staszek20vt Opublikowano 30 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 30 Czerwca 2011 Witam wszystkich po raz kolejny, tym razem przedstawię zapowiedzianego w moim poprzednim poście Forda Kugę Titanium X 2008 r. Bardzo efektownie prezentujące się auto, ale zupełnie nie na nasze drogi... Kierownica po prawej stronie Właściciel poprosił tylko o szybką korektę i zabezpieczenie lakieru bez ingerencji pod maskę czy do wnętrza (a tam było by co robić) . Kilka fotek przed: Najpierw zabrałem się za koła, gdyż jak widać na powyższych zdjęciach były w opłakanym stanie. W ruch poszły AG Clean Wheels, Iron X, AG Hi-Tech Wheel Brush i szczotka Vikan. Następnie spłukałem auto i pokryłem VP Ph Neutral Snow Foam za pomocą Karchera K5.700 i pianownicy Karcher: Piana została spłukana po paru minutach i auto było gotowe do mycia za pomocą szamponu Meguiars Gold Class. Do osuszenia tym razem nie wykorzystałem waflowego Megsa, tylko grubego, pluszowego, niebieskiego ręcznika Temachem . Niestety, zdjęć z tego etapu brak Po umyciu w łapki wziąłem glinkę Meguiars i rozcieńczony Meguiars Quik Detailer. Niektóre panele były stosunkowo czyste, ale niektóre - szczególnie okolice przednich drzwi za kołami przypominały tarkę: Teraz mogłem spokojnie ocenić stan lakieru. Było parę głębszych rys oraz dwa miejsca z głębszymi wżerami po ptasich odchodach no i standardowo kupa swirli : Po ocenie lakieru przygotowałem auto do polerki (taśma 3M 3434 w akcji) : Do akcji wkroczyła polerka DAS-6 Pro i pady Sonus oraz pasta Meguiars UC oraz Sonus SFX-3 . Wyniki poniżej: Udało mi sie pozbyć prawie wszystkich swirli i znacznie zredukować widoczność głębszych rys. Jak wspomniałem na początku na wyraźne życzenie właściciela nie dażyłem do pełnej korekty i całość zostanie na wszelki wypadek pokryta PB Black Hole i wypracowana czarnym padem Sonus. Tu w związku z zbliżającym się zmrokiem i brakiem oświetlenia spieszyłem się i zdjęć nie robiłem Około godziny 19 po zakończeniu polerowania opłukałem auto wodą, wysuszyłem i zdecydowałem, że BH zostanie pokryta sealantem PB EX-P, a koła środkami CG Wheel Guard oraz Meguiars GC Endurance High Gloss. Szyby potraktowałem AG Car Glass Polish oraz AG Fast Glass, a plastiki AG Vinyl & Rubber Care. Gdy skończyłem było już po godzinie 23 i resztki sealanta ściągałem już przy świetle reflektorów własnego auta... poskładałem sprzęt i wróciłem do domku na zasłużony odpoczynek w duchu dziękując właścicielowi za zakup wersji z panoramicznym dachem co też oszczędziło mi parę ładnych godzin . (co do czasów to w Belgii mniej więcej o godzinę później zapada zmrok i to mi pozwoliło do tak późnej pracy przy w miarę naturalnym świetle) . Następnego dnia podjechałem kliknać parę całościowych fotek: Właściciel został dodatkowo poduczony jak teraz zadbać o to dość ładne auto, a ja zanotowałem sobie w pamięci kolejne nauczki dla siebie samego: - dokupić i brać na "akcje wyjazdowe" dwa ręczniki do osuszania, - na wszelki wypadek zabierać halogen ze stojakiem . Dziękuję za lekturę i wszelkie uwagi. Wkrótce postaram się opublikować kolejne swoje prace. Pozdrawiam, Staszek
coobah Opublikowano 30 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 30 Czerwca 2011 szkoda, że nie ma fotek 50/50 Mimo wszystko autko zyskało na wyglądzie.
