Jump to content

Ford Kuga Titanium X 2008 r.


staszek20vt
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich po raz kolejny,

 

tym razem przedstawię zapowiedzianego w moim poprzednim poście Forda Kugę Titanium X 2008 r. Bardzo efektownie prezentujące się auto, ale zupełnie nie na nasze drogi...

 

Kierownica po prawej stronie :lol:

 

Właściciel poprosił tylko o szybką korektę i zabezpieczenie lakieru bez ingerencji pod maskę czy do wnętrza :idea: (a tam było by co robić) :song: .

 

Kilka fotek przed:

 

dsc01263br.jpg

 

dsc01264e.jpg

 

dsc01265p.jpg

 

dsc01267tt.jpg

 

dsc01268la.jpg

 

dsc01271wy.jpg

 

Najpierw zabrałem się za koła, gdyż jak widać na powyższych zdjęciach były w opłakanym stanie. W ruch poszły AG Clean Wheels, Iron X, AG Hi-Tech Wheel Brush i szczotka Vikan.

 

dsc01274i.jpg

 

dsc01275q.jpg

 

dsc01276kh.jpg

 

dsc01277h.jpg

 

Następnie spłukałem auto i pokryłem VP Ph Neutral Snow Foam za pomocą Karchera K5.700 i pianownicy Karcher:

 

dsc01278t.jpg

 

dsc01279ok.jpg

 

dsc01280p.jpg

 

Piana została spłukana po paru minutach i auto było gotowe do mycia za pomocą szamponu Meguiars Gold Class. Do osuszenia tym razem nie wykorzystałem waflowego Megsa, tylko grubego, pluszowego, niebieskiego ręcznika Temachem :kox: . Niestety, zdjęć z tego etapu brak :( Po umyciu w łapki wziąłem glinkę Meguiars i rozcieńczony Meguiars Quik Detailer. Niektóre panele były stosunkowo czyste, ale niektóre - szczególnie okolice przednich drzwi za kołami przypominały tarkę:

 

dsc01281t.jpg

 

dsc01282b.jpg

 

Teraz mogłem spokojnie ocenić stan lakieru. Było parę głębszych rys oraz dwa miejsca z głębszymi wżerami po ptasich odchodach no i standardowo kupa swirli :/ :

 

dsc01283kb.jpg

 

dsc01284kv.jpg

 

dsc01285uj.jpg

 

dsc01286bn.jpg

 

dsc01288q.jpg

 

dsc01294do.jpg

 

dsc01296cn.jpg

 

dsc01297de.jpg

 

dsc01298s.jpg

 

Po ocenie lakieru przygotowałem auto do polerki (taśma 3M 3434 w akcji) 8-) :

 

dsc01290tk.jpg

 

dsc01291nm.jpg

 

dsc01292lu.jpg

 

dsc01293j.jpg

 

Do akcji wkroczyła polerka DAS-6 Pro i pady Sonus oraz pasta Meguiars UC oraz Sonus SFX-3 :ad: . Wyniki poniżej:

 

dsc01303g.jpg

 

dsc01304b.jpg

 

dsc01306x.jpg

 

Udało mi sie pozbyć prawie wszystkich swirli i znacznie zredukować widoczność głębszych rys. Jak wspomniałem na początku na wyraźne życzenie właściciela nie dażyłem do pełnej korekty i całość zostanie na wszelki wypadek pokryta PB Black Hole i wypracowana czarnym padem Sonus. Tu w związku z zbliżającym się zmrokiem i brakiem oświetlenia spieszyłem się i zdjęć nie robiłem :( Około godziny 19 po zakończeniu polerowania opłukałem auto wodą, wysuszyłem i zdecydowałem, że BH zostanie pokryta sealantem PB EX-P, a koła środkami CG Wheel Guard oraz Meguiars GC Endurance High Gloss. Szyby potraktowałem AG Car Glass Polish oraz AG Fast Glass, a plastiki AG Vinyl & Rubber Care. Gdy skończyłem było już po godzinie 23 i resztki sealanta ściągałem już przy świetle reflektorów własnego auta... :( poskładałem sprzęt i wróciłem do domku na zasłużony odpoczynek w duchu dziękując właścicielowi za zakup wersji z panoramicznym dachem co też oszczędziło mi parę ładnych godzin :D . (co do czasów to w Belgii mniej więcej o godzinę później zapada zmrok i to mi pozwoliło do tak późnej pracy przy w miarę naturalnym świetle) :-] .

