Skocz do zawartości

Meguiars Ultimate Polish


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Test sponsorowany przez CAR CRAZY

 

6696055354ccc7152aa3a8.jpg

 

Informację od producenta:

 

Połączenie cleaner-a i wysokiej jakości politury.

 

Idealny produkt do użycia po Ultimate Compound, jest wykonany w tej samej technologii "micro abrasive technology".

 

Ultimate Polish usuwa micro niedoskonałości i pozostawia lakier gotowy do nałożenia wosku.

 

-usuwa mikro niedoskonałości

-usuwa ślady po twardej wodzie (water spots)

-poprawia głębię koloru

-oczyszcza lakier i przygotowuje pod wosk lub sealant

-można stosować przed każdym woskowaniem w celu poprawy wyglądu oraz usunięcia -starej warstwy wosku

-do każdego rodzaju lakieru

-do jasnych i ciemnych kolorów

 

A oto sprawca zamieszania:

 

101094dd27ca1691.jpg

 

Jest to dosyć gęste białe mleczko o bardzo przyjemnym zapachu, ciężko określić czym pachnie, ale napiszę że pachnie czymś słodkim, przy czym przyjemnie się z nim pracuję.

 

Specjalnie na ten test zostawiłem sobie ostatni panel jaki mi został do poprawy, czyli drzwi kierowcy. Na początek dokładnie je umyłem, później przyszedł czas na glinkę od BH soft i ponowne mycie.

 

f43e0b83cf565d89gen.jpg

 

Cały panel przeleciałem dokładnie UC na twardej stronie Tri Color'a od MS.

 

49ad0068dc34d7b3.jpg

 

360e42454caa8c85gen.jpg

 

f5bc342b528f0099gen.jpg

 

I przyszedł czas na Ultimate Polish do nakładania użyłem miękkiej strony Tri Color'a od MS. Do przetarcia użyłem Fluffer Miracle Supra Microfibrae Towel od CG.

 

Po lewej stronie mamy sam UC, a po prawej UC + Ultimate Polish.

 

ddfdd0cdeda4f91fgen.jpg

 

47071aaf8153bab8.jpg

 

Z góry przepraszam za jakość zdjęć, ale żaden ze mnie fotograf, a pod ręką był tylko telefon :zly:

 

Reasumując, jeżeli ktoś chce podkręcić głębię koloru to jest to produkt dla niego. Na zdjęciach może i tego dokładnie nie widać ale Ultimate Polish ładnie wyciąga głębie lakieru i sprawa że jego powierzchnia staje się jeszcze gładsza w dotyku. Jest to dosyć gęste mleczko co sprawia, że ten produkt jest mocno wydajny na całe drzwi poszło mi może 4-6 ml. Jego zapach jest bardzo przyjemny co sprawa że praca z tym produktem jest bardzo przyjemna. Efekt końcowy Ultimate Polish mogę porównać do Mirror Glaze od AutoBrite, tyle że jedno to cleaner/politura, a drugie to delikatnie ścierna emulsja.

 

Jeżeli w moje ręce wpadnie lepszy sprzęt do uwiecznianie tego co wykonam, to na pewno powtórzę test z lepszymi zdjęciami.

 

Jeszcze na koniec podziękowania dla Car Crazy za możliwość wypróbowania nowego produktu Meguiars.

Opublikowano

różnicę widać i to znaczną, mam też tester i produkt jest bardzo przyjemny, chyba najlepszy cleaner jakiego używałem, tylko wydaje się też najbardziej ścierny, porównał bym go do rozrzadzonego swirlx-a

Opublikowano
:shock: no niezły, ale czy ten produkt będzie się nadawał po SSR1? Coraz bliżej do urlopu i chcę skompletować na początek testery, ale to nie ma znaczenia, chodzi o działanie i efekty końcowe. Pytanie jak wyżej, lepiej po SSR1 dać Ultimate Polish czy lepiej cleaner Dodo, potem wosk FK? Bo moim następnym zakupem miał być cleaner, ale... :o TriColor też już mam, a chodzi mi o efekt lustra i zabezpieczenie na dłuższy okres, bo niestety garażuję pod chmurką.
Opublikowano

