Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam.

 

Pod ręce nowicjusza takiego jakim niewątpliwie mogę się nazwać poszło Punto mojego taty. Głównym celem było pozbycie się swirlsów i chciałem też powalczyć z głębszymi rysami ale... to w dalszej części rozprawki ;). A więc co zostało użyte:

 

-Pady ABW niebieski i pomarańczowy

-School S17 + SO2

-Taśma 3m

-Bump do zderzaków

-Płyn do mycia szyb od mamy ;)

-Plak do opon

-Einhell 1100

-Glinka Bilt Hamber

-halogen

-wosk 'autoland'

 

A więc wszystko zaczęło się od umycia auta na myjni bezdotykowej gdyż nie mam innej możliwości. Następnie oklejłem całe auto jak najdokladniej potrafilem i przystąpiłem do polerki. Stan lakieru w bardzo kiepskim stanie. Auto było nieprofesjonalnie polakierowane, na karoserii zdarzaja się purchle, a także odpadniety lakier. S17+ pomaranczowy bez problemu sobie radził ze swirlsami. Podczas polerki przyszło mi do głowy kilka pytań na które mam nadzieję uzyskać odpowiedź:

 

-Czytałem trochę o sile docisku polerki do karoserii ale nadal mam z tym problem (przynajmniej tak mi się wydaje). Nie do końca wiem jak mocno dociskać polerkę, czy tak aż mnie ręka zaczyna boleć od dociskania czy tak abym komfortowo pracował ale pad dosyć mocno dolegał do karoserii ? Ciężko mi to zdefiniować.

 

-Zamieszczam również filmik. Przejeżdżając padem po danym elemencie powinienem robić to płynnym ruchem tak jak na początku filmiku, czy może bardziej skupiać się na każdym fragmencie jak w dalszej częsci filmiku?

 

-Karoseria była lakierowana, staralem sie usunac glebsze rysy ale cos nie wychodzilo. Probowalem roznym kombinacji: pomaranczowy pad + S17, pomaranczowy pad + SO2, niebieski pad + S17, niebieski pad + SO2 i w zasadzie nie bylo zadnego efektu. Czy powinienem pokatować dane element dłużej ? Bo w sumie robiac wyzej opisane kombinacje zrobilem 4 przeloty po elemencie? A może pasty lub pady byly za malo agresywne ?

 

Dobra to juz nie zanudzam i zamieszczam fotki, licze na jakas konstruktywna krytyke i odpowiedzi na pytanka :)

 

hpim9489.jpg

 

hpim9491.jpg

 

hpim9493.jpg

 

hpim9494.jpg

 

hpim9495.jpg

 

hpim9496.jpg

 

hpim9498.jpg

 

hpim9499.jpg

 

hpim9501.jpg

 

hpim9503.jpg

 

hpim9528.jpg

 

hpim9531.jpg

 

hpim9533.jpg

 

hpim9535.jpg

 

hpim9539.jpg

 

hpim9553.jpg

 

hpim9563.jpg

 

hpim9580.jpg

 

hpim9556t.jpg

 

I tutaj filmik, wrzucam link bo nie wiem jak zrobic zeby miniaturke pokazac.

 

 

 

Dzieki za uwage.

Posted

Jak na pierwszy raz to fajnie wyszło :good:

Ja stosuję wolne ruchy, może i wolniejsze niż ty w drugiej połowie filmu (oczywiście sprawdzając co chwile temperaturę lakieru)

Posted

jeżeli o punto chodzi to najlepiej walić do mnie :E siedzę w tym modelu już od ... ładnych kilkunastu lat :E dokładnie od 97 roku :)

 

ps. poza tym widzę,że jesteś ze Słupska ... zerknij w moje topiki o moim punto to możemy pogadać bo mieszkam zaraz obok :)

Posted

Mogłeś nałożyć coś na opony, bo odstraszają :P Odświeżenie całkiem ok ;)

Posted
chyba aparat jakoś przekłamał

Tak to jest jak się nie zna umiaru suwaczków w Photoshopie :) (przynajmniej jak dla mnie widać, że światło-cienie zostały podkręcone).

Posted

Photoshop wogule nie był używany, nie uzywam tego programu. Jak bym sam nie robil zdjec, to też bym pomyslal ze te zdjecia maski sa z photoshopa ale nie są.

Posted

Efekt naprawdę fajny :ad:

e30 pokaż ;)

OT

Thomas, dopiero teraz zauważyłem, że z Ustki jesteś a ja tam na wakacjach byłem niedawno... widok ptasich odchodów na co 2 aucie...masakra :/

Posted

Ładna praca, dlaczego używasz " Bump do zderzaków" ? daje bardzo krótkotrwały efekt

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.