Jump to content

Recommended Posts

Posted

Poszukuję antidotum na coś takiego:

 

imag0025kd.jpg

 

To łuszcząca się folia - plastik w przednich drzwiach. Często takie elementy, o ile nie są lakierowane, potrafią zmienić kolor na słońcu. U mnie .... nawet popękały. Jak dbać? Poszukuję osoby, zakładu która/y mi to naprawi.

 

Dzięki z góry.

Posted

jak to te na słupkach to kup inną folię i oklej - z tej juz nic nie będzie.

  • Moderator
Posted

Odbarwioną można poratować Black Dye ale jak już popękała to tylko wymiana.

Można kupić czarną folię w markecie budowlanym, nie jest ot drogie to jak wypłowieje można zmienić albo poszukaj czegoś dedykowanego do aut.

Posted

Dzięki! Zastanawiam się jak zdejmować starą. Jakimś rozpuszczalnikiem potraktowaćm, czy nożykiem...hm..

Posted

Najlepiej pomóc sobie opalarką, a przy obecnych temperaturach ok 4 na słońcu to i bez niej ładnie zejdzie.

Posted

Na YT jest kilka filmików "jak bezpiecznie ściągać folie". U Ciebie stres jest mniejszy, bo i tak to okleisz jeszcze raz. Jak zedrzesz wszystko to oczyść powierzchnię tar & glu removerem, odtłuść i klej następną. A jak już zmienisz na nową, to nacieraj siuwaxami - do winylu masz szeroki wachlarz środków. Dłużej posłuży. Powodzenia. ;)

Posted

Mam podobny problem z tym samym elementem w A3 z tym że na środku, najpierw pojawiały się bąble, szczególnie jak było gorąco, potem jakby wciągały się spowrotem, ale ostatnio już z jednej strony pękło i kawałek odpadł. Nie wiedziałem że to jest folia, myślałęm że jakiś rodzaj farby :o Może bardziej trwałe będzie pomalowanie tego w macie?

Posted

Zeby bezboleśnie sciągnąć folię wystarczy podgrzewać suszarką i delikatnie odciągać. Pod wpływem temperatury klej puszcza a sama folia robi się rozciągliwa ( przynajmniej tak miałem w Skodzie). Jeśli chodzi o nową folię to bez problemu znajdziesz na allegro. Faktura i kolor identyczny ( tak bylo w moim wypadku, że pasowało idelanie). Naklejasz to także przy pomocy suszarki.

Posted
Zeby bezboleśnie sciągnąć folię wystarczy podgrzewać suszarką i delikatnie odciągać.

 

Folie nalezy sciagac wkladajac pod nia palce i wypychac do gory, minimalizuje to ryzyko uszkodzenia lakieru. Oczywiscie podgrzewajac.

  • 1 year later...
Posted

Ok, już wiem. Podgrzać suszarką, opalarką i schodzi płatami. Pod spodem jest lakier. Może warto go tak zostawić skoro całe auto jest czarne?

Posted

Tylko nie zdziw sie jak bd Ci sie rwac jak durna. Niewiem jaka folia Ty masz oklejone, byc moze ktos poszedl po taniosci i okleil najzwyklejszym monomerem. Mialem niedawno taki przypadek, roczna folia na dachu (naklejka pod L`ke) wymiar hmmm 30x30 cm? Sciagalem ja prawie godzine :/ tak sie rwala. Jak bd oklejal, sciagnij najlepiej caly element, w tym przypadku ten czarny slupek. Na koniec pracy dogrzej folie, dociskajac ja dokladnie. Tylko nie za badzo zebys jej nie przegrzal ;) Jakbys mial problemy pisz, oklejam auta ;)

Posted

Ja bym odkleił wszystkie folie i zostawił czarny oryginalny lakier. Potem go woskować razem z resztą auta. Połysk pomiędzy szybami według mnie wygląda lepiej od matu :good:

Powodzenia

Posted

No właśnie na innym forum o tym wstępnie rozmawialiśmy. Obecność tych folii, to kwestia estetyki, tj. w przypadku innych kolorów, czarne listy stanowią spójną całość z szybami i nie odznacza się za bardzo słupek. W przypadku czarnego lakieru... Raczej nie ma to takiego zastosowania.

Posted

Dokładnie tak :good: w przypadku czarnego lakieru mamy kłopot z głowy.

Kiedyś, jak wcześniej miałem samochód w czerwonym kolorze, zmieniłem folię z czarnego matu na czarny połysk IMO fajniej to wygląda.

Powodzenia

  • 9 months later...
Posted

No i udało się. Postanowiłem zerwać folię, a pod nią - super lakier :)

 

Jednak gąbką w jednym miejscu popsułem... jak myślicie, czym będę mógł takie rysy usunąć?

 

945102_10201532472460648_834203359_n.jpg

 

A efekt po zdarciu taśmy:

 

1999778131_22905_1.jpg

1999778131_22905_2.jpg

1999778131_22905_3.jpg

 

Cała operacja trwała 5 godzin (ten cholerny klej bardzo trudno jest usunąć). Ale warto :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.