Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam wszystkich,

 

poniżej chciałbym przedstawić wynik ponad 45 godzin ciężkiej i wytężonej pracy nad Skodą Octavią II RS kombi. Auto rocznikowo 2008 miało lakier w stosunkowo dobrym stanie, bez głębszych uszkodzeń - tylko swirle, water spoty i gdzieniegdzie drobniejsze ryski.

 

Właściciel pojazdu po rozmowie ze mną zdecydował się na korektę lakieru i zabezpieczenie auta preparatem Cquartz. :wallbash: (jeszcze wtedy nie wiedziałem na co się porywam :dontknow: )

 

Na początek auto zostało pozbawione po kolei każdego koła, które zostały wyczyszczone za pomocą preparatów Autoglym Clean Wheels, potem Iron X pędzlami Autoglym Hi-Tech Wheel Brush i Vikan.

 

img5669fr.jpg

 

img5666h.jpg

 

Nadkola i elementy zawieszenia umyte APC Meguiars 1:10 i Surfexem HD też 1:10 i pędzlami Race Glaze oraz zabezpieczone Autoglym Vinyl & Rubber Care.

 

img5668n.jpg

 

Całe auto następnie porządnie opłukane i pokryte pianą aktywną Valet Pro PH Neutral Snow Foam za pomocą myjki Karcher K 5.700 i dedykowanej do niego pianownicy Karcher.

 

img5679fb.jpg

 

img5673i.jpg

 

img5674n.jpg

 

Następnie spłukane bieżącą wodą. Przyszła pora na Surfex HD na auto i kolejne spłukanie. Następnie w ruch poszła glinka Meguiars i rozrobiony 1:1 Meguiars Quik Detailer. Po wyglinkowaniu auta po raz ostatni aktywna piana i mycie na dwa wiadra szamponem Meguiars Gold Class. Po wszystkim auto osuszyłem ręcznikiem Meguiars Water Magnet i dużym, pluszowym niebieskim ręcznikiem Temachem (rewelacyjna chłonność). Auto wjechało do garażu by zostać przygotowane do polerki :ad:

 

Oklejenie taśmą 3M 3434 było formalnością...

 

dsc01213h.jpg

 

dsc01212vt.jpg

 

dsc01211z.jpg

 

Rozpocząłem długotrwałą walkę z twardym lakierem LC9Z... Tu pragnę podziękować koledze Evo :good:, którego znam z forum Leon Clubu za użyteczne informacje jakimi się podzielił przez GG, gdy moja cierpliwość była na wyczerpaniu :idea:

 

dsc01218dy.jpg

 

dsc01219q.jpg

 

dsc01220s.jpg

 

dsc01227ks.jpg

 

dsc01214ef.jpg

 

dsc01221yw.jpg

 

Do polerki użyłem maszyny DAS-6 Pro, padów Meguiars SoftBuff 2.0 oraz Sonusa, past polerskich Meguiars Speed Cut Compound #95, Meguiars Ultra Finishing Polish #205 oraz Meguiars Ultimate Compound.

 

Na początku, na panelu próbnym myślałem, że ładnie idzie... Niestety następnego dnia jak udało mi się załatwić IPA w atomizerze okazało się, że jednak nie idzie jak bym sobie tego życzył. Tworzyłe się jakieś rozmazy i inne historie (kolejna konsultacja z Evo i już wiem, że lepiej jak IPA jest rozcieńczony - faktycznie, po rozcieńczeniu IPA przestało mi tworzyć "zmazy" i było lepiej) ale wyszło, że jednak poziom korekty nie jest zadowalający pod CQuartza :cry: . No to jechałem dalej... :ad:

 

Parę godzin, kilka microfibr oraz mililitrach IPA udało się ! :shock:

 

dsc01225b.jpg

 

dsc01226e.jpg

 

dsc01235dc.jpg

 

50/50

 

50na50.jpg

 

Osiągnięty poziom korekcji był taki jakiego chciałem. Teraz mogłem nakładać Cquartz. Niestety, była to moja pierwsza styczność z tym preparatem i nałożyłem go na maskę. No nic - uczę się ;) po 30 minutach starłem mgiełkę i okazało się, że coś jest nie tak... Nadal się rozmazuje, albo rysuję lakier microfibrą - kolejne załamanie nerwowe :wallbash: - o co chodzi... Więc szoruję do domu, wbijam na neta - szukam... Jest !! Za grubo nałożyłem i nie wyschło... No cóż, ryzykowna decyzja, zostawiam na noc, rano zobaczymy dalej.

 

cquartz.jpg

 

Następnego dnia wpadam do garażu, łapię za MF i poleruję. Okazuje się, że powolo, powoli otrzymuję wynik jaki powinienem uzyskać od razu. Piękny połysk i trwała warstwa zabezpieczająca. Bogatszy w kolejne doświadczenie nakładam preparat na resztę auta i teraz już znacznie lepiej - cieńsza warstwa, robota idzie elegancko. Po starciu mgiełki auto zostaje na 24 godziny w garażu.

