Jump to content

Renault Thalia - pierwsza korekta


Lukk
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich. Jako, że samym pielęgnowaniem samochodów już się jakiś niedługi czas zajmuję przyszła pora na pierwszą samodzielną korektę lakieru, efekt nie był taki jak oczekiwałem no ale jest jak jest :/ samochód miałem pozostawiony na max 14h :thumbdown: od świtu do zmierzchu i następnego dnia tylko zrobiłem fotki po mojej "próbie" korekty.

Pacjent to paskudne :evil: Renault Thalia, 8 letnie autko za przebiegiem 30k km :shock: a patrząc na stan lakieru to :shock::shock: . Auto nigdy nie myte szamponem, zawsze woda + bluzka po tacie, i efekt jest jaki jest. Chciałem go trochę odświeżyć czego efekty widać poniżej.

 

Arsenał :

 

APC - Bilt Hamber HD

Glinka - Bilt Hamber Soft

Szampon - Gold Class

Tar remover - ValetPro

Rękawica do mycia - CG

Taśmy - zwykła malarska i 3m

Polerka - SilverLine

Pady - ABW + Zielony 3m

Pasty - Menzerna fg500 i sf4000

Cleaner - PB

Wosk - Collinite 476

Plastiki zewnętrzne - ValetPro Dionysus

Plastiki wewnętrzne - ValetPro Talos

 

Thalia przyjechała do mnie w takim stanie

img0062el.jpg

img0072ub.jpg

img0075wq.jpg

 

 

Autko najpierw spryskałem APC 1:10 + Gold Class - brud ładnie odczepił się od powierzchni

Następnie już samym Gold Classem na dwa wiadra + rekawica CG

Tar Remover od ValetPro spełnił swoje zadanie.

Glinka od BH jak widać na zdjęciu miała co robić, pierwsza fotka glinki z drzwi kierowcy po dokładnym wyczyszczeniu tar removerem, druga z tylnej klapy bez tar removera

img0095aq.jpg

img0096ji.jpg

Ponownie umyłem i osuszyłem samochód, sprawdźmy co widać pod słońce

img0103xq.jpg

img0105lb.jpg

img0116fs.jpg

I pod moim miernym halogenem

img0097tb.jpg

 

Okleiłem samochód taśmami i prezentował się tak (wyleciało mi to z głowy więc fotki już po fg500 na połowie maski i nadkola)

img0125hay.jpg

img0129jx.jpg

 

 

 

Przystąpiłem do pierwszej w życiu korekty maszynowej. Z racji baaardzo ograniczonego czasu tylko dwa 50/50. Maska i nadkole. Całe auto obleciałem fg500 na zielonym 3m a później sf4000 na czarnym abw. Jak wystartowałem o 11 tak skończyłem o 23. Pierwszy raz to jednak ciężka sprawa :) Jako że nie miałem IPA to APC w stężeniu 1:3 żeby chociaż spróbować resztki pasty usunąć.

img0135xo.jpg

img0138qe.jpg

img0142oy.jpg

img0141ht.jpg

img0140ug.jpg

 

Następnie umyłem autko na dwa wiadra, suszenie jankiem. Cleaner od pb i Colli 476. Plastiki ValetPro zewnątrz/wewnątrz + odkurzanie i autko musiało wracać do właścicielki ;/

img0149ey.jpg

img0151ig.jpg

img0157pvf.jpg

img0158mb.jpg

img0159pv.jpg

img0160oh.jpg

img0162m.jpg

img0163usd.jpg

To moja pierwsza foto relacja więc i tu jest duuuużo do poprawy, jednak gonił mnie czas.

Pozdrawiam

 

 

Już szukam samochodu któremu mógłbym poświęcić te 30 h i naprawdę sprawdzić się w korekcie

Link to comment
Share on other sites

Maska dwa razy fg500 + sf4000 i zdecydowanie odżyła, była strasznie szara według reszty samochodu, ciężko mi powiedzieć ile w tym zasługi zdjęcia, ale w realu wygląda :good: mimo, że sporo zostało. Damian na opony poszedł na szybko talos od valetpro ale już nie zrobiłem zdjęcia :(

Link to comment
Share on other sites

Nie przesadzaj z tym że Ci nie wyszło.Dobrze dążyć do perfekcji ale bądź świadom że po pierwszym razie osiągnąłeś efekt lepszy od większości "profesjonalnych fachowców" ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.