yetiqq Opublikowano 28 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2011 Witam, W dniu wczorajszym zacząłem swoja przygodę z auto detailingiem, zaopatrzyłem się w potrzebny sprzęt (tak mi się przynajmniej wydaję ) i przystąpiłem do dzieła. Chodziło mi głównie o odświeżenie "profesjonalne" lakieru w swoim 'pasku' Wszystko niby wyszło nie najgorzej, użyłem pasty 3M z zielonym korkiem i 6 stopniowej polerki elektrycznej. Lakier według mnie wyszedł super, problem mam tylko z jedną rzeczą na całym samochodzie wyszły tz. 'hologramy' (a przynajmniej tak mi się wydaję - takie koliste ślady na lakierze widoczne szczególnie pod słonce - w cieniu praktycznie nic nie widać) i teraz moje pytanie: Czy da się je usunąć, jeśli tak to jak? oraz Jak polerować żeby nie powstały (o ile się tak da, a zakładam że tak ) Jestem z góry wdzięczny za odpowiedz pzdr yetiQQ
k24 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2011 takie koliste ślady na lakierze widoczne szczególnie pod słonce raczej swirle, wstaw zdjęcia. Czy da się je usunąć, jeśli tak to jak? Da się, polerując. Jak polerować żeby nie powstały Trzeba polerować, żeby je usunąć.
jmajka Opublikowano 28 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2011 niebieski korek z 3m lub sf4000 da radę
damian Opublikowano 28 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2011 W polerce właśnie o to chodzi, żeby ich nie było... IPA przemywałeś, jeżeli nie to jeszcze więcej tego masz?
yetiqq Opublikowano 28 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2011 takie koliste ślady na lakierze widoczne szczególnie pod słonce raczej swirle, wstaw zdjęcia. A jaka jest różnica? Wstawię jutro bo dzisiaj nie mam już jak zrobić niebieski korek z 3m lub sf4000 da radę Które lepsze? Czy bez różnicy? Polerować tym tak samo jak zielonym? W polerce właśnie o to chodzi, żeby ich nie było... IPA przemywałeś, jeżeli nie to jeszcze więcej tego masz? Taki właśnie zamiar był, żeby lakier był wolny od rys, jak bym chciał z rysami dałbym pierwszemu lepszemu lakiernikowi ;p IPA - nie miałem pojęcia o istnieniu czegoś takiego, zamówię, przemyje. W między czasie przyszło mi do głowy jeszcze parę pytań. 1. Po skończonym polerowaniu cały samochód spłukałem wodą pod ciśnieniem (no powiedzmy, mój domowy karcher raczej wielkiego nie wytwarza) żeby cały ten był opadł z auta, wytarłem wodę irchą i przetarłem mikrofibrą. I wydaje mi się że po tym jakby przybyło rys, czy mogły powstać od fibry (oczywiście wypranej - w jakimś płynie do prania, nie proszku)? Używałem jej wcześniej parę razy też do auta, deski czy cuś. 2. W niektórych miejscach są jeszcze widoczne rysy, które były takie "większe" ale nie do podkładu czy coś tylko raczej w bezbarwnym, czy jest sens starać się je spolerować czy lepiej sobie darować (wolałbym nie przetrzeć lakieru) 3. Czym polerować ręcznie? Chodzi mi o miejsca np. pod klamkami. Polerką nie wejdę tam na sto procent a chciałbym usunąć rysy od paznokci etc. Jakąś specjalną pastą i fibrą? Z góry dzięki za kolejne odp, jak również za poprzednie
Checio Opublikowano 28 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2011 Polecam najpierw trochę poczytać forum a później zadawać pytania bo sądząc po poziomie tych które już padłu nawet nie przejrzałeś forum.
ariello01 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2011 wytarłem wodę irchą Obstawiam że to tym ustrojstwem narobiłes sobie te rysy... czy jest sens starać się je spolerować czy lepiej sobie darować Sens jest zawsze tylko kwestia checi i zapotrzebowania. Głoebsze rysy traktujesz papierem wodnym Czym polerować ręcznie UC z megsa. ogólnie kolegp wszystko masz ładnie wyjasnione na forum. Posiwec kilka dni na czytanie i sam wszystko zrozumiesz a pewie kwestie Ci sie ladnie wyjasnia:-]
SzaKal Opublikowano 28 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2011 Nie niebieskim korkiem bo niebieski tylko maskuje, żółtym korkiem.
Administrator Evo Opublikowano 28 Czerwca 2011 Administrator Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2011 niebieski tylko maskuje Nieprawda, UF jak najbardziej usuwa rysy.
