Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam,

 

Miniony weekend, oraz czwartek i piątek spędziłem na regeneracji skórzanej tapicerki w swoim samochodzie, posłużyłem się zestawem COLOURLOCK:

zdjcie0727.jpg

 

Nie robiłem zdjęć stricte uszkodzeń, szczególnie widocznych na fotelu kierowcy, ale posłużę się starymi zdjęcia na których co nieco widać:

p1010024b.jpg

p1010012aj.jpg

 

Kolejność czynności naturalnie zgodnie z instrukcją -

1)mycie

2)ewentualne odtłuszczanie i "szlifowanie"

3)farbowanie

4)utrwalanie

 

Początkowe efekty były bardzo ładne, tapicerka odżyła, miała intensywny kolor, prawdziwa czerń (!).

I wszystko było pięknie, dopóki nie przyszła pora na punkt 4.

Problem w tym, że po użyciu utrwalacza "zebrał" on częściowo farbę i powstały takie jasne plamy na tapicerce(gąbka, którą bardzo delikatnie nanosiłem utrwalacz zrobiła się czarna, tak samo jak ta którą nanosiłem farbę):

zdjcie0725y.jpg

zdjcie0721w.jpg

zdjcie0716f.jpg

zdjcie0717h.jpg

zdjcie0719.jpg

 

Teraz pytanie numer 1, co z tym dalej zrobić ? Próbowałem w jednym miejscu to poprawić na nowo nanosząc warstwę farby, ale efekt jest odwrotny, czyli te jasne miejsca farbują się na czerń intensywniejszą niż cała reszta danego elementu. Wniosek byłby z tego taki, że poprawić trzeba cały fragment od szwu do szwu.

 

Dwa elementy wyszły idealnie i nie ma żadnych odbarwień, to jest podłokietnik i tylny bok drzwi:

zdjcie0723b.jpg

zdjcie0718.jpg

 

na zdjęciu może i widać jakieś różnice - ale to załamanie światło, bo na żywo kolor jest jednolity.

 

Druga sprawa, która mnie martwi najbardziej, to fakt, że tapicerka strasznie brudzi czymkolwiek się ją przetrze - na sucho słabo, ale np. utrwalaczem, albo preparatem do pielęgnacji jak poniżej:

zdjcie0722n.jpg

 

Ogólnie rzecz biorąc efekty są bardzo zadowalające, fotel kierowcy wygląda mniej więcej tak (można porównać do zdjęć na samej górze):

zdjcie0724.jpg

zdjcie0726.jpg

zdjcie0714p.jpg

Tylna kanapa:

zdjcie0720.jpg

 

Martwi mnie tylko to, że są te odbarwienia (może to moja wina, bo zbyt oszczędnie nakładałem farbę?), farba się łuszczy (nawet przecierając ręką z lekkim naciskiem czuć, że ją "zdrapujemy"), no i ostatnia kwestia to to brudzenie.

 

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Z tego co zauważyłem, to efekt jest oczywiście odwracalny, to znaczy podejrzewam, ze po umyciu tapicerki farba zejdzie i powyższe problemy znikną... ale nie taki miałem zamysł, aby to był jednorazowy efekt na kilka godzin ;)

Posted

Może za szybko nałożyłeś utrwalacz, farba się nie wysuszyła ... niewiem w tym temacie nie jestem doświadczony...

Posted
Może za szybko nałożyłeś utrwalacz, farba się nie wysuszyła ... niewiem w tym temacie nie jestem doświadczony...

 

Teoretycznie możliwe, bo producent akurat danych dotyczących odstępów czasowych poszczególnych etapów nie podaje, w kazdym razie fotel kierowcy utrwaliłem po 48 h, a pasażera i tylną kanapę po około 30 h - wydaje mi się, że farba była już suchutka (podsuszałem ją szuszarką, poza tym wczoraj i w piątek było bardzo ciepło - z 20'C - jeśli to tez miało jakiś wpływ)

Posted

Najprawdopodobniej, ale niech się wypowie LC:) , w twoim zestawie zabrakło rozpuszczalnika GLD, stare wykończenie nie zostało "wzruszone", stąd może brać się Twój problem.

  • Dystrybutor
Posted

Jestem w drodze, więc się nie będę rozpisywał. Zadzwonimy :) Kasia w skrócie nakreśli temat.

 

Pozdrawiam

Posted

Prawdopodobnie bezpośrednią przyczyną ścierania się farby, jest pominięcie jednego z etapów przygotowujących skórę przed farbowaniem.

Powodzenie i trwałość farbowania zależy od odpowiedniego przygotowania powierzchni skóry.Na zdjęciach sprzed renowacji, widoczne są standardowe przetarcia skóry. W miejscach uszkodzeń skóra została pozbawiona lakieru wykończeniowego chroniącego farbę, co doprowadziło do widocznych przetarć.

