Jump to content

Opel Vectra B 3.0 V6


Recommended Posts

Opel Vectra B 3.0 V6 1996"

 

W miniony weekend do mojego garażu zawitała kolejna Vectra. Tym razem samochód w kolorze Meteor Grey z palety barw Audi A5.

Samochód jest z roku 1996" lecz został całkowicie odmalowany na przełomie 2009/2010r. od tego czasu więcej zwiedza warsztaty niż jeździ.

Stan lakieru pozostawiał wiele do życzenia, odchodzący klar, pęknięcia, ślady po papierze ściernym, głębokie rysy to tylko niektóre z defektów. Jest tego multum.

Pomimo tego wszystkiego postanowiłem się zmierzyć z lakierem i zrobić co w mojej mocy aby przywrócić mu choć trochę blasku.

 

Użyte materiały:

 

Mycie.

1. Szampon Monster Shine + Woda

2. Glinka Meguiars Clay Bar

3. Meguiar's Quik Detailer

4. Nielsen Cyclone APC

 

Koła.

1. Meguiar's Hot Rims Aluminium Wheel Cleaner

2. Meguiar's Hot Shine Tire Gel

 

Korekta Lakieru/Zabezpieczenie.

1. Polerka Das-6

2. Pasta polerska S17+

3. Pasta polerska S40+

4. Meguiar's PlastX Clear Plastic

5. Wosk Meguiar's Gold Class Liquid Car Wax

6. Pady Scholl (Pomarańczowy i Niebieski) oraz Monster Shine (Czarny) - 125mm, 80mm

 

Reszta.

1. Szyby: Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner

 

Samochód o którym mowa:

 

001uke.jpg

 

Każdy element przed polerowaniem został wyglinkowany. W tym przypadku glinka miała co ścierać:

 

002gyp.jpg

 

Tylny prawy błotnik. Przed:

 

003txi.jpg

 

004ceg.jpg

 

005jey.jpg

 

50/50:

 

006yq.jpg

 

Po:

 

007wsb.jpg

 

Drzwi prawe tył, przed:

 

008fi.jpg

 

009ili.jpg

 

50/50:

 

010ogy.jpg

 

011ew.jpg

 

Drzwi prawe przednie, 50/50:

 

012tft.jpg

 

Słupek, 50/50:

 

013dtn.jpg

 

Tylna klapa, przed:

 

014uv.jpg

 

015ii.jpg

 

016xwc.jpg

 

50/50:

 

017de.jpg

 

Tył, przed:

 

019kz.jpg

 

020ef.jpg

 

021wrg.jpg

 

Po:

 

022wm.jpg

 

023jp.jpg

 

024iv.jpg

 

025cs.jpg

 

026ewf.jpg

 

Zderzak tylny, przed:

 

027za.jpg

 

028tr.jpg

 

029rx.jpg

 

030wm.jpg

 

031qc.jpg

 

032odb.jpg

 

50/50:

 

033fp.jpg

 

034rm.jpg

 

Po:

 

035hd.jpg

 

036al.jpg

 

037rc.jpg

 

038sn.jpg

 

Lampa prawa tył, przed:

 

039zq.jpg

 

040tq.jpg

 

041wx.jpg

 

Po:

 

042eb.jpg

 

043llz.jpg

 

044jv.jpg

 

Lampa lewa tył, przed:

 

045cm.jpg

 

046lj.jpg

 

047jfb.jpg

 

Po:

 

048az.jpg

 

049cj.jpg

 

Zderzak przedni, przed:

 

050vv.jpg

 

Po:

 

051tk.jpg

 

052hoy.jpg

 

053or.jpg

 

Błotnik przedni lewy, przed:

 

054ka.jpg

 

055tal.jpg

 

50/50:

 

057skr.jpg

 

Po:

 

056jq.jpg

 

058mn.jpg

 

Drzwi lewy przód, przed:

 

059es.jpg

 

Po:

 

060cm.jpg

 

061ia.jpg

 

Drzwi lewy tył, przed:

 

062mg.jpg

 

50/50:

 

063uh.jpg

 

064vn.jpg

 

Po:

 

065ix.jpg

 

066i.jpg

 

Błotnik lewy tył, przed:

 

067py.jpg

 

068io.jpg

 

Po:

 

069la.jpg

 

070df.jpg

 

Po tym etapie zakamarki, profile i wnęki zostały wyczyszczone za pomocą pędzelka i Nielsena Cyclone APC.

