Jump to content

Skoda Octavia II RS kombi


staszek20vt

Recommended Posts

Witam wszystkich,

 

poniżej chciałbym przedstawić wynik ponad 45 godzin ciężkiej i wytężonej pracy nad Skodą Octavią II RS kombi. Auto rocznikowo 2008 miało lakier w stosunkowo dobrym stanie, bez głębszych uszkodzeń - tylko swirle, water spoty i gdzieniegdzie drobniejsze ryski.

 

Właściciel pojazdu po rozmowie ze mną zdecydował się na korektę lakieru i zabezpieczenie auta preparatem Cquartz. :wallbash: (jeszcze wtedy nie wiedziałem na co się porywam :dontknow: )

 

Na początek auto zostało pozbawione po kolei każdego koła, które zostały wyczyszczone za pomocą preparatów Autoglym Clean Wheels, potem Iron X pędzlami Autoglym Hi-Tech Wheel Brush i Vikan.

 

img5669fr.jpg

 

img5666h.jpg

 

Nadkola i elementy zawieszenia umyte APC Meguiars 1:10 i Surfexem HD też 1:10 i pędzlami Race Glaze oraz zabezpieczone Autoglym Vinyl & Rubber Care.

 

img5668n.jpg

 

Całe auto następnie porządnie opłukane i pokryte pianą aktywną Valet Pro PH Neutral Snow Foam za pomocą myjki Karcher K 5.700 i dedykowanej do niego pianownicy Karcher.

 

img5679fb.jpg

 

img5673i.jpg

 

img5674n.jpg

 

Następnie spłukane bieżącą wodą. Przyszła pora na Surfex HD na auto i kolejne spłukanie. Następnie w ruch poszła glinka Meguiars i rozrobiony 1:1 Meguiars Quik Detailer. Po wyglinkowaniu auta po raz ostatni aktywna piana i mycie na dwa wiadra szamponem Meguiars Gold Class. Po wszystkim auto osuszyłem ręcznikiem Meguiars Water Magnet i dużym, pluszowym niebieskim ręcznikiem Temachem (rewelacyjna chłonność). Auto wjechało do garażu by zostać przygotowane do polerki :ad:

 

Oklejenie taśmą 3M 3434 było formalnością...

 

dsc01213h.jpg

 

dsc01212vt.jpg

 

dsc01211z.jpg

 

Rozpocząłem długotrwałą walkę z twardym lakierem LC9Z... Tu pragnę podziękować koledze Evo :good:, którego znam z forum Leon Clubu za użyteczne informacje jakimi się podzielił przez GG, gdy moja cierpliwość była na wyczerpaniu :idea:

 

dsc01218dy.jpg

 

dsc01219q.jpg

 

dsc01220s.jpg

 

dsc01227ks.jpg

 

dsc01214ef.jpg

 

dsc01221yw.jpg

 

Do polerki użyłem maszyny DAS-6 Pro, padów Meguiars SoftBuff 2.0 oraz Sonusa, past polerskich Meguiars Speed Cut Compound #95, Meguiars Ultra Finishing Polish #205 oraz Meguiars Ultimate Compound.

 

Na początku, na panelu próbnym myślałem, że ładnie idzie... Niestety następnego dnia jak udało mi się załatwić IPA w atomizerze okazało się, że jednak nie idzie jak bym sobie tego życzył. Tworzyłe się jakieś rozmazy i inne historie (kolejna konsultacja z Evo i już wiem, że lepiej jak IPA jest rozcieńczony - faktycznie, po rozcieńczeniu IPA przestało mi tworzyć "zmazy" i było lepiej) ale wyszło, że jednak poziom korekty nie jest zadowalający pod CQuartza :cry: . No to jechałem dalej... :ad:

 

Parę godzin, kilka microfibr oraz mililitrach IPA udało się ! :shock:

 

dsc01225b.jpg

 

dsc01226e.jpg

 

dsc01235dc.jpg

 

50/50

 

50na50.jpg

 

Osiągnięty poziom korekcji był taki jakiego chciałem. Teraz mogłem nakładać Cquartz. Niestety, była to moja pierwsza styczność z tym preparatem i nałożyłem go na maskę. No nic - uczę się ;) po 30 minutach starłem mgiełkę i okazało się, że coś jest nie tak... Nadal się rozmazuje, albo rysuję lakier microfibrą - kolejne załamanie nerwowe :wallbash: - o co chodzi... Więc szoruję do domu, wbijam na neta - szukam... Jest !! Za grubo nałożyłem i nie wyschło... No cóż, ryzykowna decyzja, zostawiam na noc, rano zobaczymy dalej.