Na wstepie zaznacze, ze nie mialem okazji testowac tego produktu, jednak z opisu przedstawionego na forum megsa UP opisany jest jako srodek wykanczajacy. Nie trudno uniknac porowania do SwirlX. Chociaz przedstawiciel megsa wymigiwal sie od odpowiedzi wprost na pytanie o porownanie sciernowci, mozna wywnioskowac ze UP jest mniej scierny niz SX, za to zawiera bogata ilosc olejkow. Ma to swoje plusy i minusy. UP ma byc latwiejszy w pracy, jednoczesnie odrzywia lakier i poprawia wyglad, z drugiej strony moze maskowac niesodkonalosci, np po UC. W kazdym razie jest to bardziej srodek wykanczajacy niz cleaner. W lini megsa jest to amatorski odpowiednik M205, gdzie UC odpowiada M105. Dla przypomnienia:

 

e5bc6903a530c06e.jpg

Opublikowano

Również miałem okazje przetestować Meguiar's Ultimate Polish dzięki użytkownikowi CAR CRAZY.

 

Przystępując do pracy podzieliłem maskę na pół, żeby zobaczyć czy widać dużą różnice.

Auto wcześniej zostało dwa razy umyte i wyglinkowane (jednak glinka nie dała rady usunąć żywicy).

 

img0325mc.jpg

 

img0326l.jpg

 

Do pracy z produktem użyłem bawełnianego aplikatora.

 

img0327jl.jpg

 

Produkt ma właściwości czyszczące widać po aplikatorze mimo dwukrotnego mycia karoserii.

 

img0328hv.jpg

 

Po ściągnięciu taśmy z połowy maski słońce zaszło za chmury, patrząc nie widziałem różnicy w blasku między połówkami. Jednak po skończeniu całego auta chyba przybyło mu blasku ;)

 

img0329k.jpg

 

 

img0331jc.jpg

 

Jednak produkt maskuje w jakimś stopniu swirlsy, stają się mniej widoczne pewnie dzięki substancją wypełniającym. Na zdjęciu może ciężko wam będzie to zobaczyć, ale na żywo przechodząc przy padaniu słońca na różne miejsca widać to.

 

Tu mamy po:

 

img0338fq.jpg

 

A tu przed:

 

img0339de.jpg

 

A tu parę fotek po nałożeniu:

 

img0349tb.jpg

 

img0350aj.jpg

 

img0361ii.jpg

 

img0353is.jpg

 

img0355j.jpg

 

Moje spostrzeżenia na temat produktu:

 

-zapach: jak dostałem tester przypominał mi zapachem produktu typy zmywacz, rozcieńczalnik tylko o mniejszej woni, ale później wąchając zapach przypominał mi owoce leśne czy zapach gumy balonowej. Ciężko mi jednoznacznie określić :kox:

-konsystencja: gęste mleczko,

 

-aplikacja: łatwo się pracuje produktem, nie ma problemu z późniejszym polerowaniem,

 

-wydajność: produkt wydajny, przy nakładaniu cienkiej warstwy na całe auto zużyłem z 15ml.

Opublikowano

Test sponsorowany przez CAR CRAZY

 

W końcu udało się ogarnąć chwile wolnego czasu i przeprowadzić obiecany test. Po rozmowie z Car Crazy postanowiłem zrobić porównanie na tle 3 produktów. Tak więc na pomoc przyszli:

 

Meguiars SwirlX

Meguiars DC2

PB Black Hole

 

Ale zacznijmy od początku. Samochód testowy Seat Leon, 2006 rok, 193.000 km przebiegu. Jak przypuszczam nigdy nie była robiona korekty i wosków czy dobrego traktowania lakieru raczej nie zaznał ;)

 

img3342a.jpg

img3347x.jpg

 

Auto trzeba najpierw było umyć...

 

img3268o.jpg

img3269ij.jpg

img3272st.jpg

 

Do mycia użyłem Meguiars Gold Class Car Wash...

 

img3277iw.jpg

img3278o.jpg

 

Po umyciu, auto zostało wyglinkowane glinką BH Soft. Jak po pierwszym glinkowaniu to glinka źle nie wyglądała...

 

img3281p.jpg

 

Po glince, auto ponownie zostało umyte oraz wysuszone...

 

img3282v.jpg

img3285i.jpg

img3286q.jpg

img3290o.jpg

 

Pora na przedstawienie pomocników...