Następnie całość została umyta szamponem Monster Shine i osuszona za pomocą Meguiar's Water Magnet Microfiber.

Po tych etapach zabrałem się na nakładanie wosku. Tym razem postawiłem na Meguiar's Gold Class.

 

19417458.jpg

 

Po nałożeniu i wytarciu wosku, na gumowe oraz plastikowe elementy nałożyłem Meguiar's Gold Class Trim Detailer

 

071ca.jpg[/img]

 

http://img703.imageshack.us/img703/8506/072ff.jpg[/img]

 

073wmx.jpg

 

074n.jpg

 

Następnego dnia koła przetarłem Meguiar's Hot Rims Aluminium Wheel Cleaner a opony zabezpieczyłem Meguiar's Hot Shine Tire Gel.

Całość prezentuje się następująco:

 

075j.jpg

 

076hv.jpg

 

077lz.jpg

 

078lq.jpg

 

079rf.jpg

 

080ep.jpg

 

081ji.jpg

 

082gg.jpg

 

083ii.jpg

 

084tm.jpg

 

085si.jpg

 

086zb.jpg

 

087jj.jpg

 

088eq.jpg

 

W oczekiwaniu na właściciela pobawiłem się Fish-Eye'm:

 

089aklb.jpg

 

090hc.jpg

 

091pi.jpg

 

092dt.jpg

 

093sra.jpg

 

094vi.jpg

 

095sz.jpg

 

096wl.jpg

 

Pod maską (gorący temat) nastąpiło sporo zmian aczkolwiek prace nadal trwają:

 

097vt.jpg

 

098re.jpg

 

099qqo.jpg

 

100xo.jpg

 

101fd.jpg

 

Jeżeli chodzi o wnętrze. Jest delikatny nieład... Ale już nie długo będzie zaskakiwać.

 

102wp.jpg

 

103dn.jpg

 

104hj.jpg

 

105cnq.jpg

 

Nad samochodem spędziłem 13h

Pomimo nie najlepszego stanu lakieru jestem zadowolony. To co było możliwe do usunięcia zostało usunięte.

Sporo elementów nadaje się do ponownego lakierowania co nastąpi niebawem, ewentualnie całość zostanie obklejona folią. Czas pokaże.

 

Jeżeli ktoś chciałby się dowiedzieć więcej o w/w samochodzie to zapraszam na relację z zeszłego roku.

 

OPT Tuning - Opel Vectra B 3.0 V6

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Mnie się nie podoba, że nie próbowałeś usunąć rys pod lakierem. No ale trudno ;)

Poza tym przednie felgi są inne niż tylne (docelowe?). Więc po co na nie dressing? Tak proforma? ;)

PS> Oczywiście dobra robota i dobrze, że chociaz fotel Ci zostawili :mrgreen:

Natomiast nie podoba mi się ta hydrografika...

Link to comment
Share on other sites

Mnie się nie podoba, że nie próbowałeś usunąć rys pod lakierem. No ale trudno ;)

Poza tym przednie felgi są inne niż tylne (docelowe?). Więc po co na nie dressing? Tak proforma? ;)

PS> Oczywiście dobra robota i dobrze, że chociaz fotel Ci zostawili :mrgreen:

Natomiast nie podoba mi się ta hydrografika...

 

Rysy pod lakierem, czyli?

Samochód na co dzień porusza się na 19", te przednie ze zdjęć są na wyścigi. Przetarłem je aby w miarę wyglądały.

Hydrografika to rzecz gustu. Każdy ma na ten temat odrębne zdanie. Mogę tylko powiedzieć, że na żywo wygląda ładnie.

Link to comment
Share on other sites

A ja mam pytanie jak S17+ się spisuje z DAS-6 ?

Ile średnio przejazdów musisz robić, żeby wyprowadzić średnio zapuszczony lakier?

Jak z konsystencją tej pasty ?

Link to comment
Share on other sites

Robota fajna, jako miłośnik Vectr auto naprawdę super, znam jako tako te autko z forum VKP, ale nigdy nie sądziłem ,że jest z 96' :D Odmalowane i zrobione na polifta ze zderzakami zendera wygląda miodziaśnie :D Piękna robota i piękna furka :good:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.