 

Po odstaniu swojego, korzystając z ślicznej pogody, wyjeżdża na zewnątrz, gdzie przeprowadzam ewentualne poprawki i nakładam Autoglym Bumper Care na zewnętrzne niemalowane plastiki oraz Rain X na szyby. Felgi następnie zabezpieczyłem Chemical Guys Wheel Guard, a opony żelem Meguiars Gold Class Endurance High Gloss.

 

img0110y.jpg

 

img0140rs.jpg

 

Czas na małą sesję:

 

img0183il.jpg

 

img0178qt.jpg

 

img0146xn.jpg

 

img0133w.jpg

 

img0122rl.jpg

 

img0115rm.jpg

 

img0106ys.jpg

 

img0101qu.jpg

 

img0111yp.jpg

 

img0154n.jpg

 

img0133kr.jpg

 

img0122oav.jpg

 

Dziękuję jeszcze raz Evo za cenne wskazówki, bez których bym chyba oszalał :D

 

Mam nadzieję, że nie zanudziłem Was i udało mi się zainteresować swoim projektem jako początkującego na Waszym forum. Z góry chciałbym przeprosić za małą ilość zdjęć dokumentujących poszczególne etapy pracy nad tym autem, ale czas mnie zaczynał gonić, a i rąk brakowało ;)

 

Wkrótce zapraszam do kolejnych odsłon moich skromnych projektów:

- Honda Accord 2010 kombi;

- Ford Kuga Titanium X 2008.

 

Pozdrawiam,

 

Staszek

Posted

Moim zdaniem bardzo ładne auto, bardzo ładna praca przy nim wykonana :good::good:

 

P.S TFSI czy TDI?

Posted
Rozpocząłem długotrwałą walkę z twardym lakierem LC9Z...

 

Do polerki użyłem maszyny DAS-6 Pro, padów Meguiars SoftBuff 2.0

 

Nie życzę Ci, żebyś kiedyś trafił na naprawdę twardy lakier...

Niemniej jednak gratuluję uzyskanego efektu!

Fajne zdjęcia zrobiłeś :good:

Posted

Na pierwszy rzut oka to zdziwiłem się, że bawisz się w podnoszenie auta jakimś lipnym lewarkiem. Ja bym nie mógł spokojnie sobie czyścić gdyby auto nie stało na porządnej żabie. ;)

 

Teraz same pochwały :P

Autko do prac bardzo fajne. Ładnie wyszło, dobrze zrobione fotki oddają w pełni efekt.

Troche Ci się zeszło z tym samochodem jak 45h go robiłeś.

 

Nie widziałem fotek silnika, nie było nic robione pod maską?

Posted
P.S TFSI czy TDI?

 

2.0 16V TDI 170KM - ale molestuję właściciela na program ;)

 

Fajne zdjęcia zrobiłeś :good:

 

Dziękuję w imieniu żonki :) Moje są tylko te przy robocie, końcowe zawsze Agi.

 

Na pierwszy rzut oka to zdziwiłem się, że bawisz się w podnoszenie auta jakimś lipnym lewarkiem. Ja bym nie mógł spokojnie sobie czyścić gdyby auto nie stało na porządnej żabie. ;)

 

 

Spokojnie, pomału kompletuję sprzęt... Będzie jeszcze lepszy lewarek, sprężarka i najazdy.

 

Nie widziałem fotek silnika, nie było nic robione pod maską?

 

Pod maską właściciel skorzystał z paru moich specyfików, więc nie ma się czym chwalić ;)

 

 

 

Dziękuję wszystkim za miłe słowa :)

  • Administrator
Posted

staszek20vt, fajnie wyszło, miło że pomoc się przydała ;)

 

C9Z uważam za jeden z wdzięczniejszych lakierów do pracy, względnie łatwo się wycina i dobry finish też nie przychodzi trudno.

Posted

Robota super. Nie wiedziałem, że ten lakier na Octavkach taki twardy :)

Swoją drogą wkurza mnie, ze zawsze zdjecia końcowe są takie przekontrastowane... po co? ;)

Posted

Świetna robota :good: No i ryzykowny krok z tym Cquartzem :-]

Kiedy będzie KUGA ? Bo strasznie mi się podoba ten samochód :D

Posted
Swoją drogą wkurza mnie, ze zawsze zdjecia końcowe są takie przekontrastowane... po co?

 

Zdjęcia nie były w żaden sposób korygowane - nie znam się na Paincie ;)

 

Kiedy będzie KUGA ? Bo strasznie mi się podoba ten samochód

 

Już jest :)

Posted

Zdecia nie są przekontrastowane, moim zdanie całą robotę odwalił filtr polaryzacyjny i dobry aparat.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.