maya Opublikowano 6 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Przeglądałem DW i zobaczyłem ciekawy środek http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... 688&page=2 a dokładnie BILT HAMBER - DEOX-C RUST REMOVER, wie ktoś czy można to kupić w Polsce ? czy może jakiś preparat podobny do tego w działaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bucky Opublikowano 6 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 w tym temacie to idealnie sprawdza sie IronX, ostatnio probowalem go na rdze w mojej zony Fordzie KA i ladnie usuwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maya Opublikowano 6 Lipca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 na noc zanurzasz ? ironx nie wyjdzie tak opłacalnie jak BH Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paid_in_full Opublikowano 7 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Spotkałem się z użyciem środek o nazwie DEOX-C Rust Remover na jednym z polskich forów dotyczących motoryzacji (chyba streetracing.pl), na którym użytkownik przeprowadzał odrdzewienie elemantów zawieszenia. Z tego co pamiętam środek został sprowadzony przez jedengo z allegrowych dillerów BH na indywidualne zamówienie użytkowania. Rezultaty były imponujące. Przejżyj jeszcze ten temat na DW, używają tam oprócz DEOX-C również preparatu DEOX GEL do odrdzewiania: http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... p?t=126926 A z metod domowych polecam metodę elektrochemiczną. "Stosunkowo prosta, ale długotrwała jest elektrochemiczna metoda usuwania produktów korozji ze stali. Polega ona na wytworzeniu odpowiednich ogniw galwanicznych, w których oczyszczany stalowy przedmiot stanowi anodę. Przez dobranie odpowiedniego elektrolitu możemy w takich warunkach roztworzyć produkty korozji bez naruszenia stali. Lekko skorodowany przedmiot stalowy owija się na przykład drutem niklowym i umieszcza na 48 godzin w 5% wodnym roztworze wodorotlenku sodu NaOH (soda kaustyczna) Metoda elektrolityczna Najtrudniejszą, ale zarazem najlepszą metodą usuwania produktów korozji bez naruszenia podłoża jest metoda elektrolityczna. Jej zalety to szybkość, skuteczność, pełna selektywność działania, a w niektórych przypadkach zwiększenie gładkości powierzchni dzięki efektowi elektropolerowania. Elektrolitem, w którym odbywa się takie odrdzewianie, jest gorący stężony roztwór glukonianu sodu. (niestety, odczynnik ten jest trudny do nabycia). Katodę stanowią pałeczki węglowe, a anodę oczyszczany przedmiot stalowy. W roztworach glukonianu sodu roztworzeniu ulega tylko rdza, a jednocześnie odsłonięta powierzchnia stali zostaje mikro-wygładzona. Jest to nadzwyczaj ważna zaleta zważywszy, że wszelkie trawienia w kwasach nawet z dodatkiem inhibitorów powodują zszorstkowanie i rozwinięcie powierzchni stali. Po usunięciu rdzy kwasami otrzymujemy więc powierzchnię chropowatą, silnie rozwiniętą, czyli bardzo wrażliwą na ataki korozji. Natomiast mikrowygładzenie zachodzące w glukonianach daje powierzchnie zupełnie czyste te i gładkie, a tym samym znacznie odporniejsze na korozję. Warto jeszcze raz podkreślić, iż w glukonianach roztwarzają się tylko produkty korozji, bez najmniejszego nawet uszkodzenia podłoża. Metodę glukonianową stosuje się najczęściej do konserwacji cennych i często bardzo delikatnych wyrobów." Fragment książki: "Chemia dla kolekcjonera amatora" Aleksandra i Stefan Sękowscy. Nie stosowałem powyższych środków, więc nie wypowiem się na temat praktycznego zastosowania, niemniej na nieistniejącym już forum youngtimer.pl widziałem zdjęcia i opis tego procesu, który przyniósł oczekiwane rezultaty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maya Opublikowano 7 Lipca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 jakie są koszty metody elektrolitu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkelradom Opublikowano 7 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Postawienie kąpieli pewnie około 5tys zł,prostownik olejowy 6tys używany złachany, wanna 3,5tys zł taka (120x50x60) doliczysz, przewody, pozwolenia, wynajęcie lokalu (wątpię żeby ktoś wynajął pod galwanizerie) i w 50tys się zamkniesz a wszystko po to żeby odrdzewić sobie 3 śrubki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maya Opublikowano 8 Lipca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 Postawienie kąpieli pewnie około 5tys zł,prostownik olejowy 6tys używany złachany, wanna 3,5tys zł taka (120x50x60) doliczysz, przewody, pozwolenia, wynajęcie lokalu (wątpię żeby ktoś wynajął pod galwanizerie) i w 50tys się zamkniesz a wszystko po to żeby odrdzewić sobie 3 śrubki. co Ty gadasz ? ja mówie o domowym sposobie nie hurtowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkelradom Opublikowano 8 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 Domowym sposobem hmm to i tak kąpiel musisz zalać, prostownik jakiś 12 góra 24V i coś koło 120A, powiedzmy że kupisz zwykły transformator z układem prostującym napięcie to też koło 2tys zł (bardzo szybko się przepalają nie wytrzymują ciągłej pracy). Kąpiel postawisz powiedzmy w emaliowanej wannie jakoś odizolujesz anody od obudowy żeby Cię nie zabiło . To powiedzmy że za starą wannę ze złomu z 50zł. Postawienie kąpieli od podstaw szarpnie Cię około 5tys jak nic, po za tym będziesz musiał dać w łapę żeby ktoś sprzedał Ci odczynniki chemiczne, bo nie chcą sprzedawać inaczej jak na firmę. Także koszty nawet domowe jak dla mnie są spore, nie wiem jak dla Ciebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maya Opublikowano 8 Lipca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 Domowym sposobem hmm to i tak kąpiel musisz zalać, prostownik jakiś 12 góra 24V i coś koło 120A, powiedzmy że kupisz zwykły transformator z układem prostującym napięcie to też koło 2tys zł (bardzo szybko się przepalają nie wytrzymują ciągłej pracy). Kąpiel postawisz powiedzmy w emaliowanej wannie jakoś odizolujesz anody od obudowy żeby Cię nie zabiło . To powiedzmy że za starą wannę ze złomu z 50zł. Postawienie kąpieli od podstaw szarpnie Cię około 5tys jak nic, po za tym będziesz musiał dać w łapę żeby ktoś sprzedał Ci odczynniki chemiczne, bo nie chcą sprzedawać inaczej jak na firmę. Także koszty nawet domowe jak dla mnie są spore, nie wiem jak dla Ciebie prostownik do ciężarówek może być ? wanna jest, na allegro koleś sprzedaję normalnie jak 12V ma mnie zabić ? który element z tego wszystkiego jest najdroższy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
proximo Opublikowano 8 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 volataż nie zabije a jego natężenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DaV Opublikowano 8 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 Ja dodam tylko tyle, że jeżeli mowa o nadwoziu auta to szkoda zachodu. Temat znany wśród blacharzy i lakierników. Jeżeli usunie się z jakiegos miejsca w nadwoziu rdze, to ona i tak wróci (najczęsciej po ok połowie roku), jedynym sposobem jest wycięcie zardzewiałego miejsca i wspawanie nowej blachy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkelradom Opublikowano 9 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2011 maya, zdecydowanie najdroższy jest prostownik i kąpiele prostownik tak jak pisałem transformatorowy koło 2500zł a kąpiele w przypadku galwanizeri (ocynk) wychodziły ponad 5tys zł na 200 litrów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maya Opublikowano 9 Lipca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2011 to bilt hamber wyjdzie taniej mi chodzi głownie o piaste, wahacz zacisk aby to ładnie oczyścić i jeszcze felgi w ciężarówkach chyba bilt hamber będzie najlepszą opcją Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emek Opublikowano 9 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2011 Do małych ognisk korozji - punktowych, polecam: ODRDZEWIACZ W ŻELU z allegro. Sprawdzone na elementach zawieszenia działa w 100% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkelradom Opublikowano 9 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2011 maya, Felgi w ciężarówkach oczyść i chromuj efekt kosa i na pewno długooo nie zardzewieją. Elementy zawieszenia piaskuj i maluj proszkowo jak będzie dobrze zrobione 20 lat wytrzyma w miejscach gdzie nie ma tarcia oczywiście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maya Opublikowano 19 Lipca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2011 w sklepach z półek zniknął polski produkt kompleksor 2000 ktoś może wie gdzie go dostać ? produkują go w Warszawie PPHU Nolack ale nie prowadzą sprzedaży detalicznej, jeśli chodzi o jakość tego produktu do dla mnie bezkonkurencyjny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiodor Opublikowano 10 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 Ponoć teraz ten środek występuje pod nazwą POLRUST Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TranceEternity Opublikowano 16 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Ostatnio kupiłem w sklepie malarskim kwas solny 0,5l za chyba 6 zł i szczerze mówiąc lepszego dla mnie to najlepszy odrdzewiacz i najtanszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ignac Opublikowano 16 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 dokłdnie "POLRUST" i daje rade Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
proton789 Opublikowano 16 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Ten polrust bedzie lepszy niz cortanin ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swoop Opublikowano 16 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 ten cortanin z tego co czytałem ma jakieś kiepskie opinie. Ja używam Fertan i nie narzekam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil88 Opublikowano 18 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 Cześć Mógłby mi ktoś z was doradzić, zastanawiam się nad zakupem preparatu antykorozyjnego ze strony http://www.tectyl.pl/ Kilka osób mi polecało tę firmę ale nie bardzo znam się na pielęgnacji aut i wolę jednak jeszcze popytać zanim tego użyję. Samochód mam od niedawna więc dopiero zagłębiam się w tym temacie Z góry dziękuję za wszystkie opinie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziółas Opublikowano 4 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 jeżeli jest to element który można zanurzyć dobrą opcją jest np. Fosol, czy coś innego na bazie kwasu orto fosforowego Co do usuwania rdzy z blacharki to prawda najlepiej jest wyciąć albo jeśli nie ma możliwości to zedrzeć do gołej blachy, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
3echo Opublikowano 3 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 RC900 Polecam http://www.klakiernik.pl/pl/p/Srodek-DI ... 400-ml/178 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 5 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 Ja używam Fertan i nie narzekam Ja także, zdecydowanie po wszystkich Brunox'ach itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się