Jump to content

likwidacja przejścia po zrobieniu zaprawki


Recommended Posts

Witam,

w swoim polo 6n2 lakiernik robił mi zaprawke, zaprawkę robił pod tylną lewą lampą, wszystko ładnie pięknie gdyby nie to ze w miejscu gubienia lakieru bezbarwnego widać ewidentnie linie w którym było to robione... linia jest ciemna tak jakby brudny lakier to wygląda...

 

panowie czy da sie to jakos zamaskowac / wyprowadzić ?

 

lakier to lb7z - srebrny

 

lakiernik jak to lakiernik używa papieru wodnego i magicznej niezwyciężonej g3 farecli...

 

dodam iż posiadam silverline maszyne, mase środków, w tym całą serię past PB SSR 1-3

mam tez na stanie papiery wodne 3m 2500

 

panowie pomozcie bo jak to widze to mnie trafia!

 

dzieki

Link to comment
Share on other sites

Podejrzewam, że to nie przejście bezbarwnego dało taki efekt tylko ułożenie płatków metalika w bazie-na srebrnym efekt ciemniejszej smugi. Przejście klaru jest wypolerowane na gładko? nie ma cytryny? bo jak tak to problem tkwi własnie w bazie i niestety zabiegi kosmetyczne nie pomogą.

Link to comment
Share on other sites

Borek, tylko dlaczego to przejscie widać tylko i wylacznie w linii tak jakby, tylko ta linia sie tak odznacza, reszta jest ok, zarowno swiezy jak i oryginalny lakier między linią przejscia wyglada tak samo i np. na mniejszej powierzchni (listwy dachu) nie widać tego przejścia

Link to comment
Share on other sites

Lakier im bliżej przejścia tym bardziej jest rozpylony, przy kładzeniu każdej kolejnej warstwy bazy lakiernik kończył w tym samym miejscu - troche inaczej mógł ułożyc się metalik w dalszej "mokrej" części a inaczej w tylko napylonym przejściu. Był kiedyś taki efekt na srebrnym aucie mojego taty, które było lakierowane od tylnego rogu gdzieś do połowy błotnika i w konkretnym oświetleniu dawało to podobny efekt do tego który opisujesz

Link to comment
Share on other sites

Bezbarwny jest cieniowany do jakiego momentu ? Spolerował nadmiar że wszystko razem tworzy jedną całość? Jesteś w stanie stwierdzić gdzie kończy się bezbarwny ? Czuć pod palcami przejście ? Może wrzuć jakąś fotkę będzie łatwiej stwierdzić co to jest.

Link to comment
Share on other sites

Nic nie zrobisz kolego. Ślad jest dlatego że baza wystaje poza bezbarwny.

Jeśli masz rację i jest tak jak piszesz widzę jedno dobre wyjście - wizyta u lakiernika z reklamacją bo odwalił fuszerkę :thumbdown:

Link to comment
Share on other sites

wydaje mi się że lakiernik nie użył rozcieńczalnika do cieniowania i dlatego widać linie

 

[ Dodano: 27 Maj 2011, 20:38 ]

Paffcio_6n, Nic nie zrobisz kolego. Ślad jest dlatego że baza wystaje poza bezbarwny.
to by znaczyło że nie domalował raczej mało możliwe byłoby to mocno widać
Link to comment
Share on other sites

maya, Nie napisałem że nie "domalował" tylko ze baza wystaje poza klar. Uzyska się taki efekt jeśli za daleko polecisz bazą. Po przykryciu klarem jest dobrze, ale po próbie spolerowania przejścia, ściera się najpierw warstwa wierzchnia(klar), a dopiero później spód(baza) i dlatego baza będzie wystawała po za klar.

 

 

Ale tak jak to napisał maestro00, fotka by wiele pomogła. Przynajmniej w oględzinach : :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

dobra panowie temat do zamkniecia - dałem do poprawki tym razem do innego majstra, jest jeszcze jedna sprawa

 

zeby nie zakladac nowego tematu to zapytam tutaj, w srebrnym aucie kolegi jest masakrycznie zrysowana maska, rysy nie są do podkladu, ale po pierwsze ktos kiedys ją lakierował i widać rysy po niedotartej szpachli prawdopodobnie, czuc ewidentnie pod palcem nierownosci na lakierze, chciałbym całą maskę przelecieć papierem wodnym 2500 z 3M tylko boje sie ze pozniej po takiej ingerencji (zmatowieniu calej maski) nie wyprowadze jej już do 0 - nigdy nie stosowałem wodnego na tak dużych powierzchniach i mam obawy - byc moze niepotrzebne obawy ale wszelkie rady będą pomocne :)

 

otóż czy jak zmatowię całą maskę wodnym 2500 (wyprowadzę te nierownosci przynajmniej w jakims stopniu) to czy pozniejsza korekta serią PB SSR 3-1 i nalozenie wosku pozwoli mi wyprowadzić całość do idealnego połysku ?

 

posiadam padyABW, gofrowany hard cutting niebieski, czarny, biały gladkie

Link to comment
Share on other sites

możesz przejechać całą maskę bez obaw. najlepiej papierem 2000. większość jak nie wszystkie defekty powinny zginać. chyba, że jest to niedotarta szpachla ale to rzadko się zdarza. dobrze jest zaopatrzyć się w klocek.

Link to comment
Share on other sites

jak dla mnie nie ma kolosalnej różnicy w papierach. korzystam z Nortona i jest ok. Jakie to auto? np. na Japońcu zrobisz to 2500 bez problemu tyle, że będzie trochę więcej tarcia. 2000 jest szybciej i taka różnica.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.