cash Opublikowano 1 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 1 Lipca 2011 Chromowaną atrapę grilla również dobrze by było zabezpieczyć Autko odżyło, blask wrócił
Kristoph Opublikowano 1 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 1 Lipca 2011 Autko nabrało blasku Praca pozytywna ! Szkoda że nie ma fotek 50/50
kuci5 Opublikowano 1 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 1 Lipca 2011 Jedno pytanie..po co wycierać auto do sucha przed glinkowaniem?
proximo Opublikowano 1 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 1 Lipca 2011 a po co sie meczyc z waterspootami tak imho latwiej sie glinkuje
MyszaKr Opublikowano 1 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 1 Lipca 2011 różnie się robi, ja wycieram przed glinkowaniem, ale nie robie tego tak dokładnie bo potem też myje autko. fajna praca, fordzik odzyskał blask. lubie jak jest troszkę różnych dodatków na aucie tzn: plastiki, chromy bo wtedy można każdy element dopracować i widać że naprawdę autko jest dobrze zrobione - taki detaling
kaffel123 Opublikowano 1 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 1 Lipca 2011 Praca fajna. efekt naprawdę ciekawy. MyszaKr, Też mi się tak podoba. Ale szlak mnie trafia w moim mondeo. Ten czarny plastik w grillu w mondeo po lifcie zrobili z czarnego piano black. To samo co ma gruby-rs w focusie rs na spojlerach. Jak ktoś ma to głęboko to się nie będzie przejmował rysami, ale tak jak nas forumowiczów to denerwuje, to jest po prostu masakra.
Sucre Opublikowano 1 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 1 Lipca 2011 Wygląda bardzo ładnie więc szkoda że tak mało zdjęć "po"...dużo blachy miałeś do obrobienia wyobrażam sobie Twoją radość że dachu nie musiałeś robić. aha a ja nie rozumiem używania pre washa przed korektą...zresztą wycierania do sucha przed glinkowaniem też, przecież waterspoty zejdą od glinki.
Checio Opublikowano 1 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 1 Lipca 2011 Po prostu świetnie. Świetna robota, świetne auto i super efekt Niedawno pisałeś że będzie relacja z prac z fordem kuga i tak czekałem Tylko nie wiem czemu napisałeś że auto nie na nasze drogi ?
staszek20vt Opublikowano 1 Lipca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 1 Lipca 2011 Tylko nie wiem czemu napisałeś że auto nie na nasze drogi ? Bo kierownica po "złej" stronie w niej jest
Checio Opublikowano 1 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 1 Lipca 2011 Myślałem że ogólnie za słaba konstrukcja i się rozsypie A co do kierownicy - mamy takich specjalistów w kraju że naprawią ten błąd za pomocą spawarki i młotka A tak poważnie jakie wrażenia po bliższym kontakcie z autem, solidnie zrobione, wnętrze itp?
staszek20vt Opublikowano 2 Lipca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 2 Lipca 2011 A tak poważnie jakie wrażenia po bliższym kontakcie z autem, solidnie zrobione, wnętrze itp? Jak dla mnie to wykończenie tego auta to jakieś nieporozumienie... I jedna wielka niedoróbka. Spasowanie elementów karoserii, jakość użytych plastików wewnątrz i ruda pojawiająca się przy uszczelkach tylnej szyby woła o pomstę do nieba. Aczkolwiek może to też być wina tego, ze jest to angielska wersja - nie wiem. Kiedyś byłem na spocie seatcupra.net w UK swoim Leonkiem i chłopaki jak zobaczyli europejską wersję deski rozdzielczej to lekko im szczeny poopadały, a ja myślałem, że się ze śmiechu położę, bo takie wykończenie i struktura deski jak u nich to była w naszych dużych Fiatach czy Polonezach.
Checio Opublikowano 2 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 2 Lipca 2011 A to nie miałem pojęcia że materiały na desce mogą być inne w angielskiej wersji, no i że już rdzewieje - 3 letni samochód myślałem że tylko sprintery tak potrafią A jak z twardością lakieru ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się