staszek20vt Opublikowano 30 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 30 Czerwca 2011 Witam wszystkich, poniżej chciałbym przedstawić wynik ponad 45 godzin ciężkiej i wytężonej pracy nad Skodą Octavią II RS kombi. Auto rocznikowo 2008 miało lakier w stosunkowo dobrym stanie, bez głębszych uszkodzeń - tylko swirle, water spoty i gdzieniegdzie drobniejsze ryski. Właściciel pojazdu po rozmowie ze mną zdecydował się na korektę lakieru i zabezpieczenie auta preparatem Cquartz. (jeszcze wtedy nie wiedziałem na co się porywam ) Na początek auto zostało pozbawione po kolei każdego koła, które zostały wyczyszczone za pomocą preparatów Autoglym Clean Wheels, potem Iron X pędzlami Autoglym Hi-Tech Wheel Brush i Vikan. Nadkola i elementy zawieszenia umyte APC Meguiars 1:10 i Surfexem HD też 1:10 i pędzlami Race Glaze oraz zabezpieczone Autoglym Vinyl & Rubber Care. Całe auto następnie porządnie opłukane i pokryte pianą aktywną Valet Pro PH Neutral Snow Foam za pomocą myjki Karcher K 5.700 i dedykowanej do niego pianownicy Karcher. Następnie spłukane bieżącą wodą. Przyszła pora na Surfex HD na auto i kolejne spłukanie. Następnie w ruch poszła glinka Meguiars i rozrobiony 1:1 Meguiars Quik Detailer. Po wyglinkowaniu auta po raz ostatni aktywna piana i mycie na dwa wiadra szamponem Meguiars Gold Class. Po wszystkim auto osuszyłem ręcznikiem Meguiars Water Magnet i dużym, pluszowym niebieskim ręcznikiem Temachem (rewelacyjna chłonność). Auto wjechało do garażu by zostać przygotowane do polerki Oklejenie taśmą 3M 3434 było formalnością... Rozpocząłem długotrwałą walkę z twardym lakierem LC9Z... Tu pragnę podziękować koledze Evo , którego znam z forum Leon Clubu za użyteczne informacje jakimi się podzielił przez GG, gdy moja cierpliwość była na wyczerpaniu Do polerki użyłem maszyny DAS-6 Pro, padów Meguiars SoftBuff 2.0 oraz Sonusa, past polerskich Meguiars Speed Cut Compound #95, Meguiars Ultra Finishing Polish #205 oraz Meguiars Ultimate Compound. Na początku, na panelu próbnym myślałem, że ładnie idzie... Niestety następnego dnia jak udało mi się załatwić IPA w atomizerze okazało się, że jednak nie idzie jak bym sobie tego życzył. Tworzyłe się jakieś rozmazy i inne historie (kolejna konsultacja z Evo i już wiem, że lepiej jak IPA jest rozcieńczony - faktycznie, po rozcieńczeniu IPA przestało mi tworzyć "zmazy" i było lepiej) ale wyszło, że jednak poziom korekty nie jest zadowalający pod CQuartza . No to jechałem dalej... Parę godzin, kilka microfibr oraz mililitrach IPA udało się ! 50/50 Osiągnięty poziom korekcji był taki jakiego chciałem. Teraz mogłem nakładać Cquartz. Niestety, była to moja pierwsza styczność z tym preparatem i nałożyłem go na maskę. No nic - uczę się po 30 minutach starłem mgiełkę i okazało się, że coś jest nie tak... Nadal się rozmazuje, albo rysuję lakier microfibrą - kolejne załamanie nerwowe - o co chodzi... Więc szoruję do domu, wbijam na neta - szukam... Jest !! Za grubo nałożyłem i nie wyschło... No cóż, ryzykowna decyzja, zostawiam na noc, rano zobaczymy dalej. Następnego dnia wpadam do garażu, łapię za MF i poleruję. Okazuje się, że powolo, powoli otrzymuję wynik jaki powinienem uzyskać od razu. Piękny połysk i trwała warstwa zabezpieczająca. Bogatszy w kolejne doświadczenie nakładam preparat na resztę auta i teraz już znacznie lepiej - cieńsza warstwa, robota idzie elegancko. Po starciu mgiełki auto zostaje na 24 godziny w garażu. Po odstaniu swojego, korzystając z ślicznej pogody, wyjeżdża na zewnątrz, gdzie przeprowadzam ewentualne poprawki i nakładam Autoglym Bumper Care na zewnętrzne niemalowane plastiki oraz Rain X na szyby. Felgi następnie zabezpieczyłem Chemical Guys Wheel Guard, a opony żelem Meguiars Gold Class Endurance High Gloss. Czas na małą sesję: Dziękuję jeszcze raz Evo za cenne wskazówki, bez których bym chyba oszalał Mam nadzieję, że nie zanudziłem Was i udało mi się zainteresować swoim projektem jako początkującego na Waszym forum. Z góry chciałbym przeprosić za małą ilość zdjęć dokumentujących poszczególne etapy pracy nad tym autem, ale czas mnie zaczynał gonić, a i rąk brakowało Wkrótce zapraszam do kolejnych odsłon moich skromnych projektów: - Honda Accord 2010 kombi; - Ford Kuga Titanium X 2008. Pozdrawiam, Staszek
damian Opublikowano 30 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 30 Czerwca 2011 Twoje nerwy zostały zszargane, ale efekt bardzo dobry
SZyBA Opublikowano 30 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 30 Czerwca 2011 Moim zdaniem bardzo ładne auto, bardzo ładna praca przy nim wykonana P.S TFSI czy TDI?