 

Następnego dnia podjechałem kliknać parę całościowych fotek:

 

dsc01309wb.jpg

 

dsc01308ex.jpg

 

dsc01305sh.jpg

 

dsc01310z.jpg

 

Właściciel został dodatkowo poduczony jak teraz zadbać o to dość ładne auto, a ja zanotowałem sobie w pamięci kolejne nauczki dla siebie samego:

- dokupić i brać na "akcje wyjazdowe" dwa ręczniki do osuszania,

- na wszelki wypadek zabierać halogen ze stojakiem :).

 

Dziękuję za lekturę i wszelkie uwagi.

 

Wkrótce postaram się opublikować kolejne swoje prace.

 

Pozdrawiam,

 

Staszek

Link to comment
Share on other sites

różnie się robi, ja wycieram przed glinkowaniem, ale nie robie tego tak dokładnie bo potem też myje autko.

 

fajna praca, fordzik odzyskał blask. lubie jak jest troszkę różnych dodatków na aucie tzn: plastiki, chromy bo wtedy można każdy element dopracować i widać że naprawdę autko jest dobrze zrobione - taki detaling :D

Link to comment
Share on other sites

Praca fajna. efekt naprawdę ciekawy.

MyszaKr, Też mi się tak podoba. Ale szlak mnie trafia w moim mondeo. Ten czarny plastik w grillu w mondeo po lifcie zrobili z czarnego piano black. To samo co ma gruby-rs w focusie rs na spojlerach.

Jak ktoś ma to głęboko to się nie będzie przejmował rysami, ale tak jak nas forumowiczów to denerwuje, to jest po prostu masakra.

Link to comment
Share on other sites

Wygląda bardzo ładnie więc szkoda że tak mało zdjęć "po"...dużo blachy miałeś do obrobienia :P wyobrażam sobie Twoją radość że dachu nie musiałeś robić.

aha a ja nie rozumiem używania pre washa przed korektą...zresztą wycierania do sucha przed glinkowaniem też, przecież waterspoty zejdą od glinki.

Link to comment
Share on other sites

Po prostu świetnie.

Świetna robota, świetne auto i super efekt :good:

Niedawno pisałeś że będzie relacja z prac z fordem kuga i tak czekałem :)

Tylko nie wiem czemu napisałeś że auto nie na nasze drogi ?

Link to comment
Share on other sites

Myślałem że ogólnie za słaba konstrukcja i się rozsypie :D

A co do kierownicy - mamy takich specjalistów w kraju że naprawią ten błąd za pomocą spawarki i młotka :lol:

A tak poważnie jakie wrażenia po bliższym kontakcie z autem, solidnie zrobione, wnętrze itp?

Link to comment
Share on other sites

A tak poważnie jakie wrażenia po bliższym kontakcie z autem, solidnie zrobione, wnętrze itp?

 

Jak dla mnie to wykończenie tego auta to jakieś nieporozumienie... I jedna wielka niedoróbka. Spasowanie elementów karoserii, jakość użytych plastików wewnątrz i ruda pojawiająca się przy uszczelkach tylnej szyby woła o pomstę do nieba. Aczkolwiek może to też być wina tego, ze jest to angielska wersja - nie wiem. Kiedyś byłem na spocie seatcupra.net w UK swoim Leonkiem i chłopaki jak zobaczyli europejską wersję deski rozdzielczej to lekko im szczeny poopadały, a ja myślałem, że się ze śmiechu położę, bo takie wykończenie i struktura deski jak u nich to była w naszych dużych Fiatach czy Polonezach.

Link to comment
Share on other sites

A to nie miałem pojęcia że materiały na desce mogą być inne w angielskiej wersji, no i że już rdzewieje - 3 letni samochód :thumbdown: myślałem że tylko sprintery tak potrafią :-]

A jak z twardością lakieru ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.