Jump to content

Trudne początki :)


yetiqq
 Share

Recommended Posts

Witam,

W dniu wczorajszym zacząłem swoja przygodę z auto detailingiem, zaopatrzyłem się w potrzebny sprzęt (tak mi się przynajmniej wydaję :)) i przystąpiłem do dzieła. Chodziło mi głównie o odświeżenie "profesjonalne" lakieru w swoim 'pasku' ;)

Wszystko niby wyszło nie najgorzej, użyłem pasty 3M z zielonym korkiem i 6 stopniowej polerki elektrycznej. Lakier według mnie wyszedł super, problem mam tylko z jedną rzeczą na całym samochodzie wyszły tz. 'hologramy' (a przynajmniej tak mi się wydaję :) - takie koliste ślady na lakierze widoczne szczególnie pod słonce - w cieniu praktycznie nic nie widać) i teraz moje pytanie:

Czy da się je usunąć, jeśli tak to jak?

oraz

Jak polerować żeby nie powstały (o ile się tak da, a zakładam że tak :))

 

Jestem z góry wdzięczny za odpowiedz

pzdr

yetiQQ

Link to comment
Share on other sites

takie koliste ślady na lakierze widoczne szczególnie pod słonce

raczej swirle, wstaw zdjęcia.

 

Czy da się je usunąć, jeśli tak to jak?

Da się, polerując.

 

Jak polerować żeby nie powstały

Trzeba polerować, żeby je usunąć.

Link to comment
Share on other sites

takie koliste ślady na lakierze widoczne szczególnie pod słonce

raczej swirle, wstaw zdjęcia.

 

A jaka jest różnica? Wstawię jutro bo dzisiaj nie mam już jak zrobić

 

niebieski korek z 3m lub sf4000 da radę

 

Które lepsze? Czy bez różnicy? Polerować tym tak samo jak zielonym?

 

W polerce właśnie o to chodzi, żeby ich nie było... IPA przemywałeś, jeżeli nie to jeszcze więcej tego masz?

 

Taki właśnie zamiar był, żeby lakier był wolny od rys, jak bym chciał z rysami dałbym pierwszemu lepszemu lakiernikowi ;p

IPA - nie miałem pojęcia o istnieniu czegoś takiego, zamówię, przemyje.

 

W między czasie przyszło mi do głowy jeszcze parę pytań.

1. Po skończonym polerowaniu cały samochód spłukałem wodą pod ciśnieniem (no powiedzmy, mój domowy karcher raczej wielkiego nie wytwarza) żeby cały ten był opadł z auta, wytarłem wodę irchą i przetarłem mikrofibrą. I wydaje mi się że po tym jakby przybyło rys, czy mogły powstać od fibry (oczywiście wypranej - w jakimś płynie do prania, nie proszku)? Używałem jej wcześniej parę razy też do auta, deski czy cuś.

2. W niektórych miejscach są jeszcze widoczne rysy, które były takie "większe" ale nie do podkładu czy coś tylko raczej w bezbarwnym, czy jest sens starać się je spolerować czy lepiej sobie darować (wolałbym nie przetrzeć lakieru)

3. Czym polerować ręcznie? Chodzi mi o miejsca np. pod klamkami. Polerką nie wejdę tam na sto procent a chciałbym usunąć rysy od paznokci etc. Jakąś specjalną pastą i fibrą?

 

Z góry dzięki za kolejne odp, jak również za poprzednie :)

Link to comment
Share on other sites

wytarłem wodę irchą

 

Obstawiam że to tym ustrojstwem narobiłes sobie te rysy...

 

czy jest sens starać się je spolerować czy lepiej sobie darować

 

Sens jest zawsze tylko kwestia checi i zapotrzebowania. Głoebsze rysy traktujesz papierem wodnym

 

Czym polerować ręcznie

 

UC z megsa. ogólnie kolegp wszystko masz ładnie wyjasnione na forum. Posiwec kilka dni na czytanie i sam wszystko zrozumiesz a pewie kwestie Ci sie ladnie wyjasnia:-]

Link to comment
Share on other sites

Evo, Jak byłem na pierwszym spotkaniu w car-spa to Julian mówił wielokrotnie, niebieski korek-ultrafina tylko wypełnia, zółty korek jest wykańczający.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Nie wnikam co mówią inni na temat UF, mówię na podstawe własnych doświadczeń z UF że jak najbardziej nadaje się do finishu i nie wypełnia. Przy okazji polecam ostatni temat Dave KG na temat Ultrafiny na forum DW.

Link to comment
Share on other sites

Polecam najpierw trochę poczytać forum a później zadawać pytania bo sądząc po poziomie tych które już padłu nawet nie przejrzałeś forum.

 

Prawda i nieprawda zarazem, troche poczytalem, nie zabralem sie za to od tak a nuz sie uda, ale zgadzam sie nie wszystko.

 

ogólnie kolegp wszystko masz ładnie wyjasnione na forum. Posiwec kilka dni na czytanie i sam wszystko zrozumiesz a pewie kwestie Ci sie ladnie wyjasnia:-]

 

Skoncze pisac i zaczynam :)

 

"profesjonalni" detailerzy co pytają sie co to chorogram a co swirl ehh

 

Nigdzie nie pisałem nic o swoim profesjonalizmie. Zacząłem się 'bawić' w detailing ale na własne potrzeby i wybacz, ale nie mam pojęcia czym się różni jedno od drugiego.

Link to comment
Share on other sites

le nie mam pojęcia czym się różni jedno od drugiego.

 

Holo to takie "księżyce" najczęsciej pozostawiane po polerce przy nieumiejetnym wykonczeniu. Ładnie widać je w słońcu...opisać sie ich nie da raczej słowami.

Swirle to sa rysy zbierane na lakierze przez cały czas eskploataowania/mycia na szczotkach itp...Widziśz je jako drobne ryski po zakręcne w kólka....ogólnie ma je 99% aut uzywanych i nie tylko, które nie były poddane korekcie :shock:

Link to comment
Share on other sites

 

A jaka jest różnica? Wstawię jutro bo dzisiaj nie mam już jak zrobić

 

niebieski korek z 3m lub sf4000 da radę

 

Które lepsze? Czy bez różnicy? Polerować tym tak samo jak zielonym?

 

 

mi osobiści i tym i tym się dobrze robi ale lepiej i szybciej wykańcza sf4000 a można kupić w 250ml za chyba 40 zł a na pewno na auto wystarczy i zostanie

Link to comment
Share on other sites

Nie wnikam co mówią inni na temat UF, mówię na podstawe własnych doświadczeń z UF że jak najbardziej nadaje się do finishu i nie wypełnia. Przy okazji polecam ostatni temat Dave KG na temat Ultrafiny na forum DW.

 

Musze sie zgodzic z Evo, ultrafina jak najbardziej usuwa drobne ryski.

Link to comment
Share on other sites

Ok, takie mikro ryski "od szmaty" i hologramy (kurcze, to też ryski :D ) jak najbardziej, ale jest też mega-giga wypełniaczem, baaardzo chętnie stosowanym przez lakiernikow do "wyjazdu za brame" przez klienta....kiedyś sie przekonalem na własnej skórze...

Link to comment
Share on other sites

UF ma wypełniacze (i to bardzo dużo) ale usuwa małe ryski. Jak skończę żółtym umyję auto i dalej coś widac to jadę UF i po umyciu nic nie zostaje także wychodzi na to ze jednak usuwa.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.