 

img3275q.jpg

 

Więc zaczynamy od pierwszego porównania. Wszystki produkty były aplikowane żółtym padem Megsa, oraz polerowane MF Megsa... po lewej stronie czysty lakier, po prawej Meguiars Ultimate Polish...

 

img3291nv.jpg

img3292ll.jpg

img3293xs.jpg

img3295m.jpg

img3299zu.jpg

 

Przechodzimy do kolejnego porównania. Po lewej na górze Meguiars DC2, po prawej Meguiars Ultimate Polish...

 

img3303jl.jpg

img3304h.jpg

img3305e.jpg

img3306ku.jpg

img3308g.jpg

img3312mh.jpg

 

Kolejnym testem będzie Meguiars SwirlX położony po lewej na środku, po prawej Meguiars Ultimate Polish...

 

img3313bn.jpg

img3314k.jpg

img3315in.jpg

img3316k.jpg

img3318d.jpg

img3323d.jpg

 

Na ostatni kawałek drzwi zostawiłem PB, wiec lewa strona na dole PB Black Hole, po prawej Meguiars Ultimate Polish...

 

img3325px.jpg

img3326oz.jpg

img3329m.jpg

 

Na koniec wszystko Zuzamen ;)

 

img3331x.jpg

img3330a.jpg

img3328dm.jpg

img3327bi.jpg

img3334m.jpg

img3340c.jpg

 

Jeszcze po przetarciu dokładnie MF w celu pozbycia się śladów po taśmie. Przednie drzwi były tylko przemyte przy tylnych drzwiach. Reszta nie jest umyta...

 

img3348ml.jpg

img3349of.jpg

img3350wd.jpg

img3351ru.jpg

img3352uc.jpg

 

Na koniec kilka słów od siebie. Zapach Meguiars Ultimate Polish delikatnie chemiczny, ale przyjemny, nie jest nachalny. Konsystencja, dość gęsta. Co do nakładania, to chyba najgorzej mi się ją nakładało ze wszystkich porównywanych. To samo tyczy się polerowania MF. Najdłużej musiałem ją ścierać, dość szybko zasychała. Auto bylo robione w cieniu, słońca nie było wiec, też z tego powodu brakuje fotki w świetle dziennym.

Natomiast po zakończeniu wszystkich prac, nie zauważyłem żadnej różnicy miedzy wszystkimi czterema pastami. W dotyku wszystkie były tak samo gładkie. Na gotowe przyszedł znajomy, nie wiedział co robiłem i także nie zauważył różnicy między częściami tylnych drzwi.

Może coś z tym lakierem jest nie tak, albo brak promieni słonecznych, no ale ja różnicy nie zauważyłem. Natomiast jest widoczna różnica pomiędzy drzwiami przednimi a tylnymi ;)

 

Na koniec dziękuje Car Crazy za możliwość przeprowadzenia testu. Mam nadzieje ze relacja będzie się podobać oraz będzie przydatna ;) Jest to moja pierwsza fotorelacja na forum, także jak coś jest nie tak t proszę o sugestię oraz o wyrozumiałość ;)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Nie kładź butelek na goły dach, bo będziesz miał pod spodem jakieś drobinki piasku i sobie porysujesz :P

Opublikowano

Heh tak myślałem ze ktoś to wypomni :P Tak czy tak będzie robiona korekta maszynowo, ale na przyszłość faktycznie, trzeba zapamiętać aby tak nie robić ;)

Opublikowano

Wpadło mi do głowy, że mogłeś porównać kropelkowanie tych produktów, może tu byłaby różnica między nimi :-] a tak poza tym ciekawy teścik produktów :P

Opublikowano

Dla niektórych politura to już ostatni etap pracy to może warto pokazać czy jest jakaś różnica w kropelkowaniu między tymi politurami.

  • Administrator
Opublikowano

Może coś w stylu Sonax Autopolitura ze stacji benzynowej to i LSP dla większosci ludzi, ale napewno dla nikogo stąd, więc zupełnie nie rozumiem takiej propozycji, ale jak autor chce to niech robi.

Opublikowano

Tez myślałem ze kropelkowania nie robi się przed końcowym produktem, jakim jest wosk, dlatego tez takich fotek nie ma. Ale jeśli jest takie "zapotrzebowanie" to dla mnie nie problem zlać auto woda i zrobić fotkę ;)

  • Administrator
Opublikowano

Jeśli moge coś doradzić, to lepszym testem byłoby nałożenie wosku na wszystkie wymienone środki, i kontrolowanie ich wpływu na trwałość wosku. Z tym że do takiego testu lepszy byłby poziomy panel nadwozia.