fernando Opublikowano 30 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 30 Czerwca 2011 Rozpocząłem długotrwałą walkę z twardym lakierem LC9Z... Do polerki użyłem maszyny DAS-6 Pro, padów Meguiars SoftBuff 2.0 Nie życzę Ci, żebyś kiedyś trafił na naprawdę twardy lakier... Niemniej jednak gratuluję uzyskanego efektu! Fajne zdjęcia zrobiłeś
Czerw Opublikowano 30 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 30 Czerwca 2011 Na pierwszy rzut oka to zdziwiłem się, że bawisz się w podnoszenie auta jakimś lipnym lewarkiem. Ja bym nie mógł spokojnie sobie czyścić gdyby auto nie stało na porządnej żabie. Teraz same pochwały Autko do prac bardzo fajne. Ładnie wyszło, dobrze zrobione fotki oddają w pełni efekt. Troche Ci się zeszło z tym samochodem jak 45h go robiłeś. Nie widziałem fotek silnika, nie było nic robione pod maską?
Pavlik Opublikowano 30 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 30 Czerwca 2011 Zapragnąłem kupić maszynkę i kilka dobrych środków
staszek20vt Opublikowano 30 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 30 Czerwca 2011 P.S TFSI czy TDI? 2.0 16V TDI 170KM - ale molestuję właściciela na program Fajne zdjęcia zrobiłeś Dziękuję w imieniu żonki Moje są tylko te przy robocie, końcowe zawsze Agi. Na pierwszy rzut oka to zdziwiłem się, że bawisz się w podnoszenie auta jakimś lipnym lewarkiem. Ja bym nie mógł spokojnie sobie czyścić gdyby auto nie stało na porządnej żabie. Spokojnie, pomału kompletuję sprzęt... Będzie jeszcze lepszy lewarek, sprężarka i najazdy. Nie widziałem fotek silnika, nie było nic robione pod maską? Pod maską właściciel skorzystał z paru moich specyfików, więc nie ma się czym chwalić Dziękuję wszystkim za miłe słowa
Administrator Evo Opublikowano 30 Czerwca 2011 Administrator Zgłoś Opublikowano 30 Czerwca 2011 staszek20vt, fajnie wyszło, miło że pomoc się przydała C9Z uważam za jeden z wdzięczniejszych lakierów do pracy, względnie łatwo się wycina i dobry finish też nie przychodzi trudno.
Camel- Opublikowano 30 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 30 Czerwca 2011 Robota super. Nie wiedziałem, że ten lakier na Octavkach taki twardy Swoją drogą wkurza mnie, ze zawsze zdjecia końcowe są takie przekontrastowane... po co?
Checio Opublikowano 30 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 30 Czerwca 2011 Świetna robota No i ryzykowny krok z tym Cquartzem Kiedy będzie KUGA ? Bo strasznie mi się podoba ten samochód
pawel1380 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 30 Czerwca 2011 Wyszło extra! Oby i mnie się tak udało za pierwszym razem...
staszek20vt Opublikowano 30 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 30 Czerwca 2011 Swoją drogą wkurza mnie, ze zawsze zdjecia końcowe są takie przekontrastowane... po co? Zdjęcia nie były w żaden sposób korygowane - nie znam się na Paincie Kiedy będzie KUGA ? Bo strasznie mi się podoba ten samochód Już jest
Czerw Opublikowano 1 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 1 Lipca 2011 Zdecia nie są przekontrastowane, moim zdanie całą robotę odwalił filtr polaryzacyjny i dobry aparat.
emes Opublikowano 1 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 1 Lipca 2011 Ładne autko i robota też git. Octavie RS w kombi zawsze mi się podobały
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się