SzaKal Opublikowano 28 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2011 Evo, Jak byłem na pierwszym spotkaniu w car-spa to Julian mówił wielokrotnie, niebieski korek-ultrafina tylko wypełnia, zółty korek jest wykańczający.
_Shadow Opublikowano 28 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2011 trzeba polerowac i tyle. A tak na marginesie to od jakiegoś czasu poziom pytań spada, proste i banalne ciagle poruszane i "profesjonalni" detailerzy co pytają sie co to hologram a co swirl ehh
Administrator Evo Opublikowano 28 Czerwca 2011 Administrator Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2011 Nie wnikam co mówią inni na temat UF, mówię na podstawe własnych doświadczeń z UF że jak najbardziej nadaje się do finishu i nie wypełnia. Przy okazji polecam ostatni temat Dave KG na temat Ultrafiny na forum DW.
ariello01 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2011 chorogram A co to jest?? Bo pierwszy raz spotykam sie z taki określeniem
Moderator rychu Opublikowano 28 Czerwca 2011 Moderator Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2011 ariello01, to chory hologram
yetiqq Opublikowano 28 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2011 Polecam najpierw trochę poczytać forum a później zadawać pytania bo sądząc po poziomie tych które już padłu nawet nie przejrzałeś forum. Prawda i nieprawda zarazem, troche poczytalem, nie zabralem sie za to od tak a nuz sie uda, ale zgadzam sie nie wszystko. ogólnie kolegp wszystko masz ładnie wyjasnione na forum. Posiwec kilka dni na czytanie i sam wszystko zrozumiesz a pewie kwestie Ci sie ladnie wyjasnia:-] Skoncze pisac i zaczynam "profesjonalni" detailerzy co pytają sie co to chorogram a co swirl ehh Nigdzie nie pisałem nic o swoim profesjonalizmie. Zacząłem się 'bawić' w detailing ale na własne potrzeby i wybacz, ale nie mam pojęcia czym się różni jedno od drugiego.
ariello01 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2011 le nie mam pojęcia czym się różni jedno od drugiego. Holo to takie "księżyce" najczęsciej pozostawiane po polerce przy nieumiejetnym wykonczeniu. Ładnie widać je w słońcu...opisać sie ich nie da raczej słowami. Swirle to sa rysy zbierane na lakierze przez cały czas eskploataowania/mycia na szczotkach itp...Widziśz je jako drobne ryski po zakręcne w kólka....ogólnie ma je 99% aut uzywanych i nie tylko, które nie były poddane korekcie
jmajka Opublikowano 28 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2011 A jaka jest różnica? Wstawię jutro bo dzisiaj nie mam już jak zrobić niebieski korek z 3m lub sf4000 da radę Które lepsze? Czy bez różnicy? Polerować tym tak samo jak zielonym? mi osobiści i tym i tym się dobrze robi ale lepiej i szybciej wykańcza sf4000 a można kupić w 250ml za chyba 40 zł a na pewno na auto wystarczy i zostanie
spons Opublikowano 28 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2011 Nie wnikam co mówią inni na temat UF, mówię na podstawe własnych doświadczeń z UF że jak najbardziej nadaje się do finishu i nie wypełnia. Przy okazji polecam ostatni temat Dave KG na temat Ultrafiny na forum DW. Musze sie zgodzic z Evo, ultrafina jak najbardziej usuwa drobne ryski.
gruby_RS Opublikowano 28 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2011 Ok, takie mikro ryski "od szmaty" i hologramy (kurcze, to też ryski ) jak najbardziej, ale jest też mega-giga wypełniaczem, baaardzo chętnie stosowanym przez lakiernikow do "wyjazdu za brame" przez klienta....kiedyś sie przekonalem na własnej skórze...
Sucre Opublikowano 29 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2011 Proponuje przeczytać test Dejva na dw, uf trzeba po prostu porządnie wypracować na lakierze, wtedy nie będzie wypełniaczy.
spons Opublikowano 29 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2011 Hmm, szczerze przyznam ze dziwnie mi sie czyta posty o mega wypelnianiu przez UF, chyba ze wsmarujemy ja jak wosk Mi z ta pasta pracuje sie calkiem przyjemnie...
Gibon86 Opublikowano 4 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 4 Lipca 2011 UF ma wypełniacze (i to bardzo dużo) ale usuwa małe ryski. Jak skończę żółtym umyję auto i dalej coś widac to jadę UF i po umyciu nic nie zostaje także wychodzi na to ze jednak usuwa.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się