 

cquartz.jpg

 

Następnego dnia wpadam do garażu, łapię za MF i poleruję. Okazuje się, że powolo, powoli otrzymuję wynik jaki powinienem uzyskać od razu. Piękny połysk i trwała warstwa zabezpieczająca. Bogatszy w kolejne doświadczenie nakładam preparat na resztę auta i teraz już znacznie lepiej - cieńsza warstwa, robota idzie elegancko. Po starciu mgiełki auto zostaje na 24 godziny w garażu.

 

Po odstaniu swojego, korzystając z ślicznej pogody, wyjeżdża na zewnątrz, gdzie przeprowadzam ewentualne poprawki i nakładam Autoglym Bumper Care na zewnętrzne niemalowane plastiki oraz Rain X na szyby. Felgi następnie zabezpieczyłem Chemical Guys Wheel Guard, a opony żelem Meguiars Gold Class Endurance High Gloss.

 

img0110y.jpg

 

img0140rs.jpg

 

Czas na małą sesję:

 

img0183il.jpg

 

img0178qt.jpg

 

img0146xn.jpg

 

img0133w.jpg

 

img0122rl.jpg

 

img0115rm.jpg

 

img0106ys.jpg

 

img0101qu.jpg

 

img0111yp.jpg

 

img0154n.jpg

 

img0133kr.jpg

 

img0122oav.jpg

 

Dziękuję jeszcze raz Evo za cenne wskazówki, bez których bym chyba oszalał :D

 

Mam nadzieję, że nie zanudziłem Was i udało mi się zainteresować swoim projektem jako początkującego na Waszym forum. Z góry chciałbym przeprosić za małą ilość zdjęć dokumentujących poszczególne etapy pracy nad tym autem, ale czas mnie zaczynał gonić, a i rąk brakowało ;)

 

Wkrótce zapraszam do kolejnych odsłon moich skromnych projektów:

- Honda Accord 2010 kombi;

- Ford Kuga Titanium X 2008.

 

Pozdrawiam,

 

Staszek

Link to comment
Share on other sites

Rozpocząłem długotrwałą walkę z twardym lakierem LC9Z...

 

Do polerki użyłem maszyny DAS-6 Pro, padów Meguiars SoftBuff 2.0

 

Nie życzę Ci, żebyś kiedyś trafił na naprawdę twardy lakier...

Niemniej jednak gratuluję uzyskanego efektu!

Fajne zdjęcia zrobiłeś :good:

Link to comment
Share on other sites

Na pierwszy rzut oka to zdziwiłem się, że bawisz się w podnoszenie auta jakimś lipnym lewarkiem. Ja bym nie mógł spokojnie sobie czyścić gdyby auto nie stało na porządnej żabie. ;)

 

Teraz same pochwały :P

Autko do prac bardzo fajne. Ładnie wyszło, dobrze zrobione fotki oddają w pełni efekt.

Troche Ci się zeszło z tym samochodem jak 45h go robiłeś.

 

Nie widziałem fotek silnika, nie było nic robione pod maską?

Link to comment
Share on other sites

P.S TFSI czy TDI?

 

2.0 16V TDI 170KM - ale molestuję właściciela na program ;)

 

Fajne zdjęcia zrobiłeś :good:

 

Dziękuję w imieniu żonki :) Moje są tylko te przy robocie, końcowe zawsze Agi.

 

Na pierwszy rzut oka to zdziwiłem się, że bawisz się w podnoszenie auta jakimś lipnym lewarkiem. Ja bym nie mógł spokojnie sobie czyścić gdyby auto nie stało na porządnej żabie. ;)

 

 

Spokojnie, pomału kompletuję sprzęt... Będzie jeszcze lepszy lewarek, sprężarka i najazdy.

 

Nie widziałem fotek silnika, nie było nic robione pod maską?

 

Pod maską właściciel skorzystał z paru moich specyfików, więc nie ma się czym chwalić ;)

 

 

 

Dziękuję wszystkim za miłe słowa :)

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

staszek20vt, fajnie wyszło, miło że pomoc się przydała ;)

 

C9Z uważam za jeden z wdzięczniejszych lakierów do pracy, względnie łatwo się wycina i dobry finish też nie przychodzi trudno.

Link to comment
Share on other sites

Swoją drogą wkurza mnie, ze zawsze zdjecia końcowe są takie przekontrastowane... po co?

 

Zdjęcia nie były w żaden sposób korygowane - nie znam się na Paincie ;)

 

Kiedy będzie KUGA ? Bo strasznie mi się podoba ten samochód

 

Już jest :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.