Szymon871 Opublikowano 15 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2011 Jak wspomniałem w przywitani forum czytam już prawie 3 miesiące. Nadszedł czas abym są podjął wyzwanie korekty lakieru mojego auta. Fura to BMW e34 - jak dla mnie - byłby to dla niej pierwszy taki zabieg od dekady lakier mocno porysany i zaniedbany. Ogólnie plan mam taki: - najpierw piana, pędzel itp. - mycie zawiasów - potem mycie na dwa wiadra, suszenie mikroifbrami - glinka i teraz jestem w zakłopotaniu, bo ogrom propozycji co do past i padów do korekty lakieru przeraża mnie Jest to BMW, lakier oryginał, więc twardy raczej. Znalazłem coś takiego w przystępnej jak dla mnie cenie: 3 testery past Chemical Guys: (3x100ml) *Paint Correction 3 No 700 - HARD *Paint Correction No2 721 - MEDIUM *Paint Correction 1 No 778 - FINISH Czy wystarczy mi to na całe auto? Prosiłbym również o sugestie jakie pady zastosować do tych past. Pozdrawiam, i liczę na ciekawe sugestie.
k24 Opublikowano 15 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2011 Podstawowe info - praca ręczna czy maszynowa (nie zostało to określone). Jak maszyna to: BP 125mm + 75mm - Flexipads (te białe) Pasty 3M w testerze, do tego dedykowane pady 3M 150mm + 75mm, futro Flexipads 130mm + 80mm.
Szymon871 Opublikowano 15 Lipca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2011 praca za pomoca polerki oczywiście. A gdzie dostanę takie testery pasty 3M. Mógłbym prosić o link do jakiegoś sklepu? Z góry dziękuję pozdrawiam.
k24 Opublikowano 15 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2011 http://showcarshine.pl/ W tym sklepie dostaniesz wszystko co wymieniłem.
Szymon871 Opublikowano 15 Lipca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2011 Dzięki wielkie! Powiedz mi tylko dlaczego powinienem mieć dwa romairy padów polerskich? 150 i 75?
k24 Opublikowano 15 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2011 Łatwiej nimi dojść do elementów, głównie opłacalne na zderzakach i kantach, gdzie dużym nie dojdziesz tak jakbyś chciał.
Szymon871 Opublikowano 15 Lipca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2011 Czyli gdyby spojrzeć pod innym kątem... moge kupić tylko małe, ale dłuużej walczyć na powierzchniach typu drzwi, maska dach. CZaje. Będę musiał coś wybrać. Co do futra ma w domu juz jedno, więc zakup następnego nie będzie chyba konieczny. Powiedz mi tylko czym najlepiej je doczyścić, jest trochę zabarwione, od mało profesjonalnych zabawa z pastami
Prezes Opublikowano 15 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2011 Nieźle się przeraziłem jak przeczytałem temat Ale na szczęście chodzi o detailing Zainteresuj się także pastami Megsa #105 i #205 - fajnie się nimi pracuje, zwłaszcza amatorowi. Efekty na BMW takze są super.
Szymon871 Opublikowano 15 Lipca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2011 Tylko te dwie granulacje czy coś jeszcze? Co do piany aktywnej. Tenzi Tan Car da radę?
k24 Opublikowano 15 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2011 Wyprać ręcznie w białym jeleniu, dobrze wypłukać i wysuszyć (schnie bardzo szybko, można nawet na maszynie). Zabarwień pewnie nie usunie, ale resztki past doszyści
yesfan Opublikowano 15 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2011 Szymon871, bez małych padów da się żyć, wiec jeśli masz ograniczony budżet to skup się na BP 125 mm i padach 13-16 cm.
Szymon871 Opublikowano 15 Lipca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2011 Dzięki yesfan utwierdziłes m nie w tym przekonaniu xD Czyli mam już Pasty: 3M - 3 korki lub Megsa - #105 i #205 Nie wiem tylko czy dwie pasty Megsa dadza taki sam efekt jak 3 pasty od 3M. Oferta kusząca bo i pady mniej będą kosztować Glinkę znalazłem pod adresem od k24. Panowie... Piana aktywna TENZI TAN CAR co o tym myślicie? Jest w porównaniu do innych tania, tlyko czytałem na forum że komuś tam zacieki zostawia... Politurę jedną jakąś, żeby ozywić lakier i wosk. Sugestie jakieś? Pozdrawiam! I dziękuję za zainteresowanie tematem: "MÓJ PIERWSZY RAZ"
Prezes Opublikowano 15 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2011 Tylko te dwie granulacje czy coś jeszcze? Co do piany aktywnej. Tenzi Tan Car da radę? Granulacje mogą być te dwie jak w Megsie. Do tego ewentualnie cleaner (samo IPA?) i wosk na to. Piana to na początek może być jakakolwiek. I tak musisz wyglinkować lakier.
yesfan Opublikowano 15 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2011 Po korekcie politura zbędna, przydałby się alkohol izopropylowy czyli IPA i jakiś typowy cleaner, który przyda się również później, oczywiście wosk obowiązkowo, np. tester, tanio a na rok, może wystarczyć. [ Dodano: 15 Lipiec 2011, 13:10 ] Prezes, widzisz jacy jesteśmy zgodni?
