Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Master
Opublikowano
A może macie jakieś sugestie jak mogę się pozbyć tych rys?

Stosowałem na bocznych listwach drzwi (zewnętrznych) zwyczajne masło orzechowe. Po odczekaniu około 12 godz., aż dobrze wchłonie i przeschnie, dałem na to nano express w celu wygładzenia i zabezpieczenia. Efekt jest naprawdę extra. Myślę, że na takich drzwiach, tym sposobem, również nieźle zamaskujesz te rysy na dłużej.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

małe odświeżenie,

jak usunąć te rysy (raczej dziury):

img1371oq.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

znajdują się na klapie bagażnika więc wymontowanie (jak ktoś wyżej pokazywał) raczej nie wchodzi w grę,

czym to naprawić, jakieś pomysły??

Opublikowano

DawPi

faktycznie to jest jakieś tłoczenie pod poduszkę powietrzną, na szrocie obczaiłem :|

 

matt191

plastik wygląda na twardy, takie głębokie rysy ciężko będzie usunąć opalarką, aczkolwiek można je lekko złagodzić tylko uważaj żebyś nie przegrzał plastiku bo wzór możesz stopić.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Ja tez mam problem z rysami na plastikowych częściach.

 

www.jodlasty.internetdsl.pl/DSC01609.jpg

 

Opalarka nic nie da, próbowałem niżej na schowku i marne były skutki.

Schowek kupiłem na allegro, ale kokpit jest już za drogi.

W rzeczywistości rysy wyglądają jeszcze gorzej.

Ile może kosztować taka naprawa?

 

Zapomniałem dodać, że jest to samochód mojej żony Renault Modus

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

marcinbernard, jak poradziłeś sobie z rysą na drugiej fotce ? mam podobną na schowku zrobioną ... metalowym dodatkiem torebki mojej dziewczyny ... normalnie myslałem,że wyjdę z siebie ...

 

[ Dodano: 19 Wrzesień 2012, 13:55 ]

udało mi się usunąć owe ryski w jakoś 80% ;) co uważam za dobry wynik :) tym bardziej,że robiłem to pierwszy raz :) sama zapalniczka niestety nie jest dobrym pomysłem,lepiej podgrzać było kawałek jakiegoś metalu ( w moim przypadku nóż kuchenny o zaokrąglonym końcu ) podgrzać i wygładzać ;) oczywiście struktura pozostała :)

 

powrócę do tematu :) pokażę w jakim stopniu rysy zostały usunięte ... może można jeszcze bardziej,ale już nie testuję .

 

tak to wyglądało przed :

dsc00404rozdzielczopulp.jpg

 

a tak po :

dsc00408rozdzielczopulp.jpg

 

druga :

 

przed :

dsc00405rozdzielczopulp.jpg

 

 

po :

 

dsc00409rozdzielczopulp.jpg

 

 

cóż jest lepiej,ale mnie dalej razi ... tak zostać już musi , niestety ...

 

zastosowałem jeszcze to :

dsc00426rozdzielczopulp.jpg

 

i taki efekt po :

 

dsc00430rozdzielczopulp.jpg

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

A co myślicie o tym? Jak to można ugryźć? Thomas: jak bardzo ogrzewałeś metal przed przyłożeniem? I czym to robiłeś? Zapalniczką?

 

gi5v.jpg

lb48.jpg

sxtk.jpg

b3fp.jpg

Opublikowano
obawiam się, że twarde

 

to raczej lepiej

 

próbowałem na plastikach w skodzie , renault , na twardych tworzywach

 

robiłem testy zapalniczką opalarką i nagrzanym metalem

najlepsze rezultaty dała zapalniczka krótkie podgrzewanie 1- 2 sek następnie papier ścierny korekta obszaru bardzo delikatna i kolejne grzanie a potem kosmetyki

niektóre czynności trzeba poprawić

Efekty od 50 do 80 % poprawy :)

Sprawdź sobie w mniej widocznym miejscu i zastanów sie czy efekt jest taki jaki oczekujesz

 

uważaj na przegrzanie bo może wystąpić zapadnięcie elementu lub zanik struktury itp

 