Niestety w takich przypadkach samo czyszczenie środkiem Soft Clean nie jest wystarczające, skórę trzeba dokładnie odtłuścić gld.Jest to delikatny rozpuszczalnik do skór, który zrusza "starą farbę " i wykończenie spajając ją ze świeżo nakładanymi warstwami farby.Jeżeli zapewnimy dobre łączenie nakładanej farby z podłożem, efekt renowacji będzie trwały ( farba nie będzie się ścierać).Dodatkowo przed farbowaniem powierzchnię należałoby jeszcze wyrównać padem szlifującym, który wygładzi spękania na skórze.

Posted

Instrukcję otrzymane - mój błąd. W weekend będe poprawiał i o rezultatach poinformuję.

Serdeczne dzięki dla Lederzentrum za profesjonalną obsługę i szybką reakcję :good:

Posted

Jeszcze jedna kwestia - wybaczcie post pod postem.

Czy GLD da się czymś zastąpić ? Czy można do odtłuszczenia i przygotowania skóry do malowania użyć benzyny ekstrakcyjnej, spirytusu, lub innego substytutu ?

  • Dystrybutor
Posted

Zapewne można, ale czym? Nie mam pojęcia.

 

Ustosunkuje się do podanych przez ciebie.

 

Benzyną jak najbardziej usuniesz tłuszcze, natomiast nie ruszy w większości przypadków top coatu.

Alkohol bardzo wysusza skórę i zostają po nim przebarwienia.

 

Dodatkowo nitro jest za mocne. Farba po jego użyciu często się "grudkuje".

  • 4 weeks later...
Posted

Trochę dłużej to trwało niż się spodziewałem, ale nareszcie skończyłem, więc pokuszę się o pewne podsumowanie:

 

1)Zestaw do farbowania skóry to w moim rozumieniu wszystko to, co do farbowania skóry jest potrzebne - dlatego tutaj minus dla lederzentrum, za brak w tym komplecie rozpuszczalnika(GLD), który zakupić należy oddzielnie, a jest, teraz już wiem, niezbędny.

Tego elementu zabrakło też w filmiku instruktażowym, ale piszecie o tym na swojej stronie - wiec OK. Mój błąd, że pominąłem ten istotny element.

2)Brak precyzyjnej instrukcji co do czasu po jakim należy wykonać poszczególne etapy, zarówno w jedną, jak i drugą stronę (farbowanie niezwłocznie po użyciu rozpuszczalnika, utrwalanie po wyschnięciu - min.30-60 min - tak bym to zalecał wg.własnych obserwacji)

3)Efekt jest zadowalający jedynie na wytartych/uszkodzonych elementach fotela - (np.boczki w fotelach kubełkowych), chociaż i tak należy się liczyć z tym, że jak nowe i tak wyglądać nie będą. Ludzkie oko jest zbyt precyzyjne, wiec po przyjrzeniu się widać, że to jedynie zabarwione uszkodzenia, a nie nowy element.

4)Regeneracja, chęć odświeżenia pozostałych elementów tapicerki (np. siedzisko lub oparcie), które nie są uszkodzone jest ryzykowne - powstają odbarwienia, farba nanosi się nierównomiernie. Efekt wizualny jest słaby.

5)Farba na chwilę obecną wciąż brudzi, chociaż na szczęście po użyciu rozpuszczalnika już nie tak bardzo jak poprzednio, jednak benzyna i tak tego procesu całkowicie nie powstrzymała. Jak to będzie wyglądać w czasie - zobaczymy, mam nadzieje, że za tydzień/dwa samochodem będzie można jeździć w jasnych rzeczach :)

6)Najogólniej mówiąc, odradzam przeprowadzanie takiego zabiegu przez osoby bez doświadczenia. Strasznie to czasochłonne, trudne, wymagające dużo pracy fizycznej i tylko dla osób o wyjątkowej cierpliwości, albo dla kogoś mniej perfekcyjnego niż ja ;) bo niestety już tak mam, że u mnie wszystko musi być idealne i doskonałe.

7)Podobne akcesoria do regeneracji skóry ma użytkownik Lachmans69 z Allegro, a ceny dużo niższe (korzystałem z rozpuszczalnika od niego).

  • Dystrybutor
Posted

To i ja się ustosunkuje :)

 

minus dla lederzentrum, za brak w tym komplecie rozpuszczalnika(GLD)

 

Długo się zastanawialiśmy co powinno być w zestawie. Dodać GLD do zestawu nie jest problemem, ale nie we wszystkich wypadkach jest on niezbędny. Jego użycie jest niezbędne tylko wtedy, jeśli tapicerka zużywa się bardzo nierównomiernie. Czyli z jednej strony mocne wytarcia widoczne wizualnie, a zaraz obok nieuszkodzony mocny lakier wykończeniowy (BMW :) ) Dlatego przysyłajcie zdjęcia i opisy, łatwiej wtedy jest dobrać środki.

 

Brak precyzyjnej instrukcji co do czasu po jakim należy wykonać poszczególne etapy

 

Poprawimy to! Natomiast podawanie jakiś konkretnych przedziałów czasowych jest wielce trudne za wiele czynników na to wpływa. Sposób nakładanie, intensywność podsuszania, grubość farby, struktura skóry, warunki atmosferyczne, temperatura w pomieszczeniu itd.