Szymon871 Opublikowano 15 Lipca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2011 OK. Dwie pasty Megsa. Dwa pady, w domu mam nieużywany zielony (3M) nada się? Rozumiem że tym drugim powinien być wykończeniowy niebieski też od 3M, czy powinny byc to pady od Megsa też? Ten alkohol gdzie moge kupić? Obniżyły się koszty past i padów, więc mogę zainwestować w cleaner i wosk Po korekcie używam alkoholu, po alkoholu uzywam wosk czy cleaner? i czym nakładac wosk? Mikrofibrą? A spolerować go futrem tak?
yesfan Opublikowano 15 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2011 Szymon871, pady nie muszą być od megsa. IPA - wszystko jedno, to prosty związek chemiczny, nie zapomnij o mikrofibrach i jakiś butelkach z atomizerem.
Szymon871 Opublikowano 15 Lipca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2011 Dobra to pad zielony i niebieski. Świetnie. Mikrofibry zakupię w castoramie chyba, w postaci ręczników mozna chyba dostać. Co do wosku - wydaje mi się ze idealny będzie DODO JUICE PH - tester. Tylko nie wiem co z tym cleanerem, zaproponujcie coś... i pwoeidzice po co mi on skoro mam IPA? Jeszcze są plastiki uszczelki i opony. SmartWax SmartDressing nada się na te wszystkie powierzchnie zarówna do wewnątrz jak i na zewnątrz? jeżlei macie inne propozycje, to najlepiej coś co występuje w testerach
yesfan Opublikowano 15 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2011 Szymon871, po korekcie i przetarciu IPA można spokojnie nałożyć wosk, cleaner przyda się z czasem. Jeśli wosk dodo to najlepiej cleaner dodo, tym bardziej że jest dobry i można go stosować przed każdym woskiem. A co na opony i uszczelki - musisz sam zdecydować, większość produktów typowo detailingowych jest dobra. W dziale "testy" masz kilka tematów dt. dressingów do opon.
Szymon871 Opublikowano 15 Lipca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2011 Dzięki wielkie chłopaki! Wszystkie moje wątpliwości, nad którymi głowię się od meisiaća w godzinę zostały rozwiązane. Jeszcze raz, dziekuję. Szymon871 Btw. ten cleaner dodo juice... drogi dosyc
k24 Opublikowano 15 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2011 Szymon871, weź pod uwage w takim razie R222 Paintwork Cleanser.
michałoś Opublikowano 15 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2011 Na oponki i plastiki z zewnątrz używam : I jestem naprawde bardzo zadowolony... świetnie się nakłada, dobrze wygląda i jest mega wydajny. Jedna kropla wielkości 2groszówki starczyła na "hokej" z przodu i z tyłu w Vectrze B.
yesfan Opublikowano 15 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2011 Szymon871, weź pod uwage w takim razie R222 Paintwork Cleanser. Chyba ktoś sprzedawał nawet ostatnio za dobrą cenę. Warto przeglądać ogłoszenia na forum.
Szymon871 Opublikowano 15 Lipca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2011 Przeglądam przeglądam i będę przeglądał. Michałoś, a powiedz mi czy na plastiki do wewnątrz tez można uzyć SMARTGEL? Czy wydziela jakiś nieprzyjemny zapach lub są inne cechy które powoduja że się do wewnątrz niezbyt nadaje? Jeszcze mam pytanie co do piany aktywnej, w niektórych opisach jest zamieszczone stezenie np. 1:20 oznacz to że na 20 litrów wody używamy Litr płynu... bo chyba nie na odwrót...
Prezes Opublikowano 15 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2011 Nie używaj do #105 zielonego pada od 3m - jest twardy jak beton. Kup cuttinga, ale bardziej "miękkiego".
Szymon871 Opublikowano 15 Lipca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2011 to jaki pad proponujesz? [ Dodano: 15 Lipiec 2011, 17:37 ] żółty od 3M? btw. wracając do dressingu... czym umyc deske listwy, itp zanim przystapimy do nakładaniku dressingu? Mam taki jeden niskobudżetowy AKUTA, usuwa uporczywy brud i idtłuszcza. Może byc?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się