Wszystko robiłem na swoją odpowiedzialność i zostawiam ten opis jako ciekawostkę w zadnym wypadku jako coś co masz zrobić :)

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź. Mam nadzieję, że są jakieś szanse żeby to ogarnąć. Kurcze, trochę się boję manipulować płomieniem od razu na plastik. A co masz na myśli jeśli chodzi o 'korektę' papierem ściernym?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

bardzo dużo zależy od rodzaju plastiku, na jednym efekt od uzycia opalarki jest znakomity, w innym miejscu odrazu odbarwia lakier.. dużo też zalezy od tego czy plastik ma na sobie jakis lakier

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Odkopię temat i się do niego przyłączę bo nie ma potrzeby zakładać nowego.

 

Otóż w obydwu samochodach mam problem z tym:

bxav.jpg

 

2b3o.jpg

 

I teraz pytanie czym uzupełnić takie dziury po wkrętach. Jeśli będzie mała różnica między wypełnieniem a całością plastiku to nic.

Opublikowano

Odkopię temat i się do niego przyłączę bo nie ma potrzeby zakładać nowego.

 

Otóż w obydwu samochodach mam problem z tym:

bxav.jpg

 

2b3o.jpg

 

I teraz pytanie czym uzupełnić takie dziury po wkrętach. Jeśli będzie mała różnica między wypełnieniem a całością plastiku to nic.

Opublikowano

Witam ponownie,

Tym razem tematem są odpryski od pasów:

 

2kqk.jpg

 

oraz

 

dpvz.jpg

 

Wogóle to ten "srebrny" plastik jest strasznie delikatny i oprócz tego mam też niewielkie rysy. Jakiś pomysł na zarysowania takiego plastiku?

 

I kolejna sprawa - błyszczący czarny plastik wokół jednego z paneli (strasznie łapie małe rysy, jakieś pomysły czym je potraktować)?:

 

5dlw.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

@matt191

@brakujemibieguu

i inni koledzy mający rysy, których fakturę czuć pod palcami

 

 

Proponowałbym Wam, rozważałbym...

załatanie ubytków

(po usunięciu wystających zadziorów i oczyszczeniu)

z użyciem tzw.:

"Wosk Twardy Do Naprawy Ubytków" (wrzucie hasło w google)

- są to produkty z branży meblarskiej (ale deska rozdzielcza to też swoisty mebel)

 

Wosk taki ma temperaturę topnienia pow. 90 st.C

więc nie spłynie w gorące dni w lato

 

Operację taką najlepiej wykonać lutownicą z ustawioną temperaturą na ok. 100 st.C

- opalarka z reg. temp. z wąską dyszą też będzie OK

(ale grotem lutownicy łatwiej ukształtować wosk w fakturę plastiku)

 

Czasem może zajść potrzeba demontażu elementu - bo grawitacja spowoduje spłynięcie roztopionego wosku.

 

Proponuje nie podnosić temperatury do okolic 120 st.C i więcej,

gdyż wówczas zaczną się topić plastiki (ich temp. topnienia jest różna, od ich rodzaju;

a te z powloką gumowaną mogą w tej temp. już twardnieć i zwęglać się)

 

Ponieważ wosk jest w sztabkach o zadanych kolorach

dlatego przed łataniem należy w odpowiednich proporcjach zmieszać kolory

wosków (najczęściej będzie to czarny z szarym lub białym)

aż do osiągnięcia koloru plastiku

 

 

Nadprogramowo rozważyłbym:

w ten sposób załataną dziurę (lub cały element)

pomalować "Plasti Dip"em bezbarwnym

LUB

nie bawić się w dobieranie koloru wosku (a potraktować go tylko jako wypełniacz i nośnik faktury)

i na końcu pomalować cały element "Plasti Dip"em o zadanym kolorze.

 

 

Pozdrawiam !!!

  • 2 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Hej. Czy opłaca się inwestować w opalarkę do zatuszowania rys na twardych plastykach z fakturą? Czy to coś w ogóle może dać? Zastanawiam się jaka jest zasada działania opalarki w maskowaniu rys. Dlaczego podgrzanie powoduje ich usunięcie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.