 

Jednak tak jak napisałem instrukcja idzie do konsultacji i pod lupę :)

 

chociaż i tak należy się liczyć z tym, że jak nowe i tak wyglądać nie będą.

 

Dużo zależy tu od twoich manualnych zdolności. Nowe już nigdy nie będzie. :) Kwestia oszukania oka. Trzeba pamiętać, że praca bez pistoletu też swoje robi. Do tego wiele zależy od uszkodzeń. Co innego uszkodzenia w farbie, co innego w licu te drugie raczej ciężko usuwalne w warunkach domowych,choć mam takich klientów indywidualnych, którzy potrafili nas zaskoczyć.

 

Może to wyglądać w ten sposób:

 

182033_191141434238132_116245361727740_635085_950359_n.jpg

 

Ale nie zawsze musi.

 

4)Regeneracja, chęć odświeżenia pozostałych elementów tapicerki (np. siedzisko lub oparcie), które nie są uszkodzone jest ryzykowne - powstają odbarwienia, farba nanosi się nierównomiernie. Efekt wizualny jest słaby.

 

Jeśli robią Ci się smugi, odbarwienia znaczy, że powierzchnia jest źle przygotowana. Cała idea przygotowania powierzchni polega na tym, aby tak przygotować skórę, ze

farbowanie odbywa się jak na powierzchniach uszkodzonych.

 

Generalna uwaga: Jeśli coś nie jest uszkodzone nie ma sensu tego malować. Im mniej się nałoży farby tym lepiej.

 

5)Farba na chwilę obecną wciąż brudzi,

 

Nie powinna. Jeśli schodzi znaczy, że powierzchnia jest źle przygotowana, jeśli delikatniej brudzi znaczy, że jest źle zabezpieczona farba. (jeszcze jedna warstwa versiegelungu)

 

po użyciu rozpuszczalnika już nie tak bardzo jak poprzednio, jednak benzyna i tak tego procesu całkowicie nie powstrzymała.

 

Tego nie rozumiem. Napisz jak i do czego używałeś benzyny.

 

Przyczyną problemów może być też rozpuszczalnik od innego producenta, którego użyłeś.

 

Dzięki za uwagi i pozdrawiam.

  • 3 months later...
Posted

Mam takie pytanie, jak z trwałością takiej naprawy, bo klient mnie zagiął. Przy odpowiednim zrobieniu i zabezpieczeniu takiej powłoki jaka jest jej trwałość?? Miesiąc, rok?? :?:

Posted

No właśnie, z tym, że tutaj koloryzujemy i na to zabezpieczamy. Chodzi mi o to, czy przy odpowiednim dbaniu o skórę, to czy te naprawiane elementy nie poprzecierają się znowu, np po miesiącu?? Na ile takowa naprawa jest trwała, czy można ją porównać do trwałości fabrycznej skóry??

 

Także twoje odpowiedźSzaKal, nie jest satysfakcjonująca dla mnie. A zaznaczyłem że przy odpowiednim dbaniu o nią.

Tak samo z lakierem, ja dbam, korektę zrobiłem na vatra Volvo już rok temu i nadal wygląda super, ale auto cały czas myte "odpowiednimi" rękami.

 

I właśnie o to mi chodzi, czy to farbowanie jest trwałe?? Na ile trwałe, przy normalnym użytkowaniu.

  • Dystrybutor
Posted

Jeśli świadczysz usługi jesteś niejako zobowiązany zagwarantować odpowiednia jakość naprawy.

 

Zestaw z tematu jest przeznaczony dla klienta indywidualnego. Profesjonalnego wykończenia nie da się nałożyć gąbką niestety. Powinieneś się zainteresować zestawami profesjonalnymi. Tam jakość wykończeń jest porównywalna z oryginalnymi.

 

Jeśli chodzi o czas ciężko powiedzieć. Powłoka zabezpieczająca powinna być odświeżania co trzy miesiące. Jeśli klient zrobi sobie naprawę we własnym zakresie nie stanowi to dla niego problemu. Nawet jeśli po roku zacznie mu się przecierać boczek bez problemu to sobie dofarbuje.

 

Nie da się określić trwałości naprawy. Może bym się pokusił gdybym nie oglądał uszkodzeń oryginalnych wykończeń w autach z przebiegami od nowości 10-15k.

 

Mam też klientów, którzy po 2 latach piszą i kilkudziesięciu k, że z farbą nic się nie dzieje.

 

Czynników mających wpływ na trwałość naprawy. (przygotowanie powierzchni, rodzaj farby oryginalnej, rodzaj oryginalnnego wykończenie, sposoby czyszczenia, konserwacji, sam proces renowacji, konstrukcja fotela, waga użytkowania, ilość przejechanych kilometrów, częstotliwość i sposób wsiadania, rodzaj użytkowanej odzieży itd. )

 

Wykończenie i farba zawsze będzie się wycierała ważne więc, aby regularnie odbudowywać warstwę zabezpieczającą środka.

Posted

Właśnie o taką odpowiedź mi chodziło, a w woli ścisłości musimy nawiązać współpracę, bywam we Wrocku nawet często. Na pewno odezwę się niedługo. Pozdrawiam.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.