Opublikowano

Faktycznie opcja z woskiem wydaje się ciekawsza. Niestety panelu już nie zmienię i z racji braku czasu został wybrany taki, a nie inny, no ale trudno. Będę testował na pionowym panelu. Evo może doradzisz od razu którego wosku użyć:

 

1. Megs #16

2. Lusso Oro

3. Megs Gold Class Liquid Wax

4. Victoria Concours Wax

  • Administrator
Opublikowano

Również byłbym za Victorią, użyty wosk tu ma mniejsze znaczenie akurat, ale Victorią najfajniej mi się pracuje z tych wszystkich ;)

  • Partner forum
Opublikowano

Mosiu_SR, Dziękuje za test i poświęcony czas. Możesz napisać coś o poziomie wypełniania rysek, wiem że nie było słońca ale może coś zaobserwowałeś :o

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Wczoraj i ja postanowiłem przetestować UP od CAR CRAZY.

 

Niestety nie mam zdjęć.

 

1. Zapach bardzo przyjemny.

2. Konsystencja gęstego mleczka - w zasadzie na pojedynczy element karoserii wystarczało jedno "pacnięcie" (wielkości ziarna groszku) na pada

3. Nakładałem przy zastosowaniu trikolor - najpierw twardą stroną, później miękką i ew. na koniec przetarcie mikrofibrą.

 

 

Właściwości czyszczące oceniam bardzo wysoko - zdecydowanie wyżej niż cleanera Step 1 od megsa.

Przy zastosowaniu UP bardzo łatwo usuwało mi się wszelakie ślady po wodzie, zacieki (takie, z którymi step 1 nie dawał sobie rady).

Pomimo dokładnego umycia auta, pad po UP zebrał dość sporo brudu.

 

Odżywienie - widać różnicę, ale nieco wyżej oceniam wygląd po PB Black Hole - powiedzmy, że jeśli PB jest wyznacznikiem skali (10/10) to UP dostaje 8,8/10

 

Łatwość nakładania - jak pisałem - stosowałem pad trikolor.

Żadnego problemu ze "zbieraniem resztek" nie było.

UP zdecydowanie przyjemniej stosuje się na zimnym lakierze niż na nagrzanym.

 

Właściwości wypełniające / maskujące - bardzo drobne ryski - OK, ale jak już element jest nieco bardziej zmasakrowany to wielkiej różnicy widać nie będzie :D

 

 

Reasumując - pozostaje mi sprawdzenie, jak będzie z trwałością #16, po zastosowaniu UP.

Jeśli nie będzie gorzej niż po Step 1 to jestem przekonany, że skuszę się na UP, a step 1 pójdzie w odstawkę :-]

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Niedawno również otrzymałem do testu Cleaner UltimatePolish, porównuję go z AG SRP.

Pacjent to przedni lewy błotnik A6. Praca ręczna.

 

IMG_4371.jpg

IMG_4369.jpg

IMG_4368.jpg

IMG_4370.jpg

IMG_4374.jpg

IMG_4374.jpg

 

Tutaj po połowie elementu. Aplikator jak widać czysty. Wtarty praktycznie do zniknięcia, powierzchnia przetarta eurowem.

IMG_4376.jpg

IMG_4375.jpg

 

Prawa UP, lewa nic:

IMG_4377.jpg

IMG_4378.jpg

 

Ogólnie lakier został przyciemniony o 2% ;), nabrał śliskości i gładkości.

 

Tutaj porównianie z AG SRP, (po lewej)

 

IMG_4379.jpg

IMG_4380.jpg

 

 

W tym porównianiu wygrało SRP. Lakier jest po nim bardziej śliski, łatwiej sunie się po nim aplikatorem z woskiem. Ogólnie UP nie jest zły, ale na reszte auta poszło SRP.

W późniejszym terminie zrobię test na ciemnym lakierze, gdzie może będzie lepiej widoczne przyciemnienie lakieru. :)

 

Pozdrawiam.

  • 5 lat później...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Wykańczająca gąbka, nie przesadzać z obrotami, nie trzeba ostro grzać, skoro da się zrobić robotę ręcznie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.