jednak taki stan zadowala Małe 50/50 (bez ograniczania taśmą): "Fortepian" na słupku C, na nim efekt okazał się spektakularny: Przed: Po 1 przejeździe: Po drugim przejeździe: Na auto poszło IPA oraz Meguiar's Cleaner Wax (takie AIO), potem auto wyjechało na świeże powietrze gdzie zostały zrobione podsumowujące zdjęcia: Relacja nie jest zbyt obszerna, bo bardziej niż na zrobieniu dobrych zdjęć zależało mi na owocnej pracy nad autem, która trwała 2 dni (czystej pracy około 17h) Co się udało osiągnąć za pomocą UC? Przede wszystkim pozbyć kolistych zarysowań i większości drobnych rysek. Udało mi się też ukryć pewną ryskę na masce (nie ma jej na zdjęciach). Generalnie efekt jaki został osiągnięty nie był zaskoczeniem, auto zyskało tak na blasku, że aż nie można oderwać od niego wzroku Kilka dni później dopieściłem też koła - po oczyszczeniu na felgi poszedł Finish Kare 1000P Hi-Temp, a na opony Meguiar's Endurance - czego rzecz jasna nie widać na zdjęciach które przedstawiają auto tylko po samej korekcie. Za pomoc dziękuję użytkownikom: witles (w pracy nad autem) i red (wsparcie merytoryczne).
Kristoph Opublikowano 22 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 22 Lipca 2011 No no bardzo ładna praca Pozdrawiam
bronson66 Opublikowano 22 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 22 Lipca 2011 Jurek dobra robota auto wygląda bardzo dobrze. Obejrzałem Twoją relację ze szczególną uwagą ponieważ od roku sam jestem posiadaczem tego autka tyle, że w wersji 5-cio drzwiowej. Jakbyś miał jakieś pytania odnosnie użytkowania śmiało pisz na PW. ps. też jestem po wykonaniu pierwszej samodzielnej polerki. Po nałożeniu CQuartza furka wygląda super.
Okti Opublikowano 23 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 23 Lipca 2011 Za pomocą czego wyprowadziłeś te czarne słupki? Jak się pracowało w lakierem? Ponieważ czeka mnie właśnie polerka takiego egzemplarza
automobile Opublikowano 23 Lipca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 23 Lipca 2011 Słupki tak samo jak lakier robiłem Megs'em Ultimate Compound na małym padzie obroty polerki 2-3, a potem 5. Nie mam do czego porównać tego jak się pracowało z lakierem (pierwsza polerka). W którymś temacie pisali że lakier Ford'a jest miękki, czyli chyba nietrudno z nim pracować.
dzinkins Opublikowano 23 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 23 Lipca 2011 Wyszło ładnie jak na pierwszy raz, ale w przyszłości na pewno będziesz z tym lakierem miał sporo problemów z utrzymaniem go w idealnym stanie Ten lakier jest utrapieniem wielu entuzjastów detailing-u.....
MM.MM Opublikowano 23 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 23 Lipca 2011 dzinkins, Dokładnie, będzie trzeba go regularnie jakimś glazem przelatywać.
gruby_RS Opublikowano 23 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 23 Lipca 2011 Ten lakier jest utrapieniem wielu entuzjastów detailing-u..... Tylko tych prawdziwych, wyselekcjonowanych podobno u nas mało , wiec delikatne, nie przesadne mycie, Black Hole lub inny glaze co jakiś czas i bedzie ok
Marco Opublikowano 23 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 23 Lipca 2011 Ten lakier jest utrapieniemJak każdy czarny...
Angelo Opublikowano 23 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 23 Lipca 2011 przeszło przez salon S-Plus'a (malowanie obu błotników z tyłu i częściowo zderzaka przedniego, wyciąganie 2 wgniotek na drzwiach kierowcy) Powiedz mi kolego ile placiłes za malowanie u nich???? ja mam do pomalowania oba zderzaki w sumie i sie zastanawiam gdzie dac. Ilewzieli i czy dobrze pomalowali???
dominiq Opublikowano 23 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 23 Lipca 2011 Bardzo się cieszę, że trafiłem ta Twoją relację. Niebawem będę robiła małą korektę w moim Mondeo i teraz wiem, że te plastikowe słupki również można przejechać UC (także mam DAS-6). Fajnie Ci to wyszło. Super robota.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się